Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

hood kirjoittanut twitterissä ainakin, että rengaskuluma on pelissä myös lyhyemmissä kisoissa.

Hood on kirjoittanut näin: "I think I've said numerous times we don't accelerate wear for shorter race distances but the tyres do wear. Make sense?"

Eli kyllä kuluma on kisoissa, mutta sitä ei skaalata lyhyemmissä kisoissa vaan renkaat kestävät sen minkä kestävät riippumatta kisan mitasta ja tarvittavien varikkokäyntien määrä riippuu kisan mitasta. Onhan tuon option puuttuminen vähän ikävää, mutta ei se maailmaa kaada.
 
F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Jää tuossa sitten kaikki rengas taktiikat pois joka on tänäkin vuonna yks olennaisimmista asioista koko lajista. Renkaita säästävä kuski ei hyödy mitään et tällänen meikäläinen joka kuluttaa heti renkaat loppuun voi ajella rauhassa maaliin. Ei todellakaan hyvä juttu. Nyt kaikki käy aina saman määrän ja aina samaan aikaan varikolla.

Edit: vpd ilmotti et maahantuojan ongelmien takia pelit saapuu myöhässä postiin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Jää tuossa sitten kaikki rengas taktiikat pois joka on tänäkin vuonna yks olennaisimmista asioista koko lajista. Renkaita säästävä kuski ei hyödy mitään et tällänen meikäläinen joka kuluttaa heti renkaat loppuun voi ajella rauhassa maaliin. Ei todellakaan hyvä juttu. Nyt kaikki käy aina saman määrän ja aina samaan aikaan varikolla.

Joo, ei tuo missään nimessä hyvä asia ole. Itsekin tulen ajelemaan reilusti alle 100% kisoja. Tietysti 25% kisoissa nelinkertaiseksi skaalattu renkaiden kuluminen tarkoittaisi parhaimmillaan 3 kierrosta kestäviä renkaita, mikä olisi kieltämättä hieman huvittavaa. Out-lap aikaa lämmittää renkaita, yksi ns. puhdas kierros ja in-lap.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Jää tuossa sitten kaikki rengas taktiikat pois joka on tänäkin vuonna yks olennaisimmista asioista koko lajista. Renkaita säästävä kuski ei hyödy mitään et tällänen meikäläinen joka kuluttaa heti renkaat loppuun voi ajella rauhassa maaliin. Ei todellakaan hyvä juttu. Nyt kaikki käy aina saman määrän ja aina samaan aikaan varikolla.

Vuoden 2013 pelistä varmaan poistetaan 100 % kisamatka, kun eihän 99 % pelaajista kuitenkaan vejä täysiä kisoja ;)

Mutta joo, rengastaktiikat oli ainaki mulle se yks tärkeimmistä mielenkiinnon kohteista tuossa 2011-pelissä. Pitää varmaan vain odottaa että pelin saapi ja sittehän sen näkee että miten nuo kisat lutviutuu. En kumminkaan ite jaksa/ehi 100 % kisoja ajaa, mutta 50 % matkoilla toivon että stoppeja pitäisi tehdä väh. kaksi. Lyhyemmissä (20% tai mitä lie) en näe paljoa mielenkiintoa enää kun renkaat kestää liki koko matkan.

Hoodin selitykset on kyllä ontuvia. 99% ei pelaa vapaita harkkoja, niiden testaamiseen menee liikaa aikaa jne. Ja miksei näistä "featureista" voinu kertoa aiemmin, hyvä nyt kun koko lössi on pelin ennakkovarannu että "ainiin, ei muute oo sitä eikä sitä pelissä enää". Renkaiden kulumasta kirjoitti Hood että voipi olla mahollista (riippuu asiakaspalautteesta) että tuo skaalautuva kulutus tulee takaisin patchin muodossa myöhemmin. Toivotaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Kyllähän itseäni hieman hämmästyttää tuo CM:n tapa ilmoittaa viime hetkellä hyvistä/huonoista uudistuksista :D mutta joo, eiköhän tuo rengasjuttu tuu ekan 1,5kk sisällä patchina takaisin. Itse pääsen perjantaina pelaamaan ja jos mun 50% kisoissa pystyn ajaa helposti 1stopilla maaliin niin ohjain lentää seinään. (yleensä kulutan perhanasti renkaita ja 2stoppia ainakin tarvitsen, joskus 3 tai sinnittelen 2stopin renkailla todella limitillä kisan maaliin) ei ole parempaa tunnetta kuin kuluneilla rengailla luistella vikat kierrokset ja sitten jos pitoa riittää ja pääsee maaliin ja voittaa / sijoittuu hyvin :D parasta varmaan että pidän 2vrk paussin tästä foorumista ja perjantaina pelin testaamisen jälkeen tulen uudestaan lukemaan :D kuitenkin kohta ilmoitetaan että "hei me poistimme puolet talleista kun ei kukaan niillä aja"
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

25% eli noin 15-20 kierroksen kisoissa ei oo mun mielestä järkee pitää "pakollisena" 2 tai 3 stoppia, koska silloin stintit jää pirun lyhkäsiksi rykäsyiksi, eivätkä kuvaa f1 kisan meininkiä ollenkaan oikealla tavalla.
50% kisoissa 2 stoppia olis jo kiva olla mahdollisena järkevänä taktiikkana. Toivottavasti peli on niin hyvä, että jaksaa noita 50% tai pidempiäkin kisoja ajella :p
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Oli lähetetty tiistaina mutta ei tullut :mad:

Nehän näis massatoimituksissa ilmoittaa lähettämisestä etukäteen vaikka pelit ei oo lähteny. Ja ainakin VPD pisti s-postia et maahantuonnissa ongelmia, ahvenanmaan tilaukset menee ens viikkoon.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Ihan hyvältä tuntui tuo demo. Ensimmäinen Formula-peli jota olen PS3:lla testannut. Suurin järkytys oli nuo yllättävänkin karut grafiikat. Ratojen reunukset, puut, kyltit ym. tekstuureiltaan melkoisen karuja. Edelleenkin autot "leijuvat" radan pinnassa kun katsoo replayta. Muutenkin autojen liikkeet ovat melkoisen lelumaisia noissa uusinnoissa. Gran turismon fysiikalla formulapeliä odotellessa. Äänet kuulostaa kyllä formuloilta ja ajaminen Monzassa oli hienoa ja vauhdintunnettakin löytyy. Peli herätti kyllä mielenkiinnon mutta itselleni alelaarikamaa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Tässä nyt oon pari tuntia koko versiota pelaillut ja lyhyesti fiiliksiä:
- Ohjattavuus on omasta mielestä parempi kuin demossa. Aliohjausta on vähemmän (sitäkin kyllä esiintyy vielä) ja yliohjausta on hieman enemmän.
- Renkaat itseasiassa kuluvat aika nopeasti. 8 ajetun kierroksen jälkeen Melbournessa renkaat alkoivat jo näyttää punaista. Olin vaan unohtanut laittaa tyre simulationin päälle, joten en osaa sanoa miten se olisi vaikuttanut.
- Tekoäly on aika bueno omasta mielestä. Esimerkiksi Melbournessa Webberi veti alun aika rauhassa, mutta loppuun päin ihan armoton kiri (vrt Silverstone 2012) ja kierroksella ohitetut päästävät ohi melko järkevissä paikoissa (yllätys, yllätys Karthikeyan kyllä sattui sähläämään siinä edessä pari mutkaa). AI tosin jarruttaa mutkiin edelleen aika aikasin, mutta legendiä en ole kokeillut.
- Nettipeliäkin uskaltauduin kokeilemaan ja toiste en varmaan enää mene. Kaikki Maldonadot pysykööt siellä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Tässä nyt oon pari tuntia koko versiota pelaillut ja lyhyesti fiiliksiä:
- Ohjattavuus on omasta mielestä parempi kuin demossa. Aliohjausta on vähemmän (sitäkin kyllä esiintyy vielä) ja yliohjausta on hieman enemmän.
- Renkaat itseasiassa kuluvat aika nopeasti. 8 ajetun kierroksen jälkeen Melbournessa renkaat alkoivat jo näyttää punaista. Olin vaan unohtanut laittaa tyre simulationin päälle, joten en osaa sanoa miten se olisi vaikuttanut.
- Tekoäly on aika bueno omasta mielestä. Esimerkiksi Melbournessa Webberi veti alun aika rauhassa, mutta loppuun päin ihan armoton kiri (vrt Silverstone 2012) ja kierroksella ohitetut päästävät ohi melko järkevissä paikoissa (yllätys, yllätys Karthikeyan kyllä sattui sähläämään siinä edessä pari mutkaa). AI tosin jarruttaa mutkiin edelleen aika aikasin, mutta legendiä en ole kokeillut.
- Nettipeliäkin uskaltauduin kokeilemaan ja toiste en varmaan enää mene. Kaikki Maldonadot pysykööt siellä.

Tuo vaihtoehto siis kuitenkin vielä pelin asetuksista löytyy?
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Muutama kysymys peliä jo pelanneille. Vieläkö turva-auto tulee tarvittaessa radalle? Entä kolaroivatko AI:n autot? Tuleeko keskeytyksiä itselle ja AI:lle muustakin, kuin kolaroinneista? Entäpä se 2011 ongelma, kun AI ei ohittanut.

Kiitos etukäteen tiedoista.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

- Turva-auto on pelissä, mutta itselleni sitä ei vielä ole sattunut radalle.
- Näin lyhyellä peliajalla on vielä hankala sanoa, mutta Codemastersin foorumeilla joku linkitti kuvia, joissa Vettelin auto oli Spassa parkkeerattu radan varteen ja kuljettajaa ei näkynyt missään, eli ilmeisesti Vettel oli keskeyttänyt tekniseen vikaan. En myöskään tiedä kuinka yleisiä nämä keskeytykset ovat.
- AI tulee helposti sillä DRS'llä rinnalle/ohi, mutta se ohittaminen on edelleen hieman arka asia niille. Pitäis legendillä kokeilla ja nähdä miten ne siellä vetelee, mutta kuulemani perusteella siinäkin AI'lla on vaikeuksia ohittaa jolloin pelajaan taakse kasaantuu niinsanottu trullijuna.

Pelin penaltysysteemi on ainakin harvinaisen perseestä kun nettikisassa kahden mutkan aikana sain 20 sekuntia aikasakkoa vaikken tehnyt mitään. Ensimmäinen tuli siitä kun joku yli-innokas ohittaja yritti väkisin änkeä siitä puolen metrin aukosta mikä oli autoni ja radan reunan välissä ja spinnasi sitten sen takia vaikka toisella puolella olisi ollut valtavasti tilaa ja jos joku siinä rinnalla on, niin annan tilaa kyllä. Toinen tuli sitten siitä kun joku mersukuski mateli näitä Monzan Lesmokurveja pitkin ja ite päätin yrittää ohitusta ulkopuolelta kunnes kaveri saa yhtäkkiä jonkun epilepsiakohtauksen ja kääntää autonsa suoraan mun auton kylkeen, jolloin joudun hiekalle ja penaltya lävähtää ruutuun kolaroimisesta.

Edit:
Tuo vaihtoehto siis kuitenkin vielä pelin asetuksista löytyy?
Juu, joku tuollainen sieltä löyty. Siis pelkkä rengaskuluman skaalautuminen poistettiin, ei kuluminen.
 
F1 2012 [PS3/X360 Hype]

- AI tulee helposti sillä DRS'llä rinnalle/ohi, mutta se ohittaminen on edelleen hieman arka asia niille. Pitäis legendillä kokeilla ja nähdä miten ne siellä vetelee, mutta kuulemani perusteella siinäkin AI'lla on vaikeuksia ohittaa jolloin pelajaan taakse kasaantuu niinsanottu trullijuna.

Itse jo edellisessä versiossa kun huomasin olevani trullina edessä, niin ajoin suoralla niin reunassa et pääsivät ohi, koska muuten söi intoa todella paljon.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Eli toisin sanoen kaikki on niinku viime vuoden pelissäkin, paitsi että keskeisiä piirteitä on karsittu ja tilalle on tullu nuorten kuskien palikkatestit. :rolleyes:

Lueskelin tänään tuota CM:n foorumia ja sielä ainaki muutama kertoi noista mekaanisista vioista mitä autoon oli tullut. Ainaki moottori tuntui monella posahtavan tiheäänkin välillä. Jospa nyt olis jotai mieltä alotellaki sieltä Caterhamilta tuota uraa jos kerta keskeytyksiä AI:llekin tulee niin on oikeesti joskus tuurimahiksia parempaan sijaan kuin se 19. Toivottavasti discshop ei petä mua huomenna!
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Nyt äskön kun ajoin HRT'llä, niin jotain valkoista savua sieltä auton perästä tuli. Sen voin tosin sanoa, että AI tuntuu kuitenkin olevan aggressiivisempi nykyään esim. Kovalainenkin veti sillä tavalla musta ohi kun köröttelin sillä HRT'llä, että oikeassa elämässä se olisi mennyt tutkintaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Vaikuttaa siltä siis että pelissä on menty jokaisessa asiassa pikkaisen eteenpäin, varsinkin AI:n suhteen. Penaltysysteemi tietenkin on mikä on mutta ei tuolla onlinessä ole kuin Maldonadoja ajamassa päin. 10:00 aukee Gigantti ja sinne siis :)

Onkos muuten vielä teillä tullut Dynamiseen-säähän mitään kommentoitavaa? Onko tullut sateita useammin ja onko sateet olleet pitkiä / koko kisan kestäviä / lyhyitä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Penaltysysteemi tietenkin on mikä on mutta ei tuolla onlinessä ole kuin Maldonadoja ajamassa päin.

On tuo penalty mennyt sentään sen vert eteenpäin ettei heti tuu oikomisista rankkua, vaan annetaan mahis päästää muut takaisin edelle, jolloin välttyy rankulta.
 
Ylös Bottom