Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

eFootball PES 2020

Itse otin nuo ihan mielelläni, koska löytyy jo Shunsuke Nakamura sekä Hidetoshi Nakata joukkueesta. Nyt saa koko keskikentän täytettyä japanilaisilla "legendoilla". :)
Tässähän ei olisi mitään vikaa ja voisi jopa kiinnostaa itseänikin, jos Konami ei olisi vetänyt MyClubia ja Pro Evolution Socceria totaalisesti kölin alta. Missään vaiheessa sen loppusyksyn yhden legenda gp-agentin jälkeen ei tullut legenda agentteja GP:llä, ei CO-OP kampanjaa, eikä oikeastaan mitään oikeasti kiinnostavaa lukuunottamatta sitä yhtä legenda agentin offline turnausta tuossa pari kk sitten. Iconit/Legendat vedettiin coins only taktiikaksi ja gameplay on ainakin itselleni koko pelisarjan scriptatuinta ja hirveintä. En siis näe mitään syytä innostua näistä höpöpelaajista, jotka tuntuvat vain siltä että Konami laittaa jotta uskollisimmat pelisarjan fanit on edes vähän tyytyväisiä.

Vastataan nyt siis vähän kattavammin kuin vain yhdellä hiton onelinerilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tulihan ne haasteet suoritettua ja Inamoto sekä Ono hankittua. Suoritin ihan suorittamisen ilosta, vaikkei noilla pelaajilla pelaavaan kokoonpanoon mitään asiaa taida ollakaan. Luonto vaan jotenkin on omalla kohdalla sellainen, että jos on ilmaista legendaa tarjolla, niin pitäähän ne hankkia, jos vain jotenkin järkevästi onnistuu. Fulham hoitui kohtuu helpostikin ihan ekalla yrittämällä ja Inamoto tuli kuitattua, mutta Feyenoord päättikin alkaa ihan tosissaan hankalaksi ja joutui ihan vääntämään, että voitin ja Onon sain. Tulipahan tehtyä...

Ja joo samaa mieltä siitä, että kyllähän tässä vaiheessa pelin elinkaarta olisi Konamin jo syytä vähän heltyä ja laittaa niitä oikeasti kovia legendoja saatavaksi joko haasteisiin tai GP-agentteihin. Oikeastihan niitä olisi pitänyt laittaa tarjolle jo joskus kuukausia sitten, kun porukka oli karanteenissa kotona, eikä ollut muutakaan tekemistä kuin pelata, mutta Konami kusi sen homman kyllä aikalailla ihan huolella.
 
Konami tuo vissiin efootball Match Dayt takaisin, koska efootball palaa vielä. Enpä oikein tiedä mitä ajatella asiasta, mutta ainakin yrittävät loppuun asti porukan mielenkiintoa edes jotenkin.
 

Coinseja jaossa 300/viikko kolmen viikon ajan, Legenda agentin pyöräytyksiä 3 per viikko x3 ja lisäksi joku pelien lopputuloksien arvailuista saa kolikoita, riippuen miten tarkkaan ne arvaa. Match Dayssa on maajoukkueet ja EURO 2020 POTW-agentit ovat MyClubissa.

Tää olis loistavaa jos itse Euro 2020 turnaus olisi menossa, mutta kun tuo on vuoden päästä, niin kovin tyhjältä tuntuu. Toki tällä nyt Konami sinänsä ei voi mitään, mutta väitän että moni olisi ymmärtänyt jos Euro-pakettia oltaisiin siirretty ensi kesään. Kaikki tulevat legendojen agentit Konami tottakai löi vain kolikoilla pyöräyteltäviksi.
 
Ihan kivaa sisältöä kyllä. Eihän sitä tiedä, josko niistä legenda-pyöräytyksistä vaikka joku osuisikin kohdalle. Pienihän se todennäköisyys on, mutta on kumminkin. Ja pointsejakin on ihan kiva saada taas pienen tauon jälkeen.

Maajoukkueagentit ovat myös ihan kivaa vaihtelua. Hollannin tiesinkin tulevan tänään ja sieltä De Ligtiä ja/tai Van Dijkia hamusin vaihteluksi puolustukseen. Laadukkaille toppareille on tilausta, koska viihdyn edelleen tuon Roberto Martinezin ja 3-4-3:n kanssa. Ensimmäinen avaus toi Matthijs De Ligtin, joten enempää ei tarvinnutkaan Hollantia availla, vaan se oli siinä.
 
Englannin pyöräytin ainoastaan, koska mulla on nyt täysi Englanti, Ranska ja Suomi odottamassa Match Dayta. Chilwell, Sancho ja Henderson. Noista toivoin Hendersonia ja Sanchoa, koska puuttui juurikin hyvä oikean puolen laita (mulla on vaan ok tavaraa sinne) ja etenkin CM. Chilwell nyt sitten on hyvä parannus ja kilpailija Shawille, joka mulla on upattuna täysiin. Pyöräyttelin myös tuota yhtä GP-agenttia 600k edestä ja sain kultapelaajia vaihtureiksi, joilla hommaan treenaajia Chilwellille ja Sancholle. 2x Hendersonia olikin jo valmiina odottamassa kolmatta treidiksi, niin helppo oli noilla treenata Hendo lähes täysiin.

Ranskan tiimi silti mulla on paras:
 

Liitetiedostot

  • france.jpg
    france.jpg
    627 KB · Lukukerrat: 12
Just Konami things: Menin Match Day-pelimuotoon ja otin Brasilian. Tuolta puuttuu Neymar ja Jesus kokonaan, eikä pitäisi olla mitään syytä että puuttuvat. Ei ole eka kerta kun puuttuu parhaita pelaajia, mutta jälleen yksi näitä selittämättömän typeriä asioita. Neymar oli juurikin se syy miksi olisin pelannut, kun ei miestä ole MyClubissa ollut.

Ps. Unohdin kertoa että jokainen saa ilmaisen Legenda scoutin 20.7., päivityksessä. Konami oli munannut jotain Be a Legend-pelimuodossa ja korvaavat tuon tuolla. Säästäkää 5* scouttinne siis.

Edit: Niin ja siis miten ylipäätään joku Brasilia on Euro 2020-teemaisessa Match Dayssa?
 
Viimeksi muokattu:
Aivan hirveää kurapaskaa gameplay tällä hetkellä. Uskomatonta miten ne onnistui tämänkin pelin ryssimään, ei tunnu enää yhtään pessiltä.
 
Ihan kivoja noilla todennäköisyyksillä nuo ilmaiset legenda-agentit! Peruslegendoja jaossa ja kun 3 kpl ilmaisia pyörityksiä, niin todennäköisyys sille, että sattuu ainakin yksi legenda kohdalle, on kuitenkin ihan kohtuullisen iso. Itselle sattui tämän viikon avauksista kohdalle Fernando Torres, joka nyt ei tosiaan kuulu mihinkään isoihin suosikkeihin, mutta kuten olen vissiin aikaisemminkin sanonut, niin legenda on legenda, joten täytyyhän se ottaa kokeiluun. Kyseessä on nuori 22v Torres, joten peilaa sitä viimeistä Atleticon aikaista kautta ennen Liverpoolin siirtymistä. Ihan kiva :)
 
Itse sain kaksi kolmesta pyöräytyksestä. Casillas ja Rijkaard. Harmi vaan ettei kumpikaan mahdu pelaavaan kokoonpanoon, syynä yksinkertaisesti se että nyt on jo heinäkuu. Konami odotti liian kauan näiden kanssa, eikä lyönyt edes GP-puolelle...
 
Itse sain kaksi kolmesta pyöräytyksestä. Casillas ja Rijkaard. Harmi vaan ettei kumpikaan mahdu pelaavaan kokoonpanoon, syynä yksinkertaisesti se että nyt on jo heinäkuu. Konami odotti liian kauan näiden kanssa, eikä lyönyt edes GP-puolelle...

Jos sulla on treenareita, niin rohkeasti niitä vaan esim. tohon Rijkaardiin ja niillä nostaa kaverin sinne jonnekin 92-93 kieppeille. Itse ainakin haluaisin ainakin kokeilla kaveria, jos mahdollisuus olisi. Tässä vaiheessa pelin elinkaarta kumminkin kivempi käyttää mielenkiintoisia pelaajia pelkän overallin tuijottamisen sijaan. Legenda on kuitenkin aina legenda...
 
Jaetaan kehuja silloin, kun niille paikka on. Vaikka Konami joitain asioita tämän version kanssa onkin mokannut, niin siitä huolimatta niitä legendoja on ainakin itselle kertynyt tässä versiossa määrällisesti enemmän kuin koskaan aikaisemmin, vaikka legenda-agentteihin en olekaan rahaa käyttänyt yhtään enempään kuin ennen.

Kun noita pointseja kerran ilmaiseksi jaetaan kerran viikossa ihan kohtuullisen tuntuvasti, niin päätin tänään pointseilla yhden legenda-agentin vielä ostaa ja ihan kiva osumahan sieltä tuli. Jatkamme maailmanmestari-linjalla ja niin ikään myös espanjalaislinjalla, kun agentin takaa paljastui todellinen Tarzan eli Carles Puyol! Nyt sitä vaihtelua tosiaan sinne toppariosastolle on sitten lyhyen ajan sisään tullut oikeinkin mukavasti. Pari muisteloa laitan tähän alle videomuodossa myös.


 
Tänään kokeilin taas MyClubia, ihan hirveätä ripulipaskaa tuo gameplay silläpuolella verrattuna vaikka Master Leagueen.

+ siellä oli tarjolla vain yksi vaivainen peli mitä pelata konetta vastaan ja myöskään pelaajien erot eivät tule yhtä hyvin esiin mitä muissa pelimuodossa. Joten miksipä sitten edes kerätä noita pelaajien erikoisversioita tai legendoja, kun ei niillä siellä itse kentällä tee mitään. Toki valikoissa voi ihailla legendaarisia nimiä ja muistella menneitä.

Yleensä MyClubit on ollut mielestäni sellainen hädin tuskin max. 3/5 arvosana arvoisia Pesseissä, mutta PES 2020:ssa omien kokemusten perusteella 1/5.

/avautuminen
 
Itse siirryin takaisin pelaamaan 2019 versiota, tämän gameplay sentään muistuttaa jalkapalloa ja on muutenkin paremmin balanssissa.
 
Joten miksipä sitten edes kerätä noita pelaajien erikoisversioita tai legendoja, kun ei niillä siellä itse kentällä tee mitään.

Legendoja kannattaa ilman muuta kerätä, koska niitä voi sitten käyttää ML:n puolella, jos haluaa. Omasta mielestäni legendat ovat vähän niin kuin se pelin suola.
 
Asia on varmistettu. PES 2021 on päivitys 2020-versiosta.

The Microsoft Store has posted an eFootball PES 2021 Season Update (which is currently unavailable), stating the product is an updated edition of eFootball PES 2020, containing the latest player data and club rosters. It mentions some leagues will have their rosters updated post-release.


Konami teki samoin. kuin EA Fifa 20:n Switch-version kanssa. Välivuosi tulee tarpeen, kun kilpailijasta ollaan jääty pahasti jälkeen. Pistetään paukut next-geniin. Kuka jaksaa enää lukea tätä myclub-monologi ketjua?

Milloin PES:n alamäki edes alkoi. Jo vuonna 2007, kun julkaistiin ristiriitaisia arvioita saanut Pes 2008? Konamin ongelma on tehdä monialusta pelejä. Metal Gear-sarja on tässä onnistunut ehkä paremmin. Järkevintä olisi julkaista peli vain PC:lle ja PS5:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle nuo maajoukkueagentit ovat olleet antoisia ja osuvia. Tällä viikolla siis jaossa Belgia, Italia ja Ranska ja tuota viimeksi mainittua ihan kiinnostuneena odottelin. Ajatuksissa oli, että siellä olisi varmaan jaossa Pogbaa, Mbappea ja Kantea, mutta noista vain tuo keskimmäinen on tarjolla jostain kumman syystä. Varsinkin Pogban puuttumista ihmettelin. Mietin siinä pari hetkeä, että kannattaako tuota edes kokeilla, kun Mbappe kirjaimellisesti olisi ainoa, jonka haluaisin, tai joka edes mahtuisi millään ilveellä tiimiin ja kentälle. No kannatti pari hetkeä miettiä ennen kokeilua, koska ensimmäisellä sieltä tuli se Kylian Mbappe :D
 
Tuon myclub-paskan takiahan gameplay on nykyään ihan täyttä kuraa, ja todella kaukana siitä nautinnollisesta pessistä mitä nämä joskus oli.

Pitäisi olla mahdollista valita sen munaravin ja realistisen jalkapallon välillä. Kaksi eri asetusta, arcade ja simulaatio.
 
Tuon myclub-paskan takiahan gameplay on nykyään ihan täyttä kuraa, ja todella kaukana siitä nautinnollisesta pessistä mitä nämä joskus oli.

Pitäisi olla mahdollista valita sen munaravin ja realistisen jalkapallon välillä. Kaksi eri asetusta, arcade ja simulaatio.
Kuten myös Fifa ja NHL-sarjojen muut osiot ovat periaatteessa vain copypastekuraa vuosi toisensa perään, pienin mukaparannuksin. NHL nyt tosin otti joitakin harppauksia uusimpaan peliin ja sen Franchise Modeen, mutta Fifassa ja Pro Evossa en ole huomannut mitään oikeasti kovaa uudistusta (joidenkin animaatioiden lisääminen ei mulle ole selvä uudistus Master Leagueen). Konsolirajoitteet toki vaikuttavat, mutta ei se nyt todellakaan ole mikään selitys vuosikausien saman levyn kuunnelluttamiselle. Toivotaan että se Britannian aloite nyt oikeasti etenee päättäjille asti ja asioihin tulee muutos siellä, joka sitten myötävaikuttaa muuallekin Euroopassa ja maailmassa.

Edit: Korjataan sen verran että Match Day uuteen Pro Evoon on loistava uudistus pelimuotona. On tullut pelattua aivan liikaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom