Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Larzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmittaa Kenia. Eka pätkä meni ihan ok, toinenkin vauhdillisesti vaikka tuli 30 sekan penalty ja tuli sähellettyä vähän enemmänkin. Kolmas pätkä meni hyvin puoleen matkaan asti, sit osuin puuhun ja sen jälkeen ei tahtonut nähdä mitään kun konepelti oli vähän edessä.
Mutta positiivista että vauhti ei ollut ihan huonoa tolla hybridillä ja maaliin pääsin taas.
 
Kai se täytyy vaan ajaa niin varovasti nyt ensin, että pysyy edes suurimman osan ajasta tiellä eikä välitä vauhdista yhtään :D Kävin ajamassa myös tuon official wrc clubin puolella Japania ja aikamoista romurallia oli.
 
Suomi ja Kenia ajettu. Viime päivinä ajamiseen keskittyminen on ollut niin järkyttävän huonolla tasolla, että nyt ainoa strategia oli ajaa keskellä tietä ja kiviä kierrellen. Valitsin autotkin luokan hitaammasta päästä ihan sen vuoksi, että suorituspaineet pysyvät minimissä. No kyllähän niitä virheitä pari kappaletta silti tuli, vaikkei vauhtia ollut nimeksikään. Suomessa spinnasin kerran ja vedin yhden hypyn alastulossa pöpelikköön, Keniassa pari betonia tuli kierrettyä väärältä puolen ja aikasakkoja keräten kun oli vaikeuksia hahmottaa ajolinjaa. Autoa en kuitenkaan pahemmin hajottanut, joten pätkät oli kiva ajella läpi.

Keniassa kuitenkin tämä varmistelutaktiikka selvästi oli hyvä ratkaisu, sillä vaikka yhtään pohja-aikaa en ajanut, niin tämänhetkisessä kokonaistilanteessa olen silti johdossa 0,8 sekunnin turvin. :D
 
KFIN1. Vetelin virossa autonvertailutestejä (sain vihdoin loput wrc-autot testattua) ja vireystila oli vielä klo 23 maissa sen verran hyvä, että päätin rykäistä Keniaan. Toyota alle ja tarkoitus oli ajaa rohkeasti nuotin mukaan. Ekalla pätkällä meni pari ysikymppiä puskien puolelle, mutta ei siinä paljoa hävitty. Toka pätkä meni tosi hienosti ja nautin pätkän luonteesta. Oli aika jännittävää puuhaa vetää isoimmalla vaihteella rajoitin räpättäen tuntematon tietä. Ei siitä pohjia silti tullut, mutta hyvät aseltemat sain.

Kolmannella jatkoin samaa reipasta menoa. Heti alussa ajelin semmoisten kivien yli että oikeasti olisi vanne haljennut. Tästä hieman säihkähtäneenä ajettiin hieman tarkemmin uraa pitkin, kun ei tiedä mitä ansoja reitille on sijoitettu. Yhdessä ulostulossa oli aika hyvin maastoutunut puutolppa johon töksäytin, kerran harhauduin puskaan ja yhdessä joen kahlauskohdassa ajelin maavallia päin. Näissä kaikissa tarvittiin pakkia irrottautumiseen. Sain myös 5s aikasakon kun autopomppas urasta täydessä vauhdissa väärälle puolelle betonia. Huolimatta näistä kaikista sirkusliikkeistä pätkä meni ihan kärjen tuntumassa. Lopputuloksissa tällä hetkellä 4. ja kakkostilaan olisi riittänyt 1,1s parannus, eli todella tasainen ralli. Jäsen pppumppu veti muuten törkeet pohjat vipalle.
 
Nyt kun katselin noita Konsolifin 2 tuloksia niin ottaa päähän että otin noin varman päälle omat ajot kun en ollut ajanut kuin Maahi erikoiskoetta aikaisemmin. Veikkaan että aika helposti saisin 20 sekkaa omasta ajasta pois vähintään. No seuraavalla kerralla sit täysillä metsään! :D
 
Nyt kun katselin noita Konsolifin 2 tuloksia niin ottaa päähän että otin noin varman päälle omat ajot kun en ollut ajanut kuin Maahi erikoiskoetta aikaisemmin. Veikkaan että aika helposti saisin 20 sekkaa omasta ajasta pois vähintään. No seuraavalla kerralla sit täysillä metsään! :D

Mulla ei oo vielä yhtäkään rallia missä ei olis jäänyt joku juttu harmittamaan.. että kun vanhat virheet koittaa tehdä toisin, löytyy taas kourallinen uusia juttuja mitä lähteä petraamaan. Tylsäähän se toki olis jos aina kaikki sujuisi kuin tanssi. :D
 
Mulla ei oo vielä yhtäkään rallia missä ei olis jäänyt joku juttu harmittamaan.. että kun vanhat virheet koittaa tehdä toisin, löytyy taas kourallinen uusia juttuja mitä lähteä petraamaan. Tylsäähän se toki olis jos aina kaikki sujuisi kuin tanssi. :D
Totta. Jos ois ollut sun rattiasetukset niin ois ihan varmasti mennyt paremmin. Nyt paljon kovempi luotto autoon, ja sellaiset tilanteet missä aikaisemmin ois lähtenyt käsistä niin nyt sen saa pelastettua. :D
 
Kyllä se siitä kun jaksaa ajella, rauhassa ensin. Mitä pienempi numero on nuotissa sitä tiukempi on kurvi. Ens on slight joka meinaa 7aa sitte 6 -> 1, ja tiukimpana hearpin. Laita alkuun nuotit näkymään ek:lla niin huomaat kyllä mitä mikin meinaa.
Alkuun päättelin tämän juurikin päinvastoin :)
Viimeksi kunnolla rallia ajanut ps1 aikaan ja sekin oli V-Rally. Hieno peli.
 
Kfin2 ajettu ja meni periaatteessa ihan hyvin. Kaksi pyörähdystä todella helpoissa paikoissa jäi harmittamaan. Toinen 15 metriä ennen maalia peltolassa :D mutta loppusijoitus toinen, joten täytyy olla tyytyväinen.

Seuraavaksi Keniaan sitten kun on aikaa ajella ja se hirvittää jo valmiiksi.
 
Tuli tehtyä Konsolifin 3 klubi WRC:n puolelle.
Checkout this EA SPORTS WRC 23 Club in EA Racenet


15 maata, 8 EK:ta jokaisessa maassa ja random sää, paitsi yksi EK, huomaatte kyl sit mikä pätkä kyseessä. :D
Kuusi päivää aikaa ajaa yksi maa, sinä aikana pitäis kyl 8 EK:ta saada ajettua. Löytyy yksi pitkä pätkä vähintään jokaisessa maassa. :D
Eli rohkeasti liittymään!
 
Tämä foorumi olikin erinomainen löytö. Kaikki clubit vetänyt nyt läpi mitä täältä löytyy. On kyllä ihan eri vetää sokkona pelkällä nuotilla ja silmällä kuten täällä jo puhuttu. Time trialissa muutamia pätkiä ehtinyt ajamaan ja siellä pääsee ihan kärjen tuntumaan mutta ei kyllä sokkona osaa ajaa riittävän hyvin. Varsinkin tuo Solbergin clubi oli vaikea. 0 metriä luokan autoilla alla ja ei osannut kyllä yhtään arvioida millainen pito on.

Pitää tuohon clubi kolmoseen varmaan seuraavaksi sitten hypätä.
 
Mä taidan vedellä nuo kaikki kolmosen kisat minillä.. ei oo nopein auto, mut siellä tavoitteeks pärjätä tasaisuudella ja vähillä virheillä. Kenia sen osoitti että pitää vielä opetella ja paljon rallitouhuista. :D
 
Mä taidan vedellä nuo kaikki kolmosen kisat minillä.. ei oo nopein auto, mut siellä tavoitteeks pärjätä tasaisuudella ja vähillä virheillä. Kenia sen osoitti että pitää vielä opetella ja paljon rallitouhuista. :D

Siel on niin mutkaisia pätkiä ja pitkiä että itsekkin tavoitteena vaan selviytyä maaliin asti. Ja kun ei tiedä millainen sää on niin voi olla aika mielenkiintoista. :D
 
Lisäsin 3. klubin aloituspostiin. Tarkastelin myös, että 3kk Rally.tv koodeja on vielä varmaan ainakin puolet jäljellä 13 000 jaossa olevasta. Suoritusaikaa on jäljellä Solbergissa 6 päivää ja Officiaalissa 9 päivää. Voi olla että jatkuu vielä sen jälkeenkin, mutta ralli ainakin vaihtuu.
1699691663385.png
-
KFIN 2. Suomeen lähdin asenteella jo valmiiksi hävinneenä, koska arvelin että tässä porukassa se lienee ollut suosituimpia ajoharjoitelupaikkoja. Valitsin vanhemman Fabion alle, erittäin soiva peli ja ajettavuudeltaan ehkä parempi kuin uusi versio. Ajoin ehkä ehjimmän kisan koskaan näissä klubeissa ja sillä tällä hetkellä 5. sija yleiskilpailussa 15s kärjestä. Otan tämän torjuntavoittona.

Alun service arealla auto ei piirtynyt ruutuun ja kun lähdin shakelle, tipuin maasta läpi (video). Jos teille käy niin että auto ei piirry ruutuun service arealla, niin quitatkaa menuun tai käykää shakella, ettei tästä tarvitse ottaa 30s reset to track penaltya itse ralliin.

 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi yksi Suomen pätkä sillä että kartturi ilmoitti ”we have a puncture” heti kun lähtövalot sammui. En tiedä oliko bugi vai paskoinko sen itse shakedownissa. Siitä sitten suivaantuneena kävin hakemassa päävalikosta vauhtia mutta eihän sitä tietenkään päässyt aloittamaan uusiksi vaan tuli DNF.
 
Mulla alkoi yksi Suomen pätkä sillä että kartturi ilmoitti ”we have a puncture” heti kun lähtövalot sammui. En tiedä oliko bugi vai paskoinko sen itse shakedownissa. Siitä sitten suivaantuneena kävin hakemassa päävalikosta vauhtia mutta eihän sitä tietenkään päässyt aloittamaan uusiksi vaan tuli DNF.
Ompa perseestä. Joo tuo päävalikkoon meno ei toimi kuin service arealla, muutoin tulee DQ. Itse menen aina shakelle myös yhden pätkän ralleissa (vaikka lisärengassarjaa ei tarvita), koska muutaman kerran on käynyt niin, että ratti ei ole ollutkaan ensisijaisena ohjaimena kun auto alkaa liikkua.
 
Ompa perseestä. Joo tuo päävalikkoon meno ei toimi kuin service arealla, muutoin tulee DQ. Itse menen aina shakelle myös yhden pätkän ralleissa (vaikka lisärengassarjaa ei tarvita), koska muutaman kerran on käynyt niin, että ratti ei ole ollutkaan ensisijaisena ohjaimena kun auto alkaa liikkua.

Peli vissiin myös nollailee tallennettuja säätöjä.. siirtää kaikki namikat vasemmalle. Kerran kävi niin ja auton huippunopeus oli 50km/h.. eli juu.. shakedown hyvin suositeltavaa. :D
 
KFIN3
Virossa oli kosteeta, enkä oo ihan varma että olinko ajamassa rallia, vai keräämässä penaltejä.. Niitä nimittäin tuli. :D
Huomasin, mäkin keräsin niitä. :D Mulla vaan liukui auto asvaltilla katsojien päälle ja 30 sekkaa penaltyä. Sen turvin voitit. :D
Eli se joka ajaa ilman penaltya on vahvoilla.

Eka EK meni ihan ok, mutta sit tokalla alkoi ongelmat. Lensin hyppyristä päin tolppaa ja auto hajosi aika kivasti. Oli vaikeata kun en ollut ajanut noita pätkiä kuin vaan yhden aikaisemmin. Mutta kyl tää tästä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom