Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Sanoisin että big gunseja tulee vähiten käytettyä. sinko ja fatman ovat epäkäytännöllisiä monissa paikoissa ja minigun ja se laserminigun (en nyt muista nimeä) ovat suht harvinaisia. Joten kehotan pistämään small gunseihin ja energy weaponsseihin ne pisteet. panoksia saa esim. raidereilta small gunseihin ja presidentti Edenin kätyreiltä energy weaponsseihin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Miten Big Gunsien, Energy Weaponsien ja Small Gunsien käyttö jakautuu suunnilleen pelissä? Tietäisin vähän, paljonko niitä Skill Pointseja kannattaa laittaa niihin.
Ehdottomasti kannattaa panostaa Small Gunseihin. Varaosia löytyy helposti ja Hunting Riflella, Combat Shotgunilla, Chinese Assault Riflella ja Sniper Riflella pärjää alussa mainiosti. Kun vielä löydät noiden uniikkiversiot, niin ei pahemmin tule laserpyssyjä myöhemminkään ikävä.

Olen tehnyt omasta ukkelistani hiiviskelevän tarkka-ampujan ja panostanut aseluokissa ainoastaan Small Gunseihin. Wastelandissa voi tallustella aika huoletta, kun Reservist's Rifle tiputtaa kaukaa Deathclawinkin yhdellä headshotilla ja Terrible Shotgun on varalla lähikontakteja varten. Yleisaseena on huipputarkka Ol' Painless.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Olen jumissa Tranquility Lane-tehtävässä..
Olen mennyt tehtävää eteenpäin pelaamalla Bettyn "peliä". Tapoin (olikohan sukunimi Hendersson) naisen uunin avulla, enkä pääse pois talosta, koska se vaatisi avaimen, jota minulla ei ole. En voi tutkia naisen ruumistakaan löytääkseni avainta. Bugi, vai onko avain jossain mystisessä paikassa?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Olen jumissa Tranquility Lane-tehtävässä..
Olen mennyt tehtävää eteenpäin pelaamalla Bettyn "peliä". Tapoin (olikohan sukunimi Hendersson) naisen uunin avulla, enkä pääse pois talosta, koska se vaatisi avaimen, jota minulla ei ole. En voi tutkia naisen ruumistakaan löytääkseni avainta. Bugi, vai onko avain jossain mystisessä paikassa?

Tuo ulko-oven saa avattua, kuten suljettuakin, keittiössä sijaitsevasta tietokoneesta. :)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Olen koittanutkin jokaista kolmea valintaa koneessa, mutta kai sitä vielä pitää testata.
EDIT: Ongelma ratkenikin heti, kun koitin uudelleen. Aivot oli hieman jäässä pitkän pelaamisen jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Pelasin The American Dreamin loppua, ja törmäsin
Fawkesiin, joka nyt seuraa ja antaa tukea, sillä pelastin sen siinä yhessä tehtävässä.

Lopettaakos tuo koskaan palvelemista, vai onko mukana ihan kuolemaansa saakka? Mietin vain, että kannattaako ensin tehdä räiskintää vaativat tehtävät, kun hän vielä (?) on mukana.

Ja tuosta tehtävästä Take It Back!
lakkasin tekemästä tehtävää, kun sitä isoa robottia hinattiin ulkona pihalla. Rupesin sen jälkeen tekemään kaikkea muuta. Meneekö tuo Take It Back! mönkään, kun nyt katkaisin sen tuosta kohdasta, vai voinko huoletta tehdä sivutehtäviä?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Pelasin The American Dreamin loppua, ja törmäsin
Fawkesiin, joka nyt seuraa ja antaa tukea, sillä pelastin sen siinä yhessä tehtävässä.

Lopettaakos tuo koskaan palvelemista, vai onko mukana ihan kuolemaansa saakka? Mietin vain, että kannattaako ensin tehdä räiskintää vaativat tehtävät, kun hän vielä (?) on mukana.

...

Fawkes on lähes kuolematon ja mitä korkeampi sun level on, sitä kestävämpi myös Fawkes on. Fawkesille voi "antaa potkut" dialogin kautta ja se palaa aina sinne ghoulien asuttamaan Underworldiin (Museum of History), josta sen voi taas värvätä joukkoihinsa mukaan. Tosin pitää olla tietty karmalevel, että se lähtee matkaan (neutraali tai hyvä muistaakseni).

Fawkesista ei kannata huolehtia. Se on periaatteessa kuolematon. Tapoin sen kerran huvikseen ja olin sillä retkellä tappamassa Super Mutant Behemotheja, joten mulla oli mukana aseita tyyliin lähes täydessä kunnossa oleva Fatman (johon n. 15 pommia), täydessä kunnossa oleva Gatling Laser, Metal Blaster, Minigun, RPG... Ammuin kaikki Fawkesin päähän ja se ei ees murahtanu. Kesti about 30 min ennen kun se kuoli.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Fawkes on lähes kuolematon ja mitä korkeampi sun level on, sitä kestävämpi myös Fawkes on. Fawkesille voi "antaa potkut" dialogin kautta ja se palaa aina sinne ghoulien asuttamaan Underworldiin (Museum of History), josta sen voi taas värvätä joukkoihinsa mukaan. Tosin pitää olla tietty karmalevel, että se lähtee matkaan (neutraali tai hyvä muistaakseni).

Fawkesista ei kannata huolehtia. Se on periaatteessa kuolematon. Tapoin sen kerran huvikseen ja olin sillä retkellä tappamassa Super Mutant Behemotheja, joten mulla oli mukana aseita tyyliin lähes täydessä kunnossa oleva Fatman (johon n. 15 pommia), täydessä kunnossa oleva Gatling Laser, Metal Blaster, Minigun, RPG... Ammuin kaikki Fawkesin päähän ja se ei ees murahtanu. Kesti about 30 min ennen kun se kuoli.

Itselläni Fawkes hyppäsi kalliolta alas ja kuoli :D
Toisella kerralla tuli semmoinen iso mutantti jolloin Fawkes bugitti kummasti ja kuoli sen iskuihin :D
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Mistä voi aloittaa Operation: Anchorage, Point Lookout, The Pitt ja Mothership Zeta lisä-osat?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

No niin nyt on kaikki lisä-osat pelattu läpi.
Tässsä olisi nyt kaikki parhuus järjestyksessä:
1. The Pitt
2. Point Lookout
3. Opertation: Anchorage
4. Broken Steel
5. Mothership Zeta
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Onnistuin sitten jotenkin todella ruhtinaallisesti ryssimään ja hävittämään Jerichon jonnekin Rivet Cityn uumeniin.
Ohessa spoilereita, joten ne, jotka peliä pelailevat, ei kannata ehkä katsella:

Olin menossa tapaamaan Pinkertonia Rivet Cityn laivan keulaosaan. Kipusin Rivet Cityn katolle ja asiaa hieman mietittyäni, dyykkasin katolta laivan osien välissä olevaan veteen ja sukeltelin keulaosaan sisälle muina miehinä. Listin Mirelurkit ja kävin morjestamassa Pinkertonia jne.
Hengailin muina miehinä Megatonissa ja Rivet Cityssa ja porsastelin oman aikani, tallentelin peliä välissä.

Lähdin suorittelemaan Abraham Washingtonin tehtävää National Archiveihin kunnes huomasin että vanha paskanaama, Jericho, ei olekaan enää mukana. Aloin miettiä, että hetkinen, se kikkailuni siellä Rivetin katolla ei ehkä ollut NPC:n kannalta sitä normaaleinta touhua, joten ehkä mies on kadonnut sinne. Menin takaisin, ei näkynyt. Sukelsin laivan etuosaan, ei näkynyt sielläkään. Odottelin kokonaisen päivän ajan Rivetin sisäänkäynnillä, ei mitään.

Palasin Megatoniin, Jericho ei ollut sielläkään.
Kyllästyttyäni tähän, suorittelin hassunhauskan tappotehtävän Underworldissa ja Charon lupasikin lähteä mukaani, mutta sanoi, että porukassani on liikaa sakkia. Tämä tarkoittainee sitä, että jericho on jossain hengissä. Haluaisin päästä äijästä eroon ASAP, koska Charon vaikuttaa mahtavalta hahmolta.

Mistä hiivatista löydän Jerichon???
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Onnistuin sitten jotenkin todella ruhtinaallisesti ryssimään ja hävittämään Jerichon jonnekin Rivet Cityn uumeniin.
Ohessa spoilereita, joten ne, jotka peliä pelailevat, ei kannata ehkä katsella:

Olin menossa tapaamaan Pinkertonia Rivet Cityn laivan keulaosaan. Kipusin Rivet Cityn katolle ja asiaa hieman mietittyäni, dyykkasin katolta laivan osien välissä olevaan veteen ja sukeltelin keulaosaan sisälle muina miehinä. Listin Mirelurkit ja kävin morjestamassa Pinkertonia jne.
Hengailin muina miehinä Megatonissa ja Rivet Cityssa ja porsastelin oman aikani, tallentelin peliä välissä.

Lähdin suorittelemaan Abraham Washingtonin tehtävää National Archiveihin kunnes huomasin että vanha paskanaama, Jericho, ei olekaan enää mukana. Aloin miettiä, että hetkinen, se kikkailuni siellä Rivetin katolla ei ehkä ollut NPC:n kannalta sitä normaaleinta touhua, joten ehkä mies on kadonnut sinne. Menin takaisin, ei näkynyt. Sukelsin laivan etuosaan, ei näkynyt sielläkään. Odottelin kokonaisen päivän ajan Rivetin sisäänkäynnillä, ei mitään.

Palasin Megatoniin, Jericho ei ollut sielläkään.
Kyllästyttyäni tähän, suorittelin hassunhauskan tappotehtävän Underworldissa ja Charon lupasikin lähteä mukaani, mutta sanoi, että porukassani on liikaa sakkia. Tämä tarkoittainee sitä, että jericho on jossain hengissä. Haluaisin päästä äijästä eroon ASAP, koska Charon vaikuttaa mahtavalta hahmolta.

Mistä hiivatista löydän Jerichon???

Toi on yks tän pelin bugeista. Joskus muutaman tehtävän jälkeen saattaa tulla ilmoitus että se on palannut sinne mistä sen löytää jos sille antaa kenkää. Joskus seuraaja voi hävitä lähes lopullisestikin. Itellä hävis yks kerta Sharon heti kun olin sen mukaan ottanu ja viimeisessä tehtävässä tuli ilmoitus et se on palannut underworldiin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Hommasin just tän pelin, ja en vielä oikein osaa :) Mulla olis kaksi kysymystä:

1) Eli miten tuo karma-level vaikuttaa peliin ja mistä sen näkee? Tiedän että se näkyy tuolta Load game ja odottaa hetken niin näkee, mutta entä pelin aikana.

2)Mites tästä pitäs jatkaa: (On ihan pelin alussa, mutta pistän spoilerit varmuuden vuoksi)
Menin sinne Megatoniin ja puhuin vähän kaikkien kanssa, ja sain tehtäviä, mutta esim. en pysty vielä korjaamaan putkia tai koskemaan pommiin ja se mies kenelle piti puhua "isästä" pyytää sellaisia summia, joita mulla ei vielä ole. Mitä tässä kohtaa pitäis tehdä? Feilasin viel sen verran, että se sheriffi sai surmansa, kun kerroin sille toisesta tyypistä joka halus mun räjäyttävän pommin ja sen jälkeen tapoin sen toisen tyypin ja nyt pommille ei oo enää syytä tehdä mitään :D Mutta voin palata aiempaan seiviin, jossa vasta tulen kaupunkiin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Nosto. Ja anteeksi tyhmä kysymys...

Mulla on tuo perus Fallout3 ilman lisäreitä. Nyt tilasin game of the year version ja kysynkin että toimiiko vanhat seivit uuden diskin kanssa joka sisältää lisärit?
 
Nyt tilasin game of the year version ja kysynkin että toimiiko vanhat seivit uuden diskin kanssa joka sisältää lisärit?
Jos ovat saman alueen julkaisuja, niin toimii. Eli esim. Jenkki-GOTY ei lue EU-Falloutin savea, mutta EU-GOTY lukee.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Nyt peli on pelattu läpi, ja platina tuli Take it Back! -trophyn kyljessä.
Statsit olivat yllättävän optimit lopussa (lvl 20). Sattumaakin oli mukana, sillä Intelligence oli aluksi 9, ja Intelligence-Bobblehead löytyi melkeinpä niin nopeasti kuin mahdollista. Kaikki hauskimmat skillit olivat 100 ja kuvastaa aika hyvin omaa pelityyliä.


Skills (Kaikki Bobbleheadit löydetty)
Barter 44
Big Guns 35
Energy Weapons 90 (Tesla-armorilla 100)
Explosives 60
Lockpick 100
Medicine 86
Melee Weapons 32
Repair 100
Science 100
Small Guns 100
Sneak 100
Speech 100
Unarmed 33

Ei siis sillä, että nuo statsit niin tärkeät olisi. Hyvä peli kyllä! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Vieläkös tämän pelin GOTY versio on yhtä buginen kuin ennenkin? Vai onko Bethesda tehnyt jotain asialle? Itse myin koko pelin kun jumitti melkein koko ajan

Eihän tuohon mitään patcheja ole julkaistu enään :rolleyes:.. Itse tuossa taas vaihteeksi kävin heilumassa Wastelandissa ja muutaman tunnin seikkailu päättyi sitten kaatumiseen :D.. Itsellä tuo tosin on ollut harvinaista.
 
Ylös Bottom