nallet sanoi:
Tässäpäs heräillyt nyt muutamia kysymyksiä mieleen kun luin tämmöisen jutun Gamespystä:
Elikkäs mitä se tämmönen säätäminen on että repii tehtävästä tuplahyödyn?
Ensin kuittaa vähä eviliä itelleen ja saa rahat, sitte kertoo ja kuittaa takas hyvyys pojoilla ton evilin. elikkä +-0.
Mä en olis ihan varma, että se menee noin. Sulla saattaa olla kaksi attribuuttia yhden sijaan... hyvä sekä paha, eikä hyvyys/pahuus niinkuin yleensä. Pahuus menee aina edelle. Ja tossa tapauksessa minkä mainitsit saat pahuus pisteitä ehkä enemmän - en nyt muista mitä ne pisteet näitä varten oli, pitää varmaan tarkistaa...
nallet sanoi:
Koska palkitseeko peli millään tavalla jos on evil? Ja peli kyllä varmasti tarjoaa miljoona kertaa enemmän mahdollisuuksia ja palkitsee avokätisemmin kun on hyvis. Eli ihmiset juttelee, tarjoaa tehtäviä, ehkä myy halvemmalla tavaraa etc. Mutta pahiksella: ihmiset karttaa, harva puhuu ehkä saat muutaman kuppasen evil tehtävän lisää joltain pahikselta... Tähänkö se nyt sitte jää?
Ei sitä kuulukaan palkita. Miksi pitäisi? Ja ei ne tehtävät aina pahiksilta tule vaan ne saattaa tulla ihan normaaleilta ihmisiltä... ja suurin osa tehtävistä on pelattavissa olet sitten hyvä tai paha. Useimmissa pitää ilmeisesti valita kumman puolella pelata...
Osa ihmistä suosii "pahiksia"... ja ainahan sitä voi lyöttäytyä bandittien mukaan... NPC hahmoja nekin on, niillä on omat leirinsä ja kauppansa.
nallet sanoi:
Eli niinkuin melkein kaikissa muissakin roolipeleissä, pahiksena olosta ei ole mitään iloa eikä hyötyä. Sure, saathan sä tappaa kaiken ja näin... Bleh...
Pahiksena pelaamisessa ei ole mitään järkeä suoraan sanottuna? Melkein vois sanoa että vaikeuttaa vaan pelaamista. Ehkä hahmo näyttää erinlaiselta mutta siinäkö se sitten on? Mikä hyöty on pelata pahiksella? Miksi valita pahis?
Vastasit itse kysymykseesi... et vaan huomaa sitä.

Devaajat eivät edes halua, että ryhdyt pahikseksi.
nallet sanoi:
Hetkellisen mielenjärkkymisen takia Fable näyttää tällä hetkellä silmissäni erittäin heikolta esitykseltä, roolipeliltä muiden joukossa. Se siitä hienosta Evil/Good systeemistä (vai onko se edes koskaan hieno ollutkaa?)...
Eron muihin tekee tämä: "saat valita teot hyvän ja pahan väliltä, saat valita milloin sen teet, ja miten sen teet"
Kyse on loppujen lopuksi "kickseistä", ei mistään muusta. Joku aukoo sulle päätä ("what the hell do you look like?"), saat päättää ihan koska vaan, että nyt riitti, näyttää keskisormea, huutaa päin naamaa ja pää irti.
Ja mitä muita vaihtoehtoja hyvä/paha systeemille muka on?