Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012 Konfin mestaruussarja

Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Cokella pätkäs varmaan netti.

Mutta miten hitossa on mahdollista että mulle käy aina jotain.. Koko viikon olen harjotellut melkeen aamusta iltaan, parannellut kierrosaikaa useita sekuntteja ja ajanut tasaisesti hyvin omaan tasooni nähden + odottanut kisaa kuin lapset jouluaattoa, mutta helekatin bugit tulee ja pilaa taas kaiken. Aika-ajo meni ihan ok vaikka sekunnin olisi pois voinut saahakkin ja tuloksena kahdeksas sija. Mutta lähtöön on formula-jumalat vaihtanu näkökulman eikä siittä tietystikkään mitään näe. Yritän ottaa lähön supervarovasti ja mennä ekalla kiekalla varikolle vaihtaan näkökulmaa mutta ei onnistu. Hahmottaminen tosta kuvakulmasta mahdotonta ja suomifinin perään ajoin, toivottavasti ei kisa ihan pilalle mennyt. Siittä tuli sitten kaksi läpiajorangaistusta ja autto palasiksi, kisa pilalla. Varikkopysähdysten ja sakkojen jälkeen taisi olla enään teppoil samalla kierroksella, muut oli jo karanneet kahden tai kolmen kierroksen päähän. Teppoilin otin nopeasti kiinni, neulansilmässä teppoililla joko alko sutimaan tai joutu jostain syystä jarruttaan mutta pieni osuma tuli ja teppoil pyörähti, pahoittelut siittä, se oli täysin minun moka. Alle puolikisaa sitten ajoin viimeisten joukossa ihan hyvää vauhtia vaikka auto olikin koko ajan palasina ja kuluneilla renkailla ajoin, mutta 5 läpiajorangaistusta vei hermot ja pakko se oli lopettaa.. Kyllä ketuttaa, vaikka itse sanonkin niin vauhti oli ihan hyvää, koko ajan juutuin jonkun kymmenen joukossa olevan perään vaikka vauhtia olisi ollut enemmän.

Monacosta tykkään jostain syystä ite kuin hullu puurosta, mutta kuulostaa että aika moni muu ei tykkää radasta. Pitää yrittää jollakin pitkällä kisatauolla järjestää tää monaco uusiksi vaikka 50 prossan kisana jos jollakin muullakin ku minulla kiinnostaa.


Kanadaan en varmaan pääse. Nyt pitääkin alkaa odottaan abu-dhabia ja singaporea, vaikka joku bugi onnistuu varmaan nekin pilaamaan :)
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Cokella pätkäs varmaan netti.

Tais olla eka kerta kun F1 CM peleissä netti katkeaa joten sitä ihmettelin.

Akelle onnittelut voitosta!

1. Ake
2. Brada
3. Pletor
4. Antimikael
5. Merimax
6. F1-Masa
7. SuomiFIN
8. Taikoja
9. Teppoil

Loput DNF & DSQ
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Monacon lopulliset tulokset: (KISA)

1. Ake_Kaun Marussia F1 Team 1.14.829
2. Brada23 Red Bull Racing 1.14.112
3. Pletor Sauber F1 Team 1.15.892
4. Antimikael Williams F1 Team 1.16.790
5. MeriMax_87 Scuderia Toro Rosso 1.16.320
6. F1-Masa Caterham F1 Team 1.14.502
7. SuomiFIN Mercedes AMG 1.14.702
8. Taikoja Lotus F1 Team 1.18.085
9. Teppoil McLaren Mercedes 1.18.187
10. Booris84 Scuderia Toro Rosso 1.19.598 DNF
11. Vehka1 Marussia F1 Team 1.17.841 DNF
12. CokeFIN Williams F1 Team 1.17.686 DNF
13. Aappo1 Red Bull Racing 1.20.080 DNF
14. Enkmanni Scuderia Ferrari -.--.--- DNF
15. Jackyw83 Caterham F1 Team 1.20.284 DSQ

Edit: MeriMax:n ja F1-Masan sijoitukset saattavat vaihtua vielä! Todennäköisesti bugi, mutta selvästihän masa oli ennen maxia maalissa. Blockauksen takia ehkä sijoitus laski, mutta katsotaan mihin ratkaisuun nämä meidän tuomarit pääsee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Ihan mieleenpainuva kisa oli. Nestehukasta kärsin varmaan puolet kisan ajasta. Ens 100% kisaan tulee letku ja juomapullo mukaan! :D

Otan itse nyt kantaa tuohon masan ja mun lopputulokseen. Eli olin siis tulossa drs:n kanssa ohi viimeisellä kieroksella viimeisellä suoralla. Oltiin jo rintarinnan kun masa puski päälle ja jouduin itse ajamaan seinään. En tiedä onko tuo se seikka miksi itse olin viides ja masa kuudes. Eli todellisuudessahan masa ajoi maaliin nipinnapin ennen minua, mutta aika näyttää, että olin maalissa 3 tuhannesosaa ennen häntä.

Huonompia uutisia. Selviä rikkojia jotka tulevat kuultaviksi tuomariston pakeille!

Pletor & SuomiFIN
- Herrat varmaan tietävätkin syyn

Aappo1
- Tahallinen autonromutus?

Muuten kisa oli menestys. Vähän keskeyttäjiä ja diskattuja. Cokella kävi huonompi tuuri kun tuo netti näköjään katkennut.
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Ei ollut tahallinen, alkoi kyllä kisa jo vähän tympäseen, mutta vahingossa se seinään meni kun olin drs:n avulla teppoilista tulossa ohi (videota löytyy)(kävi grosjeanit eka mutkaan)
Hieno homma! Ainakin nyt yksi nimi saadaan pois listalta. :D
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Cokella kävi huonompi tuuri kun tuo netti näköjään katkennut.

Olin ennen turva-autoa kolmas, Pletor jotain sekoili SC takana ja sain tilanteesta läpiajorankun. Viidentenä olin kunnes jotain ihmeellistä tapahtui, harmittavaa. Vauhtia olisi ollut podium paikkaa
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Varikkopysähdysten ja sakkojen jälkeen taisi olla enään teppoil samalla kierroksella, muut oli jo karanneet kahden tai kolmen kierroksen päähän. Teppoilin otin nopeasti kiinni, neulansilmässä teppoililla joko alko sutimaan tai joutu jostain syystä jarruttaan mutta pieni osuma tuli ja teppoil pyörähti, pahoittelut siittä, se oli täysin minun moka.

Kun osuit perääni neulansilmässä, olin viidentenä tai kuudentena Toro Rosson perässä, ja sinä olit jo jäänyt kierroksella meille. Siksi tuo tilanne on aikalailla anteeksiantamaton. Minun kisani meni täysin pieleen siinä, koska etusiipi irtosi ja jouduin vekslaamaan todella kauan ennen kuin mahduin kääntämään auton. Varikolta päästyäni taisinkin olla sitten toiseksi viimeinen.

Noh, selvisin ja jaksoin ajaa maaliin asti, 11 varikkokäyntiä kokeneempana ja 7 kierrosta kärjelle jääneenä, palkintona 2 pistettä :)

Edit: Ainiin, lähdössä mulle kävi joku lähtövalobugi. Kun muut ampaisi matkaan, mulla paloi ruudussa vasta kaksi punaista valoa, enkä tietenkään päässyt liikkeelle. Onneksi olin ruudukon loppupäässä, niin kärsijöitä ei ollut montaa. Pletor(?) taisi osua perään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Olin ennen turva-autoa kolmas, Pletor jotain sekoili SC takana ja sain tilanteesta läpiajorankun. Viidentenä olin kunnes jotain ihmeellistä tapahtui, harmittavaa. Vauhtia olisi ollut podium paikkaa

Joo mun moka toi SC tilanne. En ollu varma saanko ohittaa sen niin taisin hiljentää aika yllättäen. Sain ittekkin siitä läpiajorankun blokkaamisesta.
Ja mun näkemys mun ja SuomiFin tapahtumaan.
En oo varma yrittikö SuomiFin ohitusta vai menikö jarrutus pitkäksi ekaan mutkaan mutta mä en huomannut tilannetta ennen kuin SuomiFin osui muhun ja multa etusiipi rikki. No SuomiFin kohteliaasti päästi mut samantien ohitse mutta kun olin ilman etusiipeä niin olin aika hidas. Ja tunnelista ulos tultaessa SuomiFin tuli ohi ja mulla jarrutuksessa tais vähän puskea SuomiFiniä päin ja lopulta jouduin ajamaan shikaanin pitkäksi. Mun mielestä ei kauhean vakavaa sillä näitä sattuu..
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Kun osuit perääni neulansilmässä, olin viidentenä tai kuudentena Toro Rosson perässä, ja sinä olit jo jäänyt kierroksella meille. Siksi tuo tilanne on aikalailla anteeksiantamaton. Minun kisani meni täysin pieleen siinä, koska etusiipi irtosi ja jouduin vekslaamaan todella kauan ennen kuin mahduin kääntämään auton. Varikolta päästyäni taisinkin olla sitten toiseksi viimeinen.

Noh, selvisin ja jaksoin ajaa maaliin asti, 11 varikkokäyntiä kokeneempana ja 7 kierrosta kärjelle jääneenä, palkintona 2 pistettä :)

Edit: Ainiin, lähdössä mulle kävi joku lähtövalobugi. Kun muut ampaisi matkaan, mulla paloi ruudussa vasta kaksi punaista valoa, enkä tietenkään päässyt liikkeelle. Onneksi olin ruudukon loppupäässä, niin kärsijöitä ei ollut montaa. Pletor(?) taisi osua perään.

Joo mää osuin suhun lähdössä. Onneks huomasin että et lähtenyt niin ehdin vielä jarruttamaan eikä mennyt mitään rikki.
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Harmi kun en päässyt kisamaan:mad:, tulin tunti sitten vasta kotiin kun olin kaverin häissä ja meni vähän pitkäksi (eilinen):).
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Harmi kun en päässyt kisamaan:mad:, tulin tunti sitten vasta kotiin kun olin kaverin häissä ja meni vähän pitkäksi (eilinen):).
Loppujenlopuksi häissä taitaa olla mukavempaa kuin puhkoa verisuonia päästä monacon 100%:ssa kisassa.:D
Tuskin teikäläiselle oli edes nesteytyksen kannalta mitään vikaa, itse kärsin joka miinuutin kun ajelin kun en älynnyt vesilasia edes ottaa saataville. :(
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

No omasta mielestäni yli kyllä yllättävän puhdas kisa kaikkien osalta jos mietitään millaisia sääntöjä oli!
Harmi vaan kun itse en edes kierrosta saanut aikaiseksi kun rikoin autoni :D Booriksen perässä kovaa vauhtia tultiin, äkillinen jarrutus sai hätääntymään, painoin itse jarrut pohjaan ja yritin oikaista autoa oikealle. Tämä taas aiheutti sellaisen reaktion, että auton etuosa lähti luistamaan oikealle ja takapyörät jatkoi mutkaa suoraan. Loppujen lopuks oikea eturengas osui valliin ja autohan siitä paskaks meni.. Harmi :(

Kuitenkin yllättävän vähän porukat niitä valleja käytti hyödykseen. Booris kyllä ajoi aika puhdasta kisaa. Tais vaan pari kertaa ottaa osumaa seinään kun tuli ehkä hieman liian kovaan mutkaan. Muuten kyllä oli loistavan puhdas kisa! Harmi vaan kun bugi pilas hänenkin kisansa.
Jos etitään puhtaimpia ajajia jotka ei seiniin niin paljon ottanut osumaa niin voisin piruuttani sanoa:
1. Booris
2. MeriMax_87
3. Ake_Kaun

Oma näkemys tohon Masan ja Maxin tilanteeseen: Ihan syystä max sai sen 5 sijan. Olisi tullut ohi kevyesti jos masa ei olisi lähtenyt blockaamaan. Tosin jos itse olisin tuomaristossa niin alkaisin puhumaan tuosta blockista.. Oli kyllä aika törkeä, mutta onneks ei pahempia sattunut :D
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Merimaxi saa pitää paikkansa. Tuomaristolla on papereissa neljä kuskia, joitten ajosta on keskusteltavaa.
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Joo mun moka toi SC tilanne. En ollu varma saanko ohittaa sen niin taisin hiljentää aika yllättäen. Sain ittekkin siitä läpiajorankun blokkaamisesta.

Joo huomasin että sait siitä penaltya, outoa. Sen takia turva-autossa on se valo joka ilmoittaa saako ohittaa tai ei mutta ei pilannu mitää ku netti meni. Tipuin penaltyn takia sijalle 9. mutta ei haittaa, se tilanne oli muutenkin sekava turva-auton takana ;)
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Juu onnittelut vaan akelle ihan ansaittu voitto vaikka pääsinkin kohtuu lähelle lopussa ( tämä varmaankin johtui kierroksella jääneiden kanssa säätämisellä). Oma kisa oli kohtuu tylsää ajelua, kun akea en saanut kiinni ja pääsin koko ajan karkuun takana olevilta. Oli siinä muuta virhekkin, mutta muuten kohtuu hyvä suoritus.
 
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Joo huomasin että sait siitä penaltya, outoa. Sen takia turva-autossa on se valo joka ilmoittaa saako ohittaa tai ei mutta ei pilannu mitää ku netti meni. Tipuin penaltyn takia sijalle 9. mutta ei haittaa, se tilanne oli muutenkin sekava turva-auton takana ;)
Toi turva-auto on aika harhaan johtava välillä. Täytyy ajaa ihan kiinni välillä, että ne valot näyttää saako ohittaa. Itsekkin menetin varmaan 4sekuntia kun jouduin odottelemaan ohituslupaa. :eek:

Edit: Oliko se Jackywllä niin, että diskattiin kun ohittin turva-auton?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 Konfin mestaruussarja

Juu onnittelut vaan akelle ihan ansaittu voitto vaikka pääsinkin kohtuu lähelle lopussa ( tämä varmaankin johtui kierroksella jääneiden kanssa säätämisellä). Oma kisa oli kohtuu tylsää ajelua, kun akea en saanut kiinni ja pääsin koko ajan karkuun takana olevilta. Oli siinä muuta virhekkin, mutta muuten kohtuu hyvä suoritus.

Ake mokasi siellä kärjessä, ajo kaks kertaa seinään. Vikalla kieroksella sitten Masa ajo Aken perää.
 
Ylös Bottom