Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Guardians of the Galaxy vol. 3

Parasta Marvelia hetkeen. Olen tämän täällä aikaisemminkin sanonut, mutta tämä Marvel Universumin phase 4 ei ole juuri Hurraa! -huutoja aiheuttanut tällä suunnalla. Mitä nyt Spider-Man: No Way Home valopilkkuna siellä kaiken keskellä. Guardians of the Galaxy vol. 3 nousee kuitenkin sinne Spider-Manin rinnalle hyvänä uutena Marvel -leffana. Kuten @HideoMiyamoto edellisellä sivulla sanoi, niin ensimmäinen Guardians of the Galaxy on helposti top 5 Marvel -elokuva ja tämä pääsee aika lähelle sitä. Kiva päästä näkemään yhden tiimin jäsenen menneisyys ja se miten nykytilanteeseen päädyttiin. Aika rankkaakin settiä välillä. Hauskuuttakin löytyi, niin kuin Galaksin vartioissa kuuluu olla, mutta omaan makuun olisi saanut läppä lentää vielä vähän enemmän. Pääpahis Jumaluuskompleksinsa kanssa sen sijaan oli vähän niin ja näin. Vähän jotenkin geneeristä ja Marvelin tarinoissa niin monta kertaa nähtyä. Sen enempää hahmoja spoilaamatta, niin ihan tämän saman elokuvan sisältä olisi löytynyt mielenkiintoisempi pääpahis. Toki nykyinen oli käytännössä pakollinen tarinan kannalta.

Kaikin puolin hyvä jatkumo tämän tiimin edesottamuksista ja onnistunut trilogian päätös. Jännä nähdä mihin tarina tästä Guardians of the Galaxyn vie. Tuntuu siltä, ettei tämä vielä ollut lopullinen lopetus.
 
Barbi on päässyt miljardikerhoon. Oppenheimer on menestynein WW2 elokuva.

Tuossa on huikeaa myös se, että Barbien miljardiin päästiin alta 19 päivässä. Aiemmin samoihin lukuihin ovat päässeet vain uudet Tähtien sodat, Avengers Endgame ja Spider-manin viimeinen MCU huipennus.

Oppenheimerin menestys on myös ihan järjetöntä kun miettii, että kolmituntinen k16 pätkä, jossa pääpaino on puheella ja moraalista keskustelulla, myy yhä saleja loppuun eikä näytä mitään hidastumisen merkkejä.
 
Guardians of the Galaxy vol. 3

Parasta Marvelia hetkeen. Olen tämän täällä aikaisemminkin sanonut, mutta tämä Marvel Universumin phase 4 ei ole juuri Hurraa! -huutoja aiheuttanut tällä suunnalla. Mitä nyt Spider-Man: No Way Home valopilkkuna siellä kaiken keskellä. Guardians of the Galaxy vol. 3 nousee kuitenkin sinne Spider-Manin rinnalle hyvänä uutena Marvel -leffana. Kuten @HideoMiyamoto edellisellä sivulla sanoi, niin ensimmäinen Guardians of the Galaxy on helposti top 5 Marvel -elokuva ja tämä pääsee aika lähelle sitä. Kiva päästä näkemään yhden tiimin jäsenen menneisyys ja se miten nykytilanteeseen päädyttiin. Aika rankkaakin settiä välillä. Hauskuuttakin löytyi, niin kuin Galaksin vartioissa kuuluu olla, mutta omaan makuun olisi saanut läppä lentää vielä vähän enemmän. Pääpahis Jumaluuskompleksinsa kanssa sen sijaan oli vähän niin ja näin. Vähän jotenkin geneeristä ja Marvelin tarinoissa niin monta kertaa nähtyä. Sen enempää hahmoja spoilaamatta, niin ihan tämän saman elokuvan sisältä olisi löytynyt mielenkiintoisempi pääpahis. Toki nykyinen oli käytännössä pakollinen tarinan kannalta.

Kaikin puolin hyvä jatkumo tämän tiimin edesottamuksista ja onnistunut trilogian päätös. Jännä nähdä mihin tarina tästä Guardians of the Galaxyn vie. Tuntuu siltä, ettei tämä vielä ollut lopullinen lopetus.
Mä olen vähän luovuttanut näiden Marvelin suhteen, ei vaan oikein ole lähtenyt sarjat eikä leffatkaan tuon viimeisimmän Spidermanin jälkeen (Thor, Dr Strange jne)

Kuitenkin 6kk ikäinen poikani on ollut sitä mieltä että kuudelta on hyvä herätä näin kesälomallakin niin olen nyt katsonut sitten marvel leffoja aamuisin :D

Black Panther: Wakanda Forever
yks parhaita pahiksia pitkään aikaan, jonka maailmankatsomus avattiin hyvin ja motiivit tuhonaiheuttamiseen. Mielestäni Black Pantheriksi olisi pitänyt kaivaa jostain syövereistä Killmonger, joka olisi mahdollisesti pystynyt palauttamaan Marvelin entiseen loistoonsa. Toisin kuitenkin kävi ja mielestäni uusi Black Panther on ehdottoman väärä tyyppi pääosaan.

Arvosana 3/5

Ant man and the wasp(and Cassie and Hank and Janet):quantumania
Muurahaismies on aina ollut se sympaattinen ei-steroideilla pumpattu supersankari, joka ei mielestäni koskaan oikein ole löytänyt omaa paikkaansa Marvelin Universumin juonikiemuroissa, eikä nauti samanlaista kulttiasemaa ehkä yleisellä tasolla kuin RDJ ironmanina tai Chris Evans Amerikkana jne

Tämä on aika takuu varmaa kertakäyttöviihdettä kuten kaksi aiempaakin Antmania. Leffa taiteili huumorin suhteen paremmin nuoralla kuin viimeisin Thor, jonka huumori alkoi lähinnä ärsyttämään puolen tunnin jälkeen. Erityisesti MODOK oli yllättävän onnistunut sarjakuvaversiointi.

Jonathan Majors veti hyvän roolin Kangina, mutta käsikirjoittajien lakko tuli Marvelille täydelliseen aikaan, jotta Marvel voi venyttää päätöksentekonsa Majorsin jatkamisen suhteen mahdollisimman pitkälle ja seurata mihin suuntaan Majorsin syytteet alkavat edetä. Mielestäni leffa jäi kuitenkin sellaiseen vaiheeseen että Kangin ulkonäön muuttuminen näyttelijävaihdoksen myötä ei sotkisi Marvelin kuvioita kuten DC puolella kävi Ezran kanssa.

Arvosana 3.5/5

Odotukset Guardiansien suhteen on kovat e.m kirjoittajien hehkutuksen myötä
 
Barbie ihan uskomaton menestystarina Mattelille. Massiiviset lipputulot & saatiin Barbiesta kiva, oivaltava, sopivasti feministinen, tiedostava ja vaikka millainen kuva sille kohderyhmälle, joka ne lelut ostaa. Nyt voi äidit ja isoäidit ostaa hyvällä omallatunnolla nukkeja myös 2020-luvun lapsille.
Kaikkien aikojen onnistunein lelumainos?
Lisäksi Gerwig-Baumbach-pariskunta sai oletettavasti tästä "ostetaanko kultsi oma lomasaari"-tason rahat, joten tuskin kiinnostaa esim. meikäläisen näkemykset tuotantojensa laadullisesta laskusuhdanteesta.
Win-win.
 
Tuli itsekin katsottua uusi avatar pari viikkoa sitten ja tykkäsin kyllä vaikka ei se nyt ihan ekan leffan tasolle yltänyt, mutta täysin kyllä sen 20e arvoinen mitä blu-raysta maksoin.
Tämä on myös hyvä esimerkki siitä miten cgi tehdään oikein sillä vaikka melkein kaikki on pelkkää keinotekoista ympäristöä niin silti kaikki ihmiset istuu maisemiin ihan kuten kuuluu.
Mä en myöskään tiennyt, että mun kajarit pystyy sohvaa tärisyttävään basson toistoon, mutta noin kävi heti alussa kun ne alukset laskeutui.

Maiseman vaihdos piti myös leffan ihan mukavan tuoreena, mutta on vaikea kuvitella miten cameron meinaa pitää saagan kiinnostavana jos se oikeasti meinaa tehdä niin monta leffaa mitä on puhunut.
Saatan jopa ostaa 4k version joskus kun halvalla saa vaikka tuskin mä mitään isompaa eroa huomaan sillä ainakin Alita: battle angelin kohdalla eron näkeminen vaati sen, että mulla oli eri koneissa perus blu-ray ja uhd sisässä ja pausetin sen samaan kohtaan ja vaihtelin telkkarin inputtien välillä.
 
Mä olen vähän luovuttanut näiden Marvelin suhteen, ei vaan oikein ole lähtenyt sarjat eikä leffatkaan tuon viimeisimmän Spidermanin jälkeen (Thor, Dr Strange jne)

Kuitenkin 6kk ikäinen poikani on ollut sitä mieltä että kuudelta on hyvä herätä näin kesälomallakin niin olen nyt katsonut sitten marvel leffoja aamuisin :D

Black Panther: Wakanda Forever
yks parhaita pahiksia pitkään aikaan, jonka maailmankatsomus avattiin hyvin ja motiivit tuhonaiheuttamiseen. Mielestäni Black Pantheriksi olisi pitänyt kaivaa jostain syövereistä Killmonger, joka olisi mahdollisesti pystynyt palauttamaan Marvelin entiseen loistoonsa. Toisin kuitenkin kävi ja mielestäni uusi Black Panther on ehdottoman väärä tyyppi pääosaan.

Arvosana 3/5

Ant man and the wasp(and Cassie and Hank and Janet):quantumania
Muurahaismies on aina ollut se sympaattinen ei-steroideilla pumpattu supersankari, joka ei mielestäni koskaan oikein ole löytänyt omaa paikkaansa Marvelin Universumin juonikiemuroissa, eikä nauti samanlaista kulttiasemaa ehkä yleisellä tasolla kuin RDJ ironmanina tai Chris Evans Amerikkana jne

Tämä on aika takuu varmaa kertakäyttöviihdettä kuten kaksi aiempaakin Antmania. Leffa taiteili huumorin suhteen paremmin nuoralla kuin viimeisin Thor, jonka huumori alkoi lähinnä ärsyttämään puolen tunnin jälkeen. Erityisesti MODOK oli yllättävän onnistunut sarjakuvaversiointi.

Jonathan Majors veti hyvän roolin Kangina, mutta käsikirjoittajien lakko tuli Marvelille täydelliseen aikaan, jotta Marvel voi venyttää päätöksentekonsa Majorsin jatkamisen suhteen mahdollisimman pitkälle ja seurata mihin suuntaan Majorsin syytteet alkavat edetä. Mielestäni leffa jäi kuitenkin sellaiseen vaiheeseen että Kangin ulkonäön muuttuminen näyttelijävaihdoksen myötä ei sotkisi Marvelin kuvioita kuten DC puolella kävi Ezran kanssa.

Arvosana 3.5/5

Odotukset Guardiansien suhteen on kovat e.m kirjoittajien hehkutuksen myötä
Nyt on Guardians of Galaxy vol 3 katsottu ja ei helvetti en edes muistanut millaista tunteiden vuoristorataa voi ollakaan loistavan supersankarileffan äärellä. Välillä sai kyyneleitä pidätellä ja sitten taas kiusallisesti tirskahtaa jollekin Draxin saatanan tyhmälle one linerille, joka on kuin suoraan alakoululaisen suusta.

GoG vol 2 ei oikein uponnut minulle, mutta tämä oli kyllä erinomainen, vaikka yhden kultaisen sankarin mukaantulo ihmetytti ja yks menneisyyden haamu.

Pääpahis oli kyllä rumin perkele mitä on supersankarimarkkinoilla hetkeen nähty.
Vähän meinas välillä mennä kustantamot sekaisin kun mielestäni tämä ruma perkele oli mukana myös Peacemakerissä ja välillä havahduin miettiväni että mites se Peacemaker loppui, tapahtuuko tää ennen vai jälkeen sen sarjan kun tämä on pahiksena tässäkin.

Musiikkipuoli ei yllä ykkösen tasolle vieläkään, mutta todella hyviä biisejä saatu mukaan.

Mielestäni Gunnin suurin meriitti tässä trilogiassa oli osata kuljettaa tarinallisesti kourallista päähenkilöitä samaan aikaan ja silti saada tuntumaan että jokaista ryhmässä olevaa tarvitaan. Toki jokainen osa keskittyi eri päähenkilöön, jolloin osa jäi enemmän taustalle, mutta ei missään vaiheessa pelkäksi seinäruusuksi.

Rocket oli aina tämän ryhmän kiinnostavin jäsen, heti Nebulan jälkeen ja ehdottoman oikea ratkaisu keskittyä häneen trilogian viimeisessä osassa.

Trilogian loppu oli parhaita sitten Nolanin Batmaneiden. Tykkäsin todella paljon että Gunn ei mennyt sieltä mistä aita on matalin.

Leffan jälkeen Tiktok on syöttänyt mulle vain saukkovideoita, joita olen katsonut tippalinssissä.

Arvosana 4/5, vielä on toivoa jäljellä, että Thanoksenkin jälkeenkin nähdään laadukkaita supersankarileffoja
 
Oppenheimer oli kyl hyvin tehty elokuva. Cillian Murphy osas hyvin tuoda sen moraalisen painin esille ja mitä se kävi henkisellä tasolla läpi. Räjähdykset oli vakuuttavia. Äkkiä se 3h meni.

Uusin Guardians of The Galaxy oli mitäänsanomaton leffa, eipä siinä oikeen muuta hyvää ollu kun se hassu avaruusasema missä valui keltasta mönjää ja Nathan Fillionilla oli se ihan naurettava asu, se nauratti aika paljon. Edellinen kakkososa nauratti huomattavasti enemmän.
 
Fright Night (2011)

Tämä on yksi niistä elokuvista josta en tiedä mitä mieltä olen. Pääasiassa oli siis komedia, mutta aika synkkää settiä silti. Viihdyin kuitenkin leffan parissa, mutta en katsoisi uudelleen. Alkuperäistä en ole nähnyt, joka on varmaan se suositumpi. 2.5/5
 
Fright Night (2011)

Tämä on yksi niistä elokuvista josta en tiedä mitä mieltä olen. Pääasiassa oli siis komedia, mutta aika synkkää settiä silti. Viihdyin kuitenkin leffan parissa, mutta en katsoisi uudelleen. Alkuperäistä en ole nähnyt, joka on varmaan se suositumpi. 2.5/5

Vanha suositus alkuperäiselle! Eroaa huomattavasti edukseen tästä remakesta.
 
Nyt on ollut huono elokuvaviikko. Molemmat Blue Beetle ja Gran Turismo yhden tähden roskaa. Täytyy käydä katsomassa Oppenheimer uusiksi, että saa taas uskoa elokuvaan.
 
Ylös Bottom