Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Nauroin ääneen luettuani eilen YouTube-videon alla olevan kommentin, joka kuuluu suomennettuna näin: "Miyazagi valehteli minulle. En ole koskaan ollut näin iloinen, kun minulle valehdeltiin!", viitaten juuri Miyazagin aiemmin sanomaan kommenttiin, ettei ole tulossa lisää Elden Ring -aiheista sisältöä. Videolla oli jo yli miljoona katselukertaa viisi tuntia sen julkaisusta. Ilahduttavaa myös, että kyseessä on aivan uusi peli, vaikka teemana on edelleen ER.
Tämä meni saman tien hankintalistalle. Odottavan aika on pitkä, vaan ei se mitään.
Äh, onneksi on Elden Ringin DLC vielä pelaamatta kun ei ole ihan oma juttu mitkään cooppi rogueliket. Voi olla ihan hyväkin mutta en soulseiltani kaipaa tätä suuntaa. Onneksipa sitä ei ole pakko ostaa ja muut voi tuosta sitten nauttia. Tosin pitää tuota silmäillä että josko sittenkin iskisi.
Joo ei noi rogueliket oikein iske mullekaan, mutta kuten jo sanoinkin niin lähtökohtaisesti kelpaa kaikki mitä Fromsoftilta tulee mieluummin olisin kuitenkin Bloodborne 2 julkistuksen ottanut
Joo ei noi rogueliket oikein iske mullekaan, mutta kuten jo sanoinkin niin lähtökohtaisesti kelpaa kaikki mitä Fromsoftilta tulee mieluummin olisin kuitenkin Bloodborne 2 julkistuksen ottanut
Nightreinin ohjaajana, muuten toimii Junya Ichizaki, joka oli Elden Ringissä vastuussa pomotaisteluista. Famitsun haastattelussa hän paljastaa, että Elden Ringin kehityksen loppuvaiheilla Miyazaki oli kysynyt häneltä, että haluaisiko hän toimia ohjaajana omassa pelissään.
Miyazakilla siis on ainakin luottoa ja tämä antaa hänelle mahdollisuuden keskittyä From Softin seuraavaan julkaisuun.
Tammikuun 10. päivästä eteenpäin on mahdollista rekisteröityä helmikuussa pidettävään network testiin. Tästä infoa lisää virallisilla sivuilla: Network test
Tuli nyt sitten hankittua tämä shadow of the erdtree dlc, odotin aleja mut eipä niitä näkynyt edes jouluna eikä black fridaynä (tosin en kattonut) kuitenkin kyseessä yks mun ehkä kaikkien aikojen lempipeleistä nii vaikka se 40e tuntui suolaselta on tämä kuitenkin dlceeks parempi kun monet uudet "full pelit" katsoin vielä jonkun pelaajan arvion niin ei edes koko videota ehtinyt katsoo ku se jo vakuutti.
Heti alkuun pakko sanoo että miten hienoa on taas palata tähän maailmaan, yhtä intona ja mielenkiinnolla heti tutkimassa. Levu oli korkeampi mitä muistelen, luulin että oon jotain 230 mut olinki 334. Kaikki kontrollit hukassa eikä mitää hajuaa mikä tekee mitäkin eikä edes muistanut miten sitä hevosta tilataan. Takki auki lähti liikkeelle ja turpaanhan siinä tuli ihan riviviholliselta, mut laitetaa se nyt sen piikkiin kun meni sormet ristiin piiiiitkän tauon jälkeen. NG+ en koskaan aloittanut ja ilmeisesti se oli järkevä päätös sillä päästääkseen tähän dlceehen pitää pari tiettyä pomoa olla murhattuna ja ne on melko lopussa.
Sitten heti alkuu jämähin ja päätin alkaa kiduttaa itseäni. Ei pääpomo vaan openworldissa alussa kävelee se eräs:
Pienen pilvenpiirtäjän kokoinen tulilyhty mörkö mikälie
Siinä ensin hakkasin sitä ja lähti helaa just ehkä milli ja mietin et onks täs nyt järkee, kuolin samantien ja uusia yrityksiä ainakin kymmeniä kertoja, mut sit se kaatui ja sai tehtyä sen jäätävän lopetusliikkeen, mut kerta ei riittänyt, sit päätin että kyl mä tän nyt vedän. Ihan vaa jo sen takia et pääsis vähän tutustuu uudelleen kontrolleihin ja että tässä maltti on valttia, lopulta sain sen murhattua ja palkinnoks jotain tilperhööriä, niissäkin menee taas hetki ennen kun tajuaa mitä ne tekee. Levuttamalla enää tuskin saan/jaksa hahmoani parantaa kun vaatii jo päälle miljoona runia yks levu, et ihan muilla konsteilla, aseet ym mitä täs nyt tuleekin vastaan.
Ihan alussa vielä ollaan, mut tunnen ja näen jo nyt että tässä on edessä hieno seikkailu ihan niiku pari vuotta sitten pääpelissä.
Ilmeisesti myös performance ongelmat korjattu mitä oli PS5 julkkaris, en ainakaa ole huomannut mitään nykimistä enää performanace modessa. Ei se julkkarissakaa peli iloa pilannut, mut välillä tapahtui niitä ikäviä nytkähtelyjä jotka nyt ovat poissa, ainakin tähän mennes. Ihan sulavaa pelaamista. Hitto että olikin jopa enemmän ikävää tätä peliä mitä alunperin kuvittelin, luulin että "no tämä on jo koettu nii mitä tämä dlc enää voi tarjota" niin hyvää olla niin väärässä.
Tässä kyllä jo ihan jotkut rivivihut tekee aivan jäätävää damaa, ottaen huomioon että mulla on vigor 99. Voin vaa kuvitella miten ne tekee damaa jos menee jollain level 100 tässä, ellei ne vihut sit jotenkin skaalaudu levun mukana?
Tässä kyllä jo ihan jotkut rivivihut tekee aivan jäätävää damaa, ottaen huomioon että mulla on vigor 99. Voin vaa kuvitella miten ne tekee damaa jos menee jollain level 100 tässä, ellei ne vihut sit jotenkin skaalaudu levun mukana?
Levelit eivät ihan hirveästi vaikuta Shadow of the Erdtreessä. Tai siis vaikuttavat ne sitten sen kautta, kun on ensin hankkinut noita scadutree fragmentteja riittävästi. Mutta jos et ole niitä hankkinut riittävästi, niin levelisi ei skaalaudu korkeina attribuutteina SotE:ssa.
Joo noita Scadutree Fragmentteja ei voi aliarvioida. Niillä on yllättävän suuri merkitys esim. kaikkeen defenssiin. Spoileri vapaana vinkkinä että kannattaa kaikki viholliset laittaa maan tasalle, tietyt viholliset pudottaa noita. Ja ylipäänsä tutkia paikat tarkoin.
Mutta tuosta Scadutree systeemistä huolimatta SotE:ssa tulee kovasti damagea vihollisilta. Tuli käytettyä ja kokeiltua eri defenssejä nostavia talismaani yhdistelmiä (ja raskaampia armoreita) huomattavasti enemmän kuin mitä peruspelissä.
Joo oon mä niitä fragmenttejä täs kerännyt, en vaa tiennyt mitä ne on kun vaa laittanut notskis niitä, scadutree blessing (4) ja revered spirit ash blessing (5). Kiitos tiedosta, nyt sit tiedän mitä ne käytännössä tekee.
Oppiipahan taas jotain uutta, on muuten seikkailu tehty tässä(kin) mapissa jotenkin niin hemmetin hauskaksi, aina kun luulee että seinä tulee vastaan niin aina jostain pääsee, mihin tahansa suuntaan päättääkin lähtee on edessä joko luola tai dungeon tai milloin mitäkin, välillä eksytään isompiin linnoihin jne. Tämä dlc on kuitenkin onnistuttu tekemään sen verran erilaiseks ettei tunnu ihan samalta mitä pääpeli, vaikka toki se samantyylinen artstyle tässäkin säilytetty.
Tässä nyt 3 pääpomoa kai? Lisäksi yksi lohikäärme ja toinen
"tulisoihtujättiläinen"
piesty, ei ainakaa ne ole tuottanut sen suurempia haasteita, mut veikkaan et ne on ollut jotain alkulämmitys bosseja.
Kyllä tässä kun pelannut voin helposti sanoo että 40e arvoinen. Alkuun hieman väänteli naamaa "ettäs kehtaavatki". Näin laadukkaita lisäosia harvoin peleissä näkee/tehään. On niin viimeiseen asti tehty, menis ihan standalone pelinä jopa.
Joo, niin voi asian ilmaista. Mielestäni siinä on muutama todella vaikea bossi.
Itsehän vedin pelin lisäreineen kahteen kertaan kesällä läpi, mut Haligtreessä en kyl käyny niillä kerroilla. Mullahan on peli sekä boksilla että ps:llä.
Kumpa lisärin vois läpäistä uudelleen siitä mitään muistamatta, että hyviä pelihetkiä sinne vaan. Iha 10/10 kamaa.
Kysymys johon kaipaisin vastausta jos mahdollista/mielellään ilman sen suurempia spoilereita, eli kun parista bossista nyt saanut niitä "tilluttimia" mitä voi vaihtaa siel roundtable holdissa joko valita aseen ym, mut voi valita vain yhden asian, nii onko tässä jossain mitä pääpelissä niitä käveleviä "collousseum" jättilinnoja mitä virallisesti onkaan missä voi elvyttää ne takas "eloon" että voi valita myös sen toisen vaihtoehdon? Jos nyt tämä viesti ei ollut liian sekava.
Kysymys johon kaipaisin vastausta jos mahdollista/mielellään ilman sen suurempia spoilereita, eli kun parista bossista nyt saanut niitä "tilluttimia" mitä voi vaihtaa siel roundtable holdissa joko valita aseen ym, mut voi valita vain yhden asian, nii onko tässä jossain mitä pääpelissä niitä käveleviä "collousseum" jättilinnoja mitä virallisesti onkaan missä voi elvyttää ne takas "eloon" että voi valita myös sen toisen vaihtoehdon? Jos nyt tämä viesti ei ollut liian sekava.
Otin yhestä tilluttimesta ne "witcher" tuplamiekat. Hauska ase leikkiä, mutta edelleen menen sillä "day 1" Cold grave scythellä+25 sillä on murhattu alusta asti kaikki pääpelin bossit sekä nämä parit tässä dlceessä, ei vaan jotenkin raaski luopua. En tiie onko siihen muodostunut joku henkinen vakava suhde mut se vaa tuntuu edelleen parhaalta, siinä on ihan hyvä "range" eikä ole liian hidas, en ole tykännyt missään soulseissa niistä jättimiekoista, jotenkin niin hitaita ja kömpelöitä, tämä scythe on jotain välimaastoa.
Vaikka arkku ja inveryory täynnä kaikenmaailman aseita. Jotenkin tuntuu että peli ei vaa suju millää muulla aseella ainakaa jos vakavasti pitää jotain piestä, kyllä jotain pienempiä vihuja sit kokeilee ja leikkii muillakin aseilla ihan vaan vaihtelun vuoksi.
Mut varmaan tottumis kysymys, tän aseen vaan tuntee jo niin hyvin ja sen liikkeet.