EA WRC

Vähän harmittaa kun en ottanut sitä McRae R4:sta tohon klubikisaan. Testasin sitä time trialissa äsken Chilessä ja Laja EK:lla, ja sil ajalla oltais oltu kärkikahinoissa. Ja sattui vaan yksi kunnon virhe. :D Eli ehkä tää tästä alkaa luonnistumaan pikkuhiljaa.
 
Viimeksi muokattu:
Löysin kunnollisen motivaattorin vauhdin nostamiselle klubikisassa - kisa pitää aloittaa niin lähellä aikalaskurin umpeutumista, että pätkät on pakko ajaa aivan täysillä maaliin päästäkseen. :D Kahdelle ensimmäiselle pätkälle kahdeksan ja kuuden sekunnin pohjat, viimeisenkin ehdin vielä aloittaa mutta maaliin päästessäni laskuri oli jo nollassa. Viimeisellekin olisi tullut pohja-aika, mutta "AT-pisteet" ratkaisivat kisan tällä kertaa. :p

Positiivinen fiilis pelistä puolentoista illan otannalla. Pieniä nykimisiä PS5:llä on, mutta ei niin paljoa että se juuri häiritsisi. Pätkät ovat hyviä ja ajaminen kivaa. Ostos ei kaduta tällä hetkellä lainkaan.
 
Tervehdys!
Törmäsin racenettiin ja netin ihmeellisessä maailmassa pyöriessäni konsolinetin wrc clubiin.
Innolla odotan mitä hauskaa competionee täältä keksitään tarjota ja vastaan haasteisiin vetämällä kieli keskellä poskea vertailukelpoisia (ainakin itseeni verrattuna) aikoja clubin hubiin. Kovia aikoja vetää kyllä terävin kärki, onnet ekan rallin voittajalle ;)
 
Clubiajot ajettu, hauskaa oli! Kovaa meni kärki, onnittelut heille!

Voishan tähän tehdä toisenkin konsolifinclub (2?) rinnalle niin saisi toisenkin kisan rinnalle pyörimään. On se kans hullua, ettei samassa klubissa voi olla useampaa kisaa samanaikaisesti käynnissä jos oon ymmärtänny oikein?

Toinen voisi olla tiukkaa päivän parin kisaa ja toinen vaikka vähän pidemmän/useamman ek:n kisaviikonloppua.

Nyt pitää takoa kun porukka haluaa ajaa ja mahdollisuus saada uusia kasvoja mukaan eikö?
 
Oman clubin tarvii uudelle championille käsittääkseni mutta voihan sen nimetä vaikka konsolinet weekly ja konsolinet champion tms. En mä tiedä miten täällä on ollut tapana toimia ja en halua astua kenenkään varpaille :=)
 
Löysin kunnollisen motivaattorin vauhdin nostamiselle klubikisassa - kisa pitää aloittaa niin lähellä aikalaskurin umpeutumista, että pätkät on pakko ajaa aivan täysillä maaliin päästäkseen. :D
Ei saakele, pitäskö ottaa tuo taktiikka käyttöön kun tuntuu toimivan? :p Sellanen Vatasmainen tulos tai ulos draivi päälle. :D
 
Ei saakele, pitäskö ottaa tuo taktiikka käyttöön kun tuntuu toimivan? :p Sellanen Vatasmainen tulos tai ulos draivi päälle. :D
Toimihan se vauhtiin, muttei tulokseen. :D Olennaisena osana strategiaa myös splitit, ruudulla näkyvä kello sekä edistymispalkki on käännettävä pois päältä, jottei vahingossakaan pääse syntymään turvallisuudentunnetta. Ohessa todiste ajosta. Viimeiselle pätkälle mahtuikin kunnon vatasmainen tilanne, josta 360-kuvion jälkeen matka jatkui minimaalisella aikahäviöllä. :D



Kartturi on hyvä, vaikka nuoteissa ei hirveästi yksityiskohtaista tavaraa olekaan. En tietenkään voinut vielä tässä vaiheessa muistaa pätkiä ulkoa, joten videolla näkyy käytännössä lähes sokeasti nuottiin luottamalla syntynyt ajosuoritus.
 
Kartturi on hyvä, vaikka nuoteissa ei hirveästi yksityiskohtaista tavaraa olekaan.
Vähän tuota yksityiskohtaisuutta toivoisi etenkin näin alkuun, kun pätkät aivan uusia. Tuntuu, että DR2:ssa meni helpommin, mutta varmaan johtuu siitä, että tässä tiet on kapeampia, niin auton asemointi on tarkempaa ihan tiellä pysymisen kannalta.

Hyvää suorittamista kyllä, enskerralla sit vähän aikaisemmin aloitat :D
 
Vähän tuota yksityiskohtaisuutta toivoisi etenkin näin alkuun, kun pätkät aivan uusia. Tuntuu, että DR2:ssa meni helpommin, mutta varmaan johtuu siitä, että tässä tiet on kapeampia, niin auton asemointi on tarkempaa ihan tiellä pysymisen kannalta.

Hyvää suorittamista kyllä, enskerralla sit vähän aikaisemmin aloitat :D
Totta tämäkin. Toisaalta nuottien paikkansapitävyys tuntuu tähän mennessä olleen todella hyvä, eli niihin on voinut luottaa suhteellisen hyvin vaikkei pätkät olekaan tuttuja.

Nuottien ajoitusta haluaisin kyllä tässäkin pelissä vähän aikaisemmaksi, tuntuu että DR2.0:n aikaisin mahdollinen asetus tuotti hiukan etukäteisemmän nuotinluvun. Nyt hitaimmat paikat meinaavat välillä tulla silmille, ainakin nopeammilla autoilla.

Vaikka yksityiskohtia sinänsä nuoteissa on vähän, niin tuntuu että ajolinjaa koskevien tarkennusten määrä (late, early) olisi kasvanut Dirtiin nähden. Tai sitten se vain tuntuu siltä, kun muuten mennään hivenen suurpiirteisemmin. Joka tapauksessa nuo tuntuvat pitävän hyvin paikkansa, ja nuotin mukaan uskaltaa ajaa kovemmassakin vauhdissa.
 
Kyllä mun mielestä noi nuotit on ollut yllättävänkin hyviä, oleelliset tiedot tulee lähes poikkeuksetta, toki joskus välillä hieman liian myöhään.. mutta tämäkin mun vauhdeissa ollut hyvin harvassa. Väittäisin että hitosti paremmin voi ajaa nuotista tätä kuin DR2:ta.
 
Onko noihin lumi/kuiva asvalttiralleihin mitään keinoa ennustaa millä kumeilla sinne kannattaa lähteä?
Tarkimmat ennusteet mitä mä oon löytänyt liittyen tienpinnan jäisyyteen on ennustettu 4vuodenajan tarkkuudella :D
 
Momentsit Kreikan yössä ajelin. Nyt oli sitten selkeesti enemmän nykimistä ja ruudun repeilyä.

Nuoteista. Vaihdoin kartturin naiseen, kun tuntui ettei sen mieshenkilön nuotti tartu korvaan tarpeeksi hyvin. Phill Millsin selkeää arkutilaatiota on hieman ikävä. Naisääni tuntuu hieman selkeämmältä joten taidan jatkaa sillä. Vielä kun sais nuottia inan aikasemmaksi niin olis bueno, mutta se slaideri on jo tapissa. Nyt tulee jotkut mutkat välillä vähän yllärinä, ainakin kun tässä aluksi vetelee melko sokkona.
 
Minun mielestä tässä tulee päivittäin vastaan uusia jyrkkiä mutkia jotka sanoo siinä kohti kun mutka on jo alkanut. Dirtissä vastaavia oli vain muutamia ja nekään ei näin myöhään tullu. Toisaalta tuntuu että enimmäkseen ne mutkat sanoo silloin huonommin kun holtittomasti saapuu niihin, eli on taistellut sen kanssa että pysyy edes tiellä.
 
Miks musta tuntuu että Dirt Rally 2 on paremman näköinen ja siinä on parempi ja jännittävämpi ajettavuus. Onko tää uusi liian helppo?
 
Miks musta tuntuu että Dirt Rally 2 on paremman näköinen ja siinä on parempi ja jännittävämpi ajettavuus. Onko tää uusi liian helppo?
Koska se ei ole pelkästään tunne vaan tosi asia. Dirt Rally 2.0 on paremman näköinen, performanssi on paljon parempi ja ajettavuus tuntuu vaihtelevammalta ja " vaikeammalta".

Ea Wrc on enemmän sellainen talla pohjassa koko aika ja tuntuu että menee kuin raiteilla kun vähän oikoo.... Ratilla tosin hyvä tuntuma muttei mikään realistinen ajotuntuma mielestäni. Enemmän tuntuu arcade kuin dirt rally 2.0.

Ohjaimella oli musta huono ajettava. Kylotonnin wrc t on parempia ohjaimella. Hurjia suorituskyky ongelmia ja grafiikka ainakin konsoleilla ihan karmeata. Pc versio vissiin ihan pelattava mutta konsoliversio oli musta ihan paska. Toivotaan teille jotka sen ostaneet että tulisi päivityksillä parempaan kuntoon.
 
Miks musta tuntuu että Dirt Rally 2 on paremman näköinen ja siinä on parempi ja jännittävämpi ajettavuus. Onko tää uusi liian helppo?
Koska se on paremman näköinen. :D Tulee vähän mieleen, että vaikka nää pätkät perustuu oikeisiin erikoiskokeisiin, niin kiireellä on väsätty, ja copypaste on ollut kova sana. Kakkosessa oli niin vähän ratoja, että niillä on ollut aikaa niitä viilailla. Ehkä osasyy on myös tää neljän vuodenajan systeemi, mitä ei kakkosessa ollut.

Muutama miinus, Meksiko näytti yöllä todella hirveälle, sade/lumisade näyttää vielä hirveämmälle. Photomode on aika huono ja hankala. Asfaltilla ajaminen on edelleen aika kamalaa. Montecarlon lumi- ja jääolosuhteet on huonommat kuin DR2:ssa. Onkohan Codemastersille käynyt DICE:t, ja talentti lähtenyt litomaan omiin projekteihin?

Edelleen tykkään tästä kyllä osittain. Esim. se Sardignian pätkä missä on alussa leveitä neulansilmiä, ja voit nähdä taaksesi jättämän pölypilven pöllyävän, on todella hieno. Tulee mieleen se vanha Pikes peak -video Vatasesta ja Peugeotista.
 
Edelleen tykkään tästä kyllä osittain. Esim. se Sardignian pätkä missä on alussa leveitä neulansilmiä, ja voit nähdä taaksesi jättämän pölypilven pöllyävän, on todella hieno. Tulee mieleen se vanha Pikes peak -video Vatasesta ja Peugeotista.
Pölypilvet näyttävät tässä kyllä välillä varsin hienoilta. Miinuspuolena ne kyllä tuntuvat nimenomaan aiheuttavan raskasta freimien putoilua tai ainakin ruudun repeilyä. Uusintoja kuivilla sorateillä ei muuten kannata kelata taaksepäin ollenkaan, sillä pölyä kertyy silloin sekä auton eteen että taakse, ja se oli selvästi liikaa ainakin PS5:llä. Ensimmäinen pelin kaatuminen siis koettu - auto oli kaatunut jo hetkeä aiemmin.

Edelleen normaalisti pätkillä ajaessa suorituskyky on kaukana täydellisestä, mutta samalla oma vaatimustasoni ei ole tässä asiassa erityisen korkealla. Muutama dropattu freimi tai pieni ruudun repeily ei haittaa kunhan ajaminen on kivaa, enkä kyllä mitenkään voisi väittää tätä peliä hirveän näköiseksi. Keskitasoisen näköinen tai hiukan alle nykypäivän standardeilla - eli onhan se nyt jo aika hyvä. Ehkä tässä on sekin juttu vaikuttamassa, että vähintään alitajuisesti kaikkia rallipelejä tulee aina verrattua PS2:n WRC-peleihin, joista oma peliharrastukseni alkoi. Olisihan tämä peli silloin ollut jotain aivan käsittämätöntä. :)
 
Hieman kaksijakoiset fiilikset, hienoa saada ps5 ralli peli ja on tää nyt parempi kuin aikasemmat wrc:t.
Tuntuu vain että tässä on menty määrä edellä ei laatu. Erikoiskokeet ei ole kovin vaativia ja aika samanlaisia, mielummin puolet vähemmän ralleja ja hyvin tehdyt ek:t.
Ojia, kivi ym... muita lisää.
Missä tästä on kadonnut se kuluva tienpinta? Mikä oli DR2, perässä tulijoille tie oli kuluneempi ja uraisempi.
Grafiikka on kyllä vähän pettymys, mutta ei silleen häiritse ja on ok tasoa. Ruudunpäivitykseen kiitos jotain päivitystä jo, ei hyvä.
Ajettavuus tuntuisi ainakin G29 olevan ihan hyvä ja kiva. Pelissä on paljon pelattavaa ja sisältöä, mutta enemmän tarvittu noihin pätkiin panostusta tekijöiltä.
Toivotaan että peliä viedään päivityksin eteenpäin, Codemasterilla on osaaminen tehdä huippu rallipelejä.
Junnuna tuli kaikki CM pelattua lävitse, DR myös huippuja. Joten noiden kaikkien jälkeen vähän laimeaksi jätti.
 
Koska se on paremman näköinen. :D Tulee vähän mieleen, että vaikka nää pätkät perustuu oikeisiin erikoiskokeisiin, niin kiireellä on väsätty, ja copypaste on ollut kova sana. Kakkosessa oli niin vähän ratoja, että niillä on ollut aikaa niitä viilailla. Ehkä osasyy on myös tää neljän vuodenajan systeemi, mitä ei kakkosessa ollut.

Muutama miinus, Meksiko näytti yöllä todella hirveälle, sade/lumisade näyttää vielä hirveämmälle. Photomode on aika huono ja hankala. Asfaltilla ajaminen on edelleen aika kamalaa. Montecarlon lumi- ja jääolosuhteet on huonommat kuin DR2:ssa. Onkohan Codemastersille käynyt DICE:t, ja talentti lähtenyt litomaan omiin projekteihin?

Edelleen tykkään tästä kyllä osittain. Esim. se Sardignian pätkä missä on alussa leveitä neulansilmiä, ja voit nähdä taaksesi jättämän pölypilven pöllyävän, on todella hieno. Tulee mieleen se vanha Pikes peak -video Vatasesta ja Peugeotista.
Jotenkin tuntuu, että metsurit on kaikissa maissa olleet töissä aika paljon on aavaa radoissa ja puut siistissä nipussa tien varressa.
 
Ylös Bottom