Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei taida mistään nähdä monikovuotisen uran aloitin.
Ei muista enää kun oottelin tätä pätchia.
Harmittaa jos mulla on 7-vuotinen ja otan sitten mahdollisen huipputallin tarjouksen jo 2 kaudelle niin miten sitten menenee 6 vuotta siellä (no 6 mestaruutta vois olla tietty hyvä tavoite.
Vasta kisa 3 kyllä että paras aloittaa uusiksi kokonaan.

Jos aloitit Lotuksella, Virginillä tai Hispanialla niin sulla on 7 vuotinen ura. Jos et niin sitten se on 5 tai 3 vuotinen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitenkäs nuo väliajat toimii? Näkyykö ero pelkästään kärjessä ajavaan vai ympärillä ajeleviin? Jos nyt kunnolla on aikaeroja nähtävillä, niin mielenkiintoista olisi kuulla vähän havaintoja tuosta tekoälyn toiminnasta. Onko tekoälyssä siis vielä havaittavissa tuota kuminauhamaisuutta, että kun tekoäly-auto on tietyn matkan päässä pelaajasta, alkaa se yhtäkkiä ajaa monta sekuntia hitaampia tai nopeampia kierroksia.

Jos nyt päivitys olisi riittävästi korjailut asioita, niin ehkä tämän uudelleenhankkimista voisi jopa harkita.. Katsellaan..


Jos aloitit Lotuksella, Virginillä tai Hispanialla niin sulla on 7 vuotinen ura. Jos et niin sitten se on 5 tai 3 vuotinen.
Eikös nuo lyhyemmätkin urat ollut mahdollista aloittaa noilla huonommillakin autoilla?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hämärintä mitä itselle on tullut vastaan oli viimeisin Montrealin kisa. Mersulla paalulle .210 sek erolla seuraavaan. Itse kisassa sai ajaa aivan homona koko ajan, sillä vaikka aika-ajotulokset oli tyyliin 1.17.xxx, niin kone ajoi koko ajan 1.16.xxx aikoja, joita loppupeleissa itsekin paukutin, kunnes takana olleet meni varikolle ja itse jatkoin kolme kierrosta vielä. Takaa kuroi etumatkaa Hamilton ja Algersuari. Hamilton pääsi melkein ohi kun yhdessä mentiin varikolle, mutta pysyi kuitenkin takana.

Tällä aikaa näkymättömissä kauas taakse jääneet Webber, Wettel Alonso& kumpp olivat pistäneet vakionopeussäätimet päälle ja jäivät tuossa kolmessa kierroksessa 14(!)sek. Lopulta kisa oli minun ja algersuarin välillä, kun hän palasi varikolta 4 sek takanani, mutta yllättäen otti taas kiinni eron tuohon 1 sek. Hamilton veti tonttiin ilman omaa vaikutustani.

Eli ajaako näköetäisyydellä olevat vastustajat kovempaa, kuin muut?
Aika kaamea simulointivirhe omasta mielestäni. Lisäksi kisan nopeimman kierroksen ajoi je hemmetin omituinen toro rosso kuski yli sekunnin nopeampana kuin minä. Sijoitus hänellä oli 14. Niin ja itsellä Boxiversio. Bugit on kuulema erilaiset laitteiden välillä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Yhtään peliä pelanneena päivityksen jälkeen, lähtee peli kyllä myyntiin/vaihtoon. Ei saatana jaksa enää tapella.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onkohan AI-kuskien ajoon simuloitu jotain tavoitteita? Meinaan siis että tietyssä tilanteessa saattaa AI-kuljettajakin ottaa enemmän kierroksia koneesta ja lähteä ottamaan kiinni edellä ajavaa. Silloin pitäisi tietysti virheiden määrän jonkin verran kasvaa, joita AI ei yksinään ajellessa juurikaan tee. Vastaavasti sitten AI-kuljettaja saattaa myös aloittaa jäähdyttelyn jos on ajamassa vähintään tavoitteeseensa.

Tuo selittäisi noita kierrosaikamuutoksia jonkun verran. Mutta toisaalta olen itsekin huomannut (ennen pätsiä) juuri sellaista käyttäytymistä, että riippumatta tilanteesta jos AI saa aikaiseksi sellaisen 5 sekunnin kaulan, se muuttuu yllättävän nopeasti 15 sekunniksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse oon huomannu sellaisen ärsyttävän piirteen, että jos esim. oot tokana ja ekana oleva on jotain 15 sekunnin pääs, nii sen saa kyllä helposti kiinni ja ohittekkin pääsee, mutta sitten sitä ei pääse karkuun millään! roikkuu kontis kokoajan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse oon huomannu sellaisen ärsyttävän piirteen, että jos esim. oot tokana ja ekana oleva on jotain 15 sekunnin pääs, nii sen saa kyllä helposti kiinni ja ohittekkin pääsee, mutta sitten sitä ei pääse karkuun millään! roikkuu kontis kokoajan.

Onkos tuohon tullut muutosta patchin myötä?


Codemastersin foorumeilla oli juttua, että pit stop -bugi olisi edelleen jäljellä, mutta ei enää yhtä pahana kuin ennen. Tosin tuohan ei pidempiä kisoja ajavia oikeastaan koskettanut ennenkään.

Kuulemma myös tekoäly olisi yhtä älytön kuin ennenkin siltä osin, että vauhti ei edelleenkään riipu autosta tai kuskista vaan siitä millä sijoituksella ajetaan. Eli jos vaikkapa Hamilton putoaa letkan hännille, niin hän myös pysyy siellä ja ajelee kiltisti Lotusten ja Virginien vauhtia. Toisaalta jos Chandhok päätyy kärkeen, niin HRT alkaa ihmeellisesti kulkea Ferrarien ja Red Bullien vauhdilla.. Tästä olisi mukava kuulla enemmänkin kokemuksia, eikö todellakaan päivityksessä ole korjattu? Jos ei niin taitaa kyllä jäädä uudelleenhankinta toteuttamatta.. :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuossa kun ajettiin KFINinin lohkokisaa niin tuntui että päivitys on muuttanut force feedbackia jotenkin. G25:llä tuntui ettei ratti keskitä enää samalla tavalla kuin ennen ja tuntui että wheel weight -efekti on paljon heikompi kuin ennen. Se on minulla 100% ja ratti oli veltto kuin runkattu mulkku.

Samoin tuntui että ohjauksessa olisi keskellä selkeä dead zone vaikka asetus on 0%. Tämän havaitsi myös pqohi DFGT:llä. Tuohon auttoi jonkun verran kun sääti lineaarisuutta, minun tapauksessani 75->60. Mutta ei se edelleenkään ollut likimainkaan yhtä hyvä ja tunnokas kuin aikaisemmin.

Tottuuhan tuohon mutta ei sen tuntuman pitänyt mihinkään muuttua. Ainut ohjaukseen liittyvä muutos piti olla se replayn jälkeisen nykäyksen poistuminen, jota minä en koskaan edes havainnut.

Muilla samoja havaintoja?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Samoin tuntui että ohjauksessa olisi keskellä selkeä dead zone vaikka asetus on 0%. Tämän havaitsi myös pqohi DFGT:llä. Tuohon auttoi jonkun verran kun sääti lineaarisuutta, minun tapauksessani 75->60. Mutta ei se edelleenkään ollut likimainkaan yhtä hyvä ja tunnokas kuin aikaisemmin.

Feedbackiin kyllä luvattiin päivityksessä parannuksia.... mutta mutta...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyseinen peli tuli hankittua, mutta mistä voi laittaa polttoaineen kulutuksen päälle tai pois? Kumpi on parempi olla kulutus päällä vai pois?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tietenkin se on helpompaa, kun se on pois päältä, nyt päivityksen jälkeen pitäisi kai AI:nkin käydä tankilla, joten realistisempaahan se on päällä pitää. Asetuksen sijainnista en tiedä, itse saan oman pelini varmaan huomenna, mikäli DHL niin suo.
 
Sen vert tarkennusta että nykysin ei tankata kisan aikana. Se polttoaineen kulutus vain vaikuttaa kierrosaikoihin ja auton käyttäytymiseen
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ahaa, aika erikoinen tapa korjata kyseinen bugi :) Tainnut olla koodaajilla vähän kiirusta patchia tehdessä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyseinen peli tuli hankittua, mutta mistä voi laittaa polttoaineen kulutuksen päälle tai pois? Kumpi on parempi olla kulutus päällä vai pois?

Vaikeustasoasetuksista löytyy. Eli esimerkiksi uratilassa kun olet menossa uuteen kilpailuun, valitset vaikeustason ja painat nappia niin pääset ruuvailemaan kaikki osa-alueet haluamiksesi.

Ennen uusinta päivitystä polttoainesimulaatio toimi minulla niin, että olit aina kilpailun alussa häntäpään autolla pari sekuntia kaikkia muita hitaampi. Vaikka olisit ajanut aika-ajossa vaikka 10. ruutuun. Sitten yliyritit ja teit virheitä, jos et autoa telonut niin vähintään puhkesi rengas sattumalta (jota on nyt korjattu) ja jouduit tekemään ylimääräisen varikkokäynnin.

Kun olit kisan loppupuolella kaikkien ongelmien jälkeen jäänyt muista kierroksen tai kaksi ja kärki alkoi tulla ohi kierroksella, huomasitkin olevasi yhtä nopea tai jopa nopeampi kuin kärkiautot kun bensaa ei ollut enää liiaksi. Vähän söi mielenkiintoa kun tuntui ettei AI-kuljettajien käyttämä polttoaine paina juuri mitään.

Menestyn ilman polttoainesimulaatiota häntäpään autolla liian hyvin Legend-vaikeustasollakin, mutta sentään silloin kilpailuissa on joku tolkku kun oma ja AI:n vauhti pysyy samanlaisena.

Päivityksen vaikutusta tuohon en ole vielä ehtinyt testaamaan.
 
Menestyn ilman polttoainesimulaatiota häntäpään autolla liian hyvin Legend-vaikeustasollakin, mutta sentään silloin kilpailuissa on joku tolkku kun oma ja AI:n vauhti pysyy samanlaisena.

Joo itseäkin alkoi vähän kyllästyttämään kun Lotuksellakin napsi paaluja ja voittoja ihan kevyeen, kun ei voinut bensasimulointia pitää päällä. Jospa sitä nyt päivityksen jälkeen voisi tätäkin peliä alkaa pelaamaan ihan kunnolla. Olisi haastettakin vähän enemmän.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt aloin itsekkin uraa pelaamaan sit kunnolla, ja Virginillä nyt mennään 7v uraa.

Sijoitukset, ensin A-A sitten kisa.

1: 13/4(20sek aikasakko, joten sijoitus 19)
2: 24/16
3: 21/11

Bahrainin osaan jo niin hyvin, että tosiaan neljäntenä tulin maaliin...olisin jopa voittanut kisan, mutta päätin ajella siel 1-2 pisteen tuntumassa jotta ei talli odota liikoja tulevaisuudelta ja tuntuis realistisemmalta. Noh, siinä körötellessä vedin williamsin takakonttiin ja 20sek aikasakko ja sijoitus 19 :) Ihan hyvä oikeastaan.

Sit australiassa sähläilin aika-ajoissa sateella, enkä saanut kierrosta...kisassa luki et 69% sateenmahdollisuus. Tyhmää kun se ei ilmeisesti sen hetkistä säätä näytä missään, sääkartassa näkyi vain sadetta. Otin sit välikelin renkaat alle...kuivaahan siellä oli.
Noh, kolmannella kierroksella sisään ja kovat renkaat alle, ja niillä sit loppu kisa. Tulos siis 16:sta

Kolmas kisa meni ihan hyvin, ilman virheitä ja kierrosajat parani läpi kisan kuten kuuluukin..muutenkin oli hienoa vääntöä kokoajan, ja harmillisesti matka vain loppui kesken, 2sek päähän pääsin Nicosta joka olisi ollut viimeisellä pistesijalla.

Tavoitteeni oli olla paras tulokastallin kuljettajista, ja samalla talli parhaaksi tulokastalliksi, mutta Trulli meni ja nappas ekasta kisasta 4 pistettä, joten nyt on tiukkaa sit sen suhteen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä mitä...onkos PS3 versiolle tullut päivitys?
Xboxille ei ainakaan eilen vielä ollut mitään tullut.
 
Mitä mitä...onkos PS3 versiolle tullut päivitys?
Xboxille ei ainakaan eilen vielä ollut mitään tullut.

Tuli joo, johtuu ihan siitä et mikkisoftilla näyttää nyt kestävän päivityksen tarkistus kauemmin kuin sonyllä, eli tulee ihan lähipäivinä boxillekkin.
 
Ylös Bottom