Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Disneyltä tulossa huikea 100 elokuvan bluray kokoelma. Hintaa 1500$ joka kuulostaa paljolta mutta 15$ per elokuva ei ole niin paha.

Suomessa tuota tuskin nähdään alle 1700 euron kun otetaan huomioon järjetön taiteen verotus ja jälleenmyyjien omat osuudet. Sitten vielä jos se nykyisen roskispaloeduskunnan tekemä ehdotus kulttuurituotteiden alv-nostosta tulee voimaan, niin keräilijöille tulee vielä surkeammat ajat eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Extraction 2

John Wickin jälkeen kyllä aivan loistava toimintaelokuva. Kuten ensimmäinen myös oli aikoinaan. Eli ei yhtään tylsää hetkeä ja mättö näyttää hyvältä. 5/5
 
MEG

Tutkijat tekevät löydöksen, maailman syvin kohta onkin syvempi kuin on luultu. Pohjalta löytyy jo sukupuuttoon kuolleeksi luultu jättihai Megalodoni joka voi kasvaa lähes 20m pituiseksi. Tästä alkaa selviytyminen tätä tappajaa vastaan.

Elokuva on ihan okei. Jos pidät hai elokuvista tai vedenalaisista elokuvista tämä varmasti on ihan katsomisen arvoinen. Statham hoitaa leirinsä tutuin elkein ja muu kästi jää vähän heppoiseksi.

Efektit on yllättävän hyvät ja elokuvan katsominen on ihan hauskaa, ei ainakaan tullut kertaakaan mieleen ettei tällaista roskaa jaksa joten sen suhteen ihan ok. Jännittäväkin se on paikoin ja onnistui säikäyttämään pari kertaa. Ainut isompi miinus tulee siitä että verta on liian vähän, tällainen jättihai kun tappaa niin luulisi siinä veren roiskuvan mutta ei pisaraakaan yleensä kun joku kuolee.
 
Ei mikään mestariteos, mutta katsottava on. :) Mielenkiinnolla odottelen tuota uutta Alien-sarjaa ja mahdollista elokuvaa.

Ite tykkään tosi paljon ekoista Alieneista..1,2,3..miksei 4:nenkin..

Prometheuskin tuli käytyy kattomas leffateatterissa!
Ite tykkään tosi paljon ekoista Alieneista..1,2,3..miksei 4:nenkin..

Prometheuskin tuli käytyy kattomas leffateatterissa!
 
Viimeksi muokattu:
Yritin tuossa katsoa The Suicide Squadia ja pakko myöntää että mä en saanut siitä yhtään mitään irti. Kaikki oli överiksi vedettyä, rokki soi ja meno oli olevinaan "punk" mutta vajaan tunnin jälkeen mun oli yksinkertaisesti pakko lopettaa katsominen. Ei vaan jaksanut. Elokuvassa tapahtui paljon mutta mikään ei tuntunut yhtään miltään, yksikään vitsi ei naurattanut ja henkilöt olivat kaikesta värikkyydestään huolimatta täysin yhdentekeviä.
Mä saan varmaan tästä paskaa niskaan mutta pakko kysyä että miksi James Gunn:ia pidetään niin "nerokkaana" ohjaajana? Kaikki mitä mä olen häneltä nähnyt on pelkää visuaalista ylilyöntiä vailla mitään ajatusta. En tajua.:rolleyes:
 
Yritin tuossa katsoa The Suicide Squadia ja pakko myöntää että mä en saanut siitä yhtään mitään irti. Kaikki oli överiksi vedettyä, rokki soi ja meno oli olevinaan "punk" mutta vajaan tunnin jälkeen mun oli yksinkertaisesti pakko lopettaa katsominen. Ei vaan jaksanut. Elokuvassa tapahtui paljon mutta mikään ei tuntunut yhtään miltään, yksikään vitsi ei naurattanut ja henkilöt olivat kaikesta värikkyydestään huolimatta täysin yhdentekeviä.
Mä saan varmaan tästä paskaa niskaan mutta pakko kysyä että miksi James Gunn:ia pidetään niin "nerokkaana" ohjaajana? Kaikki mitä mä olen häneltä nähnyt on pelkää visuaalista ylilyöntiä vailla mitään ajatusta. En tajua.:rolleyes:
Se ensimmäinen Suicide Squad olikin aivan surkea ja huonoimpia Gunnin elokuvia. Suicide Squad 2 on paljon parempi, kannattaa sille antaa mahdollisuus vielä!
 
Se ensimmäinen Suicide Squad olikin aivan surkea ja huonoimpia Gunnin elokuvia. Suicide Squad 2 on paljon parempi, kannattaa sille antaa mahdollisuus vielä!
Mä katsoin nimenomaan sen toisen koska luin että ensimmäinen on surkea. Mä en vain valitettavasti saanut siitä mitään irti.

Tuli muuten katsottua jonkin matkaa Naomi-nimistä sarjaa joka yllätti positiivisesti. Kyseessä siis tuollainen nuorille suunnattu supersankarisarja ja ehkä sen takia annoin sille paljon anteeksi. Höpsöä viihdettä jota katsoo ajankuluksi ja toimii siinä mielessä hyvin. Tosin puolessa välissä alkoi mielenkiinto hävitä joten kesken jäi sekin.
 
Se ensimmäinen Suicide Squad olikin aivan surkea ja huonoimpia Gunnin elokuvia. Suicide Squad 2 on paljon parempi, kannattaa sille antaa mahdollisuus vielä!

Suicide Squad (2016) ei ole Gunnin elokuva, sen ohjasi David Ayer. The Suicide Squad (2021) on se Gunnin versio ja kaikin puolin parempi kuin edeltäjänsä.
 
Kuolleet lehdet on Aki Kaurismäkeä parhaimmillaan ja aivan upea elokuva. Meno on monin tavoin tuttua kaurismäkiuniversumia, mutta tekee herra iän myötä pienenpieniä uudistumiseleitäkin: Tutut (ja Stadin mukavimmat) elokuvateatteri Orionin (joka kylläkin näyttelee elokuvassa fiktiivistä Ritz-elokuvateatteria) penkit kutsuvat jälleen päähahmoja, mutta kankaalla pyörii yllättävän moderni amerikkalainen viihde-elokuva...toki Akille tutulta ohjaajalta. Soundtrackilla soi Olavi Virtaa ja Hurriganesia, mutta akikaurismäkeläisen livevedon vetää rokkibändin sijaan tämän hetken trendiduo Maustetytöt. Ja juopottelusta on riisuttu viimeinenkin coolius :eek:
Ja tärkeimpänä pääosaa esittävät uudet kasvot. Jussi Vatanen vetää miespääosan vähintäänkin kelvollisesti, mutta shown varastaa Alma Pöysti, joka on roolissaan pitelemätön. Tovena vakuuttanut Pöysti on, jopa hiukan yllättäen, kuin syntynyt auteurin vähäeleiseen, mutta humaaniin maailmaan. Näyttelijä hehkuu vähillä eleillä ja vuorosanoilla lämpöä ja on niin loistava manttelinperijä Kati Outiselle, että monsieur Kaurismäen soisi tekevän vielä lisää elokuvia ja nimenomaan Pöystin kanssa.

Hieno elokuvavuosi, vaikka olen ehtinyt leffoja katsomaan paljon vähemmän kuin olisin halunnut. Jo nyt top 5 ulkopuolelle on jätettävä ulos joku erinomaisesta kuusikosta Tár, Kuolleet lehdet, Banshees of Inisherin, Vortex, Aftersun, Muiden lapset.
Ja seuraavaksi vuorossa on edellisellä Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia -elokuvallaan sydämeni valloittaneen Teemu Nikin uutuus. Aijai.
 
Koko viikonloppu meni flunssan kanssa tuskastellessa. Ei juurikaan jaksanut pelata, joten sitäkin enemmän tuli katsottua leffoja. Yksi uutuus, yksi klassikko ja kaksi siitä väliltä.

Hypnotic (2023, IMDb 5,5)
Robert Rodriguez ohjaa ja Ben Affleck näyttelee pääosaa. Tarina tyttärensä menettäneestä poliisista, joka sotkeutuu perinkummaliseen pankkiryöstöön. Tästä alkaa jos jonkinmoinen ajojahti totuuden selvittämiseksi.

Varsin viihdyttävä puolitoista tuntinen elokuvan kanssa meni kuin huomaamatta. Kiva ettei tätä oltu pitkitetty turhaan. Nyt mentiin suoraan asiaan ja naulattiin sillä katsoja mukaan. Loppua kohden saatiin myös kivasti yllättäviä käänteitä. Ei mikään Oscar ehdokas, mutta omaan makuun arvosanaansa parempi toimintajännäri.

Cape Fear (1991, IMDb 7,3)
Robert De Niro ja Martin Scorsese, siinä on nimekäs parivaljakko. Cape Fear ei ehkä ole se tutuin tämän kaksikon teoksista, mutta laadukas siitä huolimatta. Tietyllä tapaa tosi "arkinen" jännäri, jossa ahdistelija onnistuu pääsemään uhriensa päänsisään nerokkain keinoin. De Niro on elokuvan pahiksena erinomainen, eikä Nick Noltekaan uhrin roolissa huono ollenkaan.

Elokuvan loppu meni mielestäni vähän yli muun elokuvan tunnelmaan nähden, mutta hyvä silti. En muista olinko nähnyt tätä aikaisemmin, joten tulipahan paikattua aukko sivistyksessä siinä mielessä.

Let Me In (2010, IMDb 7,1)
Synkkä, mutta sympaattinen vampyyritarina. Tai pikemminkin nuoren 12 vuotiaan koulukiusatun pojan tarina. Valkoinen lumi tuo pientä kontrastia, mutta muuten on tosi pimeää ja synkkää kokoajan. Tämä sopii leffaan kuin nenä päähän.

Kivoja nyansseja lapsuuden viattomuudesta brutaaliin raakuuteen. Tarina ystävyydestä ja selviytymisestä ja mitä kaikkea se vaatii. Tämä oli positiivinen yllätys ja ehdoton Suosittelen -leima.

The Equalizer (2014, IMDb 7,2)
Denzel Washington hiljaisena hyväntahtoisena ex-erikoisjuokkokommandona. Se vaan toimii.

Kivasti rakennettu koston ja kunnian kierre, josta on loppujen lopuksi vain toiselle osapuolelle ulospääsy. Ei mitään ihmeellistä minkälaista ei olisi nähty ennenkin, mutta hyvin jaksoi pysyä mielenkiinto Denzelin rymistellessä venäläisiä ganstereita vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom