Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

Mites ton Career Boostin kanssa? Jos käytän sen yhteen careeriin, niin onko jossain toisessa sitten niitä spesiaalikypäriä ja boosteja? Entäs muilla käyttäjillä, jos haluaa joskus aloittaa rinnalle toisen Careerin?

Jää Career kyllä toistaiseksi aloittamatta, kun ei oma sukunimi kelpaa peliin. Aika naurettavaa sensuroida yksinpelimuodon nimeä ylipäätään, ketä edes kiinnostaa? Tämän vuoksi tuhannet aidot sukunimet ympäri maailman eivät ole hyväksyttyjä.

Career boost on joka careerissa käytössä ja tästä syystä itse en edes tuota koodia aktivoinut. Ei jotenkin itseäni nappaa nuo extrapisteet.

Jälkimmäiseen; Codemastersin foorumille voi ilmoittaa oman nimensä, joka ei peliin kelpaa. Tekevät tuohon patchia ja nimen ilmoittamalla se varmaan muuttuu hyväksytyksi seuraavan patchin jälkeen. Paitsi tietty jos nimi on luokkaa "Dick Sucker". (Mitään siis maailman "dicksuckereilta" poisottamatta.)

Jälkimmäiseen; Codemastersin foorumille voi ilmoittaa oman nimensä, joka ei peliin kelpaa. Tekevät tuohon patchia ja nimen ilmoittamalla se varmaan muuttuu hyväksytyksi seuraavan patchin jälkeen. Paitsi tietty jos nimi on luokkaa "Dick Sucker". (Mitään siis maailman "dicksuckereilta" poisottamatta.)

Oisko linkkiä, jos joku tietty paikka kyseessää?

Tänään tuli testailtua hieman säätöjä. Kokeilin omia versioita ja netistä löytyneitä. Taidan mennä omilla, jotka muokkaan pelistä löytyvistä valmiista pohjista. Tuolta Safe Is Fast -Youtube-kanavalta löytyy hyviä vinkkejä, joiden avulla pääsee helposti kiinni säätämiseen.

Ajettaessa saa olla kyllä todella tarkka. Melko helposti auto lähti kädestä Melbournessa, mutta kun kaikki mutkat sai menemään oikein, niin sitten mentiin kovaa. Todella hieno tunne, kun ajaa aivan rajoilla ja mutkat menevät nappiin. Ainakin omalla kohdalla tuo nykyinen säätövalikko oli ensialkuun hankala, mutta eiköhän tuohon totu. Aikaisemmissa osissa tuo valikko, josta säädettiin mm bensaseos oli toimiva ja hyvä.

Tuli myös kokeiltua manuaalistarttia ja se vaikutti todella hyvältä lisältä, joka tuo jännitystä kilpailuun.

Mikäli valmiit säädöt kiinnostava niin tässä olisi muutamia:
TRL Limitless F1 2016 setups
F1 2016 All track setups
F1 2016 Setups (Jenson Button driving style)
F1CarSetups.com

Itse säätöihin liittyvää materiaali:
Advanced Setup Matrix
Understeer vs Oversteer: Part 1 - What's the Difference? Which is Faster?
Understeer vs. Oversteer: Part 2 - Mistaking One For The Other
Understeer vs Oversteer: Part 3 - Balancing The Car
Understeer vs Oversteer: Part 4 - Driving Around the Problem
Basic Chassis Set Up 1 - Camber, Castor, Toe, and Ackerman
Basic Chassis Set Up 2 - Springs, Shocks, Anti-Roll Bars and Bump Rubbers
Basic Chassis Set Up 3 - Ride Height, Rake and Weight Jackers

Ihan hirveesti ei kannata oikeita autojen säätövinkkejä katsella tänäkään vuonna. Osa parametreista käyttäytyy aivan päinvastaisesti, eikä autoa saa mitenkään yliohjaamaan turn-ineissä. Ei tuo silti ajamista pilaa, mutta ihan tosissaan ei kannata säädellä. Latailee muutaman setupin time trialista ja laittaa omat jarrut ja diffit ja testailee mikä seteistä on nopein.

Jännä ettei CM saa vieläkään parametreihin oikeita arvoja. Mistään ei esimerkiksi nää kuinka suuri maavara akseleiden kohdalta on millimetreissä. Kuitenkin muutkin parametrit siihen vaikuttaa kuin "ride height", kuten camber, spring rate, bensan määrä ja rengaspaineet. Missään ei kerrota kompensoiko peli itse muista parametreista johtuvat maavaramuutokset vai täytyykö se tehdä itse.

Tääkin on yks syy minkä takia ei kovin tosissaan voi säätämistä ottaa. Melki parempi, että olis vaan nuo 5 esiasetusta, eikä yksittäisiä parametreja edes pääsisi muokkaamaan.

Singaporen sadekisa päättyi sijaan 21. Vauhti ei Williamsilla riittänyt oikein keskikastia ylemmäs missään vaiheessa edes harjoituksissa ja kisa sitten meni plörinäksi useiden sattumusten myötä. Noh, kisan jälkeen sitten sain potkut Williamsilta, vaikka olin edelleen kuudentena yhteispisteissä ja Bottastakin edellä pisteissä... Toki tuo suorituskykypalkki oli ollut siellä 0-4 välissä jo muutaman kisan ajan, mutta eihän tuo nyt silti kovin realistista ole, että potkut tulee, vaikka on ajanut paremmin kuin tallikaveri. Siirryin siitä sitten Manorille ja Malesiassa tuli 19. sija, joka oli myös tallin tavoite. Pysähdyksien jälkeen olin 13., mutta varikon läpiajorangaistus ylinopeudesta tiputti sitten vielä sijoja alaspäin, jolla toki ei ollut merkitystä, kun pisteille ei vauhti riittänyt millään.

Singaporen sadekisa päättyi sijaan 21. Vauhti ei Williamsilla riittänyt oikein keskikastia ylemmäs missään vaiheessa edes harjoituksissa ja kisa sitten meni plörinäksi useiden sattumusten myötä. Noh, kisan jälkeen sitten sain potkut Williamsilta, vaikka olin edelleen kuudentena yhteispisteissä ja Bottastakin edellä pisteissä... Toki tuo suorituskykypalkki oli ollut siellä 0-4 välissä jo muutaman kisan ajan, mutta eihän tuo nyt silti kovin realistista ole, että potkut tulee, vaikka on ajanut paremmin kuin tallikaveri. Siirryin siitä sitten Manorille ja Malesiassa tuli 19. sija, joka oli myös tallin tavoite. Pysähdyksien jälkeen olin 13., mutta varikon läpiajorangaistus ylinopeudesta tiputti sitten vielä sijoja alaspäin, jolla toki ei ollut merkitystä, kun pisteille ei vauhti riittänyt millään.

Ite otan jo suosiolla näis peleis..helpompia vaikeustasoja. Tai siis pääasia et on sillee hauskaa ajaa ja eikä vituta niin paljon!?

Aiettä, vaikka en formuloita jaksa katsoa tv:stä niin mm. autopelit on ollut lähellä sydäntä ja on tämä kyllä mahtava peli. Suosittelen lämpimästi ottamaan kaikki avustukset pois, jos ei natsaa niin edes manuaalivaihteet, peli herää ihan eri tavalla eloon eikä mielestäni tee liian vaikeaksi pelattavaksi ohjaimella. Toki huomattavasti vaikeampaa mutta kun joutuu säätelemään mutkan joka sentti kaasua/jarrua ja harjoittelemaan millä vaihteella mikäkin sektori mennään. Joka radalla löytynee myös muutama mutka missä voi hyötykäyttää ns. "powerslide" efektiä, in real life muuten aika makeen näköstä moottoriurheilussa, mikä saattaa parhaimmassa tapauksessa voittaa muutaman kymmenyksen ajasta. Taitaa vaan olla aika renkaita kuluttavaa ja pelissä taas itse olen vääntänyt ainoastaan time trialia ja quick raceja.

Mahtavasti rakennettu peli muutenkin verrattuna edellisiin ihan jo menun rataesittelystä lähtien eikä turhaan olla haukuttu hyväksi tunnelmaa minkä pelistä saa. Yhtäkkiä hujahtaa 10-15 kierrosta time trialissa kun rivalssit välkkyy ruudussa ja välillä sitä tulee puolella kaasulla ajeltua rataa ympäri leikitellen ja välillä heittämällä perää samalla kun katselee taakse päin, ihan vaan koska se näyttää ja tuntuu hienolta :p

Ite otan jo suosiolla näis peleis..helpompia vaikeustasoja. Tai siis pääasia et on sillee hauskaa ajaa ja eikä vituta niin paljon!?
Joo itse ajelen tämän kauden loppuun Manorilla ja katsotaan sitten, että mitä teen asetusten kanssa, mutta tuo Hard oli itselle liian helppo kolmen kisan otannalla, joten sen jälkeen olen ajanut Expertillä ja on siellä yksi voitto ja podiumi tullut kuitenkin. Muutenkin tämä ensimmäinen kausi on pelkästään mennyt ajolinjojen ja jarrumerkkien hakemisessa eri radoilla ja siinä sivussa ovat sitten tulleet tulokset, joten ei ole ainakaan vielä hermot menneet, kun tiedostaa sen, että projekti on vasta alussa. :):)

Tänään tuli onlinessa voitto Abu Dhabin 25% kisasta. Itse asiassa sama roomi ajoi kolmesti putkeen tuon kisan. Ensimmäisessä olin kahdeksas, mutta toisen sitten voitin juuri ja juuri, vaikka takaa englantilainen heppu ahdisteli. Kolmannessa kisassa alkoi jo väsy painaa eikä ensimmäisen mutkan kolaroinnit sitä edesauttaneet. Eilenkin oli toki mukava kisatuokio tuossa bunderin järjestämässä Montrealin GP:ssä, jonka Simo hoiti. Itse menetin yhteyden juuri ennen lähtöä, mutta palasin sitten mukaan toiselle kierrokselle. Sadekin yllätti kesken kisan ja silloin vauhti riitti joten kuten kamppailemaan, mutta kuivalla kelillä jäätiin aika paljon. Lisää reeniä vaan tuollakin radalla ja ajat paranevat. Kolmostila tuosta taisi lopulta olla tuloksena, kun bunder ohitti viimeisellä kierroksella. Välikelin renkaat alkoivat jo lipsua sen verran pahasti, että sadekelin renkailla pääsi kovempaa.

Kyllä tämä on sellainen peli, jossa se ketutus iskee silloin, jos Manorilla, Sauberilla tms olet kärkikahinoissa.

Sen vuoksi on juuri niin hienoa olla siellä häntäpäässä ja juhlia sijaa 15 kuin voittoa. Sit kehittää autoa hulluna ja nousee kympin sakkiin. Sit sateella kaikki nappiin ja podiumille.

Ei kai kukaan jaksa ajaa niin helpolla, että pärjää paremmin, kuin auto oikeasti antaisi myöden.

Mulla on renault kehittyny kolmanneksi parhaaksi talliksi ja spa:n kohdalla olen careerissa menossa. Kaksi voittoakin on jo tullut, Itävallasta ja Saksasta.

Kyllä tämä on sellainen peli, jossa se ketutus iskee silloin, jos Manorilla, Sauberilla tms olet kärkikahinoissa.

Sen vuoksi on juuri niin hienoa olla siellä häntäpäässä ja juhlia sijaa 15 kuin voittoa. Sit kehittää autoa hulluna ja nousee kympin sakkiin. Sit sateella kaikki nappiin ja podiumille.

Ei kai kukaan jaksa ajaa niin helpolla, että pärjää paremmin, kuin auto oikeasti antaisi myöden.

No ei oikeastaan. Mut sit jos huipputallil ei pärjää,ni sit kyl jo vituttaa!

Career boost on joka careerissa käytössä ja tästä syystä itse en edes tuota koodia aktivoinut. Ei jotenkin itseäni nappaa nuo extrapisteet.

Onko tietoa mistä nuo pisteet saa ns käyttöön?
Steamistä ennakkotilasin ja tuli juurikin tuo head start "dlc" mukaan. Mutta mistä ihmeestä aktivoin tuon boostin?

Onko tietoa mistä nuo pisteet saa ns käyttöön?
Steamistä ennakkotilasin ja tuli juurikin tuo head start "dlc" mukaan. Mutta mistä ihmeestä aktivoin tuon boostin?

En osaa PC-puolen aktivoinneista kertoa, kun en sillä puolella pelaile. PS4:llä täytyy vaan aktivointikoodi syöttää PS Storeen. Jos mitään koodia ei tullut, niin se boost voi olla automaattisesti käytössä, kun vaan Careerin aloitat.

Jos diginä ostaa pelin ni tulee automaattisesti se career boost peliin. Se on vaan käytännössä aika turha. Siitä tulee joku 5-15 rp:tä eli ei suurta hyötyä tule, mikä on toisaalta ihan hyvä koska tota rp:tä saa niin helposti ku tekee vaa nuo practice programmit läpi.

Tuo on ehkä vähän hölmöä careerissa et pystyy mistä vaan tallista kehittämään mersun tasoisen tai jopa paremman auton ja vielä suht nopeesti.

Osaako kukaan sanoa pystyykö tallitiimiä kieltämään korjaamasta etusiipeä? Todella turhauttavaa, kun etusiipi ottaa tosi pienen kolhun, joka ei vaikuta ajamiseen mitenkään ja sitten kun tulee pitstoppi niin koko siipi lähtee vaihtoon! 2,5s pysähdyksellä ja 10s pysähdyksellä on aika iso ero...:(

Osaako kukaan sanoa pystyykö tallitiimiä kieltämään korjaamasta etusiipeä? Todella turhauttavaa, kun etusiipi ottaa tosi pienen kolhun, joka ei vaikuta ajamiseen mitenkään ja sitten kun tulee pitstoppi niin koko siipi lähtee vaihtoon! 2,5s pysähdyksellä ja 10s pysähdyksellä on aika iso ero...:(

Seuraavassa isommassa patchissa pitäisi tulla mahdollisuus "estää" etusiiven korjaus.

Ylös Bottom