Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

Vastaus: Fable - taas kerran

Azathoth sanoi:
Näistä kommenteista huolimatta aion kyllä jatkaa Fablen pelaamista, haluan
nähdä miten sankarini ikääntyy, saanko raskaaksi ketään kolmesta vaimostani
ja jos saan, haluan nähdä miten pienet sankarinalut kasvavat (vai kasvavatko
he?). Erityisesti haluaisin nähdä leikkiviä lapsia Lady Grayn kalseassa kartanossa. Että silleen :cool: .

On se Lady Gray kumma akka kun ei anna vaikka suklaat ja kaikki ostan :D .

Niin ja käyppäs siellä Grayn entisen talon alakerrassa.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Slipknot sanoi:
On se Lady Gray kumma akka kun ei anna vaikka suklaat ja kaikki ostan :D .

Niin ja käyppäs siellä Grayn entisen talon alakerrassa.

Koitappas mennä yöllä ahdistelemaan sen makuuhuoneeseen...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

nothing sanoi:
Koitappas mennä yöllä ahdistelemaan sen makuuhuoneeseen...

Koitettu on, mutta tuskaistuin ja aloin ryyppäämään ja hakkaamaan vaimoani ;) .(Ei siis oikeasti).

Niin ja mistä voisi löytää Hyvisten Plate armourin. Olen löytänyt tavallisen ja mustan, mutta en kyseistä.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Tulipa tuossa tuo erinäisistä syistä viivästynyt revikkakin heitettyä kantaan. Käykää lukemassa ja/tai heittämässä omia (perusteltuja) arvioitanne lukija-arvosteluihin.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Hakkiz sanoi:
Tulipa tuossa tuo erinäisistä syistä viivästynyt revikkakin heitettyä kantaan. Käykää lukemassa ja/tai heittämässä omia (perusteltuja) arvioitanne lukija-arvosteluihin.

Aikalailla samat pisteet olisin itsekkin antanut, vaikka peli ei täyttäny kaikkia lupauksiaan.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

ihan kiva toimintaseikkailu vaikka lupauksista huolimatta ei antanu mitaan uutta

eli 7+ :)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Slipknot sanoi:
Niin ja mistä voisi löytää Hyvisten Plate armourin. Olen löytänyt tavallisen ja mustan, mutta en kyseistä.

Samaa tuskailen itsekin, koska ilman sitä en saa sitä viimosta vielä kiinni olevaa demoniovea auki. Sen verran olen kuullu juttua, että se saattas olla Areenan sisällä ostettavissa, mutta sinnehän en enää pääse. Tarkoittaako se, että joudun aloittamaan pelin kolmatta kertaa alusta? Hmm... No kait se menee siinä samalla kun pitää vielä kokeilla pelata hahmolla, joka on kaikessa muussa suoraan sanottuna paska paitsi magiassa. Voisi samalla saada hieman enemmän haastetta ... no okei en oo rehennelly - tai siis "boastannu" - kovinkaan paljon, joten tehtävien vaikeustaso on yleensä ollu sillä perustasolla, mikä on aika helppo nakki. Magiassa on vain se huono puoli, että sillä todella helposti sohii omiakin samalla, kun heittää tulipalloa, käyttää force pushia tai vastaavaa.

Toinen ärsyttävästi mieltä vaivaamaan jääny seikka on ne nuket. Opettaja kaipailis kuutta nukkea, mutta en kyllä tiedä yhtään, mistä niitä voisi saada. :confused:

Niin ja siis pelikellossa on nyt about 25 + 20 tuntia. On mielenkiintoista, miten jotkut ovat väittäneet nähneensä ihan kaikean vain kahdeksassa tunnissa. :cool: Tai ehkä en vain osaa...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Sankarisi on varmaan jo ikääntynyt tappiinsa, mikä on muistaakseni 65-vuotta, koska minun sankarini oli lähelle 60-vuotias kun läpäisin pelin (13H). Pelissä ei voi saada lapsia.

Höh...ei voi saada lapsia? No, se tieto vei kyllä ison osan pelin viehätyksestä,
minä kun luulin että se onnistuu :mad: . Sankarini on muistaakseni 46 vuotias, syytä eroon en tiedä, ehkä sankareidemme pelimaailmassa viettämä
aika on eri (en ole harrasranut pahemmin nukkumista),vaikka minun peliaikani onkin suurempi.

slipknot sanoi:
On se Lady Gray kumma akka kun ei anna vaikka suklaat ja kaikki ostan .
Niin ja käyppäs siellä Grayn entisen talon alakerrassa.

Kyllä Lady Gray antaa kun vähän sitä kyhnyttää... Ei tarvi suklaata eikä
mitään. Itse asiassa antaa vähemmällä flirttailulla kuin muut vaimoni ja
äänelykin on "aristokraattisen hillittyä" :D . Heh.
Grayn talon alakerta on tuttu paikka joten naimisiin meno oli harkittu riski.
Mutta ainakaan vielä Lady Gray ei ole myrkyttänyt oluttani eikä pistänyt
salamurhaajaa perääni. Katsotaan miten käy.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Sankarisi on varmaan jo ikääntynyt tappiinsa, mikä on muistaakseni 65-vuotta, koska minun sankarini oli lähelle 60-vuotias kun läpäisin pelin (13H). Pelissä ei voi saada lapsia.

Höh...ei voi saada lapsia? No, se tieto vei kyllä ison osan pelin viehätyksestä,
minä kun luulin että se onnistuu :mad: . Sankarini on muistaakseni 46 vuotias, syytä eroon en tiedä, ehkä sankareidemme pelimaailmassa viettämä
aika on eri (en ole harrasranut pahemmin nukkumista),vaikka minun peliaikani onkin suurempi.

slipknot sanoi:
On se Lady Gray kumma akka kun ei anna vaikka suklaat ja kaikki ostan .
Niin ja käyppäs siellä Grayn entisen talon alakerrassa.

Kyllä Lady Gray antaa kun vähän sitä kyhnyttää... Ei tarvi suklaata eikä
mitään. Itse asiassa antaa vähemmällä flirttailulla kuin muut vaimoni ja
äänelykin on "aristokraattisen hillittyä" :D . Heh.
Grayn talon alakerta on tuttu paikka joten naimisiin meno oli harkittu riski.
Mutta ainakaan vielä Lady Gray ei ole myrkyttänyt oluttani eikä pistänyt
salamurhaajaa perääni. Katsotaan miten käy.

Edit: pisteet unohtuivat, olen samaa mieltä frozen9999:n kanssa, 7+ riittää.
Edit 2: Sorry tuplapostaus, yhteydet pätkivät.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Bright plate mail löytyy muistaakseni kokonaisuudessaan Knothole Gladesta jossain vaiheessa peliä. Itse ostin yläosan ja hanskat niiltä kauppiailta jotka kulkevat metsässä. Housut ja kengät tuolta Knothole Gladesta.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Spede sanoi:
Bright plate mail löytyy muistaakseni kokonaisuudessaan Knothole Gladesta jossain vaiheessa peliä. Itse ostin yläosan ja hanskat niiltä kauppiailta jotka kulkevat metsässä. Housut ja kengät tuolta Knothole Gladesta.

Oakvalesta taisi löytyä kypärä ja hanskat. Hmm.. pitäisi varmaan taas tästä palata.. ;)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Hakkiz sanoi:
Tulipa tuossa tuo erinäisistä syistä viivästynyt revikkakin heitettyä kantaan. Käykää lukemassa ja/tai heittämässä omia (perusteltuja) arvioitanne lukija-arvosteluihin.

Tuosta arviosta haluisin sen verran valaista sinua, että kyllä siinä kokemusta karttuu ilman niitä "vihreitä pallojakin" keräämällä. Ne ovat vaan sitä yleiskokemusta, jota voi jakaa kaikkiin taitoluokkiin. Oletko huomannut, että siinä kun miekkaa heiluttaa vihollisten lihassa, niin sinne vasempaan laitaan tulee sellainen punainen exp.kerroin systeemi, kun magiaa niin se on sininen ja kun jousta käyttää niin keltainen. Ja kun tehokkaasti vihollista mätkii ilman itse paljon osumaa saaden niin kyllä siinä hyvin kokemusta saa.


Itse antaisin Fablelle 8:in. Ihan kiva paketti viikonlopuksi. Harmittaa kyllä, kun menivät leikkaamaan suurimman osan sen ominaisuuksista pois. Tosin kyllähän sitä rehentelyllä huomiota saa... :eek:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Locku sanoi:
Tuosta arviosta haluisin sen verran valaista sinua, että kyllä siinä kokemusta karttuu ilman niitä "vihreitä pallojakin" keräämällä. Ne ovat vaan sitä yleiskokemusta, jota voi jakaa kaikkiin taitoluokkiin. Oletko huomannut, että siinä kun miekkaa heiluttaa vihollisten lihassa, niin sinne vasempaan laitaan tulee sellainen punainen exp.kerroin systeemi, kun magiaa niin se on sininen ja kun jousta käyttää niin keltainen. Ja kun tehokkaasti vihollista mätkii ilman itse paljon osumaa saaden niin kyllä siinä hyvin kokemusta saa.

Viittasin sillä lähinnä semmoiseen seikkaan, että hahmo ei kehity ilman niitä pisteitä. Eli siis jos kannat raskasta miekkaa, et voimistu. Tai jos mätkit puuta metsässä harjoittelun vuoksi, et tule yhtään sen paremmaksi taistelijaksi. Tullaksesi paremmaksi taistelijaksi, sinun täytyy taistella oikeasti. Toki niitä kokemuspisteitä on erilaisia, joista vihreät ovat tärkeimpiä, mutta minusta Fableen olisi sopinut kuin nappi paitaan vastaava systeemi kuin miten hahmo kehittyy hyvien ja pahojen tekojen mukaan. Eli siis lihakset kasvaisivat, jos kantaisit miekkaa, tai jos käyttäisit vain magiaa, sinusta tulisi ruumiinrakenteelta heiveröisempi. Pointtihan oli siinä, että tuo kokemuspistesysteemi on valitettavan tavanomainen Fablen kaltaisessa pelissä...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Hakkiz sanoi:
Viittasin sillä lähinnä semmoiseen seikkaan, että hahmo ei kehity ilman niitä pisteitä. Eli siis jos kannat raskasta miekkaa, et voimistu. Tai jos mätkit puuta metsässä harjoittelun vuoksi, et tule yhtään sen paremmaksi taistelijaksi. Tullaksesi paremmaksi taistelijaksi, sinun täytyy taistella oikeasti. Toki niitä kokemuspisteitä on erilaisia, joista vihreät ovat tärkeimpiä, mutta minusta Fableen olisi sopinut kuin nappi paitaan vastaava systeemi kuin miten hahmo kehittyy hyvien ja pahojen tekojen mukaan. Eli siis lihakset kasvaisivat, jos kantaisit miekkaa, tai jos käyttäisit vain magiaa, sinusta tulisi ruumiinrakenteelta heiveröisempi. Pointtihan oli siinä, että tuo kokemuspistesysteemi on valitettavan tavanomainen Fablen kaltaisessa pelissä...

No tuo systeemihän on käytössä kaikissa roolipeleissä ja "roolipeleissä" :D
Mutta pahoittelen erehdystäni. Se kohta jäi vähän epäselväksi ja näemmä tulkitsin sen väärin. :rolleyes:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Locku sanoi:
No tuo systeemihän on käytössä kaikissa roolipeleissä ja "roolipeleissä" :D
Mutta pahoittelen erehdystäni. Se kohta jäi vähän epäselväksi ja näemmä tulkitsin sen väärin. :rolleyes:

Senpä takia se onkin pienoinen pettymys.

Ja tosiaan tuossa on kieltämättä tulkinnanvaraisuutta. Asian olisi varmasti voinut esittää tarkemminkin. Tuo kohta vain oli yksi niistä veitsenterälle joutuneista, kun alkuperäistä ylipitkää versiota arvostelusta rupesin tiivistämään. Katsoin, että maininta kokemuspisteistä riittää, koska systeemissä ei sinällään ole mitään erikoista muihin vastaaviin peleihin nähden.

Mutta hei, teillä tuntuu olevan mielenkiintoisia ja mukavasti toisistaan poikkeavia näkemyksiä Fablesta, joten käykääpä heittämässä niitä tuonne lukija-arvosteluihin. Olisi mukava nähdä, minkälainen keskiarvo lukijoilta pelille poksahtaisi. Fable tuntuu olevan myyntinsä perusteella tärkein Xbox-peli sitten Halon, mutta onko se ollut kaikille yhtä mukaansatempaava kokemus kuin minulle?
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Ihmetyttää kyllä mikseivät pelitalot halua uskaltautua kokeilemaan jotain uutta. Mutta onhan se monesti todettu, että tuttu on turvallista. Mutta samanlainen systeemi se on p'n'p (Kynä ja paperi) roolipeleissäkin, joten kaipa sitä voisi jollain kierolla tavalla pitää kunnianosoituksena...

Mutta nyt kun kerran ehdotit ja aikaa on niin kyllähän sitä voisi jonkinlaisen arvostelun kyhätä.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Paavi^ sanoi:
No jos Halossa oli epäselvä niin mikäs tässä on ;) Pelissä on kaksi erilaista tallennusta: Hero save ja World save. World save tallentaa koko pelimaailman ja on mahdollinen kun et ole questeissa. Hero save taas toimii vain kun on quest menossa, jolloin tallennetaan vain heron kyvyt. Oli vähän ilkeää kun puolivahingossa aloitin questin, enkä löytänyt mitään keinoa enää tallentaa peliä siihen paikkaan tai ladata ennen questin aloittamista.

Miten tuo muuten menee eli jos teen world saven niin kai sankarikin tallentuu samalla?Testasin tuota dosessa ihan kivalle vaikutti ja perjantaina olis tarkotus mennä ostamaan. :cool:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Teemu sanoi:
Miten tuo muuten menee eli jos teen world saven niin kai sankarikin tallentuu samalla?Testasin tuota dosessa ihan kivalle vaikutti ja perjantaina olis tarkotus mennä ostamaan. :cool:

Tallentuu.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Olisin myymässä Fablen NTSC-versiota ja kysymys kuuluukin: Pelasiko joku PAL-koneessa tuon NTSC-version läpi (tai ainakin niin pitkälle, että voi varmasti sanoa sen toimivan)?

Niin ja jos tosiaan kiinnostaa tuo NTSC-versio minulta poistaa, niin tarjouksia voi laittaa osoitteeseen puhveli@inorbit.com. Pistän kyllä tuonne varsinaisellekin myyntipuolelle ilmoituksen, kunhan tuohon toimivuuteen saan varmistuksen.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

puhveli sanoi:
Olisin myymässä Fablen NTSC-versiota ja kysymys kuuluukin: Pelasiko joku PAL-koneessa tuon NTSC-version läpi (tai ainakin niin pitkälle, että voi varmasti sanoa sen toimivan)?
Itse pelasin NTSC-version läpi, kuten myös Paavi^, toimii aivan varmasti, ei mitään ongelmia, voit myydä huoletta.
 
Ylös Bottom