Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Ostin pelin diginä 10.11. Livestä, mutta eipä ole näkynyt Fallout3 koodia. Onko muille digiostajille tullut jo koodi?

"Osta Fallout 4 -peli 8.2.2016 mennessä ja saat Fallout 3 -pelin Xbox 360:lle. Fallout 3 -pelikoodi toimitetaan Xbox-järjestelmäsi viestikeskukseen 7–10 päivän kuluessa. Lunasta koodisi Xbox Onen tai Xbox.comin kautta. "
 
Vastaus: Fallout 4

Mielenkiintoista seurata tätä bugikeskustelua. Itselläni ei nimittäin ole peli kaatunut kertaakaan eikä yhtään ainutta bugia ole vaikeuttanut etenemistä. Kellossa on nyt melkein kolme kokonaista päivää täynnä ja ensimmäinen läpäisy on takana Brotherhood of Steelin riveissä.

PC-versiossa tämä erilaisten bugien kirjo olisi vielä ymmärrettävää (mutta ei hyväksyttävää), mutta ei voi käsittää, miten täysin identtisillä konsolialustoilla joillakin on niin paljon ongelmia bugien kanssa ja joillakin ei laisinkaan. :confused: Fallout 4:ssa taitaa olla niin valtava määrä juonellisia vaihtoehtoja, että jostain tietystä skenariosta koituu aina virheitä ja minulla on käynyt vain tuuri, etten ole törmännyt sellaiseen...
 
Vastaus: Fallout 4

Fallout 4:ssa taitaa olla niin valtava määrä juonellisia vaihtoehtoja, että jostain tietystä skenariosta koituu aina virheitä ja minulla on käynyt vain tuuri, etten ole törmännyt sellaiseen...
Ylipäätään kaikissa avoimen maailman peleissä on niin loputon määrä erilaisia variaatioita siinä, mitä ihmiset tekevät, joten joillain jotkin bugit laukeavat ja toisilla eivät. Ja bugit kun ovat ns. seurallisia otuksia, monesti yhden bugin laukeaminen aiheuttaa kaskadiefektin, ja uusia ongelmia ilmenee koko ajan enemmän.
 
Vastaus: Fallout 4

Sulkeeko Brotherhood of Steelin tehtävät jotain muita tehtäviä pois vai pystyykö tässä tekemään kaikkien eri ryhmittymien tehtävät? Ainakin Skyrimissä pystyi tekemään kaikki mitä halusi.
 
Vastaus: Fallout 4

Sulkeeko Brotherhood of Steelin tehtävät jotain muita tehtäviä pois vai pystyykö tässä tekemään kaikkien eri ryhmittymien tehtävät? Ainakin Skyrimissä pystyi tekemään kaikki mitä halusi.
Sulkee. Mielestäni välillä tuli ilmoitus heti tehtävän alussa, välillä ilmeni vasta tehtävän jälkeen, jos menee sukset ristiin joidenkin kanssa.
 
Vastaus: Fallout 4

Sellainen (vähän ärsyttäväkin) ominaisuus, joka saattaa olla kaikille sarjaa pelanneille aivan triviaali asia, mutta siis tuo charmi vaikuttaa osto ja myyntihintoihin joka kerta. Eli joka ainoa kerta kun menet myymään ja ostamaan niin kannattaa muistaa vaihtaa kledjut.
Oletin, että "naama" jää muistiin kun kerran käy. Lisäksi kannattaa vetää niitä pillereitä jotka nostavat charmia jos isomman satsin meinaa vaihtaa tavaraan/rahaksi.

Mulla meni aivan ylettömästi rahaa hukkaan, kun en tajunnut tuota ja tein varmaan suurimmat ostot ja myynnit sotatamineissa ja maksoin melkein tuplat kaikista ja sain varmaan myös puolta vähemmän myynneistä.

Onko noille vaatesarjoille jonkinlainen favorites, tai siis on, mutta en ymmärtänyt sitä tai sitten vaan en osannut. Eli siis että saisi koko vaatesarjan joka on päällä tallennettua ja sitten toiseen paikkaan toinen. Tyyliin charmivarustus ja sotavarustus?
 
Vastaus: Fallout 4

Ei bottlecapseja tarvi "maxata" varsinkaan, jos laittaa yhden perkin siihen että niitä löytää enemmän. Niitä tulee niin pirusti ja ei niitä oikein mihinkään tarvitse. Itse olen lähinnä ostanut pateja kauppiailta.

Joten en sinäänsä murehtisi noista menetetyistä rahoista.
 
Vastaus: Fallout 4

Mulla on on kyllä koko ajan melki loppu. Nimenomaan pateja kauppiailta, sekä sekalaisesti jotain romua missä tarvittavia komponentteja, fiberclass, nuclear, gears, jne. tullut ostettua. Vähän muita kuin pateja tosin.

Sellainen juttu tuossa alussa kun menee Diamond Cityyn jossa kävi itellä flaksi (paan spoilereihin)
Kun menee sinne, niin siellä on se taistelu jossa muutama super mutant, joita ne security-ukot tuhoaa. Ekalla kerralla kun menin siihen niin niistä kaksi ukkoa kuoli taistelussa. Sain mahtavat varusteet niiltä, mutta kävelin miinaan ja kuolin ennen tallennusta.
Sitten otin edellisestä tallennuksesta niin jouduin hieromaan ainakin kymmenen kertaa, ennenkuin kävi niin että security kuoli. Tuuri siis sinänsä, että näin edes että ne voi kuolla.
Tässä vaiheessa peliä nuo oli tuolle mun kukkakepille enemmän kuin sata jänistä.
 
Vastaus: Fallout 4

Fallout 4:ssa taitaa olla niin valtava määrä juonellisia vaihtoehtoja, että jostain tietystä skenariosta koituu aina virheitä ja minulla on käynyt vain tuuri, etten ole törmännyt sellaiseen...
Juonen osalta olen edelleen Diamond Cityssä eli täysin alkuvaiheessa. Tästä huolimatta peli ratkeilee liitoksistaan tauotta (alusta PS4).

Nimimerkillä: Peli kaatui kahteen kertaan Fast Travelin yhteydessä tänään aamupäivällä

tai

Nimimerkillä: 75 tallennusta, joista osa on "vioittunut".
 
Vastaus: Fallout 4

Itse pelaan PC:llä, mutta suurempia bugeja ei ole vastaan tullut. Ainoastaan Diamond Cityn hissiin jäin jumiin. Se ei liikkunut mihinkään eikä pois päässyt. Pitkään hukassa ollut koiruus löysi itsensä kaveriksi sinne hissiin. Siinä mä sitä rapsuttelin aikani kun luulin että jotain tapahtuu, mutta ei.
Siihen ei auttanut kuin edellinen save.
 
Vastaus: Fallout 4

Ilmeisesti minun pitää kerätä kaikkee romua maailmasta aseisiin vai onko pelissä joku asekauppa olen harkinnut jos möisi kun en vaan osaa yleensä osaan heti aina jostain syystä nyt en
 
Vastaus: Fallout 4

Kop kop, mutta toista vuorokautta pelannu enkä oo vielä diamond cityssä [emoji23] mut eipä oo ollu bugejakaan. En spoilaa, mutta castle -tehtävät ovat olleet haastavuudelta parhaita [emoji106] tänään paukahti lvl20 ja taas on vaikeustaso sopivan veitsenterällä menoa. Perkkien kanssa saa todellakin painia ku tuntuu, että jokaista tarvis [emoji23]
 
Vastaus: Fallout 4

Ostin pelin diginä 10.11. Livestä, mutta eipä ole näkynyt Fallout3 koodia. Onko muille digiostajille tullut jo koodi?

"Osta Fallout 4 -peli 8.2.2016 mennessä ja saat Fallout 3 -pelin Xbox 360:lle. Fallout 3 -pelikoodi toimitetaan Xbox-järjestelmäsi viestikeskukseen 7–10 päivän kuluessa. Lunasta koodisi Xbox Onen tai Xbox.comin kautta. "

Tänne kyllä saapui koodi tuossa viikko sitten. Ennakkovarauksen yhteydessähän tuon nyt ainakin sai. Tiedä sitten pysyykö diili pystyssä myös tuollaisella myöhemmälläkin ostopäivämäärällä.
 
Vastaus: Fallout 4

Vielä kun pystyis pelaa niin aiai:
Näytä liitetiedosto 15086

Tämä peli on kyllä syönyt melko suuren siivun oikeasta elämästä, syöminen ja nukkuminen on mitä sattuu ja arkea pitäis vielä pyörittää. Aina kun on menossa tekemään yhtä tehtävää, niin äkkiä huomaakin matkan varrella sata muuta mielenkiintoisempaa juttua! Seuraavana päivänä sitten on että, ai niin se tehtävä ja sama homma jatkuu, eilen sit päätin että nyt perhana sit oikeesti teen tämän tehtävän. Noh, eihän siitä mitään tullut.
 
Vastaus: Fallout 4

Boksilla pelailen ja reilu 6 tuntia takana. Pari kertaa on save corruptoitunut, mutta onneksi olin varautunut ja otan aina kaksi savea:D Keskusteluiden tekstitykset jumittavat myös ikävän usein. Muuten vaikuttaa hyvältä.

Lähinnä Concordin taloja oon käyny läpi ja keräilly kaikki hyödyttömät ja hyödylliset tavarat mukaan. Sniperikin löytyi ja odotan innolla sen testaamista. Koira piti jättää jo koppiin kun se houkutteli kerran mirelurkkeja paikalle ja on muutenkin koko ajan edessä. Ton uuden VATSIn kanssa on hieman totuttelemista, kun se aika ei pysähdykkään kokonaan. Siitä syystä sitä on myös tullut käytettyä vähemmän.
 
Vastaus: Fallout 4

Tuli muuten huomattua kohtuullisen ärsyttävä vika Fallout 4:sta, joka liittyy karismaan & barter hinnoitteluun.

Testasin Diamond Cityssä kuinka paljon paremmat hinnat saan, jos pukeudun asusteisiin jotka nostavat karismaa. Erinäisten vaatekappaleiden myötä oma karisma nousi viidellä, mutta yllätyksekseni huomasin että barter hinnat olivat huomattavasti heikommat*. Koitin samaista kikkaa toisella kauppiaalla ja lopputulos oli sama: sain paremmat osto- & myyntihinnat kun hahmolla oli pelkät bokserit jalassa.

*Esimerkiksi Fat Man kustansi 6000 capsia boksereilla vrt. 7100 capsia +5 karisma kuteet päällä.

E: Kokeilin samaista kikkaa oman settlementin kauppiailta ja sain paremmat hinnat, mitä alempi karisma. Melko perustavanlaatuinen moka näin roolipeliltä :rolleyes:.

[video=youtube;Lnxo7zNZxnc]https://www.youtube.com/watch?v=Lnxo7zNZxnc[/video]

Sama asia jos pelaajan kantokyky heikkenisi, mitä suuremman Strength arvon on kehittänyt hahmolleen. Anteeksi kielenkäyttöni mutta v**** mitä paskaa Bethesda. Nyt ollaan kyllä alitettu jo Fallout: New Vegas tämän päivän pelisessioiden myötä.
 
Vastaus: Fallout 4

Itellä kävi sellainen bugi että olin kykkimässä nurkan takana ase kourassa ja ammuskelin vihuja niin ku peruutin vähän taaksepäin enemmän suojaan niin hahmo tipahti lattian läpi jonnekin "tyhjyyteen" ja kuoli siihen. Mielenkiintoista. Noh, ite seivaan koko ajan, onneksi tässä on seivaus tehty niin hyvin kun sen vain voi tehdä. On autosave, voi seivaa manuaalisesti milloin haluaa ja sit on vielä loistava quicksave. Näin se pitää tehdä.

Muita bugeja ei oo vielä näkynyt. Aika alussa tosin ollaan, vasta pääsin Bostoniin vähän aikaa sitten.
 
Vastaus: Fallout 4

Jatkoa aiemmalle viestille. Barter hinnat heikentyvät myös, mitä korkeampi on SPECIAL Charisma taso. Mikä on melko ikävä tilanne koska Fallout 4:ssa olen juurikin satsannut hahmon karismaan, mikä on tasolla 9. Se on hieno tietää useamman kymmenen tunnin jälkeen, että olen tuhlannut yhdeksän pistettä kykyyn, joka on itseasiassa vaikeuttanut pelaamista. Ei ihme, että olen ollut kokoajan persaukinen Fallout 4:ssa vrt. kahteen aiempaan Fallout peliin, missä tilanne on ollut täysin toinen pelatessani korkean karisman hahmolla.

Ei tässä voi muuta kuin nauraa, miten rikkinäinen peli on kyseessä - jopa Bethesdan mittapuulla. Etenkin kun huomioi, että maantantain ~2-3 tunnin pelisession aikana Fallout 4...

- korruptoi tallennuksen
- kaatui kahteen kertaan
- hahmo teleporttasi toiseen kerrokseen VATS:n käytön yhteydessä
- Feneuil Hall alueen fps oli silmiin pistävän alhainen
- Pit Boyn yhteenveto settlementeistä on täysin viallinen*
- ja kirsikkana kakun päällä tieto, että korkea karisma heikentää osto- ja myyntihintoja.

* Esim. Pit Boy hälyyttelee, miten tietyissä asutuksissa ei ole lainkaan joko vettä, ruokaa tai sänkyjä, jonka johdosta moraali/onnellisuus on laskussa. Kuitenkin kun tarkistan tilanteen paikan päällä aiemmin mainituista resursseista ei ole minkäänlaista pulaa.
 
Vastaus: Fallout 4

korkea karisma heikentää osto- ja myyntihintoja.
Tätä olen tänään testaillut parilla hahmolla, erilaisilla kuteilla ja kemikaaleilla. Toimii ihan niinkuin kuuluukin, eikä noin kuin sinulla. Enkä löytänyt Googlellakaan toista tapausta.
 
Vastaus: Fallout 4

Enkä löytänyt Googlellakaan toista tapausta.
Tietyllä tapaa harmillista, koska tässä tapauksessa Bethesdalla ei ole mitään intressiä korjata kyseistä ongelmaa. Yksi vaihtoehto on tarkastella vanhoja tallennuksia ja toivoa, että karisma on toiminut jossain kohtaa oikealla tavalla.
 
Ylös Bottom