Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ouch! Reilly's Rangers on itselle ollut kohtalainen bugimagneetti; jos Statesman Hotelin katolle eksyy ennen Reillyn tapaamista, tehtävä on menetetty jo ennen alkamistaan

Itse asiassa ei ole menetetty.
itse menin kans etsimään Reillyä kun en muistanut että hän makaa Underworldissa Ghoulien kanssa. Eli Rangerit ovat katolla jeesaat niitä ja tapaat ne sitte siellä Reillyn päämajassa eikä tarvitse erikseen mennä tapaamaan Reillyä Underwordiin
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Itse asiassa ei ole menetetty
Kyllä tuo on tullut jo kaikin puolin ympäri myllättyä useampaankin kertaan (vielä pitäisi joku kaunis päivä jaksaa pahis viedä tasolle 20 ja GOTY-versiokin olisi trophyjen myötä 100%) mutta tuossa tehtävässä tuli ensimmäisellä pelikerralla vastaan tilanne, jossa peli ihan erikseen mainitsi tehtävän epäonnistuneen vaikka en ollut sitä koskaan edes startannut (ja toisen kerran vaikka olinkin). Hirveä bugiläjähän tuo konsolipeliksi on mutta kyllä sille kummasti vaan jaksaa antaa anteeksi kerta toisensa jäljeen :D

Edit: Veikkaisin että katolle päästessä peli skriptaa muutaman super mutantin taistelemaan Reillyn porukan kanssa (metakkaahan siellä piisaa ennen kuin pääset portaille asti edes näkemään mitä tapahtuu) ja jos joku niistä pienellä munkilla sattuu Butcherin nirhaamaan niin jäljelle ei jää ketään, joka aloittaisi jutustelun jatkosta. Hissinhän kyllä saa liikkeelle jos tuon porukan pioneeri, Donovan, sattuisikin delaamaan mutta se "who are you" -pätkä tuntuu olevan pelille vähän kriittisempi paikka.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Hirveä bugiläjähän tuo konsolipeliksi on mutta kyllä sille kummasti vaan jaksaa antaa anteeksi kerta toisensa jäljeen :D

Edit: Veikkaisin että katolle päästessä peli skriptaa muutaman super mutantin taistelemaan Reillyn porukan kanssa (metakkaahan siellä piisaa ennen kuin pääset portaille asti edes näkemään mitä tapahtuu) ja jos joku niistä pienellä munkilla sattuu Butcherin nirhaamaan niin jäljelle ei jää ketään, joka aloittaisi jutustelun jatkosta. Hissinhän kyllä saa liikkeelle jos tuon porukan pioneeri, Donovan, sattuisikin delaamaan mutta se "who are you" -pätkä tuntuu olevan pelille vähän kriittisempi paikka.

Oiskohan toi sitte GOTY versiossa mutta ite 3 kertaa pelin läpi myllänneenä 2 kertaa "oikassu" suoraan katolle (eka kerta vahingossa) eikä mitn ongelmaa, vaikkakin kukaan ei ehtinyt kuolemaan. Muita vastaavia bugeja ei ole ollut paitsi...
You gotta shoot them in the head - tehtävä vai miten se meni, niin sitä en saanut tehtyä(ihmettelin pitkän aika) olin jo tappanut Ghoulin (tehtävänantaja) en muista nimeä, muut tyypit tapettu. Sain tehtyä sen kun kävin siellä salapaikassa hakemassa sen vähän paremman armorin... V***** kun ei muista nimiä enää... mutta jos joku saa selvää ja tietää mistä puhun niin hyvä sit... Ei varsinainen bugi mutta eri tavalla suoritettu... :p
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Nyt alkaa ensimmäinen pelisessio Fallout 3:n parissa. En ole pelannut koko pelisarjaa aiemmin. Oblivionin omistan, ja tämähän on jokseekin samantapainen kuin Fallout 3..?

Mutta asiaan. Te kokeneet, sanokaa jotain hyviä vinkkejä, joiden avulla pääsee hyvin alkuun. Mitä valintoja kannattaa tehdä, jotta peli sujuu paremmin ja Trophyjenkaan kanssa ei tule suuria probleemoita.

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Vinkkinä mitä olen itse huomannut jos halaut trophyja niin älä tee viimeistä tehtävää, muuten sivutehtävät jää tekemättä.
Ja
Älä käytä tai hävitä nuka kola quantum(niitä sinisiä) pulloja, kun tarvitset niitä eräässä tehtävässä
Muuten olen mennyt pelin läpi ihan normi palloilulla :D Sivutehtävät ovat vielä kesken, joten en ole huomannut että tuleeko jatkossa ongelmia.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Millaista SPECIAL-yhdistelmää suosittelette aloittelijalle? Millä stateilla ainakin menee hyvin?

No joo, eiköhän sitä pärjäile melkein millä vaan. Pistin "varmuuden vuoksi" kaiken aika samalle tasolle.
EDIT: Vaihdoin vähän SPECIALIA
Strength 5
Perception 7
Endurance 7
Charisma 6
Intelligence 9
Agility 4
Luck 2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Mutta asiaan. Te kokeneet, sanokaa jotain hyviä vinkkejä, joiden avulla pääsee hyvin alkuun. Mitä valintoja kannattaa tehdä, jotta peli sujuu paremmin ja Trophyjenkaan kanssa ei tule suuria probleemoita.
"Oblivion with guns" pitää aika hyvin kutinsa, joten ihan tavan pelaamista kehiin vaan ja maailma aukeaa palkitsevasti siinä samalla. Trophyjä ei sinänsä voi missata, joten niiden haalimisesta ei koidu minkään sortin ylimääräistä päänvaivaa - koko potti vaatii useammankin läpipeluukerran mutta jos maailma vain imee mukaansa niin moinen tapahtuu ihan puhtaasta omasta tahdosta.

Alku on avoimien ovien päivä mutta jos hyviksenä haluaa hahmoaan pelata, Explosives-taidon nostaminen 25:een niin pian kuin mahdollista antaa moiselle ihan hyvän lähtökohdan. Pahiksena taasen voi piipahtaa wastelandin ensimmäisen kaupungin, Megatonin, baarissa ja jutustella mukavia sikäläisten kanssa.

Noilla valinnoilla lähinnä varmistaa itselleen kotipesän, josta on mukava jatkaa loppumaailman kartoittamista ihan omaan tahtiin, omien mieltymysten mukaan. Ensimmäisellä pelikerralla kannattanee keskittyä taitoihin Speech, Science ja Lockpick ihan vain jotta jutustelu avaa peliä enemmän, terminaaleja voi hakkeroida ja lukotkin avautuvat vähemmällä vaivalla (kaikkea tuota on tiedossa läpi pelin). Toissijaisina taitoina kenties sitten Medicine (jos tuppaa ottamaan osumaa) ja Repair (pitää varusteet paremmassa kunnossa).

Muuta ei juuri alkuun tarvitse huomioida, jos edes tuotakaan - kaikki on pääsääntöisesti kiinni siitä, mitä tuota laajaa wastelandia kolutessaan sattuu milloinkin löytämään.

Edit: Tärkein meinasi unohtua, eli se pelin opettama VATS-systeemi on ihan oikeasti tarkoitettu käytettäväksi - voi alkuun tuntua vähän kömpelöltä ja turhalta, varsinkin etäältä mutta jos peliä FPS-tyyliin yrittää lähestyä niin todennäköisemmin vain tuhlaa ammuksensa eikä tee juuri minkään sortin vahinkoa. VATSin ulkopuolella voi myöhemmin nitistää kaiken maailman pikkuöttiäisiä tai sitä ilman taistellaan jos ei muutakaan vaihtoehtoa ole mutta noin pääsääntöisesti sen kautta ammutut laukaukset ovat niitä tehokkaimpia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Tosi on, VATSi on ihan ehdoton, itse käytän n. 90% sitä taisteluissa. Siin on myös se hyvä puoli et vatsin käytön aikana olet tavallaan "God modessa" :D eli et voi kuolla sillon kun se on käytös. Ja noihin statseihin sen verran et strength on aika hyödytön vert. oblivion koska tuliaseilla tässä pääsääntösesti taistelua käydään.

ja explosivet saa nostettua myös käyttämättä pisteitä sen nostoon kyseistä teht. tehdessä.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Mikä on muuten hienoin ase mitä olette wastelandista löytäneet? itellä taitaa olla Vengeance.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Millaista SPECIAL-yhdistelmää suosittelette aloittelijalle? Millä stateilla ainakin menee hyvin?

No joo, eiköhän sitä pärjäile melkein millä vaan. Pistin "varmuuden vuoksi" kaiken aika samalle tasolle.
Luck 1


Ite tykkään laittaa Luckin aika korkeeks, koska sen avulla löytää enemmän bottle cäppejä=enemmän rahaa= enemmän ja parempia aseita ja haarniskoja. Mut ihan hyvä laittaa kaikki aika tasoihin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Mikä on muuten hienoin ase mitä olette wastelandista löytäneet? itellä taitaa olla Vengeance.

Oma suosikki on kyllä Lincoln's Repeater

Ite tykkään laittaa Luckin aika korkeeks, koska sen avulla löytää enemmän bottle cäppejä=enemmän rahaa= enemmän ja parempia aseita ja haarniskoja. Mut ihan hyvä laittaa kaikki aika tasoihin.

Luck vaikuttaa muihinkin statseihin, mutta vaikutus taitaa olla aika vähäinen. Bottle cappejä kyllä kerääntyy runsaasti pelin aikana, ainoa mihin niitä tulee käytettyä on varusteiden korjaus jos ei ole repair skill kovin korkea. Viime pelisavella taitaa olla 100000 bottle cappiä, ellei enemmän :)

Strenghtillä ei tee paljoa, ellei sitten kerää kaiken löytämänsä ja aina välistä riehu pesäpallomailan ym kanssa (tai paljain käsin).
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Luck vaikuttaa myös siihen kuinka useasti tulee VATS:illa ammuttaessa Critical Hit. Ite laitoin alussa nyyppänä Luckin jopa 6:een, vai oliko se 7:ään, mut onpa tuo kyllä toiminut. :p

Nykyään oon level 19, ja pääpelistä jäljellä enää "Take it Back!" -tehtävä, jonka jätän viimeseksi, koska sen suorittamisen jälkeen saattaa lisäosat bugailla. Eilen menin Point Lookoutin läpi ja keräsin kaikki trophyt. Nyt varmaanki Operation: Anchoragen kimppuun.

Spoilia eräästä loppupään tehtävästä:
Kannattaa muuten tosiaan pelastaa se supermutantti-Fawkes "Finding the Garden of Eden" -tehtävässä, sillä kun on hyvä karma ja sen saa mukaansa kulkemaan, niin siitä on oikeesti kauheena hyötyä. Se on lähes kuolematon ja jos ite ei pärjää, niin menee piiloon kökkimään ja Fawkes hoitaa vihulaiset sekunneissa sillä sen lasertykillä. :D
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Trophyjä ei sinänsä voi missata, joten niiden haalimisesta ei koidu minkään sortin ylimääräistä päänvaivaa - koko potti vaatii useammankin läpipeluukerran...

Ei vaadi. Kaikki trophyt voi saada yhdellä pelikerralla, jos tallentaa/lataa pelin aina kun on sen leveltrophyn aika. Eli tallennat juuri ennen sitä leveliä mistä sen trophyn saa, ja sitten tekee itsensä vaikka pahaksi ja menee sille levelille, ja siitä saa trophyn. Sitten lataa pelin kun olit vielä edellisellä levulla ja teet itsestäsi neutraalin ja taas sama juttu. Toivottavasti ymmärsitte :D Mutta siis tota vain tarkoitin, että kaikki trophyt voi saada samassa pelissä, jossei jaksa useampaa peliä aloittaa (kuten minä). :p
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ei vaadi. Kaikki trophyt voi saada yhdellä pelikerralla, jos tallentaa/lataa pelin aina kun on sen leveltrophyn aika. Eli tallennat juuri ennen sitä leveliä mistä sen trophyn saa, ja sitten tekee itsensä vaikka pahaksi ja menee sille levelille, ja siitä saa trophyn. Sitten lataa pelin kun olit vielä edellisellä levulla ja teet itsestäsi neutraalin ja taas sama juttu. Toivottavasti ymmärsitte :D Mutta siis tota vain tarkoitin, että kaikki trophyt voi saada samassa pelissä, jossei jaksa useampaa peliä aloittaa (kuten minä). :p

Jees... Tuohon vielä sellanen vinkin poikanen, että pahaksi on paljon helpompi ja nopeampi itsensä saada, joten kannattaa pelata hyvänä, tallentaa ennen sitä leveliä, neutralisoida itsensä ja lopulta muuttaa itsensä pahikseksi. Tärkeää olisi myös pitää tallessa se save jossa olet hyvä juuri ennen leveliä jotta sama olisi helppoa myös tulevilla ns. "trophy-leveleillä".

Et sellasta. Pitäisköhän iskee kasautuvan pelattavankin uhalla tämäkin taas jossain vaiheessa koneeseen ja hakata tuo Operaatio Ankkurointi läpi...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ostin kyseisen pelin pari päivää sitten. Olen tykittänyt, kuin hullu puuroa pari päivää. Jäätymisistä sen verran, että Bigtown kohdassa, kun ne örkit hyökkää sinne ja käyt tappamassa ne, niin takaisin mennessä Bigtowniin peli jääty siinä vaiheessa, kun olin sillalla. Ratkaisin asian, boottaamalla koneen ja tallensin pelin, ennen Bigtownia ja Fast travelsin sinne, eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmia sen suhteen.

Törmäsin yhteen scifi ukkoon, jolla oli laser rifle ja sen tappamisen jälkeen sain sen haarniskan käyttöön, mutta en voinut käyttää sitä. Tuli ilmoitus, että mun pitää harjoitella sen käyttöä, mutta miten? Tietääkö kukaan?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Törmäsin yhteen scifi ukkoon, jolla oli laser rifle ja sen tappamisen jälkeen sain sen haarniskan käyttöön, mutta en voinut käyttää sitä. Tuli ilmoitus, että mun pitää harjoitella sen käyttöä, mutta miten? Tietääkö kukaan?

Jos se on power armor, niin sen käytön oppii:

Siellä Washingtonissa majailee Brotherhood of Steel, joka opettaa sen kyvyn.

Tai sitten muistin ihan väärin. :D
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ratkaisin asian, boottaamalla koneen ja tallensin pelin, ennen Bigtownia ja Fast travelsin sinne, eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmia sen suhteen.

Hoen tätä kuin rikkinäinen äänilevy, mutta saveta jatkuvasti (tai ainakin säännöllisesti). Peli voi jumittaa milloin tahansa, kyse ei ole tietyistä kohdista välttämättä.. Ja eri paikoille.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Hoen tätä kuin rikkinäinen äänilevy, mutta saveta jatkuvasti (tai ainakin säännöllisesti). Peli voi jumittaa milloin tahansa, kyse ei ole tietyistä kohdista välttämättä.. Ja eri paikoille.

Joo, olen huomannut tämän.. :)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Nyt alkaa palamaan käpy ihan tosissaan. Olen platinaa vääntämässä ja vielä pitäisi metsästää viimeinen Benemoth, muutama ihminen, hakkeroida terminaalit ja tehdä Take It Back. Peli on alkanut nyt kuitenkin junttaamaan aivan urakalla. Se alkaa olemaan hyytyminen/15 min tasoa jo.
 
Ylös Bottom