Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Loppupeleissä mulle ihan sama miten tuo on toteutettu, kisat on olleet tiukkoja ja tunnelma katossa. Ja ajomallinnus on meikäläisen kätöseen just passeli.

Tähän kiteytyy myös omat fiilikset tästä pelistä. Vielä tosin ei ole edes kaikkia ratoja ehtinyt ajamaan, kun sunnuntai meni iloisesti Hockenheimilla ja Monacon katuradalla. Italian Monza ei pettänyt sekään. Karmee rata ja kun muistaa toukokuun 1994 tapahtumat, on tässä jos missä tunnelmaa mukana..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos nyt tarkkoja ollaan niin Senna ja Ratzenberg kuoli imolan radalla. Jota ei onneksi tässä pelissä ole meinaan on varmaan huonoin rata missä oon ajanu f1 peleissä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No melkein sama :p Karmee rata vauhdin puolesta jokatapauksessa ja siksi juuri niin hyvä.

Näin on! Yksinkertainen on kaunista. Tosin vielä parempi olisi, jos nuo shikaanit saisi pois..

Jos nyt tarkkoja ollaan niin Senna ja Ratzenberg kuoli imolan radalla. Jota ei onneksi tässä pelissä ole meinaan on varmaan huonoin rata missä oon ajanu f1 peleissä.

Kisat siellä oli ihan umpitylsiä viimeiset 10 vuotta, mutta mä ainakin tykkäsin ajaa sitä, oli ihan yksi suosikkiradoistani 2006-pelissä. Vähän samanlainen juttu on Valencia tässä pelissä, oikeet kisat on karmeeta paskaa, mutta pelissä kiva rata ajaa:)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Varmaan siitä jääny tuo Imolan huonous, kun en ikinä pärjää siellä missään pelissä. Sama juttu silverstonessa ja magny coursissa ei vaan osaa ajaa niitä ratoja ja ainakun ne on vuorossa niin tiedän että hermot menee ja keskeytys on varma yliyrittämisen takia.:D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Varmaan siitä jääny tuo Imolan huonous, kun en ikinä pärjää siellä missään pelissä. Sama juttu silverstonessa ja magny coursissa ei vaan osaa ajaa niitä ratoja ja ainakun ne on vuorossa niin tiedän että hermot menee ja keskeytys on varma yliyrittämisen takia.:D

Huhhuh:D Minulla juuri toisin päin. Ihan sama mikä auto alla, niin voitin F1CE:ssä aina Magny-Coursissa. Samoin Imolassa pärjäsin todella hyvin, Silverstone ainoa noista joka tuotti ison kasan ongelmia.

Ja lopuksi kysymys. Joku tuolla Jatkoaika.comin keskustelupalstalla puhui, että pelissä on sellainen bugi, että jotkut AI-kuskit jättävät varikkokäynnin kokonaan väliin. :eek: Onko muille tapahtunut samanlaista?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On tää huhu et CPU-kuljettajien ajat tulee jostain Random-hausta vähän ällistyttävää. Ikäänku CPU ois täysin fiktiivinen vastustaja tässä, mut onkoha tää ennennäkemätöntä?Tuskin mut kylhä tää vähän laskee fiilistä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

[video=youtube;lEZ6InjuYGk]http://www.youtube.com/watch?v=lEZ6InjuYGk[/video]

Kyllä ne tekoälyn ajat taitaa olla feikkejä aika-ajojen lisäksi myös kilpailussa.. :( tai sitten tuossa ajanotossa on kyllä melkoisen isoja ongelmia..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä ne tekoälyn ajat taitaa olla feikkejä aika-ajojen lisäksi myös kilpailussa.. :( tai sitten tuossa ajanotossa on kyllä melkoisen isoja ongelmia..
Jotenkin kun tota kattelin niin tuli mieleen jos vaan sittenkin siinä ajanotossa olisi vaan jonkinmoinen ongelma ja varsinkin tolla ekalla kierroksella. Tuo toinen kierros kumminkin meni niinkuin pitikin ja al teki ihan realistisen ajan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jotenkin kun tota kattelin niin tuli mieleen jos vaan sittenkin siinä ajanotossa olisi vaan jonkinmoinen ongelma ja varsinkin tolla ekalla kierroksella. Tuo toinen kierros kumminkin meni niinkuin pitikin ja al teki ihan realistisen ajan.

Voihan se olla noinkin. Jotenki vaan ihmetyttää tuo, että ei noissa ensimmäisen kierroksen ajoissa ole yhtään mitään järkeä tai logiikkaa. Toinen kierros kyllä sitten tosiaan ainakin näyttäisi menevän niin kuin pitääkin.

Toivottavasti huomenna saataisiin Codemastersilta jotain virallista selvennystä asiaan
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikä hitto siinä on, että olkoo mulla minkälaiset säädöt tahansa, ni kisassa ku lähtövalot vaihtuu vihreelle, ni mä jään viimeseks ja sadan metrin aikana eroa on jo 80 metriä...
Ei oo kiva ajaa noin örkele!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

T4RG4

For those asking - times are not faked in-race. Hope that clarifies a couple of things


Eli johtoporras sanoo ettei kisojen aikoja ole feikattu. Että iha oikeasti ne AI kuskit siellä ajelee. Ajanotto vain sekoilee ja pahasti. Plus sitten nämä muut probleemat, eli Chandhokki ajaa ku Ferrari jos se nousee sijalle 6. ..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kävipä ikävästi, kun tulin Trullin kanssa samaan aikaan varikolle. Varikkomiehet olivat valmiina jo odottamassa, mutta Trulli ei mennytkään renkaan vaihtoon, vaan jäi odottamaan siihen eteen! Siinä sitä sitten jäätiin jumiin ja kisa piti aloitaa tietenkin alusta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kävipä ikävästi, kun tulin Trullin kanssa samaan aikaan varikolle. Varikkomiehet olivat valmiina jo odottamassa, mutta Trulli ei mennytkään renkaan vaihtoon, vaan jäi odottamaan siihen eteen! Siinä sitä sitten jäätiin jumiin ja kisa piti aloitaa tietenkin alusta.

Tuolla aikaisemmin samasta asiasta valittelin jo perjantaina...


kopsaan nyt irkistä suoraan mun tekstit ku ei jaks uusiks kirjottaa...eli V käyrä nousi isolle äsken..


[21:59] Omenanraato: barcelonan kisa, meni ekaa kertaa mikään kisa aivan loistavasti ilman pyörähdyksiä jne...sit muita meni varikolle ni nousin kuudenneksi, trulli oli 7:s...sit kierroksella 9 menin varikolle....trulli päätti mun perässä tulla kans
[21:59] Omenanraato: ja meni varikolla haamuna mun läpi, sit mun auto hidasti, aattelin et no (kirosana), noh, ootetaan et se tekee pysähdyksen
[21:59] Omenanraato: mut se jäiki haamuksi siihen varikkopilttuun eteen, eikä menny renkaanvaihtoon ollenkaan
[21:59] Omenanraato: 5min ootin siinä
[21:59] Omenanraato: peli pyöri normisti, mut trulli ei tehny varikkopysähdystään ni mäkää en voinu
[22:00] Omenanraato: ja (kirosana) ku se tuli mun jälkee varikol mut ajo varikolla mun läpi (kuten 7 muutaki autoo)
[22:00] Omenanraato: ja ku ei tos tilantees voi ees keskeyttää..vaan se on alotettava kisa aluks seuraavaks taas
[22:00] Omenanraato: puuuh


Todella raivostuttava ongelma
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olisiko ketään kokeillut peliä ihan normi padilla pelaten? eli kannattaako peliä hommata jos talossa ei ole/eikä tule rattiohjainta?

Kiehtoisi peli kyllä kovasti, mutta jos ei padilla pelaten pysy lainkaan pelissä mukana, niin taitaa olla lysti kaukana meikäläisen osalta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olisiko ketään kokeillut peliä ihan normi padilla pelaten? eli kannattaako peliä hommata jos talossa ei ole/eikä tule rattiohjainta?

Kiehtoisi peli kyllä kovasti, mutta jos ei padilla pelaten pysy lainkaan pelissä mukana, niin taitaa olla lysti kaukana meikäläisen osalta.


Osa pelaa kyllä pädillä ilman mitään ajoapuja jopa rattimiesten vauhtiin, toiset valittaa ettei ajosta tule mitään vaikka on ajoavut päällä...

Vaikea se ilmeisesti on ohjauksen älyttömän herkkyyden takia, mut jos osaa ajopelejä muutenkin ajella pädillä niin kyllä tämäkin luonnistuu ainakin pienen harjoittelun jälkeen...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen tässä sivustaseuraajana lukenut keskusteluanne ja pakko heittää omat kommentit väliin. Pelailen itse Boxilla peliä ja käytössä MS:n oma ratti ja sille wheel stand.

Kun pelin sain käsiini paahdoin Catalonian GP:lle ajamaan Time Trialia ilman mitään apuja ja kaikki expert kilkkeet päälle (huomatkaa tosiaan painaa sitä vaikeustasoa, sieltä saa erikseen tarvittaessa rengaskulumiset yms. vielä päälle).
Ensimmäinen tunnelma oli, että liian helppo, pysyn liian helposti tiellä. Nyt ensi kokeilusta on kulunut 3pv ja ensikokeilun kierrosajasta aika on parantunut sinne 1:22 korville. Parannusta on tullut reilut 20 sekunttia. Tässä vaiheessa peli ei enää myöskään tunnu helpolta.

Pelissä on selkeästi madallettu pelikynnystä, mikä näkyy siinä, että autoa voi ajaa helposti hieman hiljempaa. Hard ja Legendary AI-vaikeustasot pakottavat ajamaan äärirajoilla ja ottamaan careerissä siitä Kovalaisen Lotuksesta kaikki tehot irti. Menestystä ei tule ellei siipeä laske suorille ja katso hieman hiilikuidun alle. Äärirajoilla ajettaessa ajotuntuma on juuri sopiva simumaiseksi peliksi. Tarpeeksi vaikea, mutta ei mikään realistinen slap in the face, peruspelaaja ei tuskin sellaista äärisimua jaksaisikaan pelata. Helpommalla tasolla ei tarvitse ajaa äärirajoilla ja voittaa "ajelemalla" joka on sitten arcadempaa menoa ja sopii myös pädille.

Plussat:
- Ajotuntuma on sopiva, erittäin viihdyttävä
- Simumieskin löytää haastetta jos haluaa avata silmänsä pelille ja antaa sille mahdollisuuden
- Tiukat säännöt, rengaskuluminen, siivekkeiden ja moottorin säätäminen kisassa, dynaaminen sää
- Helposti lähestyttävä myös kapulalla
- Paljon online peliporukkaa
- Fiilis


Miinukset:
- Tikkarimies varikolla
- Itselläni peli välillä freezailee (tiedä onko bugi vai hajoaaka boxi)
- Jarrutuksessa lukittuvien renkaiden tuntuma ei välity rattiin
- Lähdöissä ym. tilanteissa wheel spin ei välity rattiin
- Expertillä ajaessa ragetukselta ei voi välttyä ellei ole driving god joka ei tee 20% kisassa virheen virhettä. Kokeilkaapa katurataa sateella



Itse formula fanina sanoisin, että merkittävä formula peli vuosiin. Ehdoton hankinta kaikille GT5 tai FM3 vääntäjille. PC-simulaattori geekit saavat kyllä varmasti hyvää viihdettä myös jos antavat anteeksi massoille suuntautuneen pelin madalletun pelikynnyksen ja keskittyvät ajamaan sielä äärirajoilla joista vaikeus ja hyvä tuntuma löytyvät.

Kunhan Codemasters korjaa varikkomiehensä niin 9/10 :cool:

p.s. Itse en viihdy kuivien Simbin GT-R simujen tai rFactoreiden parissa kovin kauaa, ajotuntuma on toki viihdyttävä ja aikojen ajo jonkin aikaa, mutta kaipaan FM3 ja GT5 tyylistä lähestymistapaa jossa luiden päälle on tuotu lihaa ja F1 tarjoaa juuri tätä lähestymistapaa. Massoille suunnattua, mutta silti viihdyttävää. :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

- Itselläni peli välillä freezailee (tiedä onko bugi vai hajoaaka boxi)

Tuo on ihan boxin bugi joka on sillä epävirallisella bugilistallakin...ainut versio jossa tuota ilmenee, eli ps3 ja pc versiot on tolta välttynyt
 
Ylös Bottom