Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, kello on 4 aamuyöllä, mutta
Promised Consort Radahn
oli pakko saada kaadettua, ennen kuin voi ajatella nukkumaanmenoa. Olihan tuo kyllä se vaikein bossi varmaan, vaikka ei minulla mennyt kuin yksi kerta enemmän kuin Baylen kanssa, ennen kuin meni läpi, eli kahdeksannella yrityksellä sitten viimein meni. Kerran oli bossilla helaa enää sentin verran ruudulla jäljellä, kun tuo perkele heitti sellaista iskusarjaa, ettei oma staminanhallinta sitten enää riittänyt ja henki lähti. Taisi olla kuudennella yrityksellä tuo.

Kyllä tuossa tankki/bleeding buildilla tuli edelleen jatkettua, ja kyllähän se kannatti. Olen tykästynyt tuohon Gaiuksen Sword Lanceen, kun sillä voi mukavasti tökkiä kilven takaa, ja kun sille laittoi kunnon bleeding skillin, eli Blood Tax:in ja muutoin muutti aseen bleeding-perustaiseksi, niin kyllä tehosi
Radahniin
. Mukaan vielä Impenetrable Thorns-sorcery sekä Opaline Hardtear ja Opaline Bubbletear mikstuuraan, jotta kesti tuon toisen vaiheen tykityksen paremmin. Radahnin haarniska ja Fingerprint Stone Shield sitten kruunasivat puolustusvoittoisen buildin.

Oli tuo kyllä aika hurja taistelu, ja näyttäisi hieman kyllä FromSoft ajautuneen tässä lisärissä siihen, että se vaikeus haetaan lähes järjestään noiden vihujen aivan järjettömän aggressiivisuuden kautta. Ei välttämättä ihan omaa suosikkiasetelmaani, kun itse pitäisin taktisemmasta ja hieman hitaampitempoisemmasta taistelusta. Haastetta näissä kovimmissa bosseissa kyllä riitti - erityisesti
Radahnissa ja Baylessa
.
 
Viimeksi muokattu:
From Soft voisi kyllä seuraavaan peliin ottaa mallia Lies of P:stä siinä, että runet jäisi kuollessa aina pomoareenan ulkopuolelle.

Ja toivottavasti ei enää ikinä palata siihen ettei heti pomoareenan ulkopuolella ole "jatkopistettä". Se on ylivoimaisesti suurin yksittäinen ärsytyksen aihe ollut itselle pitkälti kaikissa Fromin peleissä.
 
Noniin, kello on 4 aamuyöllä, mutta
Promised Consort Radahn
oli pakko saada kaadettua, ennen kuin voi ajatella nukkumaanmenoa. Olihan tuo kyllä se vaikein bossi varmaan, vaikka ei minulla mennyt kuin yksi kerta enemmän kuin Baylen kanssa, ennen kuin meni läpi, eli kahdeksannella yrityksellä sitten viimein meni. Kerran oli bossilla helaa enää sentin verran ruudulla jäljellä, kun tuo perkele heitti sellaista iskusarjaa, ettei oma staminanhallinta sitten enää riittänyt ja henki lähti. Taisi olla kuudennella yrityksellä tuo.

Kyllä tuossa tankki/bleeding buildilla tuli edelleen jatkettua, ja kyllähän se kannatti. Olen tykästynyt tuohon Gaiuksen Sword Lanceen, kun sillä voi mukavasti tökkiä kilven takaa, ja kun sille laittoi kunnon bleeding skillin, eli Blood Tax:in ja muutoin muutti aseen bleeding-perustaiseksi, niin kyllä tehosi
Radahniin
. Mukaan vielä Impenetrable Thorns-sorcery sekä Opaline Hardtear ja Opaline Bubbletear mikstuuraan, jotta kesti tuon toisen vaiheen tykityksen paremmin. Radahnin haarniska ja Fingerprint Stone Shield sitten kruunasivat puolustusvoittoisen buildin.

Oli tuo kyllä aika hurja taistelu, ja näyttäisi hieman kyllä FromSoft ajautuneen tässä lisärissä siihen, että se vaikeus haetaan lähes järjestään noiden vihujen aivan järjettömän aggressiivisuuden kautta. Ei välttämättä ihan omaa suosikkiasetelmaani, kun itse pitäisin taktisemmasta ja hieman hitaampitempoisemmasta taistelusta. Haastetta näissä kovimmissa bosseissa kyllä riitti - erityisesti
Radahnissa ja Baylessa
.
Sulla kävi tavallaan hyvä tuuri, että sulla oli tuon tyylinen buildi käytössä, että meni noinkin kivuttomasti. Aikalailla tismalleen samalla setillä pääsin lopulta itsekin tuon läpi mutta vastaavasti oma dex bleed buildi, jolla olisi pitänyt väistellä noita iskuja oli aivan mahdoton selvitä tuota toista vaihetta. Tälleen pidemmän hengähdys tauonkin jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että tuo on helposti surkeiten suunniteltu bossi mitä on ainakaan Frommin peleissä tullut vastaan.
 
Sulla kävi tavallaan hyvä tuuri, että sulla oli tuon tyylinen buildi käytössä, että meni noinkin kivuttomasti. Aikalailla tismalleen samalla setillä pääsin lopulta itsekin tuon läpi mutta vastaavasti oma dex bleed buildi, jolla olisi pitänyt väistellä noita iskuja oli aivan mahdoton selvitä tuota toista vaihetta. Tälleen pidemmän hengähdys tauonkin jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että tuo on helposti surkeiten suunniteltu bossi mitä on ainakaan Frommin peleissä tullut vastaan.
Joo, ei tuo kyllä itsellenikään mikään mieltäylentävä taistelu ollut. Jotenkin kovin tuurinvaraiselta tuntui. Välilä bossi oneshottasi minut ihan yhtäkkiä paikoissa, joissa mielestäni, olen saanut suurimman osan damasta killvellä blokattua. Ja tuo staminanhallinta oli kyllä aika helvettiä tuossa toisessa vaiheessa varsinkin. Eka vaihe sentään alkoi mennä aika kivuttomasti, vaikka toki siinäkin tuntui tuurinvaraiselta miten bossi syöksyi kimppuun heti ensimmäisillä sekunneilla, Jotenkin tuo tuurinvaraisuus harmitti itseäni tuossa taistelussa. Ja myös se, kuinka hiton aggressiivinen vihu oli. Pienikin virhe, niin taistelu oli ohi. Ja välillä tuntui, että se oli ohi, vaikka en mielestäni edes tehnyt selkeää virhettä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ei tuo kyllä itsellenikään mikään mieltäylentävä taistelu ollut. Jotenkin kovin tuurinvaraiselta tuntui. Välilä bossi oneshottasi minut ihan yhtäkkiä paikoissa, joissa mielestäni, olen saanut suurimman osan damasta killvellä blokattua. Ja tuo staminanhallinta oli kyllä aika helvettiä tuossa toisessa vaiheessa varsinkin. Eka vaihe sentään alkoi mennä aika kivuttomasti, vaikka toki siinäkin tuntui tuurinvaraiselta miten bossi syöksyi kimppuun heti ensimmäisillä sekunneilla, Jotenkin tuo tuurinvaraisuus harmitti itseäni tuossa taistelussa. Ja myös se, kuinka hiton aggressiivinen vihu oli. Pienikin virhe, niin taistelu oli ohi. Ja välillä tuntui, että se oli ohi, vaikka en mielestäni edes tehnyt selkeää virhettä.
En tiiä miten tuurinvaraista se oli, en osaa sanoa mutta kyllä minullakin tuo viimeisen bossin toka vaihe oli niin kaoottinen ja visuaalisesti vilkas, ettei välillä ollut hajuakaan mitä hittoa edes tapahtuu. Ja vielä kokoisekseen erittäin nopea. Kokonaisuutena ihan hyvä boss mielestäni muttei mikään täysosuma. Ja ymmärrän kyllä From Softin haasteen yrittää luoda mahdollisimman haastava boss, joka kuitenkin on jotenkin balanssissa ja mahdollinen. Ei ole helppo homma.
 
Lisäri meni läpi ja noin 40h siihen meni. Laitan spoilereihin mietteitäni siitä:
Kartan koko huomioiden oli melko iso maailma, eli "kerroksia" oli monia.

Bayleä sai noin tunnin yrittää ja pääpomossa meni 4h, Astrologilla siis. Toista vaihetta ei taida kukaan pystyä läpäisemään ottamatta osumaa, tuskin on mahdollista. Pomo jätti mut sen verran nälkäiseksi, että pakko vetää vielä ng+ Great Katanan yms. kanssa tai ihan strengtillä. Joo olihan se epäreilu pomo, niin kuin muutkin vastustajat, mutta se vähän niinku kuuluu tähän. Todella koukuttava matsi, mielellään vedän vielä uudestaan. Muut pomot nyt niin vaikeita olleet, ehkä Messmeriä sai hetken yrittää. Tulijättiläiset tippu nopeesti, kunhan keksi miten niitä vastaan taistellaan.

Vähän turhan vaikeaksi tehty joillekin alueille pääsy, piti netistä kattoa kun missasin pari luolaa ja sen yhen patsaan. Näin pienen asian missaamalla ei pääse kokonaiselle alueelle, siitä en hirveesti tykännyt. Aloitusalueella en tykännyt yhtään siitä sinertävästä mustasta, pääpelissä en moista nähnyt.

Saas nähä minkälainen seuraavan pelin dlc:een pääpomo on, ehkä parhaat pääsee sen n. 100 tunnissa läpi. :)
 
Nyt meni läpi täälläkin 44 tunnin kohdalla. Onnistuin haasteessani ja kaikki pomot kaatui täysin soolona ilman summoneja/spirit asheja. Viimeinen pomo oli odotetusti haastava pirulainen ja oli pakko vaihtaa pois Dex/Bleed buildista kestävämpään STR buildiin, jossa mätkin menemään jättimäisellä 2h vasaralla. Tuolla aseella sai aika helposti pomon stunnattua ja pyrinkin sitten vähentämään väistelyä ja keskityin siihen, että saan pomon mahdollisimman nopeasti kanveesiin. Useamman tunnin se vaati yrityksiä, mutta lopulta ne RNG jumalat hymyilivät myös tänne ja pomo kaatui.

Kompaan kyllä muita siinä, että viimeisessä pomossa oli mopo lähtenyt pahasti keulimaan. Tuo oli juuri se, mistä ennen DLC:n aloittamista kirjoitin ja mistä myös mielestäni pääpelin viimeiset pomot kärsivät. Muut pomotaistelut DLC:ssä olivat kyllä erinomaisia, jotkut nousivat ihan jopa suosikeiksi From Softin tuotannossa. Messmer ja Rennala nyt päälimmäisinä.

Kokonaisuudessaan lisäosa oli hyvä. Käytännössä tämä oli täysin samaa mitä pääpeli tarjoili, eli jos siitä tykkäsi, niin tykkää myös tästä. Mitään järisyttävän uutta tämä ei pääpeliin nähden tuonut. Uusista light greatsword aseista pidin kovasti. Joillain osa-alueilla lisäosa ei aivan yltänyt pääpelin tasolle. Esimerkiksi sellaisia leuat loksauttavia alueita ei juuri tässä ollut, kun miettii millaisia shokeeraavia löydöksiä pääpeli tarjoili. Tämän lisäksi komppaan täysin @Dark3 kommenttia siitä, että jotkut alueet oli piilotettu vähän turhankin vaikeasti ja oli pakko katsoa muutamaan otteeseen netistä, että miten johonkin alueelle pääsee.

Tarina näissä peleissä nyt aina on mitä on, mutta jotenkin koin saaneeni enemmän pääpelin tarinasta ja loresta, kuin mitä tämä lisäosa nyt tarjoili. Odotin esimerkiksi Messmerin olevan merkittävämmässä roolissa ja myös viimeinen pomo sai vähän sellaisen meh-reaktion aikaan ainakin omalla kohdallani.

Hyvä lisäosa yhdelle kaikkien aikojen parhaista peleistä. Itse toivoisin ehkä myös tämän jälkeen paluuta hieman tiiviimpiin teoksiin From Sofilta, esimerkiksi Bloodborne 2 muodossa.
 
Läpi meni kolmannen kerran. Tuli samantien NG+:lla tehtyä kaikki achievementitkin, nyt voi Elden Ringin laittaa tauolle. Puuttuvat sacred tearit, golden seadit ja scadutreet eivät haittaa, sillä ne voi kerätä toisella pelikiekalla vanhoista paikoista. Itselläni oli level 17 scadutreessä ekalla kierroksella sen kummemmin niitä hakematta, ja puuttuvat kolme tuli saatua NG+:ssa helposti vanhoista paikoista.

Onhan tämä mainio peli, pelasin ARC+DEX combolla, aseita oli todella paljon, ja monet varsin toimivia. Tämä on varmaan yksi parhaimpia buildeja sopivien hyvien aseiden osalta, oli mulla kyllä NG+ lopussa myös STR jo 30, joka edesauttoi monien eri aseiden kokeilua. Eka hahmolla pelasin kerran läpi, se oli STR+FTH vetoinen.

Kuriositeettina iso osa NG+:saa tuli pelattua steamdeckillä. Grafiikan upeus toki kärsii pienestä resoluutiosta, mutta ainakaan NG+:lla ei taistelut häiritsevästi laganneet, useimmat bosseista kaatuivat helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom