Noni, eka ilta Elden Ring maailmassa takana. Täytyy liittyä muiden joukkoon että on piiitkästä aikaa peli jossa menee ajan taju täysin, alotin aamu seiskalta ja lopetin ilta 23.00 ja tuntuu et mittää en saannu aikaa. Maailma on niin perhanan mielenkiintoinen eikä tunnu olevan mitään turhaa missään, juokset jonkun puun luokse, sieltä meneekin mäki alas, meet mäkee alas siel onkin luola meet luolaan siel onkin hissi, meet hissiin se jatkuukin vielä johonkin, sit tuleekin "sumuovi" sit tuleekin pomo, sit tuleekin turpaan. Fiilis siis aivan katossa.
Mutta... puhutaan hieman nyt vaikeustasosta

En tiie, lähinkö taas takki auki liikenteeseen mut tuntuu et tässä on nostettu rima aivan uudelle tasolle, ihan oikeesti. Joo en ole souls veteraani mut tuntuu et tässä ottaa turpaan jo ihan rivi vihollisilta, pomoilta lukuunottamatta. Jonkun ei pääpomon sain kaadettua ja senkin coop avulla. Pomot pieksee ja nauraa mulle, välillä tuntuu että ainoa kenelle pärjään on lampaat ja rotat. Noh ei siin mitään, grindaamisekshan tää meni ja kamat parempaan kuntoon, piti välillä ihan vaan muistuttaa itseään että näin se souls peleis monesti on että se alku on hyvin kankeeta ja vaikeeta, sit helpottuu, sit helpottuu ehkä liikaakin, sit taas lyödään jauhot suuhun.
Mut silti, tuntuu että tässä ainoot mille pärjää on lampaat ja peurat, "lepponen seikkailu" on tässä siis melko kaukana vaikka onkin open world ja voit tehää muutakin, mut loppujen lopuks kuitenkin tuut törmää isompaan tai vielä isompaan pomoon. Luulin että Bloodborne ja Demons Souls olivat vaikeita, luulin että ne pelit opetti mut edes jotenkin "hyväksi".
Mut ei siinä mitään, tämä ei ole pilannut peli-iloani sillä tiedän että kyl tässä pääsee eteenpäin koska mä haluan ja koska on "pakko" mä haluun niin nähää lisää tätä maailmaa ja mikään pomo ei mun tiellä tule pysymään! Nyt kerätään legot lattialta ja kohti uusia seikkailuja.
Nii ja mikä se itku on siitä performance hommasta? Ite pelaan PS5 perfomance modes ja täytyy sanoo et pyörii ku voi pannussa, ei mitää droppeja. Vai onks nää nyt taas näitä "kultasilmiä" ja 0 toleranssi mihinkään?
Edit: Tulin juhlimaan tänne, eilen se eka pääbossi? Valhetelmatta yksin ja coopis koitin toistakymmentä kertaa niin että meinas tulla itkuraivari, (tulikin) meni nyt läpi ekalla yrityksellä eikä ees tehnyt tiukkaa, kai täs pelis pitää vaa antaa aivojen levätä ku tulee seinä vastaan, alkaa hommat sujuu. Nyt sampanja auki ja kohti uusia seikkailuja! Ai että ku tää on siis vaa hyvä peli! Harmi vaan kun oikea elämää pitää myös elää.