Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Ihan perseelleen meni koko kisa. Pädillä sen kaasun kanssa sai olla yliyliyliylivarovainen tai sitten se on perä edellä seinään. Kisan lähtö meni hyvin, sillä nousin toiseksi, mutta sitten joku törmäsi perääni ja sitten vedin ympyrää ja tipuin seittemänneks. Ties kuinka monen pyörähdyksen jälkeen oli jo sellanen rage päällä, että ajamisesta ei tullut mitään, jolloin mutkassa pyörähdin ja etusiipi lähti. Takasuoran neulansilmään jarrutin liian myöhään ja siitä sitten seinään ja kisa kesken...

Ja pahoittelut Samitzulle kun aika-ajossa blokkasin hieman, kun pyörähdin keskelle ajolinjaa.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Malesian GP / Tulokset

Aika-ajo

Sija / Kuljettaja / Aika / Ero / HUOM
1 / Hydrogen-_- / 1:44.006 / Ajanottobugi
2 / Markoboy780 / 1:47.712 / +3.706
3 / Miccis / 1:48.844 / +4.838
4 / Jaba82 / 1:49.836 / +5.830
5 / CamonFIN / 1:49.979 / +5.973
6 / zse99 / 1:50.144 / +6.138 / +10 POS
7 / samitzuFIN / 1:50.309 / +6.303
8 / akitus79 / 1:50.876 / +6.870
9 / artzi10 / 1:52.972 / +8.966
10 / Pqohi / 1:54.688 / +10.682
11 / qolazor / *:**.*** / ***
12 / bahraini12345 / DNS*

Kilpailu

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Markoboy780 / BMW Sauber / 2 / 40:28.354 / 25
2 / Miccis / Williams / 3 / +26.8s / 18
3 / akitus79 / Red Bull / 8 / +75.7s / 15
4 / Jaba82 / Renault / 4 / +79.5s / 12
5 / CamonFIN / Lotus / 5 / +111.6s / 10
6 / Hydrogen-_- / Virgin / 1 / +137.5s / 8
7 / samitzuFIN / Mercedes / 7 / +1 LAP / 6
8 / Pqoqi / Ferrari / 9 / +2 LAP / 4
9 / zse99 / HRT / 6 / +2 LAP / 2
10 / qolazor / McLaren / 10 / DNF* / 1
11 / artzi10 / Toro Rosso / 9 / DNF* / 0
12 / bahraini12345 / - / - / DNS* /

DNF = Did not finish
DNS = Did not start

Kisatuloksissa lähtöruudut menneet sekaisin (2x 9. ruutu) ilmeisesti zse99:n rangaistuksen takia.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

huhuh nyt oli ihan hyvä kisa... kieli keskellä suuta sai luistella. Startissa nousin kakkoseks ja sit paineessa seuraava mutka pitkäks :D

Lopulta eri tapahtumien jälkeen 4. Onneks sain nyt kerättyä itsekin vähän pisteitä tallille ettei kaikki oo IcematSibin varassa :D
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Tuli spinnaattu ainakin 4 kertaa:D eipä ollu kummosta ajoa. oma nopein kisassa oli 1:48.5
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Toinen sija toi jees pistepotin, mutta en ole silti kisaani täysin tyytyväinen. Olisi pitänyt pystyä haastamaan Markoboyta paremmin, mutta pentele kaveri ajoi sateella todella varmasti kovia kierrosaikoja toinen toisensa perään. Eka sektori oli ainoa, jossa kykenin kunnolla laittamaan kampoihin ajallisesti.

18 pojoa kelpaa silti, varsinkin viime skaban nollatuloksen jälkeen. Tästä on hyvä jatkaa.

Kisan nopein kierros taisi olla minulla 1.48.345
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Markoboy, uusi Schumacher?

Malesian osakilpailun vei Mobile Chicane Racingin Markoboy, jolle voitto oli jo kauden kolmas. Toiseksi sijoittui Energy Racingin Miccis ennen Eagle Racingin Akitus79:ä, jolle kisa oli suuri menestys, sillä hän nousi kymmenennestä ruuudusta palkintopallille. Aikaajoissa sattui myös ajanotto virhe jonka avulla Hydrogen sai napattua paalupaikan Markoboyn nenän edestä, mutta tämä ei ollut suuresti hyödyksi Hydrogenille hänen sijoituttuaan kuudenneksi. Kuten yleensä ei tässäkään kisassa vältytty kolareilta lähdössä ja jälleen kerran suurimman kärsijän roolissa toimi Fetus Racingin Pqohi, joka otti ensimmäisen mutkan todella varovasti ja oli Melbournen osakilpailun tavoin nousemassa monta sijaa ylöspäin muiden vetäessä mutkan pitkäksi. Mutta Murphyn lain mukaan, kaikki mikä voi mennä pieleen menee myös. Tällä kertaa Pqohi EI tehnyt ajovirhettä ja oli juuri pääsemässä kaasuttamaan ulos ensimmäisestä mutka yhdistelmästä kun joku pamautti kylkeen. Ko. henkilön nimeä eikä autoa pystytty tunnistamaan runsaan sateen vuoksi. Törmäyksen seurauksena Pqohin auto jäi kyljelleen tien reunaan ja kaikki menivät ohitse, mukaan lukien tämä teiden sankari(tar).
Kilpailun tuomariston linja oli kuin SM-Liigan tuomareilla konsanaan joka ilmeni seuraavassa mutkassa Pqohille. Jouduttuaan oukon pohjalle lähti Pq. sisuuntuneena ahtaamaan muita, mutta koki suuren yllätyksen 4. mutkassa. Keskellä tietä oli Qolazor ja hieman reunempana toinen auto. Törmäys Qolazoriin oli väistämätön ja mikä kummallisinta, tämän tapahduttua tuli ilmoitus, että Pqohille on määrätty varikon läpiajo rangaistus. Saimme noukittua Fetus Racingin radio keskusteluista pienen pätkän:
-Pqohi, you have been given a pit drive through penalty, you have to suffer that with in three laps.
-Excuse me? Wha the f**k? F**k this s*it!


Rauhoituttuaan Pq. ohitti Qolazorin vielä sman kierroksen aikana ja sai kurottua hieman eroa hänen, jolloin hän päätti kärsiä läpiajo rangaistuksensa heti ensimmäisellä kierroksella ja pääsi vieläpä Qolazorin edelle vrikolta tultuaan. Tästä alkoi hirmuinen kiri kohti Zse99:ä, joka majaili sijalla 9. Muutaman kierroksen sisällä keskeytti Artzi10 tuntemattomaan syyhyn. Ainoa kommentti jonka saimme häneltä tilanteesta oli: Perhana!

Seuraavina kymmenenä kierroksena ei paljoa draamaa nähty. Pqohi kiri kierros kierrokselata zse99:ä. Silloin tällöin joutui hän väistelemään kierroksella ohittavia ja alkoikin jo vaipua epätoivoon luultuaan ettei zse ole tavoitettavissa. Mutta sitten ennen kierroksen 18. loppu suoraa huomasi Pqohi nurmikolta jonkun körröttelevän hitaasti; se oli Zse! Pq. ampaisi tämän ohitse ja seuraavat kaksi kierrosta olivat erittäin tiukkaa kilpailua heidän välillänsä, kunnes kierroksella 20. lähti Zse yrittämään ohitusta agressiivisesti. Hän törmäsi Pqohin perään jonka seurauksena tämä lähti spinnaamaan ja Zse pääsi ohitse. Ajatukset Fetus Racingin kakkoskuljettajan pään sisällä olivat myrskyisät ja hän ehti melkein kirota koko Zse99:n suvun alimpaan jonnekkin, kunnes huomasi, että Zse oli lähes pysähtynyt tien viereen päästäen Pqohin hänen ohitsensa. Kilpailun herrasmies palkinto menee siis Zse99:lle. Loppu kisa sujuikin rauhallisemmin ja kaikki pääsivät maaliin ehjinä.

Tulokset:
1.Markoboy
2.Miccis
3.akitus79
4.Jaba82
5.CamonFin
6.Hydrogen
7.SamitzuFIN
8.Pqohi
9.Zse99
10.Qolazor
11.Artzi10 DNF
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Ihan hyvä tuloshan sieltä lopulta tuli, ottaen huomioon että sateessa voi tapahtua ihan mitä vaan. Tavoite oli palkintopallille joka oli vielä kolme kierrosta ennen maalia haarukassa, mutta elämä on laiffii.

Ei ollut oikeastaan mitään mielikuvaa millaisia aikoja pitäisi aika-ajossa ajaa päästäkseen kärkiruutuihin. Laitoin tavoitteeksi 1:50 alittamisen johon juuri ja juuri pääsin. Sitten puhkesi takarengas ja lopetin 2-3 minuuttia ennen session loppua.

Ekassa mutkassa riitti härdelliä. :D Pääsin 5. ruudusta hyvin liikkeelle ja ihmettelin kun kukaan edessä ei ottanut selkeästi ulkolinjaa. Minä menin sinne, kuten olin ennen kisaa kaavaillutkin meneväni. Alkuun näytti lupaavalta, joku vähän tönäisi kylkeen mutta pysyin radalla. Meni pari sekuntia, ohitin mutkan lakipisteen ja sitten alkoi lentää autoja ilmassa oikealta vasemmalle. :p Pujottelin maltillisesti ensimmäisen mutkan läpi, en mielestäni tönäissyt ketään enkä toivottavasti blokannutkaan ketään pahasti. Pääsin kakkosmutkastakin ilman kunnon pusuja, mutta jäin kahden auton väliin jotka ohjasivat minun suoraan nurmikolle. Sieltä pääsin aika hyvin liikkeelle ja hetken kuluttua pääsin painostamaan akitus79:ää.

Yksi tärkeimmistä asioista joita ei kannata tehdä kilpaa ajaessa, on edellä ajavan auton orjallinen seuraaminen. Sitä nimittäin tulee kopioitua sekä sen edellä ajavan hyvät suoritukset että myös huonot suoritukset, varsinkin sadekelissä kun näkyvyys ei ole paras mahdollinen. akitus79 ajoi parin kierroksen ajan mutkaa 11 leveäksi. Lopulta hänellä meni se niin paljon leveäksi että taisi käydä vähän hiekalla, ja minä tietysti ajoin perässä sen verran leveäksi että jouduin reilusti kanttarin päälle enkä enää voinut väistää radalle palaavaa akitusta. Siinä Miccis meni ohi ja hetken kuluttua tein jälleen virheen, jonka takia akitus79 meni ohi.

Vaikutti siltä ettei minulla ollut vauhdillisesti asiaa kärkikolmikkoon kisan alussa, joten laitoin moottorin Cruiselle ja odottelin muiden virheitä. Jaba82:n kanssa ajettiin tasaista kisaa jokunen kierros. Minulla meni jollain kierroksella nelosmutkan jarrutus pitkäksi ja Jaba82 pääsi ohi, kuittasin takaisin samalla tai seuraavalla kierroksella kun Jaba jarrutti aivan liian myöhään viimeiseen mutkaan. Minulla oli joko selkeästi vähemmän jenkaa koneessa tai siipeä autossa, jäin nimittäin suoralla reilusti. Ei olisi ollut mitään syytä hikoilla sitä jarrutusta niin myöhäiseksi, mutta hikoilitpa kuitenkin. :o

Jossain vaiheessa akituksella oli vähän ohjelmaa kierroksella ohitettavien kanssa, pqohi taisi käydä siellä urheaan taistoon aavistuksen nopeampia autoja vastaan. akitus oli pyörähtänyt jälleen mutkassa 11, jolloin pääsin ohi.

Tosiaan siinä kolme tai neljä kierrosta ennen maalia olin kolmantena ja pullat oli uunissa kullan ruskeina. Sitten uuni räjähti yllättäen kakkosmutkassa, ihan normaalisti kiihdyttelin (annoin sutia kakkos- ja kolmosvaihteen läpi joiden jälkeen neloselta löytyi pitoa) mutta auto spinnasi kakkosvaihteella ympäri. Olisin voinut vielä aiheuttaa pahennusta ja kääntää Jaba82:n eteen ajolinjalle, mutta ei kehdannut.

Samaan konkurssiin viimeisellä kierroksella kakkosmutkassa vasen eturengas räjähti. Hetki sen jälkeen Markoboy tuli maaliin enkä tiennyt oliko Hydrogen ylittänyt maaliviivan ennen häntä. No olihan se, mutta väliä oli onneksi sen verran että sain köröteltyä kolmella renkaalla (kuten Australiassakin) maaliin viidennellä sijalla. Tietysti jälkikäteen ajatellen kaikki pyristely sitä kolmatta sijaa kohti olisi ollut tuon rengasrikon takia turhaa. Ja kierrosaikojen valossa tuollainen 4. tai 5. sija oli tänään minulta se hyvä perussuoritus.

Markoboylle täytyy nostaa hattua. Vaikken ole kokeillut peliä pädillä kierrostakaan, täytyy sanoa etten varmasti pystyisi ajamaan pädillä kilpailukykyisiä aikoja ilman ajoapuja. Varsinkaan liukkaalla. Ja tämä häiskä vetää rattikuskeja pataan kolmatta kisaa putkeen. Ehkä sitten Kiinassa saadaan uusi voittaja, se vaatii sulavia liikkeitä. :p
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Vaikutti siltä ettei minulla ollut vauhdillisesti asiaa kärkikolmikkoon kisan alussa, joten laitoin moottorin Cruiselle ja odottelin muiden virheitä. Jaba82:n kanssa ajettiin tasaista kisaa jokunen kierros. Minulla meni jollain kierroksella nelosmutkan jarrutus pitkäksi ja Jaba82 pääsi ohi, kuittasin takaisin samalla tai seuraavalla kierroksella kun Jaba jarrutti aivan liian myöhään viimeiseen mutkaan. Minulla oli joko selkeästi vähemmän jenkaa koneessa tai siipeä autossa, jäin nimittäin suoralla reilusti. Ei olisi ollut mitään syytä hikoilla sitä jarrutusta niin myöhäiseksi, mutta hikoilitpa kuitenkin.:p

joo rupesin kattelemaan siinä suoralla taaksepäin että miten lähellä oot ja sit huomasin että PERKELE! jarrupaikka meni! sillon otti pattiin... ;D
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Ens kisassa olisi jo kiva päästä ajamaan muiden mukana, eikä vain cruisailla yksin tyhjällä radalla ja antaa tilaa kierroksella ohittaville. :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Tossa oli jossain vaiheessa puhetta että vedettäis Britannian GP Light Rainilla, niin voitaisiin ainakin mun puolesta lyödä se jo lukkoon, jos kaikille sopii..?
Tää kisa meni just niin v*tuiks kun odotinkin. Nyt on tullu sit alisuoritettua joissain määrin joka kisassa, pitää nyt skarpata että nostais ittensä sitten siihen keskimmäiseen jatkosarjaan.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Itsellä ei hirveitä odotuksia ollut tästä sadekisasta. Aika-ajo oli hankalaa, lopussa sain yhden nopean kierroksen aikaan mutta sen lopussa tallikaveri vähän vahingossa blokkasi kierrostani ja hävisin siinä ehkä vajaan sekunnin, ja 2-3 sijaa lähtöruudukossa ja sija 7.
Kisan mokasin heti alussa kun en kerinnyt laittaan varikkopysähdystä ja näin ollen jouduin lähteen täydellä tankilla matkaan. Alun mutkista selvisin varovasti tarkkailemalla, taisin nousta sijalle kolme siinä, mutta raskaalla autolla ensimmäiset kierrokset oli tosi hankalia ja monta mutkaa meni leveäksi ja siinä sitten köröteltiin sijoilla 5-7. Kierroksella 12 käytyäni pakollisella stopilla ajelinkin siitä eteenpäin sijalla 7. Kaksi kierrosta ennen maalia vielä rengas puhkesi mutta onneksi juuri ennen varikkoa ja oli niin isot erot jo etten siinä hävinnyt sijoitusta..
Viimeisessä mutkassa vielä tapahtui yllätys. Mutkaa edeltävällä suoralla zse99 (eri kierroksella) päästi minut ohi ja jarrutin normaalisti viimeisen mutkaan kunnes rysätää kunnolla ja hän vetää täysillä perääni ja kaide kutsuu.. Auto vaurioitui mutta pääsin siitä maalin linkkaan kuitenkin.. Ilmeisesti zse99 luuli että olen kunniakierroksella?? Ei kuitenkaan vaikuttanut sijoitukseeni enää. Että tuo tapahtuma vähän himmentää sitä herrasimiespalkintoaa :/
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Kisan mokasin heti alussa kun en kerinnyt laittaan varikkopysähdystä ja näin ollen jouduin lähteen täydellä tankilla matkaan.

Tiedoksi että nykyään formuloissa ei saa tankata, joten kaikki lähtee aina täydellä tankilla. Samoin siis tässä pelissä :)
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Tiedoksi että nykyään formuloissa ei saa tankata, joten kaikki lähtee aina täydellä tankilla. Samoin siis tässä pelissä :)

Niimpäs onkin, ajatuskatkos :) Jotenkin ajattelin että jos laittaa varikkostopin vaikka puoleen väliin niin siä on bensaa vaan sen verran..
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Kierroksella 12 käytyäni pakollisella stopilla ajelinkin siitä eteenpäin sijalla 7.

Varikkopysähdys ei ole kilpailussa pakollinen. Sen sijaan kahden eri rengasseoksen käyttäminen kuivissa olosuhteissa ajettavassa kilpailussa on pakollista.

Minä en käynyt varikolla eikä renkaat menneet edes keltaiselle. Tosin viimeiset kolme kierrosta oli todella liukkaat, laitoin etusiiven yläasentoon niin sai ajettua ne suunnilleen ehjästi.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Jokaisen on pysähdyttävä ainakin kerran varikolla. Ajo-apuja saa käyttää. Törttöilystä radalla annetaan tilanteeseen sopiva rangaistus. Rengassääntö on voimassa, eli kuivalla kelillä on käytettävä sekä kovia- että pehmeitä renkaita. Tallimääräykset ovat sallittuja. Aika-ajoissa, jos et ole nopealla kierroksella niin pysythän poissa ajolinjalta, jos nopeampia tulee takaa.

Saisi olla nuo etusivun säännöt selkeemmät, itse elin siinä uskossa että myös sadekisassa tarvii varikolla käydä..
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Saisi olla nuo etusivun säännöt selkeemmät, itse elin siinä uskossa että myös sadekisassa tarvii varikolla käydä..
Joo mulla oli eilen ihan samanlainen tilanne Codemastersin foorumin kisassa, kun en ollut varma, että pitääkö pysähtyä myös sateella vai ei. No pitihän se mutta nyt en sitä muistanut erikseen mainita. Sovitaan, että seuraavassa sadekisassa ei ole pakko käydä varikolla.

Pistetaulukko, tulokset ja seuraavan kisan tiedot päivitetty.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Joo mulla oli eilen ihan samanlainen tilanne Codemastersin foorumin kisassa, kun en ollut varma, että pitääkö pysähtyä myös sateella vai ei. No pitihän se mutta nyt en sitä muistanut erikseen mainita. Sovitaan, että seuraavassa sadekisassa ei ole pakko käydä varikolla.

Ainakin yksinpelissä muistaakseni menee niin, että jos sataa vettä ja menet niillä märänkelin renkailla, niin ne on käytävä vielä vaihtamassa, mutta jos ajaa monsuunirenkailla, niin sitten varikolla käynti ei ole pakollista...
 
Ylös Bottom