Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Ei kyllä pitäisi olla mahdollista päästä bosseihin invaderina. Itse kun olen tuota harrastellut niin aina heittää takaisin omaan maailmaan ja tulee teksti, että hosti aloitti boss fightin tmv. kun hän menee usvan läpi.
Joskus alkaa myös ottaa päähän kun tyylii pari onnetonta koiraa raatelee kuoliaaks kun on laiska ja huolimaton. :D
Koirat ja rotat on kyllä ehdottomasti siellä top 5 ärsyttävimmissä mobeissa tässä pelissä :D.
 
Ei kyllä pitäisi olla mahdollista päästä bosseihin invaderina. Itse kun olen tuota harrastellut niin aina heittää takaisin omaan maailmaan ja tulee teksti, että hosti aloitti boss fightin tmv. kun hän menee usvan läpi.

Koirat ja rotat on kyllä ehdottomasti siellä top 5 ärsyttävimmissä mobeissa tässä pelissä :D.
Usvan läpi ei varmaankaan pääsekään invaderina, mutta ilmeisesti spawnaa kuitenkin invaderin joskus suoraan sinne jo käynnistyneeseen bossitaisteluun. Nimittäin tämä on ainakin omassa pelissäni jo viitisen kertaa tapahtunut, joten aivan takuuvarmasti se voi siis tapahtua. Epäilen toki itsekin jonkinlaisen bugin olevan kyseessä. Varsin veemäinen tilanne siitä joka tapauksessa on aina aiheutunut. Muuten varsin helppo Rennalakin pyyhki sitten kolmella co-oppaajalla lattiaa, kun invader-Ismo pääsi sopivasti vähän väliä jokaista meistä häiritsemään, ja muistaakseni yhden meistä tappoikin.
 
Viimeksi muokattu:
Joo koirat on kyllä yksiä perkeleitä, siis pelissä, ne sotkeutu kerran johki mun minibossii ku olin just voittamas, leijuin ja virittelin iskua ni hauva puras persiist ja död.. Peli vähän väliä palauttelee maanpinnalle näis et älä lähe pullikoimaa. Eilen kaatu iso boss avustuksella, ekan kerran jouduin turvautuu yhteisöön. Nyt taas tiiä yhtää mitä pitäs tehä :D
 
https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/news/elden-ring-patch-notes-1032

Major items included in the latest update

・Fixed a bug that sometime prevented players from advancing NPC Nepheli Loux’s questline

・Fixed a bug that causes the playable character to die when trying to descend from a spot near Bestial Sanctum

・Fixed a bug that prevented Ash of War, Endure from taking effect

・Fixed a bug in multiplayer that allowed players to teleport others to incorrect map coordinates
 
onko muilla ongelmaa ettei pääse onlineen? välillä väittää ettei ole plus-jäsenyyttä ja välillä tulee jotain muuta erroria.
 
Alkaa jo vähitellen tuntumaan että tässä on liikaakin pelattavaa. Hyvä peli joo, mutta kaipaisi jo lopetusta tälle. Ei oikein viitsi muutakaan pelata tässä välillä, kun tuntuma ja muistikuvat seuraavasta kohteesta häviävät. Näitä hyvinvointivaltion ongelmia siis vissiin...

Viimeisimmäksi tuli lahdattua muuan jättiläinen, jota joku ehti kirota täällä. Kokeilin itsekin ensin mennä apumieheksi muille bossia vastaan, siten kun voi tarkastella pomon liikkeet ilman riskiä. Kertaakaan ei apumiehenä kyseinen pomo kaatunut. Kokeilin sitten huvikseen kerran tuhkamunan kanssa ja sain ensimmäisellä yrittämällä nurin, harmikseni tosin ehdin itse kuolla ensin. Toisella kerralla sitten meni onnistuneesti. Alkuun ärsyttävän oloinen pomo meno lopulta niillä perinteisillä keinoilla nurin, keihästä nilkkaan ja löyhähengitystä silmään.
 
Mä taas tykkään et harvoin tulee joku peli mitä voi pelata pitkään, useempi viikko tai kuukausi, panostaa siihen kunnolla ja edelleen löytää uusia ahaa elämyksiä. Ei oo mitää tarvetta hypätä pelistä toiseen viikon tai kahen välein, toki ymmärrän et väsymys iskee mut sit voi vetää jotain muuta hieman pienempää välissä ja kyl ne asiat sit taas muistuu mieleen kun palaa peliin uudestaan.

Ohan tämä peli aivan järkyttävän massiivinen jos haluu koluta mestat kunnolla, itelläni tapana hakata lähes kaikkia vähänkin kummallisia seiniä jospa siel joku salaovi olisi, ja niitä onkin pari tullut vastaan. Yleensä viesti jossa lukee "secret path ahead" ovat 98% trollauksia.
Kyllä tässä tulee välillä melkoisia näkymiä vastaan!Näytä liitetiedosto 8471

Olin 100% varma et ton kanssa olisi alkanut tappelu.
 
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan sellaista ongelmaa, että peli jumittuu mustaan ruutuun (tallennusikoni oikeassa yläkulmassa jää välkkymään) kun yrittää istua notskipaikalle? Tällä hetkellä omassa pelissäni on kaksi nuotiota, johon peli kaatuu (Academy Gate Town ja Carian Study Hall).

Netistä ei tunnu tulleen juurikaan kenellekään vastaan näitä ongelmia, joten alan tulemaan hiljalleen hulluksi o_O. Onko näillä notskeilla tarkoitus olla cutscene vai onko tämä nyt täysin randomia? 45h alla ja karmea ajatus jos tallennus olisi jollain tapaa korruptoitunut ja eteneminen tyssäisi tämän takia.

Pleikka vitosella pelailen ps5-versiota.
 
Pari kertaa on tainnut peli kaatua näiden reilun parin sadan tunnin pelitunnin aikana. Koska tapahtumat ovat olleet harvinaisia ei pysty muistamaan onko noissa jotain yhteistä ollut. Konsolina XSX.
 
Juuri tänään kaatuili pari kertaa Volcano Majorissa, steam ilmoitti parin tiedoston olevan korruptoitunut ja korjasi ne. Sitten toimi taas.

Jos PS5:lla ei voi suoraan korjata, niin voinee uudelleenasentaa edes, jospa se auttaisi.
 
Ajattelin hieman vielä avata ajatuksiani pelistä nyt kun muutama päivä läpäisystä on kulunut. Tulipas pitkä teksti, lukee ken haluaa :D. Haluan nyt vielä korostaa, että tämä on yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö sitä voisi myös kritisoida. Aikaa tosiaan kului 87 tuntia ja levelit oli siellä 130-150 välimaastossa muistaakseni. Lähes kaikki pomot tapettu ja isommat sivutehtävät tehty. Ei tällaisiin avoimen maailman peleihin kovin usein törmää ja sellaiseen aitoon seikkailun tunteeseen mitä tämä peli tuottaa. Peli oli Soulsia parhaimmillaan, aivan käsittämättömän massiivisessa mittakaavassa. Pelin teema ja lore on mielestäni myös From Softin parhaimmistoa. En osaa sanoa kumpi on ykkönen sillä saralla, tämä vai Bloodborne mutta molemmat kyllä mestariteoksia. Täytyy vielä perehtyä loreen paremmin VaatiVidyan videoiden avulla, mutta mielestäni tässä pelissä lore/tarina oli tehty helpommaksi seurata kuin esimerkiksi aiemmissa Souls peleissä. Uskon vahvasti, että tämä peli tulee olemaan GOTY. Ainakin omalla listallani pidän sitä n. 99 % varmana :D.

Ei kuitenkaan taida olla peliä, joka olisi niin täydellinen ettei siinä olisi parantamisen varaa. Ensimmäinen kritiikkini on osittain "omaa syytä", eli loppua kohti alkoi ehkä pienoinen ähky iskeä. Mietin, että mistä tämä johtuu ja sille on varmasti monia syitä. Yksi on ehdottomasti se, että peli on niin laaja ja perfektionistina kun haluaa nähdä kaiken, niin pakostihan siinä alkaa ähky tulla, kun jokainen nurkka on pakko koluta läpi. Toinen syy minkä keksin on se, että näissä peleissä on kuitenkin aina mukana tietynlainen stressi ja ärsytys, mitä monissa muissa peleissä ei ole. Erityisesti jotkut alueet ja viholliset saavat verenpaineen nousemaan ja kun tätä jatkuu tunnista toiseen, päivästä toiseen niin väistämättäkin sitä alkaa ajatella, että olisipa tämä jo ohi. Kuten sanottua, nämä on kuitenkin osittain itse aiheutettuja ongelmia, jotka voisi estää sillä, että pelaisi vähemmän/satunnaisemmin. Yksi kritiikki, joka loppua kohti alkoi erityisesti pistämään silmään oli kierrätetyt pomot/alueet. Viimeisillä alueilla tiesit tasan tarkkaan mitä odottaa, kun löysit raunion/luolaston. Luolastossa tulee olemaan vipu, joka pitää etsiä, jotta pomon ovi aukeaa. Raunioissa puolestaan on piilotettu kellari, jossa on arkku tai pomo. Mitä taas pomoihin tulee niin en edes muista montako Crucible Knightia tai Magma Wyrmia tuli matkan aikana kaadettua.. Toki on ymmärrettävää, että näin massiivisessa pelissä saatetaan kierrättää assetteja, mutta eipä näitä nyt voi positiivisina asioinakaan pitää. Varsinkin kun Soulsborne pelien parasta antia on se, että et tiedä mitä nurkan takana odottaa. Sellaisia asioita, joita esimerkiksi jatko-osaan voisi ajatella parannettavan.

Huonosti suunnitelluista pomoista mainitsin tuolla jo aiemmin ja siis mitä olen muualla nähnyt kirjoitettavan niin loppua kohti osa pomoista ei minun (ja monen muun) mielestä olleet kovin hyvin suunniteltuja. Mielestäni alkupelin pomot (mm. Margit, Godrick ja Radahn) olivat huomattavasti parempia ja laadukkaampia loppuepelin pomoihin verrattuna. Taistelut oli haastavia, mutta tuntuivat reiluilta. Pomoilla ei ollut haistapaska -iskuja ja myös phasesta toiseen siirtymiset olivat hienosti toteutettuja. Myös aiemmin mainitsemani - piilotettu lohikäärmepomo - toteutti tätä erinomaisesti. Taistelu kehittyy pikkuhiljaa, eikä siten, että phase 1 ja 2 ovat käytännössä kaksi eri taistelua. Jos mietin itse taistelun mekaniikkojen osalta omia suosikkejani Soulsborne peleistä, niin listalla on mm. Gael, Friede, Artorias, Sir Alonne, Fume Knight jne. Näille kaikille pomoille on yhteistä se, että taistelu on kuin "tanssia" ja taistelu on puhtaasti oikea-aikaisia väistöjä ja iskuja. Ei sitä, että juokset pomoa karkuun pari minuuttia odotellen sitä tiettyä iskua, jolloin pomoon on mahdollista lyödä ilman, että hän saa vasta-iskua sisään. Saan suurta tyydytystä siitä, kun oikea-aikaisella väistöllä väistän pomon iskun ja pääsen iskemään takaisin. Tätä tyydytystä ei tule, jos pomon jokainen isku lyö maahan AoE:n, eli vaikka väistät iskun onnistuneesti, niin otat silti osumaa tuosta AoE:sta.

Mitä tulee Maleniaan, niin kuten jo aiemmin sanoin tämäkin pomo olisi voinut olla yksi parhaimmista Soulsborne peleissä, ellei sitä olisi yritetty vaikeuttaa tällaisilla haistapaska -mekaniikoilla. Se miekkamyrsky isku on käsittämättömän huonosti suunniteltu, sillä ainoa luotettava tapa väistää se isku on olla tarpeeksi kaukana Maleniasta, kun hän tekee sen. Olen katsonut tunteja kun striimaajat vääntävät tuota pomoa ja en ole vielä nähnyt kenenkään väistävän tuota iskua 100 % varmuudella. Jos iskun "latausaika" olisi vaikka hieman pidempi, niin tuokin tuntuisi reilulta, sillä silloin pelaajalla olisi aikaa ottaa tarpeeksi etäisyyttä pomosta. Yksi asia, joka täytyy vielä mainita on se, että lähes jokaisella pomolla loppua kohti alkoi olemaan näitä muuttuvia hyökkäysten nopeuksia. Tämä oli hauskaa esim. Nameless Kingiä ja Margittia vastaan, mutta kun jokaikisellä pomolla on näitä iskuja, niin se alkaa tuntua hieman itseääntoistavalta ja keinotekoiselta vaikeudelta loppua kohti. Tiivistettynä sanoisin, että loppupään pomojen kanssa tuntui siltä, että From Softilla oltiin vain mietitty miten saataisiin mahdollisimman vaikeita pomoja tehtyä sen sijaan, että oltaisiin mietitty miten niistä saataisiin haastavia, mutta silti hauskoja. Yksi asia mitä mietin on se, että pelin balancaaminen on huomattavasti haasteellisempaa aiempiin peleihin verrattuna, kun tässä pelissä on niin paljon keinoja muokata omaa hahmoa. Jos miettii esimerkiksi Spirit Asheja, niin kyseessähän on kaksi täysin eri peliä jos niitä käyttää tai on käyttämättä. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että peli pitää balancoida nimenomaan sillä ajatuksella, että summoneja käytetään niin itse nautin Souls peleissä siitä, että olen mano o mano pomoa vastaan. Aiemmissa peleissä tämä on ollut mahdollista (on toki tässäkin), mutta tässä tuntuu siltä, että Spirit Asheja on "oletettu" käytettävän. Esimerkiksi mimiciä käyttäessä on täysin sama (usein jopa parempi) kuin se, että kutsut jonkun toisen pelaajan avuksi taisteluun.

Nämä ovat toki vain minun mielipiteitäni ja varmasti moni on kanssani eri mieltä. Olihan tämä kuitenkin ihan uskomaton peli ja kaiken odotuksen/hypen arvoinen. Mukavaa vaihtelua silläkin saralla pelijulkaisuissa. Aloittelenkin juuri jo toista läpipeluuta ja en malta odottaa mitä DLC:t tulevat tarjoilemaan tämän pelin osalta!
 
Itse en ole vielä lopussa näköjään, volcano manorin bosseja vielä haastamassa, mutta aika samantapaisia mietteitä. Huomasin että ärsytystä vähentää kun en kutsu muita avuksi vaan yritän spirit asheilla yksin, se tuo sitä perinteistä onnistumisen fiilistä paremmin.

Pelasin pitkästä aikaa skyrimiä, ja jotenkin tuollainen elävä, muidenkin kun hirviöiden kansoittama maailma selkeästi merkittyine questeineen on kiva sekin.

Elden ring on pohjimmiltaan, kuten aiemmin arvelinkin, from softwaren visio open worldistä, ja oikein hyvä sellaisena. Mukavan erilainen myös verrattuna witcher3:seen ja skyrimiin.

Minulle tuo lore oli parhaimmillaan bloodbornessa, jonka lovecraft henkiseen maailmaan osasin asettua. Muutoin lore tuntuu yhtä höperöltä kun muutkin fantasiatarinat eikä questien salamyhkäisyys ja juonen osien kaivelu tunnu sen houkuttelevammalta, se on vain erilainen tapa kertoa sama juoni. Näin isossa pelissä olen normaalia enemmänkin sekaisin minne pitäisi mennä, saatikka muistaisin mitä kukin missäkin halusi tehtävän.

Elden ringiä on hankala sijoittaa From asteikolle, toisaalta se on ylivoimaisesti laajin, ja taatusti myös eniten piiloitettua sisältävä maailma, ja graafisesti myös hyvin näyttävä ja sulava, unohtaen nyt hetkeksi satunnaiset framerate ongelmat, mutta toisaalta kompaktikin malli näissä Souls peleissä toimii.

Jos pitäisi nyt sanoa, ehkä tällä hetkellä ranking voisi olla:
Bloodborne
Elden ring/Dark Souls 3/Sekiro
Dark Souls Remastered
Dark Souls 2
Demons Souls

Kun ottaa huomioon, että Demons Soulskin on loistava peli, niin kyllä From teki sen taas, peräti seitsemän mestariteosta putkeen. Se on sitten aika yksi ja sama, olisivatko omat pisteet 90 vai 95 ja keskinäinen ranking yhden sinne, toisen tänne.
 
Ylös Bottom