Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Saanko kysyy miks toinen hahmo? Ellei sitten että uusi seikkailu ym, mut eihän näis souls peleis mitää level cappia oo et senkus lykkäät vaa siihen str tai mihii vaa huvittaa niit pisteit jossa lopputulos on että koko ukko on ylivahva sekä kaiken lisäksi vielä tämä statsien nollaus mahdollisuus? Vai oonko täysin ymmärtänyt jotain väärin?

:rolleyes:
Toki voisi pisteet nollata tai new game+ vaihtaa buildia, mutta on siinä aina oma viehätyksensä kehittää hahmo nollasta. Ja ilmeisesti pelissä on useampi vaihtoehtoinen loppu, niin siinäkin mielessä uusi rundi houkuttelee.

Max lvl taitaa olla muiden souls-pelien tapaan 712 mut ite lopetan yleensä näissä levelöitymisen johonki 120-150 välille. Ainaki aiemmissa peleissä se on ollut onlinea ajatellen se mihin kaikki tähtää. Tästä toki ei vielä tiedä. Ylivoimainen hahmo ei muutenkaan houkuttele tai että olis kaikki statsit vaikkapa 50 jne. Mut kukin tietysti tyylillään :)

Löysin netissäkin pyörivän yleisen grindauspaikan mistä runeja putoaa joku 40-50k jossain minuutissa tai puolessa. Tai en äkkiseltään muista tarkalleen mut nopeasti kuitenkin. Helppo paikka tuolla Frost stompilla tyhjentää vihuista.
 
Joo no aika hullu saa olla jos vetää sinne max levelille, bloodbornes en muista mut jotain päälle 120 siel oli ja DS remakes vedin 160. Mua kyl taas näis peleis just kiinnostaa vetää hahmot niin ylivoimasiks ku mahollista, jotenkin kuuluu luonteeseen saada aina ne parhaat ja vahvimmat jutut. Enkä mä ikinä oo kokenut vaikka kuinka grindais olevani missään vaiheessa ylivoimanen, en tiie sit tosiaan jos olis se max leveli mut tuntuu et nää pelit on tehty et tuskin se on mahollista, vahvaksi joo mut ei niin että kaikki muuttuu jotenkin ylivoimasen löysäks.
 
Tässä on kyllä laajuutta sen verran verrattuna edellisiin souls peleihin, että tuo vaikkapa 120lvl jättäminen tarkottaa että istutaan miljoonat taskussa aika suuren osan peliä. Jotkut pomotkin tiputtaa aika järettömiä määriä. Itse taidan kuitenkin jättää jonnekkin 150 tuntumille. Tiedä vielä. Taitaa sitten jossain 150 tuntumilla maksaa jotain 150,000 levelöinti. Ehkä.

Mutta siis joo eri asia jos varta vasten pvp mielessä hahmoa tekee. Perus Pertti tuskin sinne hahmoaan jättää.
 
30h mittarissa ja lv65, nyt hyppäsi vaikeustaso kunnolla ylöspäin, ei se varmaan auta kuin grindata kärsivällisesti.
 
Sinne 100 ja päälle leveliin grindaa viel suht järkevästi, sitku alkaa vaatii semmosta 150k per leveli nii alkaa grindaaminen olee tosi työlästä eikä siin vaihees enää paljon metallikuula jaksa vaa pitää löytää jotain parempaa. Mut näinhä se on levelöinnis muutenki ku expa väli kasvaa, täs se on vaa vähä eri tavalla.
 
Huhheijaa. Noin 50 tunnin päättömän seikkailun jälkeen löysin ilmeisesti itseni siihen juonen kannalta seuraavaan paikkaan. Vähän oli ehtinyt jo unohtua, mitä nuo hahmot olivat aiemmin neuvoneet. Siinä samalla meinasi myös käydä kylmät: Olin unohtanut tarjoutuneeni avuksi muille pelaajille, kun lähdin haastamaan hieman haastavampaa mölliä. Eikö siinä sitten aivan loppuhetkillä tule taistelun tuoksinassa teksti "You are being summoned..". Meinasin jo kiroilla melko kovaan ääneen, mutta samalla kun oma hahmo alkoi feidaamaan pois pelistä, tuli myös teksti "Voitit ison möllin". Olkoon tämä muille opiksi, älkää tehkö näin tyhmästi!
 
Tääl jo parii otteesee kirottu bossi nimeltään
Radahn!
oli kyl poikkeuksellisen veemäinen. Kyl taas veti nöyräks kun aina reilujen levutuksien jälkeen sitä luulee olevansa big shit. Kyl joutui varmaa 10 kertaa yrittää, kyl sille damaa teki ku tajus sen jujun miten sen kans tappelee mut jumaleissön se oli vihainen äijä.

Mut jatketaa viel veemäisellä bossilla, tämä mainittu bossi oli kun löysää pierua verrattuna mikä sijaitsee:
Sellia Crystal Tunnelissa, falling star beast, ekalla kerralla ku sinne asti pääsin nii suosiolla päätin et tuun isompana poikana takas, noh ei se hirveesti auttanut. Ensinnäkin koko bossin luokse pääseminen on jo veemmäistä ja kun kuolee niin juokseppa uudestaa sinne asti, onneks löytyi oikotie. En tiedä mitä kaikkea viel on tulossa mut mä voin melkein veikata et varmasti pelin vittumaisimpia pomoja, kylppärin kokoisessa areenassa ja niin raivostuttava ku olla ja voi. Loppuilta menikin sit sen parissa. Never ögen!
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Radahn on kyllä pain in the ass. Olen jo parina iltana yrittänyt sitä apureilla, mutta ei ole tarpeeksi hyviä apureita löytynyt siihen hetkeen kun peli kulkee. Oma level jossain 60 hujakoilla, joten tän bossin kanssa on ymmärrettävästi vaikeutta.
 
Tuo Radahn on kyllä pain in the ass. Olen jo parina iltana yrittänyt sitä apureilla, mutta ei ole tarpeeksi hyviä apureita löytynyt siihen hetkeen kun peli kulkee. Oma level jossain 60 hujakoilla, joten tän bossin kanssa on ymmärrettävästi vaikeutta.
Kyllä tuo leveli on täysin sopiva Radahniin ja pitäisi mennä niillä pelin summoneilla läpi. Lisää yritystä vaan!
 
Mulla meni tosiaan pari kolme yritystä tajuamatta niistä pelin summoneista, yllättävästi sen jälkeen sujui vaik siinäkin tuli pari kertaa tyhmästi kuoltua.

Hassu juttu kävi äskö mörkötappelus kun taas vaihteeks miljoonan yrityksen jälkeen vihdoin sain murhattua mut kävi niin et molemmat saatiin kuolettava isku, tuli "you are dead" ja "great enemy defeated" yhtäaikaa. Sai hetken jännittää et laskiko sen voitoks ja onneks laski! o_O
 
Viimeksi muokattu:
Taas nytkähti vähän eteenpäin kun sain selville että yhden välibossen voi myrkyttää. Tässä on itsellä vähän sama homma kuin muissakin souls peleissä, välillä iskee pieni epätoivo kun ei etene, mutta kyllä se aina lopulta nytkähtää eteenpäin.
 
Itelle tuli eka meh fiilis, könysin yhtä luolaa ja siellä oli ihan perus nyrkillä tapettavia vihuja joten en aatellu bossin olevan kummonen.. No se oli sama bossi uudelleenkäytettynä mitä oli kun meni Rannin tehtäväsarjan loppuun. Sillo se oli hieno kokemus ja sopi siihe hetkeen, nyt ku se kopioitu jonku mitättömän luolan bossiks niin eikö ne nyt ois voinu jonku muun öttiäisen sinne valita :/

Radahnis kannattaa käyttää heppaa ja kutsuu niit pelin apureit sinne. Voit kutsuu useemman kuin yhden. Siel Radahnin jalkoje juures on healeri ni kannattaa ottaa se kans.
 
Toinen great rune tuli nyt saatua ja tuolta academystä. Leveleitä 54. Yllättävän helppo oli se jälkimmäinen bossi siellä.

Nyt ei ole ihan tarkkaa käryä mihin suuntaan pitäis jatkaa, mutta tutkimalla varmaan löytyy.
 
Itse olen niin kärsimätön että helposti katson netistä että missä seuraava pakollinen pomo on. Mutta jos haluaa antaa pelin viedä niin sekin kyllä onnistuu, sitä menee huomaamatta oikeaan suuntaan kun peli hienovaraisesti työntää pelaajaa.
 
Oon myös täysin kuistilla mihin kolmannen bossin jälkeen pitäs mennä mut lähen vaa johki, sit ku mitta täynnä ni katon jonku vihjeen.
 
40h takana nyt ja täytyy sanoo että peli alkanut maistuun paljon paremmin. Maailman laajus kyllä päässyt yllättään! Liurniaa nyt koluttu mutta pahasti kesken nyt, Limgrave aika hyvin nuohottu läpi. Mutta jos oikein ymmärsin niin nämä alueet vain ehkä 2/7 osaa koko pelin kartasta tai jotain sellaista. Tässä menee kyllä ikä ja terveys.

Yksi merkittävä tekijä mikä on tehnyt avoimessa maailmassa seikkailun mielekkäämmäksi on asia mitä en aluksi meinannut haluta käyttää nimittäin... ratsu! Tekee tutkimisesta paljon nopeampaa ja mukavampaa esim. rune kallot hajoaa mukavasti ja asioita voi poimia kuten kävellen. Selkeesti myös moni ärsyttävämpi perus vihollinen on suunniteltu kukistettavan ratsain, tekee siitä jopa melko triviaalia!

Erinomainen peli vaikkakin meinaa ajoittain ähky tulla.
 
Kyllähä ne gracet näyttää suunnan kun saapuu uudelle alueelle, ei voi olla löytämät seuraavaa päätarinaetappia. Kartallakin näkee suunnan näitte gracien kohdalla, niistä muodostuu kartalla polku.
 
Kyllähä ne gracet näyttää suunnan kun saapuu uudelle alueelle, ei voi olla löytämät seuraavaa päätarinaetappia. Kartallakin näkee suunnan näitte gracien kohdalla, niistä muodostuu kartalla polku.
Mukavaa myös että ne merkit jää sinne karttaan vaikka oot sen paikan kaikki asiat tehnyt..
 
Ylös Bottom