Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2012

Tänään päätin alkaa harjoitella ratoja mutta en jaksanut kokoaika ajaa pelkkää time trialia joten menin sitten onlineen kilpailemaan. Quick race oli aika mielenkiintoista ja muistutti alussa enemmän romurallia kuin formuloita. Ihan mukavasti meni, sijoitukset nousi mutta ei suinkaan ohitusten vaan connection lostien kautta.
Oli tuossa tiukka matsi jossa kaveri kokoajan yritti kiilata autoani onneksi sain kokoajan tehtyä korjausliikkeitä ratin kanssa (padin kanssa ei olisi aikanaan itseltä onnistunut). Vaikka kisat eivät menneet kuin strömsössä niin silti olen tyytyväinen online modessa harjoitteluun :)

Lisäksi tein rattiohjaimen asetukset codemastersin foorumien adminin (Hatta) vinkkien mukaisesti eli:
Advanced wheel settings
Steering deadzone – 1%

Steering Saturation – 5%
Steering Linearity – 4%
Throttle deadzone – 0%
Throttle saturation - 0%
Brake deadzone – 0% (2% if using load cell brakes)
Brake saturation – 0% (10% if using load cell brakes)

Force feedback options
Environmental effects – 20%
Feedback strength – 100%
Wheel weight – 10%

Lähde: F1 2012 – Wheel Settings (Setup Tips and Advice) - Codemasters Forums
Lähteestä näette myös muiden antamia vinkkejä.

Täytynee joku kerta osallistua KFIN kisoihin jos sellaisia järjestetään (en toki mestaruussarjaa).

Sitten sellainen kysymys: Miten codemasters määrittelee yhteyden laadun? Onko se codemastersin palvelimen vai hostaavan pelaajan suhteen?
 
Vastaus: F1 2012

Oliskos täällä jotain mestaruussarjoja tai jotain onlinessa pelattavaa juttua mihin VIELÄ voi osallistua? :o olisi meinaan kiva päästä pelaamaan kun tuo careeri ei nyt niin mukavaa ole.. :D
 
Vastaus: F1 2012

Oliskos täällä jotain mestaruussarjoja tai jotain onlinessa pelattavaa juttua mihin VIELÄ voi osallistua? :o olisi meinaan kiva päästä pelaamaan kun tuo careeri ei nyt niin mukavaa ole.. :D

meinaa mä voisin tehdä jos osallistujii olisi :) ilmotelkaa jos kiinnostusta on :)
 
Vastaus: F1 2012

Oliskos täällä jotain mestaruussarjoja tai jotain onlinessa pelattavaa juttua mihin VIELÄ voi osallistua? :o olisi meinaan kiva päästä pelaamaan kun tuo careeri ei nyt niin mukavaa ole.. :D

Keskustelualue --> Peliyhteisöt --> PlayStation --> PlayStation-turnaukset ja peliseura --> F1 2012 konfin mestaruussarja

Tuolta voi kysellä jos vielä pääsisi sarjaan mukaan edes reserviin ja silloin tällöin järjestetään myös sarjan ulkopuolisia kisoja johon ainakin pitäisi päästä mukaan mutta en tiedä kuinka aktiivisesti porukka viitsii järjestää niitä näin kesäisin. Sekä uskoisin että sarjassa mukana oleville voi heitellä kaverikutsua jotta voi iltaisin ajella porukalla ihan huvin vuoksi jos on tarpeeksi porukkaa linjoilla samaan aikaan.
 
Vastaus: F1 2012

Tänään tein radikaaleja muutoksia: ABS pois, vaihteisto manuaalille. Mitäpä sitä turhaan pitkittämään kun jossain vaiheessa niistä kuitenkin luovun. Tuntuu ihan jees menevän mutta vaatii vielä harjoittelua. F1 on tullut aikaisemmin seurattua sivusilmällä mutta nyt vasta olen kiinnostunut kunnolla joten pitää opetella radat kunnolla ulkoa. Aikaisemmin pelannut F1 championship season 2000 ja Formula one championshipm editionia. Ainoa lähestulkoon ulkomuistista tuleva rata on melbourne, bahrai menee melkein ihan hyvin. Kiina ja Korea on aika pahoja ratoja Monacon lisäksi. Uskon kyllä että ihan hyvä kuski minusta tulee kunhan vaan tarpeeksi ajan. Kunhan alan oppimaan radat niin opettelen ajamaan kunnolla mutkiin ja parantamaan aikaa.

Onko missään noista fuel mixeistä ja renkaista yms muista settingeistä opasta?

Loppuun täytyy mainita onlinepuolelta kultaisia pelaajia. Eräältä heebolta meni kisa pieleen ja sitten rupesi taklailemaan minua. Ajoi eteempäin, kun olin vieressä ohittamassa niin taklaus. Minun kisaa tuo ei haitannut koska porukka quittasi ja minulle tuli tavoite xp. Toivoisin kuitenkin että vaikka kuinka harmittaa niin ei sitä harmitusta tarvitse muihin purkaa.
 
Vastaus: F1 2012

Harmi että ovat rajanneet autojen säädöt vain 5 talennuslohkoon. Olisi kiva jos pysyisi tekemään valmiit säädöt kaikkille radoille + eri kelit ja sitten vain lataisi tallennuksen. Lähinnä ajatellen sitä että jos menee verkkoon ja haluaa ajaa suoraan kisan niin siinä on vain 30 sekuntia aikaa laittaa kaikki kuntoon.
 
Vastaus: F1 2012

Harmi että ovat rajanneet autojen säädöt vain 5 talennuslohkoon. Olisi kiva jos pysyisi tekemään valmiit säädöt kaikkille radoille + eri kelit ja sitten vain lataisi tallennuksen. Lähinnä ajatellen sitä että jos menee verkkoon ja haluaa ajaa suoraan kisan niin siinä on vain 30 sekuntia aikaa laittaa kaikki kuntoon.

Se on 5 slottia per rata eli kyllä monelle kelille pystyy säätöjä tekemään joka radalle.
 
Vastaus: F1 2012

Kysymys teille! tuli tossa ennen tokavikaa kisaa sopimustarjous Toro Rossolta. Mitä te ootte mieltä, hyväksynkö Toro Rosson tarjouksen vai jatkanko sopimusta Williamsilla?
 
Vastaus: F1 2012

Eipä sillä niin kauheasti ole väliä, miten itsellä on fiilis.

Itse ajoin uran:
Caterham
Williams
Hrt
Lotus -> kesken kauden Mclaren (mestaruus ja tallimestaruus)
Ferrari (mestaruus)
Red Bull (kesken, mutta varmaankin mestaruus)
 
Vastaus: F1 2012

Eipä sillä niin kauheasti ole väliä, miten itsellä on fiilis.

Itse ajoin uran:
Caterham
Williams
Hrt
Lotus -> kesken kauden Mclaren (mestaruus ja tallimestaruus)
Ferrari (mestaruus)
Red Bull (kesken, mutta varmaankin mestaruus)
Okei, ajatko pitkiä kisaviikonloppuja, yhden yrityksen aika-ajot, lyhyen kisaviikonlopun vai pelkkä kisa?
 
Vastaus: F1 2012

Itseasiassa ajoin eka caterhamilla kauden ja sit aloitin uusiksi williamsilla, viisikauttahan tuo ura vain kestää. :)

Mutta kisat ajan siten et on täysi aika-ajo..eli kolme osiota kuten oikeassakin. (Kolmella ekalla kaudella ei paljoa tarvinnut kaikkia osioita ajella :))
Itse kisan pituus on ollut 50%, mutta nyt viimeisessä kaudessa ajan täyspitkää.
 
Vastaus: F1 2012

Kuinka moni pelaa padilla ja kuinka moni ratilla? Ihan mielenkiinnon vuoksi. Voitaisiin ottaa joku kerta pelailla onlinessa kisaa, olen huomannut että silloin radat on jääneet paljon paremmin mieleen.

Mikäli joku haluaa tulostaa kisa-asetukset paperille niin täältä löytyy:
F1 2012 - Setups for all 20 GP circuits ~ F1 Fast Lap

Tuossa on muistaakseeni muutama typo jossa on väärä nopeus ja yhdessä kohtaa oli sekoittunut sadekelin nopeudet ja kuivan säänopeudet.
 
Vastaus: F1 2012

Kuinka moni pelaa padilla ja kuinka moni ratilla? Ihan mielenkiinnon vuoksi. Voitaisiin ottaa joku kerta pelailla onlinessa kisaa, olen huomannut että silloin radat on jääneet paljon paremmin mieleen.

Mikäli joku haluaa tulostaa kisa-asetukset paperille niin täältä löytyy:
F1 2012 - Setups for all 20 GP circuits ~ F1 Fast Lap

Tuossa on muistaakseeni muutama typo jossa on väärä nopeus ja yhdessä kohtaa oli sekoittunut sadekelin nopeudet ja kuivan säänopeudet.

Nykyään ajan taas ratilla, mutta padilla oon ajanut siinä sellaset puol vuotta.
 
Vastaus: F1 2012

Moro. Oon tässä alkanu miettiin, että mistä kannattais vaikeentaa asetuksia, kun ei tahdo oikeen löytyä omaa tasoo vastaavaa millään. Eli olen siis kohtuu kokematon kuljettaja ja pelaan ensimmäistä kautta careerissä force indialla. Vaikeustasona on se toiseksi helpoin ja avuista taitaa kaikki muut olla päällä paitsi jarrutus :D. Ongelma on siis se, että noilla asetuksilla voittaminen on liian helppoa, kun ottaa vielä tallinkin huomioon, mutta kun vaihdan vaikeustason hardiin, niin en pärjää enää laisinkaan ( vaikeata päästä 15. paremmalle puolen). Eli jos joku kokeneempi kuljetta osaisi neuvoa, mitä säätöä viilaamalla voisin löytää itselleni sen optimaalisen vaikeusasteen niin olisin kiitollinen :).
 
Vastaus: F1 2012

Moro. Oon tässä alkanu miettiin, että mistä kannattais vaikeentaa asetuksia, kun ei tahdo oikeen löytyä omaa tasoo vastaavaa millään. Eli olen siis kohtuu kokematon kuljettaja ja pelaan ensimmäistä kautta careerissä force indialla. Vaikeustasona on se toiseksi helpoin ja avuista taitaa kaikki muut olla päällä paitsi jarrutus :D. Ongelma on siis se, että noilla asetuksilla voittaminen on liian helppoa, kun ottaa vielä tallinkin huomioon, mutta kun vaihdan vaikeustason hardiin, niin en pärjää enää laisinkaan ( vaikeata päästä 15. paremmalle puolen). Eli jos joku kokeneempi kuljetta osaisi neuvoa, mitä säätöä viilaamalla voisin löytää itselleni sen optimaalisen vaikeusasteen niin olisin kiitollinen :).
Pistä traction control mediumille ja harjoittele ratoja. Site kokeilet että mikä vaikeustaso sopii parhaiten.
 
Vastaus: F1 2012

F1 2013 on julkistus on tulossa luultavasti myöhemmin heinäkuussa.

Hatta kirjoittaa codemastersin foorumilla: "We were hoping to announce in June but due to approvals we had to push it back. We're looking to reveal F1 2013 later this month.
16x16_smiley-happy.png
"

Lähde: Re: .... July.... So what's up codies........ - Codemasters Forums
 
Vastaus: F1 2012, peliseuraa x360

Moro. Meillä ois boksin puolella sellainen 5-7 kaverin porukka, joka on vähän aikaa sitten aloittanut pelaamisen. (2-3vko) Mukaan on luultavasti tulossa n. 5 kaveria vielä. n. 25-v jannuja suurimmaksi osaksi ollaan, osa vähän vanhempaa. Ihan mitään hullua pro meininkiä meillä ei ole. Ratteja ei ole ja ohjaimilla ajetaan. Aika rentoa meininkiä ja huulenheittoa meillä muutenkin on, tarkoituksena kuitenkin ajaa voitosta ja reilusti.

Ollaan melkein, joka ilta pelattu 20-01 välisenä aikana. Mikäli löytyy kiinnostusta tulla mukaan niin rohkeasti viestiä gamertagille Santuzzio

Tulkaa ainakin kokeileen, jos ei taso tai seura miellytä niin sille ei voi sit mitään. Liian hyvästä tasosta ei pitäis ainakaan olla kyse. :)


x360
Gt: Santuzzio
 
Ylös Bottom