Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaikka mennäänkin tässä pelissä todennäköisesti ulos minun mukavuusalueelta niin 44.95e PS5 kansilla houkuttaa kuitenkin sen verran että olkoot tämä se ensimmäinen Souls peli. Jätän pienen oljenkorren vielä XSX version suhteen jos näissä isompia eroja on
 
tossa on toi video jos haluaa itse katsoa tai kuunnella, vahva suositus kuuntelulle, niin kun itse tein, koska tuo video sisältää myös gameplaytä paljon siitä Network testistä, muutenkin tuossa oli pirun hyvää infoa. käydään läpi sitä miten nuo summonit toimii vai missä tilanteissa niitä voi käyttää yms, ja pelin quality of life mekaniikkoja, eli yhtään spoileria tuossa videossa ei ole omasta mielestäni kuunnellessa vaan todella hyvää infoa

 
Viimeksi muokattu:
Jos epäröi tämän suhteen niin kannattaa antaa ehdottomasti silti mahdollisuus itseasiassa kaikille Souls-peleille. Mielestäni nämä kaikki puheet vaikeusasteesta on saaneet internetissä ihan älyttömät mittasuhteet ja vaikeusastetta liioitellaan selkeästi. Souls-pelit ei lähtökohtaisesti ole oikeasti vaikeita, niihin pitää vain asennoitua hivenen eri tavalla kuin moniin muihin peleihin. Usein näissä se vaikeus tulee siitä, kun ei oikein juurikaan tiedä minne pitäisi mennä, useinhan näissä on varsin avoin se polku mihin mennä ja mitä tehdä. Herkästi sitä eksyy heti vaikeille paikoille ja toki siellä tulee turpaan kun A) peli ei ole tuttu B) varusteet ja hahmo on ihan alkutekijöissä.

Kannattaa antaa mahdollisuus, SouldBorne-pelit ovat ihan ehdotonta priima-luokkaa.
 
Ihan hyvältä kompromissiltä kuulostaa että Souls tasoiset tai ylikkin vaikeimmat bossit ovat sivutehtävissä.

Olen Hutun kanssa samaa mieltä vaikeuden liioittelusta. Peli vain poikkeaa siitä yleisestä tasosta, missä voit rynnätä normal vaikeustasolla minkä tahansa vihollislauman keskelle ja räiskiä ne hengiltä. Monelle jo pelkkä kuoleminen pelissä tuntuu ärsyttävältä, joten ei ihme että kuoleminen yhteen tai kahteen vihuun tuntuu turhauttavalta.

Eteneminen vaatii vihollisen liikkeiden opettelua ja oikea-aikaista kilpeä tai väistöä. Kuitenkin suurimmassa osassa Soulsborne sarjaa saa kaikkiin bosseihin kutsuttua apuja, eivätkä ne online apurin kanssa ole enää erityisen vaikeita.

Voipi käydä niinkin päin että moni Soulsborne sarjan kiertänyt palaa kokeilemaan niitäkin Elden Ringin myötä.
 
Jos epäröi tämän suhteen niin kannattaa antaa ehdottomasti silti mahdollisuus itseasiassa kaikille Souls-peleille. Mielestäni nämä kaikki puheet vaikeusasteesta on saaneet internetissä ihan älyttömät mittasuhteet ja vaikeusastetta liioitellaan selkeästi. Souls-pelit ei lähtökohtaisesti ole oikeasti vaikeita, niihin pitää vain asennoitua hivenen eri tavalla kuin moniin muihin peleihin. Usein näissä se vaikeus tulee siitä, kun ei oikein juurikaan tiedä minne pitäisi mennä, useinhan näissä on varsin avoin se polku mihin mennä ja mitä tehdä. Herkästi sitä eksyy heti vaikeille paikoille ja toki siellä tulee turpaan kun A) peli ei ole tuttu B) varusteet ja hahmo on ihan alkutekijöissä.

Kannattaa antaa mahdollisuus, SouldBorne-pelit ovat ihan ehdotonta priima-luokkaa.
Tuossa kun omaa Souls-historiaa kirjoittelin jokunen viesti taaksepäin, niin olen kyllä mahdollisuuden antanut. Ei vain ole omalla kohdalla siitä huolimatta toiminut ihan niin hyvin kuin haluaisin. Elden Ring tuntuu kuitenkin eroavan juuri oikeilta osin perinteisestä Souls-kaavasta.
- pelin läpäisy helpompaa
- pikamatkustus heti mahdollista
- kokoajan selkeä suunta mihin mennä, jos haluaa seurata pääjuonta (merkki HUDissa/kartalla)
- nähdystä materiaalista päätellen myös enemmän ja/tai helpommissa paikoissa tallennuspaikkoja
- nuotio heti pomovastuksen lähettyvillä, niin että pomon uudelleen yrittäminen ei ole niin tuskaista.
 
Jos epäröi tämän suhteen niin kannattaa antaa ehdottomasti silti mahdollisuus itseasiassa kaikille Souls-peleille. Mielestäni nämä kaikki puheet vaikeusasteesta on saaneet internetissä ihan älyttömät mittasuhteet ja vaikeusastetta liioitellaan selkeästi. Souls-pelit ei lähtökohtaisesti ole oikeasti vaikeita, niihin pitää vain asennoitua hivenen eri tavalla kuin moniin muihin peleihin. Usein näissä se vaikeus tulee siitä, kun ei oikein juurikaan tiedä minne pitäisi mennä, useinhan näissä on varsin avoin se polku mihin mennä ja mitä tehdä. Herkästi sitä eksyy heti vaikeille paikoille ja toki siellä tulee turpaan kun A) peli ei ole tuttu B) varusteet ja hahmo on ihan alkutekijöissä.

Kannattaa antaa mahdollisuus, SouldBorne-pelit ovat ihan ehdotonta priima-luokkaa.
Hyviä pointteja, tähän vielä lisäisin että ei kannata yrittää tehdä "yleishahmoa" ensimmäisenä. Sitä voi yrittää kun taidot karttuu, jolloin taito korjaa hahmon tasapäisyyttä. Näissä peleissä yleishahmo tarkoittaa (ainakin alussa) tasaisen huonoa hahmoa, ei tasaisen hyvää.
 
Jos epäröi tämän suhteen niin kannattaa antaa ehdottomasti silti mahdollisuus itseasiassa kaikille Souls-peleille. Mielestäni nämä kaikki puheet vaikeusasteesta on saaneet internetissä ihan älyttömät mittasuhteet ja vaikeusastetta liioitellaan selkeästi. Souls-pelit ei lähtökohtaisesti ole oikeasti vaikeita, niihin pitää vain asennoitua hivenen eri tavalla kuin moniin muihin peleihin. Usein näissä se vaikeus tulee siitä, kun ei oikein juurikaan tiedä minne pitäisi mennä, useinhan näissä on varsin avoin se polku mihin mennä ja mitä tehdä. Herkästi sitä eksyy heti vaikeille paikoille ja toki siellä tulee turpaan kun A) peli ei ole tuttu B) varusteet ja hahmo on ihan alkutekijöissä.

Kannattaa antaa mahdollisuus, SouldBorne-pelit ovat ihan ehdotonta priima-luokkaa.
Ei kannata avata tätä Pandoran lipasta :D. Monta kertaa siitä on täällä keskusteltu ja aina tunteet kuumenee. Sille on kyllä ihan oma ketjunsakkin nimellä "vaikeuden viehätys" tai jotain sinnepäin.

Samaa mieltä kyllä itsekkin, että vaikeustasoa liioitellaan internetissä ja monia vaikeampiakin pelejä on tullut pelattua. Toki näissä peleissä esim. reaktiokyky on isossa roolissa sitä ei ole kiistäminen. Ei kuitenkaan tästä tämän enempää ja toivottavasti tämä peli on sellainen, että uudemmatkin ja ei-niin-kokeneet taistelijat nauttivat pelaamisesta :).
 
Hyviä pointteja, tähän vielä lisäisin että ei kannata yrittää tehdä "yleishahmoa" ensimmäisenä. Sitä voi yrittää kun taidot karttuu, jolloin taito korjaa hahmon tasapäisyyttä. Näissä peleissä yleishahmo tarkoittaa (ainakin alussa) tasaisen huonoa hahmoa, ei tasaisen hyvää.
Tosi arvokas vinkki toi mitä sanoit. Buildilla on näissä peleissä yllättävän iso vaikutus. Ja varmasti monilla se vaikeusaste tulee myös tuosta kun ei ihan tarkkaan tiedä mihin ne pointsit kannattaa sijoittaa. Varusteet ja statsit kulkee käsikädessä niin helposti menee pisteet jonnekin muualle kuin sinne missä niitä tarvittais kun päälle on halunnu laittaa ne tietyt varusteet. Ehkä on laitettu päälle vähän liikaa jolloin hahmo alkaa tekemään fatrollia esim. Tai sitten haluaa käyttää hiton hienon näköistä isoa miekkaa mutta pointsit on laitettu faithiin ja dexiin kaikki :D Nimimerkillä: Minun eka kerta :)

SoulsBorne peleistä saa tehtyä itselleen todella helpon kokemuksen tai jopa aivan mahdottoman.
 
Kyllähän kaikki merkit viittaavat siihen, että nyt on FromSoftwaren suunnalta huomioitu tuo pelaajien turhautuminen heidän aikaisemmissa peleissä ja siitä johtuva pelien kesken jättäminen.

Parasta tässä on se, että sitä turhautumisen tunnetta on pyritty vähentämään sillä tapaa ettei se olisi mitenkään meiltä pois jotka ovat jo ennestään nauttineet FromSoftwaren pelien tuomasta haasteesta. Eli minkäänlaisia "olet nyt kuollut muutaman kerran tälle pomolle, haluatko vaihtaa vaikeusastetta pykälän alaspäin?"-tyylisiä latausruudun vinkkejä ei ole vaan pelaajilla on yksinkertaisesti enemmän valinnanvaraa siihen mitenkä helpottaa etenemistä pelissä.

Tämä on mielestäni sitä fiksua pelinkehitystä.
 
Nyt kun on vielä vähän enemmän fiilistellyt tätä, niin voisi ottaa pelilistalle kunhan ehtisi sukeltamaan Deathloopiin ja Cyberpunkiin ensin. Haastavuudesta huolimatta vaikuttaa paljon kiinnostavammalta kuin suurin osa uutuuspeleistä.
Eikä taitojen hinkkaaminen ole ennenkään ärsyttänyt ja esim. Metroid Dreadin läpäistyäni ihmetytti, kun sitä pidettiin monessa paikassa liian vaikeana. Ehkä tämän suhteen vaan joutuisi kerrankin tekemään niin, että aidosti miettii hahmoa ja ehkä jopa lukee netistä etukäteen pari vinkkiä.
 
tuota infotulvaa voi myös lievittää katselemalla myöskin tämän videon, tässä käydään läpi sitten nuo starter classeja ja myöskin mitkä on hyviä game starter classeja, Pelissähän voi ilmeisesti Respecata muiden souls pelien tyyliin mutta classia ei pysty vaihtamaan. nämä ovat siis aika turvallisia solid startereita,
Vagabond ja Samurai




Itsellä tulee olemaan kyllä vaikea päätös tämä, vähän kolmen vaiheilla sitä on , vaikka loppupeleissä kaikki classit erästä Challenge classia lukuunottamatta on kovia vaihtoehtoja ainakin mitä pidämälle mennään :), toisilta vain sitten helpompi startti :), eli voi hyvin olla että Valitsin sen classin mikä näyttää kaiken parhaimmailta hahmoa luodessa , tietenkin plussaa olisi se, että se oli myös omaan pelityyliin sopiva, no aika varmasti pelaan jotain spellsword buildia joten siihen on oikeastaan 2 hyvää vaihtoehtoa :), tyyliin Witcher tyylinen buildi
 
Viimeksi muokattu:
Souls-peleille hitusen "helpompi" tarinan/pelin läpäisy sinetöi oman ostopäätöksen. Aika innolla odotan, kun pitkästä aikaa Souls-peli pelaukseen. Kuinkakohan nopeasti menee hermo. :D
Ostatko boxille vai PC:lle? Itse mietin vielä boxin ja pleikkarin välillä. Aikalailla sen mukaan miten voisi löytyä tuttua porukkaa co-oppiin. olisiko monta muuta peluria täällä, jotka mielellään ainakin aika ajoin pelaisivat cooppina boxilla tai pleikkarilla? Itse pelaan mielelläni ainakin joitakin kohtia co-oppina.
 
Ostatko boxille vai PC:lle? Itse mietin vielä boxin ja pleikkarin välillä. Aikalailla sen mukaan miten voisi löytyä tuttua porukkaa co-oppiin. olisiko monta muuta peluria täällä, jotka mielellään ainakin aika ajoin pelaisivat cooppina boxilla tai pleikkarilla? Itse pelaan mielelläni ainakin joitakin kohtia co-oppina.
Xboxille taidan ostaa, kun Gigantin/Verkkokauppa.comin tarjous on niin houkutteleva. Ennemmin 45 euroa kuin 60 euroa. Fyysisestä versiosta vielä plussat siihen päälle. Tämä on ainakin tämän hetkinen suunnitelma. :)

Voin varmasti johonkin väliin tulla myös cooppeilemaan.
 
c138e4d4eac7599637989a761ede4da9.jpg

Pari arvostelua sieltä on jo putkahtanut esille ja hyvältä vaikuttaa.



9.5


Pros:

- Incredible world design
- Some of the best boss fights in the series
- A true sense of adventure
Roundtable Hold is a beautiful hub area

Cons:

- Catacombs feel samey after only doing a few
- Reused bosses in areas, even in late game
- PC options are lacking and had several hard crashes to desktop during boss fights
 
Jotenkinhan tuo isontunut open world pitää täyttää
, joten eihän se yllätyksenä tule jos sitten on kierrätetty vihuja ja bosseja. Tuo voikin olla jo huonompi juttu jos pelaajat sitten pyörivät keräämässä expaa helpoilta vihuilta ja peli alkaa tuntua toistolta, mutta sehän on omasta pelitavasta kiinni.
 
Tavallaan todella virkistävää että tulee peli, jossa voi taas oikeasti mennä ihan liian koville alueille ihan sattumalta ja olla täysin hukassa että mihin kannattaa mennä. Nykyäänkin kyllä on jonkin verran pelejä, joissa on eri tasoisia alueita mutta niissä yleensä kerrotaan isoilla teksteillä, nuolilla ja ties millä, että mihin kannattaa ja mihin ei kannata mennä. Tässä se kertoja on se jättimäinen kirves tai vastaava, joka lentää naamariin kun sitä erehtyy näyttämään ns. "wrong neighborhoodissa" :D

Nyt pelaamassani Horizon Forbidden Westissäkin on toki kovempia vastuksia, joiden lähistölle voi mennä tai eksyä mutta niistä näkee heti millä levelillä vihulainen on. Samoin on ne tutut ohjeistukset oikeisiin paikkoihin, joten kovin pahoille seuduille on hankala täysin vahingossa eksyä.

Koska tämä tuli tilattua Gigantista niin on onneksi ekstra-aikaa jatkaa tuolla robodinojen parissa. Gigantin kanssa kun saa olla tyytyväinen jos saa pelin seuraavalle viikolle julkaisusta. Mutta tämän kanssa pelkään vähemmän spoilereita mitä Forbidden Westin, joten valintoja piti tehdä ja Elden jää odottelemaan että länsi on vähemmän kielletty, tai jotain.
Jotenkinhan tuo isontunut open world pitää täyttää
, joten eihän se yllätyksenä tule jos sitten on kierrätetty vihuja ja bosseja. Tuo voikin olla jo huonompi juttu jos pelaajat sitten pyörivät keräämässä expaa helpoilta vihuilta ja peli alkaa tuntua toistolta, mutta sehän on omasta pelitavasta kiinni.
Jos yhtään on soulsinsa pelannut niin tietää että alun pomoja kierrätetään ihan rivivihollisiksi myöhemmin pelissä. Melkeinpä käytännössä sääntö eikä poikkeus. En myöskään koe tämän olevan spoileri mutta laitan silti spoileritagiin kun kerran aloitettiin sillä.
 
Tavallaan todella virkistävää että tulee peli, jossa voi taas oikeasti mennä ihan liian koville alueille ihan sattumalta ja olla täysin hukassa että mihin kannattaa mennä. Nykyäänkin kyllä on jonkin verran pelejä, joissa on eri tasoisia alueita mutta niissä yleensä kerrotaan isoilla teksteillä, nuolilla ja ties millä, että mihin kannattaa ja mihin ei kannata mennä. Tässä se kertoja on se jättimäinen kirves tai vastaava, joka lentää naamariin kun sitä erehtyy näyttämään ns. "wrong neighborhoodissa" :D
Juurikin tuo oli yksi niin hieno juttu BOTW:ssa ja mahtavaa jos tässä on samaa meininkiä. Samoin tuo, että maailma kutsuu tutkimaan niin ai että! Toivottavasti sieltä nyt on tulossa todella kova tekele miltä se ainakin nyt nähtyjen ja kuultujen juttujen perusteella vaikuttaakin. :)
 
Ylös Bottom