Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse kun olen niitä jotka ei vaan yksinkertasesti voi pelata netissä aina kun pelejä pelaa, niin noiden seikkojen takia ei voi oikeastaan pelata kuin niitä kisoja missä ei käydä varikolla ollenkaan, eli yksittäisiä pikkukisoja, kyl mielummin ajais uraa. Ei noi jutut oo missään määrin hyväksyttäviä

Mun mielestä tässä kohden sitten kannattaa hyväksyä se, että peli ei sovi itselle ja lyödä peli kiertoon tms. Tai vähintäänkin jemmata hyllyyn kuukaudeksi tai pariksi ja katsoa mitä saadaan pätsättyä.:cool:

Sama neuvo toimii varmaan kaikille jotka ovat pelin tasoon pettyneitä ja jaksavat bugeista nillittää. Pätsiä on lupailtu ja toivottavasti siellä osataan feedback lukea. Sillä välin me muut voimme nauttia pelistä siinä muodossa kuin se on. :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

no kyllähän nettipelikin on ihan kuraa publalla teinien takia. Suomiporukassa paras ajopeli netissä mitä on..ja sit puuttuu chätti.. just näin.

Mut kyl tämäkin peli on ensisijaisesti tehty pelattavaksi yksin uraa..siihen on eniten panostettu, niin kyllä ton tason virheistä saa nilittääkkin. Jos sun takaata varikolta pompataan puolkierrosta edelle. Kyl itsekkin tosta yksinpelistä jopa nautin erittäin paljonkin niin kauan kun ei tarvitse varikolle mennä, siellä kun tuo peli feikkaa kaiken. Eikä sitä voi vaan olla huomaamatta.

Ja tuo päivitys tuskin tulee päivittämään muuta kuin testaus ongelman, sekä tuon tikkarimiehen ongelman. Tuota AI:n feikkaamista on kovin paha muuttaa ilman pelin AI puolen rakentamista uudelleen
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mut kyl tämäkin peli on ensisijaisesti tehty pelattavaksi yksin uraa..siihen on eniten panostettu, niin kyllä ton tason virheistä saa nilittääkkin.
Sehän tässä juuri ihmetyttääkin, luulisi tämän kaiken hehkutuksen jälkeen, että yksinpeli olisi tehty kunnolla.

Jos sun takaata varikolta pompataan puolkierrosta edelle. Kyl itsekkin tosta yksinpelistä jopa nautin erittäin paljonkin niin kauan kun ei tarvitse varikolle mennä, siellä kun tuo peli feikkaa kaiken. Eikä sitä voi vaan olla huomaamatta.
Ei kun liity Mäksä vaan tähän fanipoika bandwagoniin ja sulje silmät todellisuudelta. Codemasters for the win! :p
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Taitaa olla tässä ketjussa joka kolmas viesti Mäksältä ja avautumista siitä kuinka Codemasters on pilannut sun elämän. ;) Eivaa, ärsyttäviähän noi bugit on ja toivottavasti saatais mahdollisimman nopeesti jotain korjaus patchia ilmoille. Eniten olen itse kärsinyt tästä varikko bugista jonka seurauksesta meinasi kyllä lähteä tukkapäästä kun tajusin ettei mua päästetä lähtemään ja äijää lappaa ohi. Kaikki tietty sellasia jotka ajaneet mun perässä varikolle. AI:n muuttuminen "haamuksi" varikolle tultaessa sai myös ensimmäisellä kerralla silmät pyörimään päässä. Ajanotto ongelman kanssa olen vielä suht ok, mitä nyt kerran Barrichello voitti kisan kun oli ajanut koko porukan kerran kierroksella ohi??! No joo, vikoja on, mutta kyllä mä vielä pelaamisesta nautin ja kisojen tunnelmasta, koska loppupeleissä oon noihin bugeihin aika vähän törmännyt varikko hässäkkää lukuunottamatta johon törmää kyllä joka kisassa.

Tietääkö kukaan voiko tossa uramoodissa tallia vaihtaa missään vaiheessa? Kai ny edes kauden jälkeen?

Pelataan tätä nyt ainaki torstaihin asti ennenku haetaan Fifa kaupasta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Niin jos joku tämän ostamista vielä arpoo, voi vinkkinä sanoa, että jos haluaa pelata moninpeliä niin mielestäni se toimii ihan (tarpeeksi) hienosti serveri hakuineen jne.

Jos omaat ratin niin sitä paremmalla syyllä, on tämä yksi parhaista PS3 autopeleistä, eli jos dikkaa ei-arcade autopeleistä niin tykkää varmasti tämän ajotuntumasta.

Jos hakee tuota yksinpelikokemusta niin siinä pitää varautua ongelmiin, joten ehkä kantsii odottaa bugikorjauksia.

Pitäiskö nyt tässä ketjussa rauhoittaa tuo bugeista vaahtoaminen ja keskittyä nyt peliin ja vaikka keskustelemaan säädöistä jne...tässähän jokainen on itsensä varassa ja säätöjä ei voi lähetellä toisille...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tietääkö kukaan voiko tossa uramoodissa tallia vaihtaa missään vaiheessa? Kai ny edes kauden jälkeen?


Sehän siinä just idea on, uran aikana nousta parempiin talliin ja mestariksi..

Mitä paremmin pärjäät, sen paremmat tallit kiinnostuu. Mitä paremman kuvan annat itsestäsi medialle, sen parempiin talleihin pääset.

Itse esim vaikeustason väliaikaisen laskun jälkeen sanoin haastatteluissa ettei oo mahiksia mestaruuteen, auto ei pärjää kärkitalleille jne...tottahan se on kun seuraavaan kisaan taas vaikeustason nostin.

Sen jälkeen HRT ja Virgin ja Toro Rosso ilmoitti etteivät pidä tavastani puhua medialle tallistani
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

no kyllähän nettipelikin on ihan kuraa publalla teinien takia

Ei please taas näitä. Ei jaksais joka ketjussa lukea kuinka me pahat teinit aina pilataan teidän vanhojen pierujen pelit:rolleyes: Muutenkin vituttaa nää ainaiset yleistykset.

Tää rangaistussysteemi on kyllä aikamoista kakkaa. Just ajelin Bahrainissa nettiskabaa, niin joku pelle ohitti mut ja nousi kisan kärkeen oikaisemalla vikassa mutkassa oikein reilusti, mutta ei saanut penaltya. Onnistuin kuitenkin seuraamaan riittävän läheltä, ja painostin hänet virheeseen. Skotti spinnasi ja otin voiton.
 
Ei todellakaan ainoastaan teinit riehu.

No tässä yhteydessä teini 13-20v pelle, ei normaali nuori ole mun silmissä "teini" vaikka teini-iässä toki onkin.

Ja yli 20v voi yhtäläillä olla henkisesti "teini" eli pelle.

Ja publalla 95% tuntuu tälläisiä olevan, siksi en siellä aja
 
Ja publalla 95% tuntuu tälläisiä olevan, siksi en siellä aja

Joo eipä noita hyviä kokemuksia liiaksi ole. Siksi onkin parempi, että ajelee tutulla porukalla.

Siinä taas on se ongelma että oma henk. koht. elämä rajoittaa aika paljon pelaamista ja kellonaikoja, joten yksinpelillä mennään silloin kun jostain löytää aikaa pelata.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse oon huomannu sprinttiä ajaessa, että ne päälle ajavat "teini peelot" ovat myös huonoimpia ajamaan. Joten jos siitä ekasta kolhasusta selviää ja pääsee karkuun niin ei niistä tarvitse murehtia kun ei ne tunnu kiinni saavan kuitenkaan. Yleensä sprintissäkin kolme ensimmäistä kaveria osaa ajaa eikä kolhi.

Asiahan korjaantuu myös kun ajelee niitä aika-ajosessioita, endurancea tai vaikka gp:tä. Sprintissä säännöt sallivat tuollaisen peeloilun.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No niin. Täälläkin saatu peli eilen koneeseen ja loppuilta tulikin ajeltua. Padilla pakko ajella ja viimeistään tässä vaiheessa onkin hyvä aika hommata nuo triggerit liipasimiin. Traction control piti laittaa tunnin pyörähtelemisen jälkeen päälle, jotta nyt sai edes sen aikakierroksen ajettua. Tuo seuraavan kierroksen hylkääminen time trialissa hieman ihmetyttää jos tulee pariin kertaan ajettua ulos radalta. Eipä ne alkupäässä tehdyt pyörähdykset siihen seuraavaan kierrokseen pitäisi enää vaikuttaa...

Joku täällä muistaakseni aiemmin jo kyselikin ruudunpäivityksestä, mutta onko kenelläkään esiintynyt nykimistä? Kaksi kisaa urassa nyt vedetty ja molemmissa kisoissa 2-3 krt yhteensä tehnyt pienen nykäsyn, joka aiheutti tietysti jarrutuksen myöhästymisen seuraavaan mutkaan.

Nautittavaa ajamista joka tapauksessa ja tiedän kyllä, mitä loppuviikon teen :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kestäisin vielä jotenkin nuo tekoälyttömyydet, mutta nuo täysin randomit rengasrikot tekevät kyllä täysmittaisten kisojen ajamisen koko lailla mahdottomaksi.

Juuri äsken loppui Melbournen kisa about kierroksella 40 tuohon, olin ensin ajanut sen melkein 40 kierrosta Prime renkailla ja varmasti tuli muutamat lukkojarrutukset jne AI:n kanssa taistellessa ja kerran hiekallakin tuli reviteltyä. No stopilla pakasta vedetyt optionit alle ja kolmannella kierroksella räjähtää, täysin puhtaita kierroksia. Tottahan tämä tapahtui viimeisessä mutkassa ettei edes varikolle enään päässyt ajamatta koko kierrosta.Ekassa kisassa Bahrainissa kuinkas muuten räjähti rengas myös, tuolla kertaa se oli ekan setin Prime rengas 8 kierroksen jälkeen.

Mitenkäs saako tuota AI vaikeustasoa Expertistä enää ylöspäin? Vähän syö autenttisuuden tunnetta kun Lotuksella taistelee voitoista vaikeimmalla tasolla, ainakin ilman noita random rengasrikkoja.

Ajotuntuma on kyllä omaan mieleen ihan kelvollinen ja nautinnollinen, ainakin ratilla (G25). Täytyy varmaan päivitystä venailla ennen kuin tuota uraa jatkaa, ei ne renkaat vaan oikeastikaan joka sessiossa räjähdä:S
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Te jotka olette valittaneet, että peli on liian helppo, niin minkä pituinen ura teillä on??

Itsehän aloitin sillon heti 7vuoden uralla ja lotuksella.

Bugien takia en jaksanut tätä, vaan muistin kun täällä joku sanoi aloittaneensa uran 10% pituisilla kisoilla. ajattelin et, aloitan uran 3vuodella, jos siellä sit sais sen 10% valittua, jolloin ei tulis pysähdyksiä joten ei bugejakaan niin pahasti.

Noh, tämähän ei ole mahdollista, joten sinällään meni nyt ihan hukkaan aikaisemman uran poisto, eli en tiedä mitä täällä on sekoiltu, mut urassa minimi pituus on 20%

Ei voi mitään, aloitin sit uran ja taas lotuksella, mut tosiaan 3v pituisena.
Tässähän autot ilmeisesti on suoraan kehittyneempiä, tms, mutta kyll AI kans on ihan erilainen.

Siis ajoin harjoituksissa semmoisen leppoisan kierroksen jääden 3sek kärjestä. Saman verran jäin 7v uralla, mutta nyt olin sillä ajalla sijalla 12, kun aikaisemmalla uralla 21:nen.

Sen jälkeen skippasin suoraan aika-ajoon ja paalu tuli, mut sain lähtöruuturangaistuksen kun osuin viimeisellä kierroksella hamiltonin perään.

Kisaan kuudennesta ruudusta, ja helposti kärkeen. Sit varikolle, ajelin pari kierrosta kakkosena alonson perässä, sen jälkeen 9 kierrokseen asti helpossa johdossa.

Vikalle kierrokselle lähtiessä puhkesi rengas siinä varikkomuurin kohdalla :S Menin siis koko kierroksen takarengas tyhjänä, ja kierrosaika oli yli 25sek hitaampi kuin normaalisti. Siltin voitin Alonson yli 35sekunnin erolla.

Eli siis täh. 3v uralla helppo voitto, kun täysin samoilla vaikeustasoilla 7v urassa en pysy 20joukossa kunnolla :S Miten tämä on mahdollista :S
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eli siis täh. 3v uralla helppo voitto, kun täysin samoilla vaikeustasoilla 7v urassa en pysy 20joukossa kunnolla :S Miten tämä on mahdollista :S
Lotus on ilmeisesti kehittynyt tuon "neljän vuoden aikana" sellaiseksi autoksi, jolla pystyy voittamaan osakilpailuja. Muuta selitystä en keksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Te jotka olette valittaneet, että peli on liian helppo, niin minkä pituinen ura teillä on??

7 vuotta ja Lotus itsellä, voishan sitä kokeilla minkälainen tuo kolmivuotinen on vertailussa. Ei huvita tuotakaan jatkaa kun tietää jo etukäteen että täysmittaisessa kisassa puhkeaa rengas kuitenkin.
 
Lotus on ilmeisesti kehittynyt tuon "neljän vuoden aikana" sellaiseksi autoksi, jolla pystyy voittamaan osakilpailuja. Muuta selitystä en keksi.

Näinhän siinä on ilmeisesti käynyt, mutta jos vaikeustaso pysyy samana niin ei se ero noin huomattava luulis olevan..varmaan täytyy ottaa 5v ura jossain välissä ni ois mulle sopivin haaste
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

7 vuotta ja Lotus itsellä, voishan sitä kokeilla minkälainen tuo kolmivuotinen on vertailussa. Ei huvita tuotakaan jatkaa kun tietää jo etukäteen että täysmittaisessa kisassa puhkeaa rengas kuitenkin.

Kannattaa niitä flashbackeja ottaa muutama käyttöön ja niillä sitten perua nuo renkaanpuhkeamiset. Täysin sattumanvaraisestihan nuo puhkeaa, kun flashbackin jälkeen vaikka ajaisi tismalleen samalla tavalla kuin aiemmin, niin selviää todennäköisesti ilman rengasrikkoa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Codemastersin foorumeilla joku kirjoitti, että autoa säädettäessä etu-ja takasiiven säädöillä ei ole mitään vaikutusta pitoon tai käyttäytymiseen mutkissa, vaan ainoastaan huippunopeuteen. Eli jokaisella radalla nopeimmat säädöt olisivat sellaiset, joissa on mahdollisimman vähän siipeä. Kuulostaa kyllä aika järkyttävältä, mahtaakohan pitää paikkansa? Pitää testailla illalla kun pelin äärelle pääsee.
 
Ylös Bottom