Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)
Menipähän taas rahaa hyötykäyttöön. Kävin puolen päivän aikaan hakemassa ennakkovarattua peliäni, mutta kauppias sitten vilautti paria ylimääräistä Collector's Editionia. Noin 15 sekuntia mietittyäni pistin sitten vielä parikymppiä lisää ja ostin tuon rihkamaversion. Vaan onpa tuo peltinen boksi kyllä hienokin.
Pelissä nyt päädytty pienehkön harhailun jälkeen juuri Megatoniin. Fiilikset ovat hieman kaksijakoiset. Toisaalta maailma vaikuttaa uskottavalta ja mielenkiintoiselta tutkia, mutta ainakaan toistaiseksi peli ei ole erityisen vahvasti temmannut mukaansa. Tätä ennen pelaamiini Dead Spaceen ja Fable 2:een ihastuin suunnilleen saman tien, Fallout antaa vielä odottaa. Tämä lienee tietysti avoimen maailman mukanaan tuomia juttuja; sellaista lienee mahdotonta tehdä yhtä intensiiviseksi. Myös osa tuotantoarvoista hieman ärsyttää, esimerkiksi jotkut tekstuurit ovat tarpeettoman suttuisia ja 3rd person -kuvakulmaa ei kertakaikkiaan voi käyttää kuin oman hahmon ihastelemiseen, sen animointi kun on sen verran huonoa. Eipä sillä, 1st personista pelattavaksi tämä on kuitenkin suunniteltu, joten annetaan armahdus.
Mutta ei sillä, useampi tunti hujahti huomaamatta, joten jo nyt vaakakuppi kuitenkin kallistuu positiivisen puolelle, vaikkei vielä olla päästy kunnolla vauhtiin edes. Mielestäni VATS on toteutettu erinomaisesti. AP:t eivät riitä aivan kaikkeen, kuten ei pidäkään, ja itse haluan nähdä hidastuksia joka ikisestä lyönnistäni tai laukauksestani.
Se ei liene mikään yllätys, että jonkin verran F3:a on kyllä tyhmennetty edellisiin osiin nähden, ja ainakaan vielä ei mitään erityisen herkullista dialogia ole tullut vastaan. Pelaan tosin varsin keskivertohahmolla kaikin puolin, pitää vielä joskus testailla esimerkiksi älykköä ja idioottia erikseen, ennen kuin antaa tuosta tuomion.
Tulevat tunnit näyttänevät, että mitä Bethesda on yhdelle pelihistorian kaikkein uraauurtavimmista ja monipuolisimmista pelisaagoista on tehnyt. Toistaiseksi en ole vielä täysin vakuuttunut, mutten myöskään yhtä skeptinen kuin ennen Leipzigin paljastamia infoja olin.
Edit:
Spoileritagit kiitos

... Itsekkin olisin tuon halunnut samalla lailla kokea
Jos yhtään lohduttaa, mulle ei tuollaista Vaultista poistuttaessa tullut, ainoatakaan mole rattia en ole vielä nähnyt. Kenties tässä sentään jonkin verran on satunnaisuuttakin mukana.