Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3 Hype ja kaikenlainen peliin liittymätön hankintahölynpöly]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Eihän tätä enää ihminen kestä!

Loistavia pelejä ryöppyää syksyä kohden koko ajan, ja kaikkiin pitäisi rahat riittää :p
Näiden videoiden ansiosta tämä on kyllä varmasti yksi niistä jota tulen ostamaan, kyllähän toi näyttää jo niin upeelta että huh huh!
Sade näyttää ainakin kuvassa hienolta, toivottavasti ajaessa se oikeasti tuntuu vaikealta, ja kun ajautuu ulos ajolinjalta niin tuntuisi kun ajaisi jäällä :rolleyes:
Ja onneksi laittoivat tuon muuttuvan sään mukaan, alkoi jo ajatukset vaeltelemaan Malesian GP:ssä ja yhtäkkiä 15 kierrosta ja vettä alkaa sataa kuin ämpäristä. Kyllä sitten kelpaa ajella pikkutalleilla ja olla väistelemässä suurempia!

edit: Mitenköhän jos vetää tarpeeks kauan sadekelin pyörillä kuivalla säällä niin mitä tulee käymään, käykö samalla kun Hamiltonille Kiinassa (?) 2007, että oikeasti ei ole pitoa ollenkaan vai pystyyköhän niillä sinnittelemään vaikka ne olisivatkin "ihan loppu"
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

En oo tällästäkään ennen nähny vaik on maaliskuulta jo...näkyy varikkopysähdys, kuski on kyl surkea :D





tästä videosta käy aika hyvin kyllä selväksi et vaikka on vauriomallinnus pois jne, niin ei tota peliä oo tarkotettu pelattavaks pädillä...joka taas tarkoittaa ainakin mun kannalta et hyvä, Ratilla siis parempi tod. näk. ;)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

kertokaa mulle, että millanen täs on toi nettipelipuoli ja minkälaiset rangaistukset on nettipuolella sekä yksinpelin puolella :o
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Hyvältähän toi näyttää... mut ite on pistäny se silmään et, noil ei oo ollu kertaakaan rattia nois sydeemeissä! ja se on aikalilla niiden lähestyminen, eli ohjain. jos miettii niin ois aika hullua jos GT5 esiteltäis ilman rattia!
ainahan sit voi toivoo parasta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

GT5 esitellään simulaattorina ja f1 kaikille..suurinosa on pädipelaajia. mut kyl videoista näkee et ku avut otetaan pois ni ei siit pädillä mitään tuu, ratti pelaajat myös mainitaan mones tilantees, ja ratilla on moni päässy testaamaan ja sanonut en on haastava ajaa ja tuntuma on hyvä (paitsi inside simracing ku niil oli boxi versio ja fanatekin ratti jota pelintekijät ei ollu viel kerinny ite ees testaa). Ja onhan Dirt 2 esim loistava peli juuri ratilla, joten en usko et sen ratti puolen kans ongelmia tulee
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Lähtee ostoon heti kun ulos tulee. Pääsee taas ratin kaivamaan kaapin pohjalta :)

rFactoria rällätty jokunen tovi (FSONE 2007 modia kait?)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Peli

* Pelissä EI ole turva-autoa.
* Ei myöskään lämmittelykierrosta
* Kisoissa ei käytetä punaista lippua, eli kisaa ei voida keskeyttää. Muut F1-kisoissa käytetyt liput ovat mukana ja toimivat niinkuin niiden olettaisi toimivan.
* Renkaiden kuluminen on mukana ja niistä huolehtiminen tulee olemaan iso osa kisataktiikkaa.
* Varikkopysähdykset ovat täysin pelaajan kontrolloitavissa (rengasvalinnat)
* Kisataktiikat tulevat olemaan isossa roolissa.
* Pelissä on yksityiskohtainen tiimiradio.
* Pelissä EI ole TV-tyylistä kommentaattoria, toisin kuin aiemmissa F1-peleissä
* Sääjärjestelmä on dynaaminen, joten sää voi muuttua kesken kisan/harjoitusten/aika-ajon.
* Sää vaikuttaa rataan ja renkaisiin kuin tosielämässä.
* Voitettuasi kisan, voit juhlia voittoa heiluttamalla käsiäsi ohjaamossa
* Kaikki aiemmissa f1-peleissä nähdyt kuvakulmavaihtoehdot ovat mukana (ohjaamo, T-Cam, auton takaa)
* Vauriojärjestelmä perustuu Codemastersin aiempiin EGO-moottorin ajopeleihin, mutta sitä on muokattu runsaasti F1-autoja silmälläpitäen. Osat voivat irrota ja autot naarmuuntuvat. Myös jotkut objektit radalla voivat hajota/siirtyä paikaltaan.
* Pelaaja EI voi keskeyttää tekniseen ongelmaan joka johtuisi pelkästään huonosta tuurista, mutta tekoälyn ohjaamat autot voivat.
* Laaja valikoima vaikeusasteita sunnuntaiajelijasta HC-fanaatikkoon.
* Moottorit kuluvat käytön mukaan (8 moottorin kausisääntö on mukana)
* Pelaaja voi säätää autostaan mm. moottorin tehoja kisan aikana, esimerkiksi säästäkseen moottoria seuraavaan kisaan.
* Omia kypäriä EI voi suunnitella.
* Radan olosuhteet muuttuvat jatkuvasti, esimerkiksi sen mukaan paljonko autoja on käynyt radalla. Sateella lätäkköjä ilmestyy enemmän radan avoimiin osiin, esimerkiksi puiden varjostamat kohdat ovat kuivempia. Myös ajolinjan muodostumisen huomaa radan kuivuttua.
* Flashback-toiminto ja uusinnat ovat mukana. Vaikeammalla simu-tasolla Flashbackeja ei voi käyttää.
* Erittäin laaja määrä rattiohjaimia tulee olemaan tuettuna.
* Likainen ilma on simuloitu, eli auton imussa ajaminen/ohittaminen tekee autosta levottomamman.
* Tekoälykuskit reagoivat pelaajan liikkeisiin ja eri kuljettajien persoonallisuuksia on yritetty imitoida.
* Pelaaja ei voi ajaa kisan jälkeen Parc Ferme-alueelle itse, jäähdyttelykierrosta ei siis ole.


Uramoodi

* Voit ajaa valintasi mukaan kolmen, viiden tai seitsemän kauden uran.
* Mitä pidempi ura, sitä vaikeampi alku. Jos ajat täyden uran, aloitat hitaimmilla autoilla (Hispania, Virgin, Lotus).
* Uramoodin asetuksia voi vaihdella koska tahansa
* Ajat itse luomallasi rookie-kuskilla, joka kurvaa tallissa huonoimmin menestyneen kuljettajan.
* Voit liikkua varikolla: tallissa voit vaikuttaa auton säätöön ja taktiikoihin sekä istua autossasi ja katsoa tv-ruudulta esimerkiksi harjoitussessioissa muiden ajamista. Varikolla sinua voidaan haastatella, jolloin saat eteesi monivalintakysymyksiä. Vastaukset vaikuttuvat uraasi ja siihen, millainen kuva sinusta on eri talleilla ja lehdistöllä. Tämä saattaa vaikeuttaa/helpottaa urasi etenemistä ja synnyttää jopa huimia lehtiotsikoita tyyliin "Ferrarilla sisällissota!"
* Renkaiden määrä rajattu, niitä ei voi käyttää loputtomasti GP-viikonloppuina
* Sessioita voi halutessaan skipata haluamallaan tavalla
* Kisainsinööri suorittelee sinulle moottoria eri sessioihin. Moottoreita ei kuitenkaan voi vaihtaa mielivaltaisesti joka sessioon. 8:n moottorin sääntö pätee.
* Mitä paremmin ajat, sitä enemmän median edustajia ympärilläsi pörrää.
* Tiimikaverin päihittäminen tulee olemaan tärkeä. Ykköskuljettaja saa uusia, nopeampia osia autoonsa ensin.
* Talli päivittää ja kehittää autoaan jatkuvasti. Isot tallit enemmän, pienet tallit vähemmän.
* Managerisi on nainen.
* Kisainsinöörin ääni on joka tallissa sama. Tämä kaveri päivittää sinulle uudet tiedot mm. moottorin kunnosta, vastustajien ajoista ja säätiloista.
* Tietokonekuskit eivät voi vaihtaa tiimejä, koska lisenssi estää esim. Vetteliä ajamasta Ferrarilla.
* Tallien suorituskyvyt vaihtelevat eikä sama kaveri välttämättä voita joka kaudella mestaruutta.
* Tallien ja kuskien lukumäärä kaudesta kauteen sama, lisenssisyistä johtuen.


GP-Moodi (yksittäinen kisa, koko kausi, kustomoitu kausi)

* Kaikki on päätettävissäsi: kisan pituus, kuljettaja, rata.. Käytät oikeita lisenssoituja kuskeja.
* Rengas ja moottorisäännöt pitävät myös täällä.



Moninpeli

* Pelissä EI ole jaetun ruudun mahdollisuutta.
* LAN-pelaaminen on mahdollista.
* Moninpelissä voi olla korkeintaan 12 ihmispelaajaa.


Lähde: Pelaajalauta - Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)

Lähinnä pistää silmään toi kohta: " Pelaaja EI voi keskeyttää tekniseen ongelmaan joka johtuisi pelkästään huonosta tuurista, mutta tekoälyn ohjaamat autot voivat."
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Lähinnä pistää silmään toi kohta: " Pelaaja EI voi keskeyttää tekniseen ongelmaan joka johtuisi pelkästään huonosta tuurista, mutta tekoälyn ohjaamat autot voivat."

Kaiken kaikkiaan nuo olivat jo vanhaa tietoa, mutta itsekkin jo silloin ihmettelin tuota lausetta, etenkin moottorisäännön vuoksi...mitä hyötyä on säästellä konetta kesken kisan tms, miten ne moottorit voi loppua jos ne ei kuitenkaan hajoa ja aiheuta keskeyttämistä?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Kaiken kaikkiaan nuo olivat jo vanhaa tietoa, mutta itsekkin jo silloin ihmettelin tuota lausetta, etenkin moottorisäännön vuoksi...mitä hyötyä on säästellä konetta kesken kisan tms, miten ne moottorit voi loppua jos ne ei kuitenkaan hajoa ja aiheuta keskeyttämistä?


Nimenomaan, aika ristiriitaista. :D Kokonaisuutena kuitenkin hieno peli tulossa tähänastisten tietojen perusteella. Kaipaisin vaan kunnon gameplay-videota ratilla ja ilman ajoapuja, vaikkapa Davidsonin ohjastamana :) Mutta katsellaan...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Kaiken kaikkiaan nuo olivat jo vanhaa tietoa, mutta itsekkin jo silloin ihmettelin tuota lausetta, etenkin moottorisäännön vuoksi...mitä hyötyä on säästellä konetta kesken kisan tms, miten ne moottorit voi loppua jos ne ei kuitenkaan hajoa ja aiheuta keskeyttämistä?

Ehkä pelissä on joku indikaattori, joka ilmoittaa moottorin kunnon 0-100 % asteikolla ja sitä tarkkailemalla pitää sitten valita, milloin moottorin vaihtaa. Jos kunto laskee nollaan ja moottori hajoaa, niin silloinhan se ei ole "sattumasta johtuva moottorin hajoaminen".
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Kaiken kaikkiaan nuo olivat jo vanhaa tietoa, mutta itsekkin jo silloin ihmettelin tuota lausetta, etenkin moottorisäännön vuoksi...mitä hyötyä on säästellä konetta kesken kisan tms, miten ne moottorit voi loppua jos ne ei kuitenkaan hajoa ja aiheuta keskeyttämistä?

Moottorit voivat kuitenkin menettää suorituskykyään eli jos samalla moottorilla ajaa asetuksella "fast" pidemmän aikaa, niin suorituskyky tippuu sen mukaisesti. Ja tietyssä pisteessä moottorinvaihto on pakollinen (koko kautta ei voi ajaa samalla moottorilla tietenkään).

Hyvältä peli näyttää, jokin onboard kierros Davidsonin ajamana voisi olla kyllä paikallaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Laitetaan nyt vanhaa E3 videota, mutta eikö muita häiritse noi renkaat? Jokaikisessä formulapelissä ollu sama juttu..

- Ensinnäkin ne kääntyy ihan liikaa vrt oikea formula, jossa ei kauheasti tunnu renkaat kääntyvän ku kattoo noita onboard kameroita.

- Toisekseen tossaki videos näkyy ku rartti on ääriasennossa niin sen jälkeen renkaat alkaa kääntymään.

Ja ku tosiaan toi sama ilmiö on jokasessa formulapelissä, enkä tajua miks




edit: Tää on ainuita videoita mis kuski on hiukan parempi, ja hyvältä näyttää
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Sinäänsä jää vähän harmittamaan jos tämä tulee toimimaan ratilla paremmin kuin padilla koska tällä hetkellä ei ole varaa hankkia rattia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Tuo renkaiden kääntymisongelma on tullut itsekin huomattua nyt kun olen F1 05 versiota huvikseen pelannut. Siinä rattikin kääntyy aivan älyttömän nopeasti auton vauhdista riippumatta. F1 06 pelissä kyseistä ongelmaa en ole kyllä huomannut. Joka tapauksessa heti E3:n jälkeen tuli pelin kehittäjille kommenttia ja kehittäjät olivat kuulemma itsekin havainneet ongelman ja korjausta on luvassa. Todennäköisesti tuo on jo korjattu.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Sinäänsä jää vähän harmittamaan jos tämä tulee toimimaan ratilla paremmin kuin padilla koska tällä hetkellä ei ole varaa hankkia rattia.

Eikö harmittaisi vielä enemmän, jos ajomalli olisi niin huonosti toteutettu, että toimisi paremmin pädillä kuin ratilla :eek:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Peli
Moninpeli

* Pelissä EI ole jaetun ruudun mahdollisuutta.

Tämän on pakko olla jonkin sortin vitsi? Minulla ainakin autopelit ovat muiden urheilupelien tavoin parhaimmillaan samalta sohvalta pelattuna. Varmasti livessä pelaaminen on ihan hauskaa, mutta kyllä formulapeliin nyt vähintään kaksinpeli tarvitaan!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Tämän on pakko olla jonkin sortin vitsi? Minulla ainakin autopelit ovat muiden urheilupelien tavoin parhaimmillaan samalta sohvalta pelattuna. Varmasti livessä pelaaminen on ihan hauskaa, mutta kyllä formulapeliin nyt vähintään kaksinpeli tarvitaan!

Ikävä kyllä nettimoninpelien yleistyessä jaetun ruudun moninpelit eivät saa enää niin paljon huomiota. Meikäläistä se ei kiinnosta tippaakaan, koska pelaan vain netissä, mutta ymmärrän kyllä vatutuksesi.

Tämä on varmaan eka multiplattari, jonka hommaan mielummin PS3:lle. Ihan vain paremman rattituen takia. Toivottavasti peli ei ole teknisesti huonompi kuin XO-versio.
 
Ylös Bottom