Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Hyvää vertailua auto grafiikoista EA WRC ja Generationin välillä. Kyllähän siitä selvästi näkee että gemerations on selvästi last gen grafiikkaa. Kulmikkuus ja yksityiskohdat pistää pahiten silmään generationissa.



Edit: Jos haluaa kokeilla tätä ja muita EA pelejä, EA play 0.99 senttiä pleikalle.


Kyllähän noi autot oli mallinnettu ihan hyvin tuohon uusimpaan mutta radat(tiet) näyttää ihan surkeilta.

Mitään järkeä vertailla grafiikkaa miltä autot näyttää eri kulmista ja sen mukaan onko last geniä tai new geniä....olis radat tehty samaan tasoon niin täällä loppuis valitus samantien ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs oot tuosta tykännyt? Ite meinasin keväällä hankkia, mutta lykkääntyi sitten ja kaverilla ollut pc-versio ei saanut kehuja laadun puolesta
Mulla oli aikaisemmin G923, niin kyllä tällä on paljon hauskempi ajaa ja oon tykänny tosi paljon. Ostin 8nm mallin (isompi virtalähde), niin siitä 5nm mallista ei ole kokemusta. Tuntuu voimaa olevan mun tarpeisiin ihan riittävästi. Jotkut valittaa pikalukituksen olevan huono, mutta ostin suoraan metallisen, joten ei ole ollut ongelmaa senkään suhteen. Mulla nyt ei tosin ole kokemusta kuin Gran Turismosta ja vähän DR2. Ratin vakio säädöt ei yleensä ole kovin kummoiset. GTplanetin foorumilta kun kopioin turismoon jotkut suositut säädöt rattiin ja muutin niitä omaan makuun enemmän, niin on kyllä ollut erittäin mukava ajaa ja tuntee paljon paremmin ratissa jos meinaa renkaat lipsua yms. CSL polkimet ilman load cell jarrua on tässä setissä mun makuun liian tunnottomat ja paremmat onkin ostoslistalla seuraavaksi. Tuunasin pedaalien taakse rc auton iskarit ja vähän parani tuntuma kaasussa.

Nythän Fanatec julkisti uuden ja tehokkaamman basen. Jos lompakko kestää, niin sehän kannattaa ostaa mieluummin kuin tämä vanha malli.

Tähän ralliin pitäisi löytää kanssa vähän paremmat säädöt tai sitten alkaa itse vaan säätämään ja testaamaan. Nämä vakio säädöt on aika löysät tässä.

Tuli ajettua nuo ykkös clubin portugalin pätkät ja oli kyllä vaikeeta, mutta kivaa. Ihmeellisiä pyörähdyksiä tuli yllättävän monta
 
Tuli otettua Steamista refund. Ei ole peli vielä teknisesti valmis niin sama odotella että saavatko päiviteltyä kuntoon, ovat ilmeisesti luvanneet tuohon päivitystä että peli laskisi shaderit käynnistyksen yhteydessä, tuo monesti korjaa nykimisen. Nyt ei ole oikein järkevää aloittaa vaikkapa uraa kun tuon nykimisen takia tulee ajovirheitä ja se rikkoo muutenkin aika tehokkaasti fiilistä.
 
Kerkes sittenkin ajeleen kakkosryhmän skaban. Vikalla pätkällä renkaanvaihto ja vajaa pari minuuttia siitä penalttia.. kylläpä harmitti. :mad:
 
On ihme pyörähtelyä tuo asfaltilla ajo tässä pelissä. Portugalissa en kertaakaan päässyt asfalttiosuutta klubissa pyörähtämättä ja ne ei ollu pitkiä pätkiä. On jo ennestään inho tuota alustaa kohtaan rallissa niin ei kyllä hirveästi paranna sitä tunnetta tämä alku.
 
No muutaman pätkän ajellu..esim ruotsi..penkat ei paljon " puistele" rattia.
Vois verrata ku olisi traktorilla ajellu.
Luulenpa et ku porukka oppii mutkat oikomaan, ni mennään lujaa.muuallakin.
Eikä tuo grafiikka pleikalla oikein ole häävi ..replayt ..no ei kehannu edes katella . dr 2 on het parempi.(kaikin puolin!)käsi jarrukin toimii!
Taka vetoisia ajellessa..
No pc miehillä on varmaan paremmin kaikki..ja sori! konsoli foorumilla kehuu pc pelaajat ja hekumoi peliä, jotka ei tiedä mitä tämä on meillä konsoli pelaajilla.kyllä codemastersin "tuotteesta" jäi paska maku suuhun .koska tästä on tehty liian arcade meinki peli!
Mukavahan tässä on uusia pätkiä ajella " luu pihalla"
Tekisivät edes sen vr tuen ,ni mikäpä siinä.ja tämä on vaan minun mielipide tähän peliin..
eI herneitä.
 
Portugali ajettu. Tokalla pätkällä ennen puoliväliä meni takarengas, eikä hajua, että paljonko vaihdosta ottaa takkiin. Hellällä ajolla ei lähtenyt vanteelta ja aikatappio ihan kohtuullinen. Toka pätkä oli kyllä mukavan oloinen.

Pitäiskö näille klubihommille muuten olla oma ketju?
 
Ykkösryhmän Portugalissa eka pätkä rauhallisesti mutta silti takaviistoristeys pitkäksi ja viitisen sekuntia ekstraa. Tokalle pätkälle kiristin vauhtia ja todella hyvin se tulikin. Viimeisen pätkän puoliväliin saakka näytti myös syntyneen hyviä splittejä, mutta sitten yksi missattu nuotti ja renkaanvaihtohommiin. Loppupätkä meni reuhatessa vähän muutenkin penkin alle, joten ei se vielä tälläkään kertaa lähtenyt. :D Hauskaa on kyllä ajella.
 
Ykkösryhmän Portugalissa eka pätkä rauhallisesti mutta silti takaviistoristeys pitkäksi ja viitisen sekuntia ekstraa. Tokalle pätkälle kiristin vauhtia ja todella hyvin se tulikin. Viimeisen pätkän puoliväliin saakka näytti myös syntyneen hyviä splittejä, mutta sitten yksi missattu nuotti ja renkaanvaihtohommiin. Loppupätkä meni reuhatessa vähän muutenkin penkin alle, joten ei se vielä tälläkään kertaa lähtenyt. :D Hauskaa on kyllä ajella.
Alkaa nää rengashommat ottaa vähän liikaa nyt roolia. :eek: :D

On kyllä lystiä, mulla alkaa kohta oleen jopa 10v siitä kun on viimeks ajellut kunnolla kilpaa. Lentosimut sun muut tuli tilalle eikä elämäntilanne mahdollistanut treenailua kisoja varten, saati sitoutumisia kisa-aikoihin. Alkaa kyllä vanha kipinä tässä heräilemään tämän rallin myötä.
 
Hetken tuota taas ajelin padillä ja tutustuin vähän peliin enemmän.
Ajan siis Series x:llä ja 65” tv:llä. Ratilla sitten vähän myöhemmin, kunhan saan tilaa sille.

Pädin lineaarisuus asetus on nyt kolmosessa ja herkkyys 73-75.
Fov-säätö on jotenkin mielenkiintoinen, jos oikein tuon laskin.
Ajan siis 65” tv:llä ja olen silmien parhaakseni todennut, että minimi välimatka pelatessa pitää olla vähintään 120cm. Ratilla pelatessa noin ja padillä joskus vähän kauempaakin.
Auton ulkopuolen(ja konepellin) fov-asetus tarkoittaa ilmeisesti pelissä 65-100cm(45-65 astetta, vertikaalinen)välimatkaa tämän kokoisella tv:llä fov laskuria käyttäen? Eli jos silmiä haluaa säästää, niin tuohan ei onnistu, mutta mikään ei tietenkään estä ajamasta 120cm päästä tv:stä ja käyttäen asetusta 100.
Auton sisäpuolisten kuvakulmien fov-asetus tarkoittaa taasen 60-255cm(18-68 astetta, vertikaalinen)? Joten ilmeisesti asetus 38 lienee siinä kohdillaan?

 
Viimeksi muokattu:
Portugali... Metriäkään ei ole siellä tullut ajettua mutta tuskin juuri muutkaan. Aattelin olla vähän erilainen nuori, koska enemmistö varmaan ottaa Skodan alle, niin minäpä valitsin Hyundain ajopeliksi.

Ekasta pätkästä en muista mitään muuta kuin sen että jäin 11s TA:n pohjista. Ferraron kanssa tasoihin. Vähän kävi mielessä että mahtaakohan kärki pysyä tiellä tolla yrkällä, varsinkin jos ei ole tässä vaiheessa vielä tiet tuttuja.

Tokalla pätkällä tuli siinä ahtaan kylän kohdalla keskityttyä niin kovasti kivimuurien välissä pysymiseen että unohdin kuunnella nuotin. Painelin sitten risteys-ysikympin muikkuna suoraksi ja tulin sieltä pakilla takaisin :D . Aikaa hukkui joku 8-10 sekuntia. Ferraron pätkäpohjista jäin tällä kertaa 20s. TA:lle oli jotain käynyt, mutta kokonaisero kahden pätkän jälkeen ei meidän välillä ollut kuin n. 5 sekuntia.

Vipalla pätkällä ajelin loppupuolella ihan ok vauhtia, mutta asvalttiosuudella yhden hypyn jälkeen tulleen oikaisuesteen kiersin väärältä puolelta ja sain siitä vitosen rankun. No TA oli sitten saanut 10s rankkua, joten sain pitää pätkäpohjat 3 kymmenyksen erolla. Ferrarolla oli sitten ollut vuorostaan ohjelmaa tällä pätkällä, niin tuli vähän säkällä ja pienellä mummoilulla vallattua ykköspaikka toistaiseksi.
 
Ferrarolla oli sitten ollut vuorostaan ohjelmaa tällä pätkällä, niin tuli vähän säkällä ja pienellä mummoilulla vallattua ykköspaikka toistaiseksi.
Ei se ole säkää, jos pysyit tiellä siinä kohdassa kuin itse ajoin ulos. ;) Säkää olisi, jos ajaisit täysin samalla linjalla ulos mutta et kärsisi rengasrikkoa. Tällä kertaa ei ollut edes nuotti myöhässä, vaan yksinkertaisesti se jäi jonkin ajatuskatkon seurauksena kuulematta kuuntelematta.
 
Viimeksi muokattu:
Tokalla pätkällä tuli siinä ahtaan kylän kohdalla keskityttyä niin kovasti kivimuurien välissä pysymiseen että unohdin kuunnella nuotin. Painelin sitten risteys-ysikympin muikkuna suoraksi ja tulin sieltä pakilla takaisin :D . Aikaa hukkui joku 8-10 sekuntia. Ferraron pätkäpohjista jäin tällä kertaa 20s. TA:lle oli jotain käynyt, mutta kokonaisero kahden pätkän jälkeen ei meidän välillä ollut kuin n. 5 sekuntia.
Suoraan minäkin siinä menin, mutta mä menin painamaan resettiä pakin sijaan ja peli rankaisi sit "vähän" enempi kuin se 5sek mitä joskus resetistä on näkynyt.. on niin arvaamaton tuo että lienee paras välttää ja koittaa itse päästä takas reitille. Tässä tilanteen dramatisointi:



Ehkä joo oikeasti pitää tehdä oma ketju näille skabajutuille..
 
Suoraan minäkin siinä menin, mutta mä menin painamaan resettiä pakin sijaan ja peli rankaisi sit "vähän" enempi kuin se 5sek mitä joskus resetistä on näkynyt.. on niin arvaamaton tuo että lienee paras välttää ja koittaa itse päästä takas reitille.
Itse olen ottanut koko resetin näppäinkartasta pois, niin eipähän tule houkutusta painaa. :D Huomasin tosin tämän seurauksena, että tämä peli ei suorita automaattista resettiä auton jäädessä katolleen tai kyljelleen tielle, mikä on tietysti sinänsä oikein hyvä juttu. Saahan sen resetin tosin edelleen pause-valikosta suoritettua jos on aivan pakko, ts. 30 sekunnin sallittu pysähtymisaika on täyttymässä.
 
Satunnaisesti tullut DR1 ja 2 pelattua ja odotukset oli kyllä kovat tämän suhteen. Eihän tämä huono ole mutta tuntuu että EA:n myötä mennyt liikaa ”suuren yleisön” ja arcaden suuntaan. Esim. Ruotsissa auto ei enää haukkaa ja sukella lumipenkkoihin oikeastaan ollenkaan. Ja asfaltilla nuo fysiikat ja ffb ei vieläkään oikein toimi, hinkkaan noita T300 asetuksia edes takaisin mutta ohjauksessa ei vaan ole mitään tuntoa, joko liian jäykkä tai kevyt vaan. No eiköhän se päivityksillä jonkin verran parane, muutamia hauskoja bugeja esim. kun otat ratin ja kuskin kädet pois päältä sisäkuvakulmassa niin replayssa ei myöskään näy kuskia, pelkkä kartturi :D

Clubihommat vaikuttaa kyllä hauskoilta, jotenkin mennyt kokonaan ohi DR1&2 osalta, niitäkin olisi tullut varmasti paljon enemmän hakattua tuon ansiosta.
 
Loin peliyhteisöpuolelle ketjun klubitarinoinnille yms.

 
Viimeksi muokattu:
Suoraan minäkin siinä menin, mutta mä menin painamaan resettiä pakin sijaan ja peli rankaisi sit "vähän" enempi kuin se 5sek mitä joskus resetistä on näkynyt.. on niin arvaamaton tuo että lienee paras välttää ja koittaa itse päästä takas reitille. Tässä tilanteen dramatisointi:



Ehkä joo oikeasti pitää tehdä oma ketju näille skabajutuille..

En ihmettele kritiikkiä grafiikoista jos tämä oikeasti näyttää tuolta. :D
 
Ylös Bottom