Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Enpä oo ennen moista romurallia nähny ku tänään Singaporessa kaatosateella ajamassani kisassa. AI kuskit spinnaili ihan koko ajan ja vaikka ite en tuolla radalla osaa yhtään ja aika-ajossaki olin viimeinen niin kisassa nousin jo sijalle 12. kunnes sit kolaroin toisen Toro Rosson kans ja kisa meni sit siihen. Keskeyttäneitä tuli peräti 6 ja niistä en ite osallistunu yhteenkään.

Tekis mieli aloittaa ura uusiks Legend-tasolla kun on tuolla professionalilla tullu noita pisteitä jo yli 50 kipaletta.. kaipais vähä enemmä realistisa tuloksia kuin tämä nykyne tahti että joka kisassa taistelen helposti pisteistä. Voittojaki olis voinu tulla jo muutama mut ite mokailin ne.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Oon täs ihmetelly, että mitähän peliä itte pelaan. Ei oo nimittäin noista mistään bugeista tietoakaan. Hyvin peli toimii, eikä valittamista. No ainut on se, että kisan aikana Ei se ajanotto oiken toimi, eli ei tiedä tarkasti paljonko on matkaa edellä ajavaan tai takaa tulevaan. Muuten oon kyllä ollu erittäin tyytyväinen peliin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Oon täs ihmetelly, että mitähän peliä itte pelaan. Ei oo nimittäin noista mistään bugeista tietoakaan.

Ite oon ihmetelly ihan samaa. En oo yhtäkään bugia huomannu. En edes varikkobugia, pelaan 30% kisoilla. Yhtäkään kertaa ei oo rengas puhjennu. Tuntuu et peli vaan paranee lisää pelattaessa. On semmonen pieni aavistus (kuitenkin vain aavistus) et tää johtuu siitä, että itellä on boxi versio. Pirun hyvä peli pienistä puutteistaan huolimatta, eipä tässä muuta sanottavaa ;)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eikös kummallakin koneella ole hieman omat bugit? Boxilla raportoitu toistuvasta jäätyilystä ja täällä renkaista?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eikös kummallakin koneella ole hieman omat bugit? Boxilla raportoitu toistuvasta jäätyilystä ja täällä renkaista?

Minulla alkoi käydä tuossa urassa ensimmäisenä vuotena kauden loppua kohden aina vaan enemmän ja enemmän niin, että aika-ajossa saattoi mennä rengas joka sessiossa mutta kisassa ei ainuttakaan. :confused:

Enkä ole ihan tyytyväinen tuohon uratilaan tällä hetkellä. Ekasta kaudesta jäi käteen joku 93 pistettä ja MM-tilaston kymmenes paikka. Kaksi voittoa ja viisi paalupaikkaa mutta viimeiset viisi kisaa meni niin huonosti (sijoituksia väliltä 13-22, paitsi Abu Dhabista jossa olin 8) etten ilmeisesti herättänyt enää tallipomojen kiinnostusta. Fernandes ilmoitti Korean jälkeen ettei Lotukselle ole enää asiaa, kuskit valittu seuraavalle kaudelle.

Kauden jälkeen jäi sitten vaihtoehdoiksi ykköskuskin paikat HRT:llä tai Virginillä. HRT:hen en koske pitkällä tikullakaan joten Virginille oli pakko mennä. Aloitin toisen kauden ja heti Bahrainin ekassa harjoituksessa tuntui että olisi kannattanut ottaa se Lotuksen diili jo vaikka Monzan jälkeen kun sitä tarjottiin. Virginin auto tuntui niin helpolta ajaa että sen oli pakko olla ainakin Lotusta hitaampi.

Mutta kappas, kierrosajat olikin kilpailukykyisiä. Aika-ajossa kolmosruutuun, kisassa pujottelin Massan ja Buttonin kolmen ensimmäisen mutkan aikana ja sitten helppoon voittoon, maaliviivalla 19,6 sekuntia eroa Massaan. Koko viikonlopun aikana kaksi virhettä, kerran ajoin ulos Q2:ssa ja kerran spinnasin kisassa. Että joko tuo 2. kauden Virgin on paljon helpompi ajaa kuin 1. kauden Lotus, tai sitten ei tarvinnut ajaa sitä läheskään niin rajoilla kuin Lotusta ekalla kaudella.

Sehän se oli varmaan tarkoituksena että huonot tallit parantaa eniten seuraavaan kauteen niin niilläkin autoilla on mahdollisuus poimia hyviä sijoituksia, mutta että Virginillä Bahrainissa helppoon voittoon? Täh? :rolleyes: Toivottavasti Australia palauttaa maan pinnalle. Se palautti ekalla kaudella, odotukset on kovat. :cool:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

oon varmaa sokee mut mut mist löytää sen et saa päättää enne kilpailuu et mil kierroksel tulee varikol:D ja sit et ku saa niitä usia osia niin miten ne otetaan käyttöön
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

oon varmaa sokee mut mut mist löytää sen et saa päättää enne kilpailuu et mil kierroksel tulee varikol:D ja sit et ku saa niitä usia osia niin miten ne otetaan käyttöön
Istuessasi varikolla, mene vasemmalle ja valitse tyre. Sieltä voit muokata jokaista stoppia erikseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Codemasters on kertonut, mitä tuo pelin päivitys tulee sisältämään. Yllättävän paljon kyllä tulee korjauksia. Suurimpana juttuna ainakin itselleni, että ilmeisesti nyt lopultakin saadaan kilpailuun aikaerot näkyviin.

Hi everyone,

It’s been a while since we last updated on the forthcoming F1 2010 patch so here is where things are at currently…

The team are hard at work, and have been since launch, building the patch. We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. Here is a quick overview of the main issues which we’re addressing:


1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed

2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.

3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.

4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.

5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.

6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).

7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.


In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:-


1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.

2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.

3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.

4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).

5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.

6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.

7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.

8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.



There have also been several PC specific improvements as well:-


1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.

2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.

3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)

4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.

5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.


This list is not exhaustive of the issues being addressed in the patch but a snap shot of the key improvements. Please keep your feedback coming though as it is invaluable both for the work on the patch and for the design of F1 2011.

Once the patch goes into submission, we’ll try to give you guys a heads up as to when it will be live and ready to download as soon as we know.

Thanks for your continued support & feedback.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

ja sit et ku saa niitä usia osia niin miten ne otetaan käyttöön

R&D-viikonloppuna testattavaksi tuleva osa on aina automaattisesti käytössä aika-ajosta alkaen mikäli pelaaja alittaa aikarajat. Tämän jälkeen kaikki käytössä olevat osat näkyvät siellä R&D-valikossa, niitä ei tarvitse ottaa käyttöön erikseen eikä niitä voi poistaa käytöstä. Jotkut kehitysosat ovat käytössä ainoastaan tietyissä kilpailuissa, esimerkiksi Span osakilpailuun saa ainakin Lotuksella kilpailukohtaisen aerodynamiikkapaketin. Tai niin kävi ainakin minulla uran ensimmäisellä kaudella.

Tuo päivitys vaikuttaa aika hyvältä. Juuri ne asiat korjataan jotka ovat minua eniten haitanneet. Ei korruptoituneita tallennuksia, tulee väliajat näkyviin, varikkotaktiikoita selkeytetään, ei niin paljon puhjenneita renkaita, vähän herkempi vahingonmallinnus ja sadekeli on oikeasti liukasta dynaamisissa olosuhteissakin. Ainut joka jää puuttumaan on se AI:n polttoainesimulaatio, mutta toisaalta viimeiset kolme kisaa (uran ekan kauden Abu Dhabi ja toisen kauden Bahrain & Australia) ovat tuntuneet siltä että AI on ajanut kisan polttoainesimulaatio päällä, ovat olleet sen verran hitaita kisan alussa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Codemasters on kertonut, mitä tuo pelin päivitys tulee sisältämään. Yllättävän paljon kyllä tulee korjauksia. Suurimpana juttuna ainakin itselleni, että ilmeisesti nyt lopultakin saadaan kilpailuun aikaerot näkyviin.

Hi everyone,

It’s been a while since we last updated on the forthcoming F1 2010 patch so here is where things are at currently…

The team are hard at work, and have been since launch, building the patch. We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. Here is a quick overview of the main issues which we’re addressing:


1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed

2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.

3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.

4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.

5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.

6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).

7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.


In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:-


1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.

2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.

3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.

4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).

5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.

6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.

7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.

8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.



There have also been several PC specific improvements as well:-


1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.

2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.

3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)

4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.

5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.


This list is not exhaustive of the issues being addressed in the patch but a snap shot of the key improvements. Please keep your feedback coming though as it is invaluable both for the work on the patch and for the design of F1 2011.

Once the patch goes into submission, we’ll try to give you guys a heads up as to when it will be live and ready to download as soon as we know.

Thanks for your continued support & feedback.

Ihan hyvältähän tuo vaikuttas. "AI:n bensan kulutusta" ei liene korjattu tällä kertaa?! tai ei ainakaan äkkiseltään silmiini osunut.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites toi päivitys käytännössä toimii. Tuleeko kauppoihin uudet levyt vai saako sen playstation storesta?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites toi päivitys käytännössä toimii. Tuleeko kauppoihin uudet levyt vai saako sen playstation storesta?
Päivitys tulee kuten kaikki muutkin pelipäivitykset, eli automaattisesti peliä käynnistettäessä, kunhan konsoli vaan on verkossa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

oliko päivästä tietoa koska tulee päivitys

Tuossa sanotaan "We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. "

Eli mitään tarkkaa ajankohtaa ei ole tiedossa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kolmosvaihde "jumittaa" autolla kuin autolla joissain tilanteissa pitkäksi aikaa? Kiihdyttäessä muut vaihteet nostavat kierrokset ihan normaalisti, mutta kolmonen juuttuu samoihin kierroksiin yli sekunniksikin ja jatkaa vasta sitten nousua, vaikka kaasu on pohjassa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kolmosvaihde "jumittaa" autolla kuin autolla joissain tilanteissa pitkäksi aikaa? Kiihdyttäessä muut vaihteet nostavat kierrokset ihan normaalisti, mutta kolmonen juuttuu samoihin kierroksiin yli sekunniksikin ja jatkaa vasta sitten nousua, vaikka kaasu on pohjassa?

Renkaat pyörii paikoillaan, ja sitten auto lähtee kiihdyttämään paremmin. Sama asiahan tapahtuu lähdössä. Ja Sepangissa huomasin heavy rainilla, että ennen sitä vikaa mutka sillä pitkällä suoralla sama juttu tapahtuu kutosvaihteen kanssa. Se oli kyllä vähän outo, koska oli jo kiihdyttäny tosi nopeesti ja sit yhtäkkii kutosessa kestää. Ehkä siinä sitten oli joku vesilammikko tai jotain :D.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kolmosvaihde "jumittaa" autolla kuin autolla joissain tilanteissa pitkäksi aikaa? Kiihdyttäessä muut vaihteet nostavat kierrokset ihan normaalisti, mutta kolmonen juuttuu samoihin kierroksiin yli sekunniksikin ja jatkaa vasta sitten nousua, vaikka kaasu on pohjassa?

Renkaasi sutivat. Vaihde on kumminkin niin iso ettei vedä heti kierroksia tappiin sutiessa. Tarkkaile vaikka vauhtiasi. Huomaat sen nousevan vaikka kierrokset ei nouse.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voisiko joku yställisesti selittää mitä vaikutuksia noilla arodynamiikalla,jousitukslla ja vaihtistolla on mrkitystä eli miten jos esim arodybamiikkaa "nostaa" niin miten vaikuttaa auton käytökseen?.:D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voisiko joku yställisesti selittää mitä vaikutuksia noilla arodynamiikalla,jousitukslla ja vaihtistolla on mrkitystä eli miten jos esim arodybamiikkaa "nostaa" niin miten vaikuttaa auton käytökseen?.:D

Aerodynamikasta sen verran että jos lisäät siipeä niin ilmavastus nousee ja samalla pito paranee. Mutta samalla auton suoranopeus heikkenee koska autoon kohdistuu suurempi ilmavastus.
 
Ylös Bottom