Mä olen vähän luovuttanut näiden Marvelin suhteen, ei vaan oikein ole lähtenyt sarjat eikä leffatkaan tuon viimeisimmän Spidermanin jälkeen (Thor, Dr Strange jne)
Kuitenkin 6kk ikäinen poikani on ollut sitä mieltä että kuudelta on hyvä herätä näin kesälomallakin niin olen nyt katsonut sitten marvel leffoja aamuisin
Black Panther: Wakanda Forever
yks parhaita pahiksia pitkään aikaan, jonka maailmankatsomus avattiin hyvin ja motiivit tuhonaiheuttamiseen. Mielestäni Black Pantheriksi olisi pitänyt kaivaa jostain syövereistä Killmonger, joka olisi mahdollisesti pystynyt palauttamaan Marvelin entiseen loistoonsa. Toisin kuitenkin kävi ja mielestäni uusi Black Panther on ehdottoman väärä tyyppi pääosaan.
Arvosana 3/5
Ant man and the wasp(and Cassie and Hank and Janet):quantumania
Muurahaismies on aina ollut se sympaattinen ei-steroideilla pumpattu supersankari, joka ei mielestäni koskaan oikein ole löytänyt omaa paikkaansa Marvelin Universumin juonikiemuroissa, eikä nauti samanlaista kulttiasemaa ehkä yleisellä tasolla kuin RDJ ironmanina tai Chris Evans Amerikkana jne
Tämä on aika takuu varmaa kertakäyttöviihdettä kuten kaksi aiempaakin Antmania. Leffa taiteili huumorin suhteen paremmin nuoralla kuin viimeisin Thor, jonka huumori alkoi lähinnä ärsyttämään puolen tunnin jälkeen. Erityisesti MODOK oli yllättävän onnistunut sarjakuvaversiointi.
Jonathan Majors veti hyvän roolin Kangina, mutta käsikirjoittajien lakko tuli Marvelille täydelliseen aikaan, jotta Marvel voi venyttää päätöksentekonsa Majorsin jatkamisen suhteen mahdollisimman pitkälle ja seurata mihin suuntaan Majorsin syytteet alkavat edetä. Mielestäni leffa jäi kuitenkin sellaiseen vaiheeseen että Kangin ulkonäön muuttuminen näyttelijävaihdoksen myötä ei sotkisi Marvelin kuvioita kuten DC puolella kävi Ezran kanssa.
Arvosana 3.5/5
Odotukset Guardiansien suhteen on kovat e.m kirjoittajien hehkutuksen myötä