Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on toi sama ase-kombo nyt käytössä ja kyllä tekee vahinkoa mukavasti, niin vihuihin kuin erityisesti bosseihin. Välillä tosin Scythen hyökkäysanimaatio tuottaa harmaita hiuksia kun tuntuu lyövän matalista vihuista ohi koko ajan :D En tosin oo hirveesti muilla asetyypeillä edes pelannu, vaan tää 60h menty scythellä enemmän ja vähemmän koko aika. Kakkosaseena itellä on toi Moonveil-katana, joka on ilmeisesti jonkinlainen tän hetkinen meta-ase mitä moni käyttää. Scythellä silti painelen menemään.

Nyt löytyi myrkkyä erittävä katana, niin mietin saisko sen ympärille tehtyä buildia, tosin bleed on tosi tehokas ja sen menettäminen vähän kirpaisisi.

EDIT: jaa eiku mulla onkin tavalline scythe, ei Grave Scythe. Tosin idea lie suht sama ja ominaisuudet myös. Aiemmin käytin Faith-pohjaista Scytheä, mutta resetoin pojoni ja vaihdoin faithin -> int

Grave Scythe on vahvempi ku se normi, en tiie mitä muuta eroa on. Plus mun mielestä näyttää aika härskiltä.

Onko porukalla oikeesti noin harva pää ettei muista missä on käyny ja mitä on tehny pelissä? :) Ite nautin kyllä täysin rinnoin, kun saa käyttää omaa päätä ja opetella paikkoja varsinkin, kun tässä jokainen paikka on niin selkeästi omannäköisensä omalla tunnelmalla ja vihuilla. :)

Itelläkin on kyseinen viikate pääaseena, miten siihen cold-ominaisuuden saa? Jollain ashes of warilla?

Kyllä, sen ice mikälie nimi olikaan ash of warin saa muistaakseni paikasta:

Three sisters, tarkkaa paikkaa en muista mut jossain siin rauniois. Ennen sitä pitää bossi murhata.
Onko porukalla oikeesti noin harva pää ettei muista missä on käyny ja mitä on tehny pelissä? :) Ite nautin kyllä täysin rinnoin, kun saa käyttää omaa päätä ja opetella paikkoja varsinkin, kun tässä jokainen paikka on niin selkeästi omannäköisensä omalla tunnelmalla ja vihuilla. :)

Kyl mie paikat muistan missä on käynyt, mut se että npc sanoo et mä oon sit täs ja tos nii sen löytäminen on kai tässä ollut se ongelma.

Alan olemaan vissii loppupuolen alueilla ja tuntuu että vaikeusaste nytkähti ylöspäin aikast paljon. Vihut tuntuu kestävän ihan hitosti enemmän tai niillä on kovemmat resistit kaikkeen. Oonkoha nyt missannu jotain vai pitääkö alkaa grindaamaan että saa damagea ylös?

Alan olemaan vissii loppupuolen alueilla ja tuntuu että vaikeusaste nytkähti ylöspäin aikast paljon. Vihut tuntuu kestävän ihan hitosti enemmän tai niillä on kovemmat resistit kaikkeen. Oonkoha nyt missannu jotain vai pitääkö alkaa grindaamaan että saa damagea ylös?

En tiie mikä on meininki mut itte oon täs grindannut aika hulluna ja edelleen se "aavikko" punainen missä on myrkkyjä ja vaikka mitä inhottavaa. Jostain syystä siinä alueella kaikki tekee edelleen hitosti damaa esim ne koirat, tappaa ykkösel!, level 136. Et jos siel tulloo viel jotain vielä vaffempia vastaan nii paljonko täs oikee pittää rindaa.

En sit tiedä vaikuttaako mulla asiaan se et käytös talisman joka nostaa atribuutteja mut myös ottaa damaa lisää.

En tiie mikä on meininki mut itte oon täs grindannut aika hulluna ja edelleen se "aavikko" punainen missä on myrkkyjä ja vaikka mitä inhottavaa. Jostain syystä siinä alueella kaikki tekee edelleen hitosti damaa esim ne koirat, tappaa ykkösel!, level 136.
Tämä voi olla tylsä ja jopa itsestäänselvä vinkki, mutta kerron silti: vaihda kaikkia neljää panssarin osaa siten, että jokainen antaa mahd. hyvän suojan ko. alueen vihollisten erikoisuutta vastaan.

Tällä tavalla ite olen toiminut Souls-peleissä, ja vaikka se ehkä vähän työläs onkin, niin ainakin se parantaa omia selviämismahdollisuuksia huomattavasti.

Tämä voi olla tylsä ja jopa itsestäänselvä vinkki, mutta kerron silti: vaihda kaikkia neljää panssarin osaa siten, että jokainen antaa mahd. hyvän suojan ko. alueen vihollisten erikoisuutta vastaan.

Tällä tavalla ite olen toiminut Souls-peleissä, ja vaikka se ehkä vähän työläs onkin, niin ainakin se parantaa omia selviämismahdollisuuksia huomattavasti.

Tää on ihan totta. Usein puhutaan ettei armoreilla ole väliä ja fashion edellä vaan, ja toki isossa kuvassa pitääkin paikkansa verrattuna moneen muuhun peliin, mutta vaikeassa bossissa/kohdassa kun heittää ulkonäöstä huolimatta esim. parhaat fire reso kamat päälle niin kyllä se jo auttaa kummasti.

Rupesi hieman ketuttamaan kun parina päivänä meni yhden levelin edestä runeja, noin 18 000 per kerta molempina päivinä. Ekalla kertaa iski invader kun olin hakemassa runeja ja toisella oli typerästi eräässä bossitaistelussa runet eka osuudessa, vaikka kuolin toiseen vaiheeseen, mikä käytiin eri paikassa, enkä äkännyt runeja ajoissa. Argh. Toisaalta hieman lohduttaa kun bloodbornessa katosi lähes 100k joskus.

Kaksi golden runea on jo, aika helposti ne tuli. Toinen tuli kolmannella yrittämällä, tosin apurin kanssa. Kolmatta golden runea täytyy vähän harjoitella, se ei mennyt ihan yhtä heittämällä, kyseessä siis se festivaaliin liittyvä bossi.

Rupesi hieman ketuttamaan kun parina päivänä meni yhden levelin edestä runeja, noin 18 000 per kerta molempina päivinä. Ekalla kertaa iski invader kun olin hakemassa runeja ja toisella oli typerästi eräässä bossitaistelussa runet eka osuudessa, vaikka kuolin toiseen vaiheeseen, mikä käytiin eri paikassa, enkä äkännyt runeja ajoissa.
Ite olen jotenkin niin herkkä luonteeltani, että jo parin tuhannen riimun menetys riipaisee - vaikka sillä ei tässä vaiheessa omia pelitunteja saa kuin hädintuskin kuudesosan yhdestä levelistä.

Eikä tämä liity vain Elden Ringiin, vaan tuo riipii kaikissa Soulsbornikiro-peleissä. Kunpa omaa korvien väliä vois tuunata samalla lailla kuin hahmoa näissä…

Mua ei haittaa menettää runei siinä vaiheessa ku on pelaaminen menossa, kun tiedän että saan grindaamal ne takas ja grindaamista en laske pelaamiseks. Toki jos niitä kertyy taskuun jo tyyliin 100k nii ei uskalla ihan vaa pää kolmantena jalkana juosta. Mut muuten aattelen sen niin että turhaa sitä itkeä kun grindil saa takas menetetyt.

Mä en kyl vieläkää usko että "kuherruskuukausi" jatkuu, siis on niin käsittämättömän hieno peli et vieläkin 100h jälkeen (toki aikaan kuuluu grindaus ja idlaukset ja ruokatauot ym) löytää uusia täysin aavistamattomia asioita ja mestoja. Tässäkin jo mainittu et menin jollain hissillä alas, nii maan alta ei paljastu enää mikään pikku luola mistä haet sieniä vaan täysin oma maailmansa, ei mikään pieni mesta vaa. Siel sit puzzleja ja aarteita ja bossi, kyl edelleen saa ihmetellä et miten tämmönen eepos saatiinkaa tehtyä. Ja edelleen ei oo ees koko mappia auki et tuskin maltan odottaa mitä kaikkea löytää.

Monesti peleis on vaan sen kuherruskuukauden jälkeen ja sen alkuinnostuksen jälkee pinnan alta paljastuu ne samat toistuvat asiat ehkä hieman eri mausteilla. Pelottaa kyl alottaa heti perään mitään HForbidden westiä et onko siel kaikki vaa sit "plääh", tai sit pitää mennä ihan eri asenteel tai pitää hieman taukoa elden ringistä et pääsee unohtaa miten hieno joku peli voi olla, tai pelaa jotain tosi surkeeta peliä ennen sitä.

Mulla taas on jo hieman toisenlaiset tuntemukset. Kyllä tämä hyvinkin on ansaitusti siellä open world pelien ylimmässä ellei ylimmällä tasolla, mutta silti hiipii pieni taisteluväsymys, kun paikkoja on julmetusti. En grindaa, mutta vastapainoksi pyydän apureita pomotaisteluihin. Pomotaisteluissa teen damagea per isku todella paljon, joten tuntuma on hyvin eri mitä Soulsbornessa, lähempänä Soulsbornen new game +:saa.

Tässä on kyllä kaikki Soulsbornen henki, mutta harvemmin on tullut eteen sitä intensiteettiä, epätoivoa ja voittamisen tunnetta mitä Soulsborne peleissä parhaimmillaan. Vertailu on toki epäreilu, koska kaikki Soulsbornet tahkonneena ei voikkaan olettaa jättimäisiä yllätyksiä ja oma pelitasokin on parempi.

Ensimmäisen läpipelatun eli Bloodnbornen osalta muistan vieläkin alun jättityrmäyksen, ensin yksi tappava kaupunkilainen, sitten kaksi, sitten neljä, sitten kymmenen, jättitrolli, taas ryhmä ja pari sutta, ja kaiken tämän jälkeen ehkä tallennuspaikka jos keksit reitin. Voittamisen tunne oli järkytttävä kun eka kerran keksin oikotien lyhdylle.

Täytynee kokeilla eri aseita, golden halberg on niin paljon parempi STR/FTH hahmolla kun muut että en ole edes scytheä viitsinyt kokeilla. Se ehkä piristäisi kans fiiliksiä, ja toki yksin yrittäminen bosseja vastaan toisi myös (kaivattua?) vaikeutta mukaan.

Nuo maanalaiset luolastot ovat hienoja ja menivät kyllä aiemman kärkipaikan eli Blackreachin edelle.

Näissä varmasti vaikuttaa millä tasolla ja missä menee. Esim tietyt luolat ovat todella helppoja kun sinne palailee myöhemmin. Mutta toiset sitten onkin jo aika vaikeita ja sielä saattaa odottaa aika karsea bossi. Ja jos pomotaisteluissa on online apua mukana niin sitä varten ne tosiaan on että ne helpottaa pelaamista. Ja ottaa agroa sen verran aina itseensä että ite pääsee huotomaan. Esim yhdessä vapaaehtoisessa pomossa (tai siis pomoissa kun niitä kavereita kaksi oli lopulta) niin siinä vaiheessa pelaamallani hahmolla joka käytti pelkkää bleed asetta niin meni sormi suuhun. Koska bleed ei tehnyt näihin juurikaan mitään. Eräs vapaaehtoisen iso pomo tarjosi sellaisen haasteen että kahden online apurin kanssa saatiin se juuri ja juuri alas. Mutta nämä pikkuluolasto bossit esim nyt ovat mitä ovat muutamaa lukuunottamatta. Pomoja sitten löytyy ja vaikeitakin sellasia. Suurinosa näistä ei löydy sieltä mihin kartalla kultanen merkki osottaa vaan ihan eri mestoilla jonne pitää löytää omat jipponsa että sinne pääsee.

Ei tässäkään tosiaan ihan joka paikkaa tarvitse nuohota, jos ei jaksa. Joistain paikoista vaan sitten löytyy kaikkea kivaa kuten päivitysmateriaaleja aseisiin ja muihin. Piilotettuja armoreita yms. Veikkaan että ainakin osalla pelaajista voi käydä hassusti jos vetelee melkein vain reittiä suoraan minne kartalla merkkejä näkee ja jää aseet päivitettyä ja aseiden muokkaus jutut löytämättä (näitäkin, tai tämäkin löytyy vapaaehtoisesta paikasta). Ja mukava armori tuli tuossa juuri kun meni questline läpi eräällä neitokaisella.

Mulla taas on jo hieman toisenlaiset tuntemukset. Kyllä tämä hyvinkin on ansaitusti siellä open world pelien ylimmässä ellei ylimmällä tasolla, mutta silti hiipii pieni taisteluväsymys, kun paikkoja on julmetusti. En grindaa, mutta vastapainoksi pyydän apureita pomotaisteluihin. Pomotaisteluissa teen damagea per isku todella paljon, joten tuntuma on hyvin eri mitä Soulsbornessa, lähempänä Soulsbornen new game +:saa.

Tässä on kyllä kaikki Soulsbornen henki, mutta harvemmin on tullut eteen sitä intensiteettiä, epätoivoa ja voittamisen tunnetta mitä Soulsborne peleissä parhaimmillaan. Vertailu on toki epäreilu, koska kaikki Soulsbornet tahkonneena ei voikaan olettaa jättimäisiä yllätyksiä ja oma pelitasokin on parempi.

Ensimmäisen läpipelatun eli Bloodnbornen osalta muistan vieläkin alun jättityrmäyksen, ensin yksi tappava kaupunkilainen, sitten kaksi, sitten neljä, sitten kymmenen, jättitrolli, taas ryhmä ja pari sutta, ja kaiken tämän jälkeen ehkä tallennuspaikka jos keksit reitin. Voittamisen tunne oli järkyttävä kun eka kerran keksin oikotien lyhdylle.

Täytynee kokeilla eri aseita, golden halberd on niin paljon parempi STR/FTH hahmolla kun muut että en ole edes scytheä viitsinyt kokeilla. Se ehkä piristäisi kans fiiliksiä, ja toki yksin yrittäminen bosseja vastaan toisi myös (kaivattua?) vaikeutta mukaan.

Nuo maanalaiset luolastot ovat hienoja ja menivät kyllä aiemman kärkipaikan eli Blackreachin edelle.
Ilmeisesti pelin loppupuolella alkaa tulla myös vastaan todella vaikeita optional bosseja, eli ne pahimmat möröt on jätetty sinne niille, jotka kaipaa erityistä haastetta.

Yksi striimaaja puhui juuri tuollaisesta bossista ja sanoi, että hänen oli hyväksyttävä se, että tätä bossia hän ei voinut overgearata/levelata, vaan oli pakko opetella taistelu ja monen tunnin väännön jälkeen sai sen alas.

Pakko sanoa myös tuosta kultaisesta halberdista, että se on kyllä todella OP ase ainakin pelin ensimmäisen puolikkaan. Iskut on nopeita, mutta tekevät kuitenkin myös paljon damagea. Itsekin sitä käytin siis pitkään, kunnes vaihdoin Greatswordiin :D.

Ilmeisesti pelin loppupuolella alkaa tulla myös vastaan todella vaikeita optional bosseja, eli ne pahimmat möröt on jätetty sinne niille, jotka kaipaa erityistä haastetta.

Yksi striimaaja puhui juuri tuollaisesta bossista ja sanoi, että hänen oli hyväksyttävä se, että tätä bossia hän ei voinut overgearata/levelata, vaan oli pakko opetella taistelu ja monen tunnin väännön jälkeen sai sen alas.

Pakko sanoa myös tuosta kultaisesta halberdista, että se on kyllä todella OP ase ainakin pelin ensimmäisen puolikkaan. Iskut on nopeita, mutta tekevät kuitenkin myös paljon damagea. Itsekin sitä käytin siis pitkään, kunnes vaihdoin Greatswordiin :D.
En tiedä miten loppupuolen bosseja on kyseessä, mutta eilen tuli vastaan kaksi todella julmaa fieldbossia. Toista vastaan ei mitään jakoa ja toiseen löysin ihan hyvän strategian, mutta turhan tehokkaat iskut vielä omalle hahmolle. Nämä kylläkin löydetty sekoilemalla pitkin maailmaa ja luulen ettei mun kuuluisi vielä olla tuolla :D
Toki nyt kun tiedän paikan ja perusvihutkin tiputtaa +1k runeja, niin on hyvä farmauspaikka(varsinkin kun tänne pääsee heti alussa)

Hmm, miten voikin olla näin eri kokemuksia aseista? Minulle nimittäin golden halberd oli valtava pettymys, ja vaikka sillä aika pitkään yritin pelata, niin ei sillä pelaamisesta tullut oikein mitään. Mutta kun bloodhound fangin löysin, niin siitä tuli sitten kyllä heti suosikkiaseeni. Aivan iihhana greatswordi, jolla tekee kunnon perusdamaa, sekä lisäksi varsin messevää bleeding-damaa. Enkä ole vielä järin paljon edes ehtinyt satsaamaan dexterityyn. Kuinka hyvä ase tuo ollenkaan on, kun on saanut dexterityn merkittävästi nostettua?

Hmm, miten voikin olla näin eri kokemuksia aseista? Minulle nimittäin golden halberd oli valtava pettymys, ja vaikka sillä aika pitkään yritin pelata, niin ei sillä pelaamisesta tullut oikein mitään. Mutta kun bloodhound fangin löysin, niin siitä tuli sitten kyllä heti suosikkiaseeni. Aivan iihhana greatswordi, jolla tekee kunnon perusdamaa, sekä lisäksi varsin messevää bleeding-damaa. Enkä ole vielä järin paljon edes ehtinyt satsaamaan dexterityyn. Kuinka hyvä ase tuo ollenkaan on, kun on saanut dexterityn merkittävästi nostettua?
Veikkaan että sulla on Faith alempana ja se vaikuttaa tehoon. Mulla on STR 30, FTH 24, ja dexterity 14 (+ 3 päälle STR:ssä ja DEX:ssä gearilla).

Golden Halberd tekee kahdella kädellä n. 1000 damagea yhdellä lyönnillä kun R2 pohjassa voimalyönti. Normilyönnissä mitä vertasin niin perus-scythe teki n. 1/3 damagea siitä mitä Golden Halberd. Bosseja vastaan yksi voimalyönti nipsaisee useamman sentin HP:stä kerralla.

Voisin kokeilla vaihtelun vuoksi silti Scytheä ja/tai Greatswordia, erityisesti tuo Frost ashes of war kiinnostelisi ja ero on tietysti iso siksikin koska Golden Halberd on +4 ja scythe ja greatsword vielä perusasetuksilla.

Jonkun toisen Halberdin sain valmiiksi +8 tehoisena, mutta sen vahinko ei ollut siltikkään lähellä Golden Halberdia.

Viimeksi muokattu:
Itsekin olen suorastaan jumissa Golden Halberdin kanssa. Tasoja on lähemmäs sata ja parempaa vaihtoehtoa ei ole tullut vastaan omalle peltimörssärille. Ei se ole estänyt kokeilemasta ja tuhlaamasta materiaaleja huonompiin vaihtoehtoihin.

Itse löysin (tai siis ase oli jo inventoryssa kymmeniä tunteja) uuden lemppariaseen dex-buildilleni. Cross-Naginata nimittäin lyö todella lujaa ja nopeasti ja tullut nyt tällä edettyä pelissä eteenpäin. Täysin optimaalinen build ei ole, sillä skaalaus ei oo optimi dexille tuon jäisen war of ashin myötä. Taitaa olla B-skaalaus Dexiin ja C Inttiin. Statsit nyt 45 dex ja 28 int.

On kyllä mehukkaan näköisiä str-aseita tullu vastaan. Pitää toinen hahmo vetää kyllä sitten str-pohjaisena.

En tiedä mitä aseita viel on tulossa eteen, pari katanaa löytänyt ja ohan ne nopeita ja ihania. Muitakin miekkoja ja kirveitä ja kaikkia tullut vastaa, mut jotenkin tää cold grave scythe+ bloodloss on vaa jämähtänyt meikäläiselle, päivitin sen eilen +15 kun kertyi smithing stonei taskuun (frost buildup 108 blood loss 50) nii kyllä meinaa leikkaa kaiken plus tietenkin oon ukkeliaki levuttanut, meni kivasti sillä nippu pikkubossei ja pari isompaakin. Vaihtelun vuoksi toki kokeilen muita viel, enkä ala käyttää materiaaleja jokaiseen vastaan tulevaan aseeseen ellei se oo jotenkin mielenkiintoinen/erikoinen.

Mut kattoo nyt miten pitkälle tämä ase kantaa, toistaseks mikään ei oikee oo tuntunut näin vahvalta, kunnes tulee vastaan se vahvempi, tai ainakin erilainen.
Voi sanoa, että peli on edistynyt kovin hitaasti cooppailun myötä. Vaan mikäpä siinä, kiva auttaa kavereita eteenpäin, vaihtaa kokemuksia ja tutkia yhdessä eri paikkoja. Yksi valituksen aihe kuitenkin – jostain syystä tietyillä alueilla ei pysty enää liittymään kavereiden peliin spirittinä. Tai no, tämä koskee vain Limgravea. Paikka on (omalta osaltani) lähes täysin tutkittu ja bosseja ei enää ole. Sen toki tiedän, ettei bossittomalle alueelle voi enää pyytää apuja, mutta eikös tämä koske vain host of fingersiä? Vai myös spirittiä? Limgraven ulkopuolella kyllä onnistuu molempiin suuntiin.

Grindauksesta oli puhetta aikaisemmissa viesteissä. Jonkin verran tullut levelöityä tai hankittua "ostosrahaa" Limgraven "lohikäärmejärven" itäpuolella, jossa on bossitaistelu "kurpitsapäätä" vastaan. Kamppailun jälkeen tuonne aukeaa paikka ostaa loitsuja – gracen nimi on Waypoint Ruins. Kun bossialueelta juoksee portaat ylös ja kaartaa vasemmalle tietä kohti (oikealla on myrkkykukkia), niin tiellä menee kahden trollijättiläisen vetämät vaunut. Jätit lahtaamalla tienaa 2000 runea noin 45-50 sekunnissa.

Nykyisin kierros kestää vain n. 30 sekuntia (huomioiden PS5-latausajat), loitsuissa on jo sen verran potkua. Kun molemmat kaatuvat, niin saman tien kartta auki ja teleporttaus samalle gracelle, mistä lähdettiin liikkeelle ja eikun uudestaan. On varmasti parempiakin alueita, mutta tuota on tullut käytettyä paljon. Tunnissa pystyy hyvillä kaukoloitsuilla tekemään 240 000 runea.

Melee-taistelijalle tuo ei oikein sovi, sillä trollien tallomiset häiritsevät ja toisaalta jos menet trollien taakse ja liian lähelle vaunuja, niin takana tuleva ratsumies ja sen myötä myös muutama sotilas käyvät kimppuun. Muu porukka kun ei ole runejen ja ajan kannalta yhtä arvokasta.

Niin, ja iso kiitos @Mossy tuosta inventaario-vinkistä! Välillä ollut rasittavaa epätietoisuutta, jos saa jotain uutta tavaraa.

"Jättimetallikuula" grindi kestää 15sekunttia (sekunttikellolla testattu) per rundi ja runei 2342 (jos kilkutin) ilman nii 1952. Helppoa (tylsää) kun mikä tahansa muukin grindi, mut tos ei tarvii tappaa kettää ja juoksee vaa aivottomana sitä rataa, 2342 runee per 15 sekuntti. Voi sit paremmal matikal laskee mitä se tekee tunnis.
Voi sanoa, että peli on edistynyt kovin hitaasti cooppailun myötä. Vaan mikäpä siinä, kiva auttaa kavereita eteenpäin, vaihtaa kokemuksia ja tutkia yhdessä eri paikkoja. Yksi valituksen aihe kuitenkin – jostain syystä tietyillä alueilla ei pysty enää liittymään kavereiden peliin spirittinä. Tai no, tämä koskee vain Limgravea. Paikka on (omalta osaltani) lähes täysin tutkittu ja bosseja ei enää ole. Sen toki tiedän, ettei bossittomalle alueelle voi enää pyytää apuja, mutta eikös tämä koske vain host of fingersiä? Vai myös spirittiä? Limgraven ulkopuolella kyllä onnistuu molempiin suuntiin.

Grindauksesta oli puhetta aikaisemmissa viesteissä. Jonkin verran tullut levelöityä tai hankittua "ostosrahaa" Limgraven "lohikäärmejärven" itäpuolella, jossa on bossitaistelu "kurpitsapäätä" vastaan. Kamppailun jälkeen tuonne aukeaa paikka ostaa loitsuja – gracen nimi on Waypoint Ruins. Kun bossialueelta juoksee portaat ylös ja kaartaa vasemmalle tietä kohti (oikealla on myrkkykukkia), niin tiellä menee kahden trollijättiläisen vetämät vaunut. Jätit lahtaamalla tienaa 2000 runea noin 45-50 sekunnissa.

Nykyisin kierros kestää vain n. 30 sekuntia (huomioiden PS5-latausajat), loitsuissa on jo sen verran potkua. Kun molemmat kaatuvat, niin saman tien kartta auki ja teleporttaus samalle gracelle, mistä lähdettiin liikkeelle ja eikun uudestaan. On varmasti parempiakin alueita, mutta tuota on tullut käytettyä paljon. Tunnissa pystyy hyvillä kaukoloitsuilla tekemään 240 000 runea.

Melee-taistelijalle tuo ei oikein sovi, sillä trollien tallomiset häiritsevät ja toisaalta jos menet trollien taakse ja liian lähelle vaunuja, niin takana tuleva ratsumies ja sen myötä myös muutama sotilas käyvät kimppuun. Muu porukka kun ei ole runejen ja ajan kannalta yhtä arvokasta.

Niin, ja iso kiitos @Mossy tuosta inventaario-vinkistä! Välillä ollut rasittavaa epätietoisuutta, jos saa jotain uutta tavaraa.

"Jättimetallikuul" grindi kestää 15sekunttia (sekunttikellolla testattu) per rundi ja runei 2300 (jos kilkutin) ilman nii oisko 2100. Helppoa (tylsää) kun mikä tahansa muukin grindi, mut tos ei tarvii tappaa kettää ja juoksee vaa aivottomana sitä rataa, 2300 runee per 15 sekuntti. Voi sit paremmal matikal laskee mitä se tekee tunnis.
Itse löysin (tai siis ase oli jo inventoryssa kymmeniä tunteja) uuden lemppariaseen dex-buildilleni. Cross-Naginata nimittäin lyö todella lujaa ja nopeasti ja tullut nyt tällä edettyä pelissä eteenpäin. Täysin optimaalinen build ei ole, sillä skaalaus ei oo optimi dexille tuon jäisen war of ashin myötä. Taitaa olla B-skaalaus Dexiin ja C Inttiin. Statsit nyt 45 dex ja 28 int.

On kyllä mehukkaan näköisiä str-aseita tullu vastaan. Pitää toinen hahmo vetää kyllä sitten str-pohjaisena.

Saanko kysyy miks toinen hahmo? Ellei sitten että uusi seikkailu ym, mut eihän näis souls peleis mitää level cappia oo et senkus lykkäät vaa siihen str tai mihii vaa huvittaa niit pisteit jossa lopputulos on että koko ukko on ylivahva sekä kaiken lisäksi vielä tämä statsien nollaus mahdollisuus? Vai oonko täysin ymmärtänyt jotain väärin?

:rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom