Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Huomaa tältä foorumilta helposti: Tavalliset pelaajat rakastavat tätä peliä, sitten täällä on muutama tollanen ääliö joka vaatii täydellisyyttä (en nimeä heitä)

Loppujen lopuksi ette varmaan itekkää osais tehä parempaa peliä.

Varsinkin kun onkin vielä tosi hyvä peli eikä mikään Sonyn tasoinen - paljon parempi.
Tekoälyfeikkaus on keksitty perseestä, koska ei tässä edes semmosta ole. Itkette vain jos ette ole tarpeeksi nopeita.

Ajanotto on ollut ainoa todellinen ongelma mitä olen vasta nähnyt, varikollakin max. 9 sekkaa mennyt vaikka ihan tallipäällikköä uskon.

--------
Ylläpidon terveiset: Hyvän foorumitavan vastaisesta viestittelystä tällä jäsenelle varoitus. Fiksut argumentit kunniaan silloinkin, kun muiden viestit eivät itseä miellytä. T: Corca
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Loppujen lopuksi ette varmaan itekkää osais tehä parempaa peliä.

Ja juuri tästä syystä Codemasters saa tehdä peliä kehittäessään täysin älyvapaita päätöksiä? :D

Ei vaan, minäkin tykkään pelistä kuin hullu puurosta koska immersio on todella syvä kun pääsee vääntämään tasapäistä kisaa täyttä ruudukkoa vastaan. Mutta silti Codemastersin ratkaisut ihmetyttävät, koska ovat päätyneet näissä AI:n ominaisuuksissa nykypäivän kilpa-ajopelien standardit alittaviin ratkaisuihin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mun mielestä peli on koukuttava mutta harmittaa melkeinpä kuinka pienillä
asioilla olisi tuo moninpeli tehty täyden kympin arvoiseksi.

On se jännä kun saman valmistajan moninpeleissä nuo hosti asetukset sun muut vaihtelee pelistä toiseen, kun kuitenkin jo Toca pelissä oli melkeinpä täydelliset asetukset.

- lähtöjärjestys pitäisi olla, qualifying, rank/rank reversed, last race/ last race reversed ja random
- autot vapaat ja performance 2010 tai equal, eli kaikki voisi ajaa ferrarilla eikä niin kuin nyt et pikkurankeille jää aina joku virgin käteen
- hosti voisi kieltää autojen säätämisen, eli kaikkien pitäisi ajaa niillä quick setupin asetuksilla
- sit pelimuotoja lisää, eli jotain team raceja jne, eli kisattaisi tallipisteistä (cuten dirt 2:ssa)

ei olis paljoa tarvittu, vaan pieniä asetuksia ja säätöjä.

Muuten olen positiivisesti yllättynyt kuinka simumaista peliä tässä on tavoiteltu.
Ei mitään 100% hardcorea mutta on tämä kuitenkin jotain 85%. Pieniä detaileja uupuu esim auton säätämisessä jne, mutta ajamisessa on paljon enempi vakavuutta kuin esim Toca sarjan peleissä. Tässä kun rupeaa oikein urakalla puskemaan eteenpäin, joutuu ihan ajamalla ajamaan ja kattomaan jarrupaikkoja jne, eli paljon vakavampaa hommaa kuin Toca peleissä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tekoälyä itkevät voisivat hetken miettiä miten ylipäätään olisi edes mahdollista koodata täysin realistiset kierrosajat ja ajolinjat. Bugit ovat aina tulleet koodauksen kylkiäisenä ja siinähän pysyvät. AI spawnaa 15m eteenpäin, so what? Jos pelaaja itse spinnaa ja hakee valikosta sen "Reset to track", niin varmaan samalla tavalla spawnaat itsekin hieman eri kohtaan kun mihin jäit poikittain.
Mitä helvetin väliä sillä on "onko tekoäly oikeasti radalla", haloo, samanlaisia bittejä ne on edelleen. Ei ne varsinaisesti ikinä voi "olla siellä". Ne on vaan ykkösiä ja nollia. Pelien tarkoitus on viihdyttää, ja sitähän tämä tekee.
Onlinessa tämä on ihan täyttä rautaa. Löytyy pitkiä kisoja aika-ajolla, joissa ei hetkeksikään voi löysätä, sillä taso on todella kova täällä kfiniläisten kesken. Sitten löytyy hieman casualimpaa sprinttiä. Eilenkin pelattiin nelistään kfiniläisten kanssa pientä Cup-settiä. Neljä rataa, neljä kuskia ja kasakaupalla hupia.

Hieman mua syö tässä pelissä jotkut jutut jotka vaikuttavat hieman skriptatuilta, mutta mitä enemmän ajattelen niitä, niin ymmärrän että oma ajotyyli vaikutti niihin juttuihin (mm. rengasrikkoja viimeisellä kierroksella).
 
Slottef...

Se et se spawnaa 15m...ei pienintäkään väliä.

Mut se et ne tulee perässä varikolle ja on yks kaks puolkierrosta edellä.

Se et niil vaihtuu renkaita kesken kierroksen.

Se et ne ei välttämättä käy koko kisassa varikolla.



Itse kun olen niitä jotka ei vaan yksinkertasesti voi pelata netissä aina kun pelejä pelaa, niin noiden seikkojen takia ei voi oikeastaan pelata kuin niitä kisoja missä ei käydä varikolla ollenkaan, eli yksittäisiä pikkukisoja, kyl mielummin ajais uraa. Ei noi jutut oo missään määrin hyväksyttäviä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Huomaa tältä foorumilta helposti: Tavalliset pelaajat rakastavat tätä peliä, sitten täällä on muutama tollanen ääliö joka vaatii täydellisyyttä (en nimeä heitä)

Loppujen lopuksi ette varmaan itekkää osais tehä parempaa peliä.

Varsinkin kun onkin vielä tosi hyvä peli eikä mikään Sonyn tasoinen - paljon parempi.
Tekoälyfeikkaus on keksitty perseestä, koska ei tässä edes semmosta ole. Itkette vain jos ette ole tarpeeksi nopeita.

Ajanotto on ollut ainoa todellinen ongelma mitä olen vasta nähnyt, varikollakin max. 9 sekkaa mennyt vaikka ihan tallipäällikköä uskon.

Olipa kyllä järjettömin postaus pitkään aikaan. Kannattaisikohan ottaa ne Codemasters-lasit päästä ja myöntää, että pelistä niitä vikojakin löytyy, myös sieltä tekoälyn osalta. Esimerkiksi tuossa edellisessä "Sonyn tasoisessa" räpellyksessä ei sentään huijaavaa tekoälyä nähty, ja monta muutakin asiaa se teki tätä paremmin eli en nyt tätä vielä millekään kovin korkealle jalustalle lähtisi nostamaan. Mahdollisuuksia tällä on tulla hyväksi peliksi, jos päivityksellä saadaan tarpeeksi aikaan, mutta tällä hetkellä kyseessä on lähinnä maksullinen beta-testi.

Se, että en itse osaisi tehdä parempaa peliä ei ole mikään syy olla kritisoimatta peliä. Ostaisitko esimerkiksi homevaurioisen talon, ja elelisit siellä tyytyväisenä, kun etpähän itsekään osaisi parempaa tehdä? Codemastersilla ollaan alan ammattilaisia, joten heiltä myös odotetaan sen mukaisia tuloksia. Lisäksi he tekevät tuota peliään meidän pelaajien rahoilla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mun mielestä ei voi oikein vedota missään asiassa "tee itse paremmin"..

Onhan tässä pelissä selkeitä bugeja yksinpelissä joita ei pitäisi olla. Koska ne paljastui heti kun porukat sai pelin käsiinsä on se aika huonoa toimintaa codemasterssilta. Varmasti jos on tehty beta testausta tai testiä yleensä on nämä ongelmat huomattu. Se tietty herättää tunteita koska silloin asiakkaita vedätetään ja kuten joku sanoi, me ollaan nyt beta testaajia ja kerätään bugit yhteen.

Todennäköisesti ongelmat ovat tiedossa mutta pelin julkaisua ei haluttu viivyttää joten laitettiin peli markkinoille. Olis vähän paha julkaista F1 2010 peli joskus 2011 tammikuussa...vaikka olisi kuinka bugiton.

Moninpeli kuitenkin toimii pienine puutteineen niin ehkä ajattelivat yksinpeli bugien katsottavan vähän sormien läpi.

Jos korjaisivat nuo bugit niin hyvä juttu. Mua enemmän harmittaa nuo moninpeli hosti jutut joita todennäköisesti ei enää muutella..ja harmittaa kokonaisuudessaan coden puolesta, että taas kerran on peli joka ihan pienellä viilauksella olis ollut täys 10.

En vaan tajua keneltä pelin valmistajat kerää feedbackiä jonka perusteella ne tekee nuo eri asetukset jne peleihin... sit ne selittelee "ei pelaajat halua sellaista" esim tuo ettei voi olla kahta ferraria moninpelissä..tai että kaikilla olis ferrarit..

ehkä siinä on ollut FIA lisenssi, ettei pelit menis vaan ferrari cupeiksi, et kaikki sais tasaisesti mainosaikaa...sitähän tämä myös on, mainontaa, kun autojen mainokset näkyy pelissä..niin autojenkin pitää näkyä tasapuolisesti.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tekoälyä itkevät voisivat hetken miettiä miten ylipäätään olisi edes mahdollista koodata täysin realistiset kierrosajat ja ajolinjat. Bugit ovat aina tulleet koodauksen kylkiäisenä ja siinähän pysyvät.
No kun ei tässä "feikki-AI" jutussa ole ollut kyse mistään realistisista kierrosajoista tai ajolinjoistaa, vaan siitä että se tekoäly olisi tehty kunnolla peliin. Että ne ratatapahtumat vastaisivat niitä tuloksiakin. ;)

Eikä tuota feikki-AI:ta voi sanoa miksikään bugiksi, ei se ole koodauksen kylkiäisenä tullut. Vaan se on koodaajien laiskuutta, että ovat tuollaiseen purkkaviritykseen päätyneet kun eivät ole osanneet tehdä toimivaa AI-systeemiä. Ei se vahingossa ole syntynyt.

Nyt vaan vaikuttaa viimeisimpien videoiden perusteella, että se AI ei toimi kisassakaan niin kuin pitäisi. En voi väittää, että kisassakin olisi sama purkkaviritys mutta jotain hämärää siinäkin on.

Aivan naurettavaa, että jo yli 15 vuotta sitten Geoff Crammond koodasi yksin toimivan tekoälysysteemin GP2:seen. Ja itseasiassa vielä vanhempaan GP1:seen. Ei siinä mitään tällaisia halpoja virityksiä ollut.

Mitä helvetin väliä sillä on "onko tekoäly oikeasti radalla", haloo, samanlaisia bittejä ne on edelleen.

Sinäkään et näytä ymmärtävän tätä tekoäly asiaa ollenkaan. Kyllä sillä aika paljon on väliä kiertääkö se tekoäly oikeasti sitä rataa ja kellottaa niitä aikoja. Vai arpooko joku botti pelaajan eteen AI-kuskeja ja loppujen lopuksi arpoo ne tulokset, riippumatta mitä radalla tapahtuu.

Jos ratatapahtumat eivät vaikuta tuloksiin millään tavalla, niin kyllä siinä hiukan huijattu olo tulee ja peli-ilo laskee nolliin. :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

En vaan tajua keneltä pelin valmistajat kerää feedbackiä jonka perusteella ne tekee nuo eri asetukset jne peleihin... sit ne selittelee "ei pelaajat halua sellaista" esim tuo ettei voi olla kahta ferraria moninpelissä..tai että kaikilla olis ferrarit..

ehkä siinä on ollut FIA lisenssi, ettei pelit menis vaan ferrari cupeiksi, et kaikki sais tasaisesti mainosaikaa...sitähän tämä myös on, mainontaa, kun autojen mainokset näkyy pelissä..niin autojenkin pitää näkyä tasapuolisesti.

no siis tuo on täysin lisenssin alainen juttu, jotta radalla ei nähdä useampia samantallin autoja. Sama juttu urassa muut kuskit ei yksinkertaisesti lisenssin takia voi vaihtaa tallia.

Lisäksi jopa 12 pelaajan online liittyi suoraan lisenssiin, jonka käsittääkseni ne haluaisivat saada sovittua toisin ensivuodeksi, jotta tulis täys 24auton ruudukko..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Seuraavaksi Coden pitäisi tehdä tuon fysiikkamoottorin pohjalta kunnon Toca peli jossa ei olisi noin anaalit lisenssi vaatimukset... :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kertokaas viisaammat!
Alotin careerin lotuksella ja ensimmäisessä kisassa oli R&D ja osana tuo Throttle map, mutta vaikka alitin ajan ei tullu mitään että olisi läpäissyt sen tai muuta. Varikolla R&D osuus oli hävinnyt mutta osaa ei löydy vieläkään ja nyt oon jo kuala lumpurissa...
Olen ymmärtäny että nää R&D:t pitäs ilmestyä ainakin jo aika-ajoihin mutta eipäs näy... Missä vika?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kertokaas viisaammat!
Alotin careerin lotuksella ja ensimmäisessä kisassa oli R&D ja osana tuo Throttle map, mutta vaikka alitin ajan ei tullu mitään että olisi läpäissyt sen tai muuta. Varikolla R&D osuus oli hävinnyt mutta osaa ei löydy vieläkään ja nyt oon jo kuala lumpurissa...
Olen ymmärtäny että nää R&D:t pitäs ilmestyä ainakin jo aika-ajoihin mutta eipäs näy... Missä vika?

R&D ei toimi niin kuin pitäisi.. bugeja siis siinäkin..

Teithän tuon R&D:n kaikissa kolmessa harjoituksessa, jos pitkillä kisaviikonlopuilla ajat?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Huomaa tältä foorumilta helposti: Tavalliset pelaajat rakastavat tätä peliä, sitten täällä on muutama tollanen ääliö joka vaatii täydellisyyttä (en nimeä heitä)

"Tavalliset pelaajat"? Eli meinaat tuolla Codemasters-lasit päässä pelaavia fanipoikia, joilla on aika pahoja vaikeuksia hahmottaa faktoja? Ja sitten niitä ketkä haluavat keskustella ja kritisoida peliä objektiivisesti ilman mitään fanitusta. ;)

Loppujen lopuksi ette varmaan itekkää osais tehä parempaa peliä.
Varsinkin kun onkin vielä tosi hyvä peli eikä mikään Sonyn tasoinen - paljon parempi.
Tää oli kyllä pitkään aikaan paras heitto tällä foorumilla. :D

Senkö takia ei saa kritisoida peliä ja pelintekijää, kun ei itse osaa tehdä parempaa? Ja kun peli on parempi kun Sonyn F1? Se pelihän onkin varsinainen F1-pelien mittapuu.

Kyllä maksullista peliä voi ja pitää kritisoida, kun siihen aihetta on. Ilman, että pitäisi itse pystyä tekemään parempi peli.


Tekoälyfeikkaus on keksitty perseestä, koska ei tässä edes semmosta ole. Itkette vain jos ette ole tarpeeksi nopeita.

Hei oikeasti, avaa jo silmäsi. Äläkä väitä jotain muuta asioista mitkä ovat täyttä totta, todistettu ja väännetty moneen kertaan rautalangasta.

Ei täällä oikeasti niin lapsellisia olla, että tullaan päästä keksimään jotakin olemattomia kun ei pelaaminen suju. Kaikki ei pelaamista niin tosissaan täällä ota. Se nyt on vaan viihdettä. :cool:

Ajanotto on ollut ainoa todellinen ongelma mitä olen vasta nähnyt

Se ei tarkoita sitä etteikö ongelmaa olisi olemassa, jos et sinä sitä tajua.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

R&D ei toimi niin kuin pitäisi.. bugeja siis siinäkin..
Teithän tuon R&D:n kaikissa kolmessa harjoituksessa, jos pitkillä kisaviikonlopuilla ajat?
itellä tuli jarruista tuo, ja tein vain yhdessä harjoituksissa ja hyvin toimi, tosin sen jälkeen ei ole tullut koko valikkoa enää
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

R&D ei toimi niin kuin pitäisi.. bugeja siis siinäkin..

Teithän tuon R&D:n kaikissa kolmessa harjoituksessa, jos pitkillä kisaviikonlopuilla ajat?

En tehnyt. Vaan ekassa... en yleensä edes aja kuin ensimmäisen harjoituksen koska en edes tiennyt että harjoituksia on useampia :)
Eli nyt kun en siis kauden alussa suorittanut tuota niin en voi sitä enää koko kaudella saada?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eli nyt kun en siis kauden alussa suorittanut tuota niin en voi sitä enää koko kaudella saada?

Hyvin mahdollista. Tai sitten jossain vaiheessa ilmestyy uusi mahdollisuus. Erittäin vaikea ennustaa tämän pelin kohdalla. Voi myös käydä niin, että koko tallennuksesi korruptoituu ja joudut aloittamaan alusta koko homman, ja sitä kautta saat sitten uuden mahdollisuuden.. :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hyvin mahdollista. Tai sitten jossain vaiheessa ilmestyy uusi mahdollisuus. Erittäin vaikea ennustaa tämän pelin kohdalla. Voi myös käydä niin, että koko tallennuksesi korruptoituu ja joudut aloittamaan alusta koko homman, ja sitä kautta saat sitten uuden mahdollisuuden.. :rolleyes:

Noh, kaikkihan on mahdollista tämän pelin kanssa. ;)

Koko ajan tulee vaan lisää ja lisää bugeja tietoon. On siinä Codemastersilla hommaa saada korjailtua näitä.

Itse en kyllä rahojani tähän laita, ennen kuin päivitys on julkaistu. Tällä hetkellä täysin keskeneräinen tekele. Mutta kaikista näistä bugeista huolimatta tämä silti kyllä soveltuu hotläppäämiseen.

Päivityksen jälkeen toivottavasti muuhunkin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites uramoodissa tuo R&D test oikein toimii? Huomasin vasta 3:ssa kisassa että siellä on semmoistakin, oli että 7 kierroksen aikana tietty aika pitää alittaa. Noh alitin sen jo toisella kierroksella ja hyppäsin aika-ajoihin. Ilmeisesti en saanut tuosta mitään päivitystä autoon, olisiko pitänyt jauhaa koko 7 kierrosta? Ilmeisesti missasin alkukisojen R&D testit kun en tajunnut semmoista etsiä :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites uramoodissa tuo R&D test oikein toimii? Huomasin vasta 3:ssa kisassa että siellä on semmoistakin, oli että 7 kierroksen aikana tietty aika pitää alittaa. Noh alitin sen jo toisella kierroksella ja hyppäsin aika-ajoihin. Ilmeisesti en saanut tuosta mitään päivitystä autoon, olisiko pitänyt jauhaa koko 7 kierrosta? Ilmeisesti missasin alkukisojen R&D testit kun en tajunnut semmoista etsiä :(

ne tulee aina vast seuraavaan kisaan
 
Ylös Bottom