Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

Vastaus: F1 2012 [PS3/X360] Ohjaus ei toimia

Viisaat ystävät. Pojan kanssa ajettiin F1 2012 peliä ja yht'äkkiä ohjaus ei toimia oikealle lainkaan. Auto kääntyy normaalisti vasemmalle. Ongelma on sama ratti tai perusohjaimessa. Kun painaa X, niin auto kääntyy oikealle. Kertokaa viisaat onko asetuksissa mennyt joku pieleen ja mitä pitäisi tehdä?

Kuulostaa ihan siltä, että siellä on joku mennyt vaihtamaan ohjaimen näppäinkomentoja asetuksista. Eli muistaakseni joku "Custom controls" tms. asetuksista ja siellä voi asettaa, että mikä näppäin tekee mitäkin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Kerron vähän mielipiteitäni pelistä, samalla kaudestani..

+ Aivan loistava peli kun oppii ajamaan, siellä oikeasti saa taistella Vettelin, Alonson ja (no Rosberg on kanssa hyvä), eli jos kolmen kärkeen pyrkii niin saa taistella tosissaan.. Vaikeus taso on Medium pienillä muutoksilla, esim Liput realistic, damage full yms.

- Välillä ohjattavuus suoraan sanottuna p*rseestä, olen yrittänyt niitä muokata, mutta silti.. Tarkotan tällä sitä että välillä kääntyy hyvin, välillä ei taho kääntyä ollenkaan..
- Räikkönen yli surkea pelissä, Grosjean kyllä on 3-10 aina mutta Räikkönen 6-15..

Kaudesta:
Olen nyt seuraavaksi menossa Montrealiin ja alkukausi suht helppo lukuunottamatta muutamaa kisaa..
Melbourne, olin 2.. kärki : 1. Vettel 2. Bottas (minä Williamsilla) 3. Alonso 4. Rosberg............. 9.Räikkönen..........17. Kovalainen

Kuala Lumpur, DNF.. kärki 1. Rosberg 2. Grosjean 3. Vettel 4. Alonso............. 12. Räikkönen.............16. Kovalainen

Shanghai, olin 1.. kärki 1.Bottas 2. Alonso 3. Rosberg 4. Vettel 5. Räikkönen............ 19.Kovalainen

Sakhir, olin 1.. kärki 1.Bottas 2.Vettel 3.Grosjean 4.Alonso......... 15.Räikkönen......... 17.Kovalainen

Catanlunya, olin 1.. kärki 1.Bottas 2. Grosjean 3. Vettel 4.Alonso....... 13.Räikkönen......... 22.Kovalainen

Monaco: kerron tästä, oli täys katastrofi koko kisa, ensin lähdin 9. kisaan, Grosjean 6. mutta ensimmäisen mutkan jälkeen renkaat suoraan kanttarin päältä, raskas taistelu hetken Grosjeanin kanssa, pääsin sen ohi ja sen eturenkaat osuu kylkeeni, jonka seurauksena auto pyörähti, kaikki rysäyttää autoni kylkeen, ensin Grosjean tietenkin, sen jälkeen loput.. Hirveä ruuhka ja Punainen lippu heiluu, lukee ''Race Stopped'', uusinta lähdön jälkeen mukana oli enää 16. kisaajaa.. Ajoin hienosti ekat 5 kierrosta, kunnes tulee keltainen lippu, no luulin että se oli takanani koska sielläkin oli paljon autoja, kun tulen mutkan takaa, menetän siipeni, käyn varikolla, kun tulen ulos varikolta olen 12. Ajelen rauhassa, eteeni ilmestyy Schumacher, taistelen suoralla hänen kanssaan, ajan oikeaa laitaa.. Laidassa on punainen törröttävä kohta, luulen että se on pelkkä mainos, mutta se olikin seuraavan laidan alku, eturengas lähtee, ja kisani on siinä.. Eipä ollut lopussa kuin 12 kisailijaa tilastojen mukaan..

Pistetilanne on

1. Bottas 100
2. Vettel 75
3. Alonso 70

Jos tästä nyt selvää saa:D
 
Vastaus: F1 2012

Mielenkiinnolla odotan uutta Pleikan F1 peliä. Tuleeko vielä pleikka 3:lle F1 peli, vai tuleekohan suoraan pleikka neloselle ?

Ois jännä nähdä jonkun muun peliyhtiön tekemä F1 peli.
 
Vastaus: F1 2012

Eiköhän vielä tule ps3:llekin. Itse olen ihan tyytyväinen ollut CM:n tuotoksiin ja tässä formulakauden käynnistyttyä innostuin uudestaan urasta joka jäi syksyllä kesken.

Caterham->Williams->Marussia->Lotus(10kisaa)->McLaren

Yllättävä tarjous siirtyä mäkin kuskiksi kun Lotuksella 10 kisasta kaks voittoa ja loput kämmäilyjen vuoksi pisteiden ulkopuolelle. Heti kun sai hopeanuolen alle niin neljästä kisasta seuraavat tulokset:
Aika-ajoissa 1, 4, 1 ja 1
Kisoista, 1, 1, 1 ja 1

Loppukauden radat on kyllä itselle ihan hepreaa Japania ja Brasiliaa lukuunottamatta. Ei ole jaksamista ollut muiden opetteluun vaan välillä oon ottanu tahallisia keskeytyksiä kun en vain osaa niin ei jaksa. Tosin tälläkaudella voitot silverstonesta ja Spasta jotka on kuulunut vihatuimpiin ratoihin joita mulla on ollut. Hitaat radat sopii paljon paremmin.

Spassa teki tiukkaa kun alkoi satamaan vettä. Johdin 10sekunnilla, mutta mun mielestä slickseillä pärjäsi hyvin. Muut tuli vaihtamaan välikelit alle ja ajattelin et mun on myös pakko, vaikka tuntui ettei olisi tarvetta.
Varikolta kun lähdin niin AI kuskit tulee uusiksi varikolle...vaihtamaan slicksit.

Jos olisin luottanut vaistooni ja vaihtanut uudet slicksit, olisin pysähdyksen verran muita edellä, mutta ei siinä auttanut kuin hakea itsekin taas toiset renkaat kierroksen jälkeen alle. Sitten uusilla renkailla häsläsin ja loppukisan Vettel roikkuikin sekunnin päässä. Voitto kuitenkin oli hieno juttu.
 
Vastaus: F1 2012

Itse myös ollut tyytyväinen peliin ja tuo mukavaa lisämaustetta formula viikonloppuihin kun voi kahnaa samaa rataa jolla oikeasti ajetaan viikonloppuna.
 
Vastaus: F1 2012

Pelasin versiota 2011 toistasataa tuntia joten vaatimukset on aika kovat tätä uutta versiota kohden.

Ei ole pettänyt peli ei, todella hyvä, tosin ostin sen vasta viikko sitten ja päivitin heti ennen pelaamista.

Vaikeustaso on mielestäni noussut, aikaisemmin pärjäsin tosi hyvin pro vaikeustasolla esim tallitoveria vastaan ja nyt saa tosissaan ajaa kisaa.

Lähdöt on vaikeampia kuin ennen ja koko peli on haastavampi, nyt tallitoveristakin on jotain vastusta.

Kesken kauden pystyin vaihtamaan tallia, joka on myös positiivista.
 
Vastaus: F1 2012

Pelasin versiota 2011 toistasataa tuntia joten vaatimukset on aika kovat tätä uutta versiota kohden.

Ei ole pettänyt peli ei, todella hyvä, tosin ostin sen vasta viikko sitten ja päivitin heti ennen pelaamista.

Vaikeustaso on mielestäni noussut, aikaisemmin pärjäsin tosi hyvin pro vaikeustasolla esim tallitoveria vastaan ja nyt saa tosissaan ajaa kisaa.

Lähdöt on vaikeampia kuin ennen ja koko peli on haastavampi, nyt tallitoveristakin on jotain vastusta.

Kesken kauden pystyin vaihtamaan tallia, joka on myös positiivista.

Mullakin oli 2011, mutta en kerennyt kuin ihan muutaman kerran pelaamaan ja sitten tulikin tämä 2012 jota olen pelannut paljon enemmän.

Mites kun jostain muistan lukeneeni, että alussa kun 2012 julkaistiin, niin pyörähdykset eivät tuntuneet aidoilta ja ei pystyny korjausliikkeillä saada autoa hallintaan ?

nyt välillä kun meinaa spinnaa niin saakin auton pidettyä hanskassa :D toki ei aina.
 
Vastaus: F1 2012

Tuli eilen hankittua ja täytyy sanoa että kyseessä on aika haastava peli. Sain suoritettua tuon Young Driver testin ja otin viimeisessä kohtaa pois turhat ajoavut esim jarrutus avun ja muistaakseeni jokin pitoapu. Kyllä silloin meikä pojan auto lensi ja spinnasi. No pääsin testin läpi monen yrittämän jälkeen ajalla 1:58:00. Äskein tuli opeteltua Melbournea career modessa. Muutamia kysymyksiä:

- Löytyykö pelistä sellaista että pääsisi vapaasti harjoittelemaan rataa muutenkin kuin carreerissa?

- Onko tuo careerin aika-ajot että ajetaan muutama kierros ja takaisin varikolle?

- Kannattaako ensimmäistä kertaa pelata sitten että ei käytä DRS:ää ja KERS järjestelmää? Vai kannattaako tuo ottaa käyttöön kun osaa paremmin nuo radat.

Pikku hiljaa tulee opittua myös kuinka kannattaa kaasuttaa (pelaan siis padilla) mutkien jälkeen. Ja antakaa vinkkejä mielellään.
 
Vastaus: F1 2012

Tuli eilen hankittua ja täytyy sanoa että kyseessä on aika haastava peli. Sain suoritettua tuon Young Driver testin ja otin viimeisessä kohtaa pois turhat ajoavut esim jarrutus avun ja muistaakseeni jokin pitoapu. Kyllä silloin meikä pojan auto lensi ja spinnasi. No pääsin testin läpi monen yrittämän jälkeen ajalla 1:58:00. Äskein tuli opeteltua Melbournea career modessa. Muutamia kysymyksiä:
Kantsii varmaan ainakin ABS pitää päällä ja ottaa pois mahdollisesti kun kaikki muu sujuu
- Löytyykö pelistä sellaista että pääsisi vapaasti harjoittelemaan rataa muutenkin kuin carreerissa?
Time trial
- Onko tuo careerin aika-ajot että ajetaan muutama kierros ja takaisin varikolle?
Tietty sä voit ajaa vaikka koko ajan radalla, mutta sitte joudut alottamaan kisan samoilla renkailla kun ajoit aika-ajoissa (jos pääset top 10 sijoille) joten ei niitä kantsi hirveesti kuluttaa
- Kannattaako ensimmäistä kertaa pelata sitten että ei käytä DRS:ää ja KERS järjestelmää? Vai kannattaako tuo ottaa käyttöön kun osaa paremmin nuo radat.
Jos autosta ne löytyy, niin tietty niitä kannattaa käyttää, muuten jäät muista jälkeen. KERSiä aina hitaista mutkista ulostultaessa ja takasiipi auki joka suoralla aika-ajoissa.
 
Vastaus: F1 2012

Tulipahan ladattua kaupasta peli viikonloppuna kun 20€ maksoi. Mites nämä rengas säännöt yms yms menee kun on tullut parissa kisassa sakkoa kun en jotain renkaita käyttänyt?
Lisäksi jos aika ajoissa pika säätää siitä mekaanikon kohtasta WET-DRY kohdasta auton, niin aika perseestä kun kuiva aika-ajo ja kisaolikin märkä niin ei pässyt enää siitä ennen kisaa säätämään.
Aika liukasta menoa kun täydet pika säätöt kuivalle kelille laitettu.
 
Vastaus: F1 2012

Siis pitää käyttää pehmeitä että kovia renkaita jos väh. 25% kisoja ajelee, paitsi jos on sadekelin kisa. Eihän oikeastikkaan sitä voi enää säätää.
 
Vastaus: F1 2012

Siis pitää käyttää pehmeitä että kovia renkaita jos väh. 25% kisoja ajelee, paitsi jos on sadekelin kisa. Eihän oikeastikkaan sitä voi enää säätää.

ok, kiitos. No kiva, näkeekös jostain mahdollisia tietoja siitä millanen keli on sitten kisapäivänä? Canadassa just vedin vauhdit maksimiin aika-ajoissa niin kisassa ei pysynyt auto kyllä näpeissä millään.
Niin ja mites varikolla käydään ilman penaltia, alkuun vedin varikko apu päällä ja otin pois niin vituikshan se nyt menee...
 
Vastaus: F1 2012

ok, kiitos. No kiva, näkeekös jostain mahdollisia tietoja siitä millanen keli on sitten kisapäivänä? Canadassa just vedin vauhdit maksimiin aika-ajoissa niin kisassa ei pysynyt auto kyllä näpeissä millään.
Niin ja mites varikolla käydään ilman penaltia, alkuun vedin varikko apu päällä ja otin pois niin vituikshan se nyt menee...
Eikös se ole 20% kisoissa jo rengassääntö? Pitää siis käyttää pehmeää ja kovaa rengasta, jos käytät välikelin tai sadekelin rengasta, niin silloin ei tarvitse käyttää muita renkaita.
Eikö ne muka saa säätää aika ajojen jälkeen enään etusiiven kulmaa jne? F1 2010 pysty vielä vaihtamaan säätöjä ennen kisaa, harmi jos tässä ei.
 
Vastaus: F1 2012

ok, kiitos. No kiva, näkeekös jostain mahdollisia tietoja siitä millanen keli on sitten kisapäivänä? Canadassa just vedin vauhdit maksimiin aika-ajoissa niin kisassa ei pysynyt auto kyllä näpeissä millään.
Niin ja mites varikolla käydään ilman penaltia, alkuun vedin varikko apu päällä ja otin pois niin vituikshan se nyt menee...


Kyllä näkee, menet sinne aika-ajoihin/harjoitteluun career modessa, ja menet car monitoriin niin näet kaikki säät mitä on kisaviikonloppuna.
 
Vastaus: F1 2012

Eikös se ole 20% kisoissa jo rengassääntö? Pitää siis käyttää pehmeää ja kovaa rengasta, jos käytät välikelin tai sadekelin rengasta, niin silloin ei tarvitse käyttää muita renkaita.
Eikö ne muka saa säätää aika ajojen jälkeen enään etusiiven kulmaa jne? F1 2010 pysty vielä vaihtamaan säätöjä ennen kisaa, harmi jos tässä ei.

Tässä pelissä ei ole 20% vaihtoehtoa ollenkaan. Ja onhan se toki harmi ettei voi säätää kisan ja aika-ajon välissä, mutta sitä se on oikeassakin Formulassa, Parc Ferme -sääntönä tunnetaan.
 
Vastaus: F1 2012

Niin siis siiven kulmaa pystyy tietääkseni vähän säätämään, mutta muihin sääntöihin ei voi koskea kuten F1 2010. Vai oliko siinäkin jo koko Parc Ferme sääntö mukana? En muista millään, sen verran kauan on siitäkin aikaa kun on viimeksi pelannut.
Kyllä F1 2010 pysty pistämään kaikki säädöt uudestaan ennen kisaa ja ilmeisesti myös vaihtamaan etusiiven kulmaa kesken ajon, luulin aina ennen että se säädetään varikkopysähdyksellä... Ihmekkös kun muut veti suoralla aina nopeempaa :D
 
Vastaus: F1 2012

Auto ei meinannut millään pysyä handussa joten päätin tutkia tapausta: autaisiko ratti pysymään radalla? Kaivoin komerosta vanhan vuonna 2003 Playstation 2:lle Colin Mcrae Rally 04:n yhteydessä hankitun Logitech Driving Forcen (Force feedback). Jonkun verran tuolla tullut pelattua mm. NFS: Pro Street ja GT4. Ensimmäinen minua askarruttanut kysymys oli: voiko noin vanha ohjain toimia Playstation 3:ssa? Kytkettyäni johdot ja sinitarraliitokset paikalleen totesin että ohjain vaikuttaisi pelittävän. Pelin käynnistyksen jälkeen suoraan radalle joka oli Melbourne. Heti alkuun huomasin että kaasutukset ja ohjaus toimi täydellisesti. Auto pysyi hanskassa eikä spinnannut. Muutaman harjoittelun jälkeen totesin että auto pysyy hallinassa todella hyvin verrattuna padiin, tosin korkeammilla nopeuksilla ja DRS alkoivat heitellä autoa mutta ei auta muuta kuin harjoitella. Mutta ihmeen hyvin ohjaus vielä toimi tuolla vanhalla ratilla ja lisäksi meno oli todella vakaata. Jatkossa tulen pelaamaan ratilla. Onko Konsolifin aloittelijoita? Voitaisiin treenailla joku kerta.

Tuossa vielä kuva ohjaimestani:
Näytä liitetiedosto 11111


Tietääkö kukaa kyseiselle ohjaimelle mitään hyviä asetuksia? Koitin googlettaa mutta tulee vaan jotain muita ohjaimia.
Sen verran kyselisin että mitenkäs tuo young driver test:
-Onko vain kaksi harjoitus päivää?
-Eikö siinä opeteta bensan rikastusta yms?
 
Vastaus: F1 2012

Kannattaa itse säätää vain sitä ohjausta ja testata. Oletus säädöillä suoraan ajaminen on haastavaa, mut ku sopiva asetus löytyy niin on paljon parempi.
 
Ylös Bottom