Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Espn Hockey (nhl2k5)

Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Anzi23 sanoi:
Ainakin Classic-ohjainasetuksissa näyttäisi olevan laukaisu ja koukku X:ssä. Intermediatessa koukku löytyy yhdistelmällä: vasen liipasin+B. Siihen kai sinun sormet yltää, jos kerran X:äänkin ylettyvät. Samaten Advancedeilla koukkiminen on tuo liipasin+B yhdistelmä.

Juu, mut tahtoisinkin nimenomaa Advanced-nappeja vaihtaa, tossa Classicilla ja Intermediatellahan jää tavallaan puolet liikkeistä pois?
Ja jos vaihdan koukkimisen B:hen, taklaus siirtyy taas johonkin ihan muualle ja taas on napit vinksin vonksin,
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

jeejeepete sanoi:
Juu, mut tahtoisinkin nimenomaa Advanced-nappeja vaihtaa, tossa Classicilla ja Intermediatellahan jää tavallaan puolet liikkeistä pois?

No ei kyllä jää Intermediatella ainakaan. Itse pelaan sillä koska haluan pitää laukaisu- ja syöttötoiminnot yhdessä napissa ilman liipaisimia. Slapshot dumpia en kaipaa.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Vaikka luulisi tiedon täältä löytyvän, en silti löytänyt mainintaa 60 hertsin tilasta. Tukeeko peli sitä? Entä onko Xbox-versiossa eroa PS2-versioon?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Hex sanoi:
Vaikka luulisi tiedon täältä löytyvän, en silti löytänyt mainintaa 60 hertsin tilasta. Tukeeko peli sitä? Entä onko Xbox-versiossa eroa PS2-versioon?
Itselläni on asetuksista 60Hz päällä ja peli toimii ihan normaalisti. Mitään tarkempaa infoa en itsekään löytänyt kyseisestä asiasta.

Xbox-versiossa saa peliin väännettyä omia kappaleita soimaan. Suurempia eroja ei taida olla. Ei pelin grafiikka niin häikäisevää ole, että siinä suuria eroja uskoisin olevan.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

NviperO sanoi:
Itselläni on asetuksista 60Hz päällä ja peli toimii ihan normaalisti. Mitään tarkempaa infoa en itsekään löytänyt kyseisestä asiasta.

Xbox-versiossa saa peliin väännettyä omia kappaleita soimaan. Suurempia eroja ei taida olla. Ei pelin grafiikka niin häikäisevää ole, että siinä suuria eroja uskoisin olevan.
Eli paremmuutta voisi hakea ohajauksesta..... onkohan tuo paremmin DualShockille soveltuva?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Itse tykkään enemmän pelata Dualshockilla, mutta 2k4:n Xbox-versio on kyllä mielestäni hienomman näköinen kuin PS2-versio, näitä uusia en ole nähnyt.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Hex sanoi:
Eli paremmuutta voisi hakea ohajauksesta..... onkohan tuo paremmin DualShockille soveltuva?

Niin kauan kun DualShock on ainut kapula josta löytyy neljä olkanäppäintä, pysyy se parhaana urheilupeli ohjaimena. Toivon mukaan muut valmistajat tajuavat tämän. Xbox:n kapula olisi hyvin lähellä täydellistä mikäli mustan ja valkoisen -napin siirtäisi ohjaimen olkaimiin.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

jari_1 sanoi:
Niin kauan kun DualShock on ainut kapula josta löytyy neljä olkanäppäintä, pysyy se parhaana urheilupeli ohjaimena. Toivon mukaan muut valmistajat tajuavat tämän. Xbox:n kapula olisi hyvin lähellä täydellistä mikäli mustan ja valkoisen -napin siirtäisi ohjaimen olkaimiin.
Omasta mielestäni tuo pätee vain niin kauan kun pelejä suunnitellaan neljälle olkanapille. Kahdenkin pitäisi sinänsä riittää. Miten NHL2K5 käyttää olkanappeja ja miten ne on siirretty Xboxin ohjaimelle? (ja miten hyvin käytännössä toimii?)
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

ESPNHockey.net :ssä olisi jälleen iso nippu eri slider-asetuksia. Osaisiko joku pelin kauemmin omistanut suositella näistä jotain? Tai löytyisikö keltään hyviä omatekoisia slider-viilauksia?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Pelihän toimii mitä mainioimmin Xboxin ohjaimella, ei tuossa neljää olkanappia tarvitse mihinkään. Xboxillakin olkanapeista toinen on täysin omistettu turbolle ja toinen toimii ns. mod-liipaisimena, jonka pohjassa pitämällä muiden nappien alta tulee lisää toimintoja. Esmes pelkän x:n painaminen laukoo ranteella kun vasen liipaisin + x vetää lämärillä. Sama toimii syöttönapissa tavallisen ja lättysyötön välillä. Nerokasta.

jari_1 sanoi:
ESPNHockey.net :ssä olisi jälleen iso nippu eri slider-asetuksia. Osaisiko joku pelin kauemmin omistanut suositella näistä jotain? Tai löytyisikö keltään hyviä omatekoisia slider-viilauksia?
Itse otin tuolta 74:sen (tjsp) Allstar -asetukset pohjaksi ja olen vähitellen viilannut niitä omaa pelimakua tukevaan suuntaan. Pääasiassa peliä tulee pelattua kaveria vastaan ja peleissä tulee maaleja ihan muutamasta noin kymmeneen ja laukausmäärät pysyvät noin kymmenessä per erä.

Kannattaa siis ottaa sieltä joku pohjaksi ja alkaa hiomaan enemmän omaan makuun.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Olen tässä lätkäpeliä miettinyt. En ole vuosiin ostanut yhtään, mutta kavereilla on tullut pelattua pari kertaa... Olen kyllä aikamoinen SM-liigafani, ja omaa kotijoukkuetta olisi kiva palailla. Sehän ei onnistu tässä? Ymmärtääkseni peli ei keskity eri-tärkeisiin lisensseihin vaan eri-tärkeään realismiin ja pelattavuuteen. Kyllä kai on pakko liigan nimissä taipua NHL 2005:n puolelle...
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

NviperO sanoi:
Xbox-versiossa saa peliin väännettyä omia kappaleita soimaan. Suurempia eroja ei taida olla. Ei pelin grafiikka niin häikäisevää ole, että siinä suuria eroja uskoisin olevan.

Tiltin arvostelukuvan perusteella PS2 versio näyttää aika selvästi huonommalta kuin Xbox-versio. Kaverikin, joka ei PS2:lla ole juuri pelaillut, ihmeetteli että "onko se noin ruma PS2:lla?".

Mulle tuo omien musiikkien käyttö on todella suuri plussa. Se, että saa joukkueille aidot maalitorvet ja -biisit lisää tunnelmaa reilusti. Käsittämätöntä että yhdessäkään suomalaisessa arvostelussa (lehdet ja tv) ei tästä ominaisuudesta mainittu sanallakaan. :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Sniper sanoi:
Tiltin arvostelukuvan perusteella PS2 versio näyttää aika selvästi huonommalta kuin Xbox-versio. Kaverikin, joka ei PS2:eek:le juuri pelaillut, ihmeetteli että "onko se noin ruma PS2:lla?".
Itse en tuota PS2-versiota ole nähnyt joten heitto oli ihan puhdasta mutua. Ilmeisesti pelissä sitten kuitenkin on selkeää eroa grafiikassa.
Mulle tuo omien musiikkien käyttö on todella suuri plussa. Se, että saa joukkueille aidot maalitorvet ja -biisit lisää tunnelmaa reilusti. Käsittämätöntä että yhdessäkään suomalaisessa arvostelussa (lehdet ja tv) ei tästä ominaisuudesta mainittu sanallakaan. :confused:
Itsekin olen pistänyt sekalaisen määrän omia biisejä soimaan ja olen koittanut nähdä vaivaakin että on saanut pätkittyä kappaleista sopivia osia peliin soimaan. Tietty bugisuus tuossa kuitenkin häiritsee, mutta sen kanssa oppii elämään. On se silti hienoa kuulla pelissä luukutettavan 2 Unlimitedin "ikivihreitä" ja muuta mainiota räimettä sen peruspaukutuksen tilalla :D
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

NviperO sanoi:
Itsekin olen pistänyt sekalaisen määrän omia biisejä soimaan ja olen koittanut nähdä vaivaakin että on saanut pätkittyä kappaleista sopivia osia peliin soimaan. Tietty bugisuus tuossa kuitenkin häiritsee, mutta sen kanssa oppii elämään. On se silti hienoa kuulla pelissä luukutettavan 2 Unlimitedin "ikivihreitä" ja muuta mainiota räimettä sen peruspaukutuksen tilalla :D

Kait sää tiedät että espnhockey.netistä saa ainakin maalibiiseistä valmiiksi leikatut versiot oikean maalitorven kera? Bugisuus ilmeisesti viittaa siihen että taukomusat jää joskus soimaan, vaikka peli olisi jo käynnissä?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Sniper sanoi:
Kait sää tiedät että espnhockey.netistä saa ainakin maalibiiseistä valmiiksi leikatut versiot oikean maalitorven kera? Bugisuus ilmeisesti viittaa siihen että taukomusat jää joskus soimaan, vaikka peli olisi jo käynnissä?

Jäähän ne joskus oikeissakin lätkämatseissa, tosin ei kovin pitkäksi aikaa.
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Sniper sanoi:
Kait sää tiedät että espnhockey.netistä saa ainakin maalibiiseistä valmiiksi leikatut versiot oikean maalitorven kera? Bugisuus ilmeisesti viittaa siihen että taukomusat jää joskus soimaan, vaikka peli olisi jo käynnissä?
Juu, maalibiisit+torvet onkin sieltä haettuna. Mutta pätkin omiakin musiikkeja sinne taukomusiikeiksi yms.

Bugisuudella on viitattu lähinnä seuraaviin seikkoihin (muistuukohan edes kaikki?):

1. Toisinaan alkuperäiset biisit soivat pelissä vaikka ne on pistetty pois päältä. Näissä biiseissä ärsyttää lähinnä se, että ne tulevat korvia (ja kaiuttimia?) särkevän lujaa koska omissa asetuksissani Arena Music on säädetty täysille, jotta omiin biiseihin saa sopivasti potkua.

2. Penalty Home on ilmeisesti tappelujäähyistä tulevaa musaa? Penalty Away toiminee oikein... :confused:

3. Home Goal Wins Overtime aiheuttaa pelin kaatumisen jos vierasjoukkue tekee maalin. Tämä ainakin omien kokemusten perusteella, 3 kertaa tapahtunut kaveria vastaan pelatessa. Sen jälkeen meni kyseisessä kohdassa perusbiisit päälle.

4. Presentation -asetuksia ei saa tallennettua.

5. Kuten mainitsit, taukomusat jää toisinaan soimaan pelin päälle, mutta tämä nyt on omasta mielestäni marginaalinen moka. Usein biisit jäävät myös soimatta, tai niistä soi puolen sekunnin pätkä jonka jälkeen ne katkeavat.

No toivottavasti on 2K6:ssa kunnossa...
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Itselläni omat soittolistat "bugaavat" aikas pahasti. Biisit lähtevät soimaan kenties 3-5 kertaa matsissa. Muuten maalin teon / paitsion / jäähyn / jne... jälkeen tulee vain n. puolen sekunnin pärähdys ja se on siinä. Ihan mukava lätkäpeli muuten, mutta pikkuvirheet tosiaan hieman haitttaa ainakin meikäläisen nautintoa.

Mukava yllätys itselleni oli tässä pelissä että voi kyhätä oman joukkueen, se on aina hauskaa. Ihme ettei sitä ole missään lukemissani arvosteluissa mainittu. Mutta tästä sitten kysyisinkin että kun oman tehdyn joukkueen tuo Franchiseen niin sen pelaajat katoavat ja korvautuvat sen joukkueen pelaajilla minkä tillalle joukkueensa tuo, eikö näin? Mitenkäs sitten saa Franchiseseen tuotua itse tehtyjä pelaajia? Ja saako tehtyjä pelaajia pysymään itse kyhätyssä joukkueessa kun aloittaa Franchisen mitenkään?
 
Vastaus: Espn Hockey (nhl2k5)

Clansman sanoi:
Mukava yllätys itselleni oli tässä pelissä että voi kyhätä oman joukkueen, se on aina hauskaa. Ihme ettei sitä ole missään lukemissani arvosteluissa mainittu. Mutta tästä sitten kysyisinkin että kun oman tehdyn joukkueen tuo Franchiseen niin sen pelaajat katoavat ja korvautuvat sen joukkueen pelaajilla minkä tillalle joukkueensa tuo, eikö näin? Mitenkäs sitten saa Franchiseseen tuotua itse tehtyjä pelaajia? Ja saako tehtyjä pelaajia pysymään itse kyhätyssä joukkueessa kun aloittaa Franchisen mitenkään?

Ei kai ne mihinkään häviä, sillä ainakin minulla pysyivät ne pelaajat siinä tiimissä, jotka olin valinnut joukkuetta tehdessä. Itse tehdyt pelaajat saa joukkueeseen varmaan tekemällä joukkueellisen pelaajia free agentseihin, ja valitsemalla ne sieltä joukkuetta tehdessä omaan tiimiin. Kyllä niiden pelaajien pitäisi käsittääkseni pysyä sinun tiimissä, kun aloitat franchisen. Jotta oman joukkueen voi pistää franchiseen, pitää roster-asetuksista (siinä valikossa mikä tulee franchisea aloittaessa) olla valittuna 'Current'.
 
Ylös Bottom