Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Espn Hockey (nhl2k5)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juha81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

kaippari sanoi:
Mulle tuli eilen(ke) viesti mailiin gamelifeltä, että NHL2K5 on saapunut varastoon ja lähtenyt tännepäin. Huh, piiiitkä odotus loppuu, toivottavasti jo tänään :cool:
Pitkä odotus loppui jo silloin kun varmistui, ettei pelissä ole live tukea. En peliä kyllä ostamaan tuosta syystä vaan pysyn edelleen 2k4n parissa kunnessa päättävät sulkea senkin live puolen. :(
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

dasb00t sanoi:
Pitkä odotus loppui jo silloin kun varmistui, ettei pelissä ole live tukea. En peliä kyllä ostamaan tuosta syystä vaan pysyn edelleen 2k4n parissa kunnessa päättävät sulkea senkin live puolen. :(

Jep, tuo on suuri menetys Live-pelaajille. Mutta itse en ole (ainakaan vielä) liittynyt Live-pelaajien iloiseen joukkoon, joten kunhan vaan tekoälyn saa pistämään sopivasti hanttiin, niin hyvä tulee. Toki tulee joskus myös kavereiden kanssa pelailtua. Toivottavasti maalinteko on helpottunut, sillä aikaisemmissa osissa se oli aika helvetillisen vaikeata. Tänään jo saattaa hyvällä tuurilla tulla postilaatikkoon semmonen mukava DVD-lootan kokoinen paketti, toivon parasta.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Uuh beibee! Hipelöin juuri sitä.. siis en sitä, meinaan tota NHL2K5:sta. Kohta vois heittää pikatestin ennen koulua. ;)
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Tulipahan haettua tuo Stockmannilta, ja ensimmäisen matsin perusteella oikein maukasta lätkää. Kaverin kanssa pelatessa tosin sikailunappi viuhui ja tappeluitakin tuli ottelussa varmaan 6-7, mutta meininkiä se ei hidastanut. All-Star -tasolla pelattu ottelu päättyi vielä hienosti voittooni 6-4 (Devils - Avs). :p

Kohta aloittelemaan franchise-moodia.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

dasb00t sanoi:
Pitkä odotus loppui jo silloin kun varmistui, ettei pelissä ole live tukea. En peliä kyllä ostamaan tuosta syystä vaan pysyn edelleen 2k4n parissa kunnessa päättävät sulkea senkin live puolen. :(

No minä en tee tuolla livehommalla mitään, kun ei kotona muutenkaan ole nettiä nyt. Tosiaan, peli tuli tänään postissa ja täytyy parin pelin jälkeen vain sanoa, että loistavaa
:cool:
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Sanokaapas, että onko teillä muilla samanlaisia "ongelmia" _omien_ maalitorvien kanssa(custom sounds)....

Eli maalitorven pitäisi alkaa soimaan silloin, kun kiekko menee maaliin ja pelaaja tuulettaa, mutta näin käy vain kerran 20 maalissa :(

Yleensä käy niin, että se alkaa soimaan vasta silloin, kun uusinnat on näytetty ja pelaajat luistelevat jo kohti aloitusta. Pikkuseikka, mutta mun mielestä todella häiritsevä. Imin kaikkien joukkueiden AIDOT maalitorvien äänet musiikin kera ja ne on laitettu oikeisiin halleihin soimaan kotijoukkueen tehdessä maalin. Se siis toimiikin, mutta alkaa vaan ärsyttävän hitaasti, eli silloin kun tuuletukset on tehty ja kiekko tippumassa jäähän.

Pelaan 2k5:sta tällä hetkellä xboxin kovalevyltä, koska levy on kaverilla lainassa, tuskin siitä johtuisi edes?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

kaippari sanoi:
Yleensä käy niin, että se alkaa soimaan vasta silloin, kun uusinnat on näytetty ja pelaajat luistelevat jo kohti aloitusta. Pikkuseikka, mutta mun mielestä todella häiritsevä. Imin kaikkien joukkueiden AIDOT maalitorvien äänet musiikin kera ja ne on laitettu oikeisiin halleihin soimaan kotijoukkueen tehdessä maalin. Se siis toimiikin, mutta alkaa vaan ärsyttävän hitaasti, eli silloin kun tuuletukset on tehty ja kiekko tippumassa jäähän.
Aika hieno toi systeemi, että saa vaihettua nuita. Mites onko tossa paljon uudistuksia edelliseen versioon verrattuna?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

kaippari sanoi:
Sanokaapas, että onko teillä muilla samanlaisia "ongelmia" _omien_ maalitorvien kanssa(custom sounds)....

Eli maalitorven pitäisi alkaa soimaan silloin, kun kiekko menee maaliin ja pelaaja tuulettaa, mutta näin käy vain kerran 20 maalissa :(

Yleensä käy niin, että se alkaa soimaan vasta silloin, kun uusinnat on näytetty ja pelaajat luistelevat jo kohti aloitusta. Pikkuseikka, mutta mun mielestä todella häiritsevä. Imin kaikkien joukkueiden AIDOT maalitorvien äänet musiikin kera ja ne on laitettu oikeisiin halleihin soimaan kotijoukkueen tehdessä maalin. Se siis toimiikin, mutta alkaa vaan ärsyttävän hitaasti, eli silloin kun tuuletukset on tehty ja kiekko tippumassa jäähän.

Pelaan 2k5:sta tällä hetkellä xboxin kovalevyltä, koska levy on kaverilla lainassa, tuskin siitä johtuisi edes?

Kyllä mulla ainakin toimii. Tosin toistaiseksi toimii sillointällöin. Pitäisiköhän se oikea maalitorvi/-biisi pistää kaikkiin niihin Home Goal valikoihin eikä pelkästään siihen Home Goal generic? Kaikenlisäksi ne tuntuivat toimivan vain jos goal horn volume ei olekaan pois päältä (kuten on neuvottu). Myös taukomusa tuntui toimivan joka toinen kerta. Tosin default biisivalikoima on sen verran laaja että tuskin niihin kypsyy. Täytyy kikkailla vielä lisää niitten kanssa. On muuten hyvää työtä tehnyt "gflamesg" noitten maalimusiikkien kanssa.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

kai ootte säätäny goalie anticipation-säädintä,jolla maalivahdit todella muuttuvat inhimilliksi.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Sniper sanoi:
Kyllä mulla ainakin toimii. Tosin toistaiseksi toimii sillointällöin. Pitäisiköhän se oikea maalitorvi/-biisi pistää kaikkiin niihin Home Goal valikoihin eikä pelkästään siihen Home Goal generic? Kaikenlisäksi ne tuntuivat toimivan vain jos goal horn volume ei olekaan pois päältä (kuten on neuvottu). Myös taukomusa tuntui toimivan joka toinen kerta. Tosin default biisivalikoima on sen verran laaja että tuskin niihin kypsyy. Täytyy kikkailla vielä lisää niitten kanssa. On muuten hyvää työtä tehnyt "gflamesg" noitten maalimusiikkien kanssa.


Juu, itse laitoin esim. arrowhead pondin(anaheim) hallin kaikkiin mahdollisiin kotijoukkueen "maalislotteihin" anaheimin torven soimaan, mutta silti sama juttu, eli toimii oikein vain noin joka 10:s maali. Tokihan se ehtii soimaan jonkin verran, vaikka tulisikin vasta uusintojen jälkeen, mutta se vie ainakin jonkin verran hohtoa pois siitä ideasta. Toinen seikka on yleisö... ne hurraavat aivan ihmeellisille asioille välillä, mutta kun teet maalin, niin siellä istutaan melkein yhtä hiljaa kuin kirkossa :confused: Eikös silloin viimeistään pitäisi ääntä lähteä, kun kotijoukkue iskee 3-3 tasoituksen 30sek ennen loppua, ilman molaria, kauhean painostuksen jälkeen? Loistava homma muuten tuo, kun jos maalivahti pelaa hyvin ja torjuu kiekkoja, niin yleisö huutaa esim. Nabby! Nabby! Nabby! (Nabokov,SJ). Kunpa sama saisiin vielä pelaajiin :)

Muuten kyllä loistava peli kaikin puolin.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

kaippari sanoi:
Juu, itse laitoin esim. arrowhead pondin(anaheim) hallin kaikkiin mahdollisiin kotijoukkueen "maalislotteihin" anaheimin torven soimaan, mutta silti sama juttu, eli toimii oikein vain noin joka 10:s maali. Tokihan se ehtii soimaan jonkin verran, vaikka tulisikin vasta uusintojen jälkeen, mutta se vie ainakin jonkin verran hohtoa pois siitä ideasta. Toinen seikka on yleisö... ne hurraavat aivan ihmeellisille asioille välillä, mutta kun teet maalin, niin siellä istutaan melkein yhtä hiljaa kuin kirkossa :confused: Eikös silloin viimeistään pitäisi ääntä lähteä, kun kotijoukkue iskee 3-3 tasoituksen 30sek ennen loppua, ilman molaria, kauhean painostuksen jälkeen?

Joo, laitoin itsekin maalibiisit kaikkiin slotteihin ja pelasin Exhibition matsin Montreal-Toronto. 21 kertaa (Pro-taso) sain kuulla Montrealin maalibiisin eli mulla toimi ainakin normaalisti. Break in play -musat taas toimii vaihtelevasti. Mulla on 5 biisiä siinä ekassa BIP-valikossa ja kaksi ekaa biisiä niistä tuntui soivan vuorotellen. Välillä tuli default musaa, mutta jätin BIP2-valikkoon musat ennalleen joka selittänee tämän. Ja tuo Goal horn volume kommenttini oli väärä, kyllä nää toimii kun sen volyymi on pois päältä. Hiukan outoa oli tosin pelin lopussa kun ei tullut loppusummeria. Pitäisköhän siihen pistää hiukan ääntä?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Tuossa pelissä vaikuttaisi muutenkin nuo välianimaatiot välillä häippäsevän turhan äkkiä. Maaliteon jälkeen saattaa maalintekijä+syöttäjät vilahtaa ruudussa (info-ruutu), mutta sitten melkolailla heti kuva siirtyy katsomoon tai melko suoraan uusintaan. Joskus uusintaakaan ei näy. Ottelun jälkeenkään pelaajat ei käy halailemassa molaria (en tiedä pitäisikö edes), aikaisemmissa osissa ne ainakin nostivat kätensä voiton merkiksi ylös. Tässä 2K5:ssä pomppaa vain tulos ruutuun, ja se siitä. :confused:
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Sniper sanoi:
Joo, laitoin itsekin maalibiisit kaikkiin slotteihin ja pelasin Exhibition matsin Montreal-Toronto. 21 kertaa (Pro-taso) sain kuulla Montrealin maalibiisin eli mulla toimi ainakin normaalisti.

Pelaatko levyltä sitä peliä? Itse pelaan xboxin kovalevyltä, joten jos se on sittenkin siitä vaan kiinni, niin kaveri saa antaa sen alkuperäisen levyn äkkiä takaisin :confused:
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Nyt muutaman pelin jälkeen olo on vähän ristiriitainen. Pelissä on paljon parannuksia, esim. kenttäpelaajien tekoäly on todellakin parantunut, mutta taas maalivahtien tekoäly on mielestäni ryssitty:
- Pelissä on yksi liian varma maalikikka (varmempi kuin edellisessä versiossa mikään)
- Maalivahti torjuu liian hyvin pahatkin 1-timerit ja reboundit
- Yllä olevaan verrattuna suorat vedot taas menevät liian suurella prosentilla sisään.

Eli... maalivahtien torjuntaominaisuuksien balanssi on kadoksissa :mad:

Yksi hyvä parannus maalivahtien tekoälyssä on. Näyttäisi siltä, että ensimmäistä kertaa hokipelien historiassa maskilla on oikeasti merkitystä!

Mitä mieltä muut ovat asiasta?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

tomsaksa sanoi:
Nyt muutaman pelin jälkeen olo on vähän ristiriitainen. Pelissä on paljon parannuksia, esim. kenttäpelaajien tekoäly on todellakin parantunut, mutta taas maalivahtien tekoäly on mielestäni ryssitty:
- Pelissä on yksi liian varma maalikikka (varmempi kuin edellisessä versiossa mikään)
- Maalivahti torjuu liian hyvin pahatkin 1-timerit ja reboundit
- Yllä olevaan verrattuna suorat vedot taas menevät liian suurella prosentilla sisään.

Eli... maalivahtien torjuntaominaisuuksien balanssi on kadoksissa :mad:

Yksi hyvä parannus maalivahtien tekoälyssä on. Näyttäisi siltä, että ensimmäistä kertaa hokipelien historiassa maskilla on oikeasti merkitystä!

Mitä mieltä muut ovat asiasta?

Mikä mahtaa olla se varma maalikikka? :mad:
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

käkikotka sanoi:
Mikä mahtaa olla se varma maalikikka? :mad:

Ei kannata kysyä, sitten kun tiedät sen, niin stressaat vaan sen kanssa. Sitten jää NHL2K5 hyllyyn pölyttymään. ;)
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Anzi23 sanoi:
Ei kannata kysyä, sitten kun tiedät sen, niin stressaat vaan sen kanssa. Sitten jää NHL2K5 hyllyyn pölyttymään. ;)

Samaa mieltä! Lähetin kuitenkin kysyjälle viestin maalikikasta.

Jos peliä pelaa toista ihmistä vastaan, tämä ei ole niin paha juttu, koska tuo maalintekotapa on puolustettavissa. Huonoa kuitenkin tässäkin on se, että tylsä peluri yrittää jatkuvasti tehdä maalia tuolla yhdellä tavalla.

Kymmenkunta peliä olen pelannut ja kyllä tämä silti hyvä peli on :)
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Miks en saa nappuloita vaihdettua haluamikseni?! Tahtoisin säätää asetukset samanlaisiks kun 2k3:ssa, et X:stä laukoo ja ilman kiekkoo samaisesta napista koukkii. Mut jos vaihdan ampumisen äxään niin koukkiminen siirtyy keltaseen nappiin ja sama toisin päin. Se keltanen nappula on ihan vitun kaukana mun pikku sormille hä? Ei huvita taas enää yhtään mikään.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

jeejeepete sanoi:
Miks en saa nappuloita vaihdettua haluamikseni?! Tahtoisin säätää asetukset samanlaisiks kun 2k3:ssa, et X:stä laukoo ja ilman kiekkoo samaisesta napista koukkii. Mut jos vaihdan ampumisen äxään niin koukkiminen siirtyy keltaseen nappiin ja sama toisin päin. Se keltanen nappula on ihan vitun kaukana mun pikku sormille hä? Ei huvita taas enää yhtään mikään.

Ainakin Classic-ohjainasetuksissa näyttäisi olevan laukaisu ja koukku X:ssä. Intermediatessa koukku löytyy yhdistelmällä: vasen liipasin+B. Siihen kai sinun sormet yltää, jos kerran X:äänkin ylettyvät. Samaten Advancedeilla koukkiminen on tuo liipasin+B yhdistelmä.
 
Ylös Bottom