Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2
Ihan hyvä tuloshan sieltä lopulta tuli, ottaen huomioon että sateessa voi tapahtua ihan mitä vaan. Tavoite oli palkintopallille joka oli vielä kolme kierrosta ennen maalia haarukassa, mutta elämä on laiffii.
Ei ollut oikeastaan mitään mielikuvaa millaisia aikoja pitäisi aika-ajossa ajaa päästäkseen kärkiruutuihin. Laitoin tavoitteeksi 1:50 alittamisen johon juuri ja juuri pääsin. Sitten puhkesi takarengas ja lopetin 2-3 minuuttia ennen session loppua.
Ekassa mutkassa riitti härdelliä.

Pääsin 5. ruudusta hyvin liikkeelle ja ihmettelin kun kukaan edessä ei ottanut selkeästi ulkolinjaa. Minä menin sinne, kuten olin ennen kisaa kaavaillutkin meneväni. Alkuun näytti lupaavalta, joku vähän tönäisi kylkeen mutta pysyin radalla. Meni pari sekuntia, ohitin mutkan lakipisteen ja sitten alkoi lentää autoja ilmassa oikealta vasemmalle.

Pujottelin maltillisesti ensimmäisen mutkan läpi, en mielestäni tönäissyt ketään enkä toivottavasti blokannutkaan ketään pahasti. Pääsin kakkosmutkastakin ilman kunnon pusuja, mutta jäin kahden auton väliin jotka ohjasivat minun suoraan nurmikolle. Sieltä pääsin aika hyvin liikkeelle ja hetken kuluttua pääsin painostamaan akitus79:ää.
Yksi tärkeimmistä asioista joita ei kannata tehdä kilpaa ajaessa, on edellä ajavan auton orjallinen seuraaminen. Sitä nimittäin tulee kopioitua sekä sen edellä ajavan hyvät suoritukset että myös huonot suoritukset, varsinkin sadekelissä kun näkyvyys ei ole paras mahdollinen. akitus79 ajoi parin kierroksen ajan mutkaa 11 leveäksi. Lopulta hänellä meni se niin paljon leveäksi että taisi käydä vähän hiekalla, ja minä tietysti ajoin perässä sen verran leveäksi että jouduin reilusti kanttarin päälle enkä enää voinut väistää radalle palaavaa akitusta. Siinä Miccis meni ohi ja hetken kuluttua tein jälleen virheen, jonka takia akitus79 meni ohi.
Vaikutti siltä ettei minulla ollut vauhdillisesti asiaa kärkikolmikkoon kisan alussa, joten laitoin moottorin Cruiselle ja odottelin muiden virheitä. Jaba82:n kanssa ajettiin tasaista kisaa jokunen kierros. Minulla meni jollain kierroksella nelosmutkan jarrutus pitkäksi ja Jaba82 pääsi ohi, kuittasin takaisin samalla tai seuraavalla kierroksella kun Jaba jarrutti aivan liian myöhään viimeiseen mutkaan. Minulla oli joko selkeästi vähemmän jenkaa koneessa tai siipeä autossa, jäin nimittäin suoralla reilusti. Ei olisi ollut mitään syytä hikoilla sitä jarrutusta niin myöhäiseksi, mutta hikoilitpa kuitenkin.
Jossain vaiheessa akituksella oli vähän ohjelmaa kierroksella ohitettavien kanssa, pqohi taisi käydä siellä urheaan taistoon aavistuksen nopeampia autoja vastaan. akitus oli pyörähtänyt jälleen mutkassa 11, jolloin pääsin ohi.
Tosiaan siinä kolme tai neljä kierrosta ennen maalia olin kolmantena ja pullat oli uunissa kullan ruskeina. Sitten uuni räjähti yllättäen kakkosmutkassa, ihan normaalisti kiihdyttelin (annoin sutia kakkos- ja kolmosvaihteen läpi joiden jälkeen neloselta löytyi pitoa) mutta auto spinnasi kakkosvaihteella ympäri. Olisin voinut vielä aiheuttaa pahennusta ja kääntää Jaba82:n eteen ajolinjalle, mutta ei kehdannut.
Samaan konkurssiin viimeisellä kierroksella kakkosmutkassa vasen eturengas räjähti. Hetki sen jälkeen Markoboy tuli maaliin enkä tiennyt oliko Hydrogen ylittänyt maaliviivan ennen häntä. No olihan se, mutta väliä oli onneksi sen verran että sain köröteltyä kolmella renkaalla (kuten Australiassakin) maaliin viidennellä sijalla. Tietysti jälkikäteen ajatellen kaikki pyristely sitä kolmatta sijaa kohti olisi ollut tuon rengasrikon takia turhaa. Ja kierrosaikojen valossa tuollainen 4. tai 5. sija oli tänään minulta se hyvä perussuoritus.
Markoboylle täytyy nostaa hattua. Vaikken ole kokeillut peliä pädillä kierrostakaan, täytyy sanoa etten varmasti pystyisi ajamaan pädillä kilpailukykyisiä aikoja ilman ajoapuja. Varsinkaan liukkaalla. Ja tämä häiskä vetää rattikuskeja pataan kolmatta kisaa putkeen. Ehkä sitten Kiinassa saadaan uusi voittaja, se vaatii sulavia liikkeitä.