Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Onkohan kukaan törmännyt samaseen bugiin?

Lyöttäydyin Instituten leipiin pitkän harkinnan jälkeen ja nyt kun tuo Railroadin Desdemona pitäis käydä nistimässä niin paha bugi ilmenee.
Nimittäin sisäänkäynti Railroadin tiloihin on kiinni, se sama salaovi jonka pystyi aiemmin aukomaan sitä kivikiekkoa käyttämällä. Kiekkoa pystyy pyörittää, mutta keskellä olevaa laattaa ei pysty painamaan joka aktivoisi kirjaimen.
 
Vastaus: Fallout 4

Täällä on onneksi saatu nauttia pelistä lähes kokonaan ilman bugeja. Toki jotain pieniä on silloin tällöin, muttei mitään ole tullut tässä 26 tunnin aikana mistä jaksaisin edes tänne raportoida. Lukuunottamatta tuo josta aiemmin jo mainitsikin että peliaikakello jostain syystä tuplaantunut.. vai näkeekö tota peliaikaa muualta kuin edellisen tallennuksen info-kohdasta?
E: Nyt taisinki keksiä mistä tuo johtui. Tuo ilmeisesti laskee myös safemodessa olleet tunnit :( eipä tuo sitten taida mikään bugi olla, mutta erittäin huono ominaisuus vähintäänkin.


Menipähän äsken taas yli kaksi tuntia hetkessä kun aloin tuota The Castlea jälleenrakentamaan. Todella koukuttavaa hommaa tuo :D no, muurit sai paikattua ja vähän muuta suojausta aloitettua. Huomenna varmaan voisi alkaa sitten sähköjä sun muita virittelemään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 4

Jatkoa aiemmalle viestille. Barter hinnat heikentyvät myös, mitä korkeampi on SPECIAL Charisma taso. Mikä on melko ikävä tilanne koska Fallout 4:ssa olen juurikin satsannut hahmon karismaan, mikä on tasolla 9. Se on hieno tietää useamman kymmenen tunnin jälkeen, että olen tuhlannut yhdeksän pistettä kykyyn, joka on itseasiassa vaikeuttanut pelaamista. Ei ihme, että olen ollut kokoajan persaukinen Fallout 4:ssa vrt. kahteen aiempaan Fallout peliin, missä tilanne on ollut täysin toinen pelatessani korkean karisman hahmolla.

Meneeköhän se karismamittari ympäri? Eli 9→10→0→1→2→3 jne. tai kympin jälkeen vain sekoaa ja laskee sen nollaksi. Mulla toimii normaalisti eli karismavaatteilla hinnat tippuu ja myymällä saa enemmän korkkeja(cha2+5vaatteet).
 
Vastaus: Fallout 4

Menipähän äsken taas yli kaksi tuntia hetkessä kun aloin tuota The Castlea jälleenrakentamaan. Todella koukuttavaa hommaa tuo :D no, muurit sai paikattua ja vähän muuta suojausta aloitettua. Huomenna varmaan voisi alkaa sitten sähköjä sun muita virittelemään.

Itsekkin rakentelen linnaan, niin saako ne sortuneet seinät jotenkin korjattua vai ?
 
Vastaus: Fallout 4

Onneksi en aloittanut vielä pelaamaan. Fallout 3 jäi aikoinaan kesken pelin pysäyttäneen bugin vuoksi, joten en haluaisi toiste kokea vastaavaa. Odotellaan. :) Ehkä kevääseen asti..?
 
Vastaus: Fallout 4

Itsekkin rakentelen linnaan, niin saako ne sortuneet seinät jotenkin korjattua vai ?

Ei niitä uudenveroisiksi saa, mutta itse paikkasin sortumat Structures -> Wood -> Floors -> Shack Foundation -palikalla. Kun tarkasti asettelee niin tulee ihan hyvää jälkeä. Kyseessä siis betonikuutio, jonka päällä puulattia.
 
Vastaus: Fallout 4

Itsekkin rakentelen linnaan, niin saako ne sortuneet seinät jotenkin korjattua vai ?
Mitään virallista korjaustapaa ei ole, mutta yllättävän siistit saa noilla Shack foundationeilla. Eli löytyy Structures -> Wood -> Floors kohdasta.
Niitä kun pystyy laittamaan osittain myös maan sisään niin ei jää hölmön näköiseksi.
Näköjään Youtubesta löytyy myös videoita eli tuohon tyyliin itsekin tein:

https://youtu.be/kvEPfZ7LbpE
 
Vastaus: Fallout 4

Tietyllä tapaa harmillista, koska tässä tapauksessa Bethesdalla ei ole mitään intressiä korjata kyseistä ongelmaa. Yksi vaihtoehto on tarkastella vanhoja tallennuksia ja toivoa, että karisma on toiminut jossain kohtaa oikealla tavalla.

Bugit ovat tietty aina ikäviä asioita ja tässä tapauksessa laittaisin sinuna asiasta mailia Bethesdalle. Pitääpä laittaa tämä peli taukotilaan ja palata siihen korjauksien jälkeen.
 
Vastaus: Fallout 4

Onkohan kukaan törmännyt samaseen bugiin?

Lyöttäydyin Instituten leipiin pitkän harkinnan jälkeen ja nyt kun tuo Railroadin Desdemona pitäis käydä nistimässä niin paha bugi ilmenee.
Nimittäin sisäänkäynti Railroadin tiloihin on kiinni, se sama salaovi jonka pystyi aiemmin aukomaan sitä kivikiekkoa käyttämällä. Kiekkoa pystyy pyörittää, mutta keskellä olevaa laattaa ei pysty painamaan joka aktivoisi kirjaimen.

Joko bugi tai sitten sinulta jäi jotain huomaamatta:

Kun itse rynnäköin tuonne Railroadin päämajaan BoS:n jäsenenä, taistelutoverini kiinnittivät salaoveen pommin, joka minun piti virittää ja räjäyttää. Itsekin meinasin alkaa kiekkoa pyörittelemään ennen kuin huomasin tuon pommin. Sitten rynnäköinti sujuikin kuin kiskoilla. (Pun intended)
 
Vastaus: Fallout 4

Meneeköhän se karismamittari ympäri? Eli 9→10→0→1→2→3 jne. tai kympin jälkeen vain sekoaa ja laskee sen nollaksi.
Voi hyvinkin olla mahdollista. Eilisen session jälkeen pelistä meni aikalailla maku erinäisten ongelmien myötä. Nykyisellään on vaikea nauttia pelaamisesta, kun pakosti miettii "kuuluiko näin tapahtua vai onko tämä jatkumoa aiemmille mahdollisille bugeille?" (Ts. meneeko peli nyt kokoajan vain enemmän epävakaammaksi.) Tietty ei tässä voi syyttää loppujen lopuksi ketään muuta kuin itseä, koska tiedossa oli ettei Bethesdan pelejä kannattaisi ostaa heti julkaisussa. Heikko luonne, minkäs teet.

Odotellaan. :) Ehkä kevääseen asti..?
Syksyyn asti, jolloin ehkä julkaistaan GOTY -versio, johon kuuluu Season Pass sisältö? Jos ostat F4:n kannattaa vakavasti harkita PC -versiota. Itse laitoin juuri PS4 -version huuto.nettiin myyntiin (vink vink) ja ehkä sitten vuoden päästä noukin Fallout 4:n pilkkahintaan Steamin joululalennuksesta.
 
Vastaus: Fallout 4

Joko bugi tai sitten sinulta jäi jotain huomaamatta:

Kun itse rynnäköin tuonne Railroadin päämajaan BoS:n jäsenenä, taistelutoverini kiinnittivät salaoveen pommin, joka minun piti virittää ja räjäyttää. Itsekin meinasin alkaa kiekkoa pyörittelemään ennen kuin huomasin tuon pommin. Sitten rynnäköinti sujuikin kuin kiskoilla. (Pun intended)

Jaa teillä tuolleen, mä menin sitten taas
Instituten asioilla sinne suoraan fast travellaamalla kartasta klikaten sitä Railroad HQ merkkiä (lyhty) jolloin pääsin suoraan sisään tukikohtaan ja laitoin kaikki sileeksi. Ajattelin että Institute teleporttaa mut sinne sisään joten en ajatellut asiaa sen tarkemmin

Mulla on ollut aika bugivapaa kokemus, joten peli-ilo on säilynyt. Kerran peli kaatui Power Armoria modatessa, ja aika usein Sanctuaryn NPC:t on ihan hukassa, eivät esim ole enää kauppa-asemien kohdalla myymässä vaan jumittavat jossain talon nurkalla.
 
Vastaus: Fallout 4

Meneeköhän se karismamittari ympäri? Eli 9→10→0→1→2→3 jne. tai kympin jälkeen vain sekoaa ja laskee sen nollaksi. Mulla toimii normaalisti eli karismavaatteilla hinnat tippuu ja myymällä saa enemmän korkkeja(cha2+5vaatteet).
Ei mene ympäri, karisma 12 on mulla parempi, kuin 7.

Jaa teillä tuolleen, mä menin sitten taas
Instituten asioilla sinne suoraan fast travellaamalla kartasta klikaten sitä Railroad HQ merkkiä (lyhty) jolloin pääsin suoraan sisään tukikohtaan ja laitoin kaikki sileeksi. Ajattelin että Institute teleporttaa mut sinne sisään joten en ajatellut asiaa sen tarkemmin
Aijaa, aika epätasa-arvoista, kun taas
Brotherhood of Steelin puolella, kun aloittaa sen rynnäkkötehtävän, ei voi enää fast travelaa RR hq:n sisään, koska on niiden vihollinen.
 
Vastaus: Fallout 4

Aijaa, aika epätasa-arvoista, kun taas
Brotherhood of Steelin puolella, kun aloittaa sen rynnäkkötehtävän, ei voi enää fast travelaa RR hq:n sisään, koska on niiden vihollinen.

Okei, olikohan siinä sitten vielä joku sellainen juttu että olin ns. niiden ystävä vielä siinä pisteessä. En ollut tehnyt heidän suhteen mitään päätöstä ja muutama niiden tehtäväkin oli kesken. Eilen latasin aiemman seivin kun otan kaikki trophyt irti valinnoista, niin tulin vasta nyt siihen pisteeseen että pitäisi heidän suhteen päättää jakaako ideologian vai ei.

Muutenkin muutama iso tehtävä meni niin että en ollut kenenkään vihollinen tai puolella, vaan esim Bunker Hillin kähinässä sain juosta kaikkien ohitse rauhassa.
 
Vastaus: Fallout 4

Vaikka aluksi oli todella skeptinen tämän suhteen koska bethesda ja skyrim oli julkkarissa melko buginen elämys, olen todella positiivisesti yllättynyt sekä kai myös onnekas (koputan puuta) kun en ole törmännyt mihinkään sen suurempiin bugehin, peli päiviä sen verran takana kuitenkin niin tasan kerran on kaatunut, eikä yhtäkään corrupted save dataa tai mitään semmosta ole tullut, mitä nyt näitä pelin perus ongelmia ollut kuten koira katoaa välillä kun tuhka tuuleen jne, sekä jotain pieniä nykimisiä jos vaikka kaupungin alueella riehumassa. Muuten kaikki tähän astiset tehtävät saanut tehtyä sekä lukuisat hissit käyty läpi eikä niihin ikinä jäänyt jumiin.

Toki sitä on aina erittäin varovainen kaiken suhteen ja saveja otetaan enemmän mitä laki sallii, ihan sen varalta kun kuulee näistä kaiken maailman bugeista. Suurin osa ajasta kyl mennyt lähinnä mökkien rakenteluun ym, sekä aina välillä tehtävän tai pari tehnyt.

Löytyi muuten joku törkeen tehokas power armor jostain päin kaupunkia jonkun rakennuksen katolta, siis ottaa iskua ihan törkeen paljon. Olin eilen menossa tekemään jotain tehtävää ja matkan varrella siihen ampui yksi jos toinenki vihollinen, sit tuli joku törkeen iso mörökölli ja otin siltäki iskuja vastaan, sen jälkeen itse tehtävässä useat supermutantit pieksi ja ampui mua niin tuhoutui vain jalka ja käsi, muuten jotain pientä vaurioo jotka sain korjattua.

Ilman tota armoria olisin kuollut sata kertaa enkä välttämättä edes olisi päässyt niitä tehtäviä läpi. Uskaltaakoha sitä enää lähtee mihinkää ilman kyseistä armoria!? Sen lisäksi se ilmeisesti kestää vielä törkeen paljon radioaktiivista sätelyä, meinaan kun oikasin jonkun reitin veden yli, tai siis kävelin meren pohjaa pitkin ja selvisin pienellä radioaktiivisella annostuksella.

Armory on sen verran hyvä, että oli pakko laittaa se ovien ja seinien taakse ja ulkopuolella vahtii 3 turrettia sitä ja itse sanctuary on muurattu ja vartijat sekä turretit sen lisäksi, power cell otettu pois ettei vaan kukaan ikinä tulisi sitä varastamaan!

Sitten lopuksi kysymys jos joku tietää, yritän selittää mahd selkeesti. Kuinka montaa power armoria saa olla varastossa kerrallaan? Pitääkö olla niitä keltaisia pöniköitä olla sitä varten? Kun mulla on nyt käytössä 3, mutta multa on yksi hävinnyt sen takia kun löysin jonku uuden armorin. Mulla oli 2 niitä keltaisia pöniköitä, eli ilmeisesti sain otettua 2 plus yhen ylimääräisen, nyt mulla on 3 keltaista pönikkää niin ilmeisesti saisin vielä yhen power armorin lisäksi? Yritin googlettaa et kuinka monta niitä voi olla mutta mitään vastausta en löytänyt, olen kuitenkin nähnyt kuvia joissa tyypeil on koko varastollinen niitä kerättynä. Multa kuitenkin yksi katosi, että mihii niitä sit kerätään ja kuinka ja pitääkö olla niitä varasto pöniköitä? Sama kun löysin nyt sen superarmorin, niin sitä edellinen katosi, eli joku limiiti siin taitaa olla tai sit pitää olla niitä pöniköitä tehtynä?!
 
Vastaus: Fallout 4

Kuinka montaa power armoria saa olla varastossa kerrallaan? Pitääkö olla niitä keltaisia pöniköitä olla sitä varten?

Ei näiden pitäisi hävitä mihinkään etenkin jos on ottanut Fusion Coren pois. Ainakin itsellä Power Armourit tönöttivät aina Sanctuaryssa ilman ongelmia. Näitä taisi olla parhaimmillaan viisi-kuusi (tietty osa oli pelkästään pelkkiä runkoja) ja asutuksessa oli vain yksi keltainen häkkyrä, mikä oli valmiiksi rakennettu.

Muistatko mikä on ylitehokkaan PA:n nimi? Onko tämä kenties
X-01?

E:
Spoilereissa Power Armorissa olevien vihujen nujertamiseen eräs taktiikka.

Jos löydät vihollisen, jolla on tuollainen Power Armor päällään, voit hiippailla sen viereen (vaatii varmaankin perkkejä Sneak-kohtaan) ja varastaa siltä sen Fusion Coren. Tämä pakottaa sen poistumaan siitä järeästä armorista.

Ei tähän välttämättä tarvitse erillisiä perkkejä, jos on Stealth Boy aktivoitu (?) Tämä on tosin pelkkää arvailua. En koskaan kokeillut kyseistä kikkaa, kun koko pelin aikana löysin vain pari hassua Stealth Boyta.
 
Vastaus: Fallout 4

Löytyi muuten joku törkeen tehokas power armor jostain päin kaupunkia jonkun rakennuksen katolta, siis ottaa iskua ihan törkeen paljon. Olin eilen menossa tekemään jotain tehtävää ja matkan varrella siihen ampui yksi jos toinenki vihollinen, sit tuli joku törkeen iso mörökölli ja otin siltäki iskuja vastaan, sen jälkeen itse tehtävässä useat supermutantit pieksi ja ampui mua niin tuhoutui vain jalka ja käsi, muuten jotain pientä vaurioo jotka sain korjattua.

Ilman tota armoria olisin kuollut sata kertaa enkä välttämättä edes olisi päässyt niitä tehtäviä läpi. Uskaltaakoha sitä enää lähtee mihinkää ilman kyseistä armoria!? Sen lisäksi se ilmeisesti kestää vielä törkeen paljon radioaktiivista sätelyä, meinaan kun oikasin jonkun reitin veden yli, tai siis kävelin meren pohjaa pitkin ja selvisin pienellä radioaktiivisella annostuksella.

Olet siis tehnyt pelin tarinan ensimmäisen tehtävän. :D Tai sitten käsitin väärin ja tämä olikin siellä Bostonin alueella, eikä Concordissa.


Armory on sen verran hyvä, että oli pakko laittaa se ovien ja seinien taakse ja ulkopuolella vahtii 3 turrettia sitä ja itse sanctuary on muurattu ja vartijat sekä turretit sen lisäksi, power cell otettu pois ettei vaan kukaan ikinä tulisi sitä varastamaan!

Sitten lopuksi kysymys jos joku tietää, yritän selittää mahd selkeesti. Kuinka montaa power armoria saa olla varastossa kerrallaan? Pitääkö olla niitä keltaisia pöniköitä olla sitä varten? Kun mulla on nyt käytössä 3, mutta multa on yksi hävinnyt sen takia kun löysin jonku uuden armorin. Mulla oli 2 niitä keltaisia pöniköitä, eli ilmeisesti sain otettua 2 plus yhen ylimääräisen, nyt mulla on 3 keltaista pönikkää niin ilmeisesti saisin vielä yhen power armorin lisäksi? Yritin googlettaa et kuinka monta niitä voi olla mutta mitään vastausta en löytänyt, olen kuitenkin nähnyt kuvia joissa tyypeil on koko varastollinen niitä kerättynä. Multa kuitenkin yksi katosi, että mihii niitä sit kerätään ja kuinka ja pitääkö olla niitä varasto pöniköitä? Sama kun löysin nyt sen superarmorin, niin sitä edellinen katosi, eli joku limiiti siin taitaa olla tai sit pitää olla niitä pöniköitä tehtynä?!

Power Armoreita voi olla ihan niin monta kuin vaan satut löytämään/ansaitsemaan/ostamaan. Kunhan niissä ei säilytä niitä keltaisia pöniköitä (Fusion Core), ei ne häviä mihinkään. Jos tuo suoja on käyttövalmiina, voi sen joku kylässäsi asuvista tyypeistä ottaa käyttöönsä. En tiedä voiko vihollinenkin sen napata käyttöönsä. Luultavasti.

Spoilereissa Power Armorissa olevien vihujen nujertamiseen eräs taktiikka.

Jos löydät vihollisen, jolla on tuollainen Power Armor päällään, voit hiippailla sen viereen (vaatii varmaankin perkkejä Sneak-kohtaan) ja varastaa siltä sen Fusion Coren. Tämä pakottaa sen poistumaan siitä järeästä armorista. ;)
 
Vastaus: Fallout 4

Ei niitä uudenveroisiksi saa, mutta itse paikkasin sortumat Structures -> Wood -> Floors -> Shack Foundation -palikalla. Kun tarkasti asettelee niin tulee ihan hyvää jälkeä. Kyseessä siis betonikuutio, jonka päällä puulattia.



Mitään virallista korjaustapaa ei ole, mutta yllättävän siistit saa noilla Shack foundationeilla. Eli löytyy Structures -> Wood -> Floors kohdasta.
Niitä kun pystyy laittamaan osittain myös maan sisään niin ei jää hölmön näköiseksi.
Näköjään Youtubesta löytyy myös videoita eli tuohon tyyliin itsekin tein:

https://youtu.be/kvEPfZ7LbpE

Noniin kiitoksia näistä ohjeista. Yllättävän koukuttavaa tuo rakentaminen kun sain vihdoista viimein päätettyä paikan mihin rakennan. Eilen vetelin sähköt ja aseistuksen. Sähköt aseilla aina päällä ja muille kytkimellä, ei tuhlata sähköö turhaan :)
 
Vastaus: Fallout 4

Olet siis tehnyt pelin tarinan ensimmäisen tehtävän. :D Tai sitten käsitin väärin ja tämä olikin siellä Bostonin alueella, eikä Concordissa.




Power Armoreita voi olla ihan niin monta kuin vaan satut löytämään/ansaitsemaan/ostamaan. Kunhan niissä ei säilytä niitä keltaisia pöniköitä (Fusion Core), ei ne häviä mihinkään. Jos tuo suoja on käyttövalmiina, voi sen joku kylässäsi asuvista tyypeistä ottaa käyttöönsä. En tiedä voiko vihollinenkin sen napata käyttöönsä. Luultavasti.

Spoilereissa Power Armorissa olevien vihujen nujertamiseen eräs taktiikka.

Jos löydät vihollisen, jolla on tuollainen Power Armor päällään, voit hiippailla sen viereen (vaatii varmaankin perkkejä Sneak-kohtaan) ja varastaa siltä sen Fusion Coren. Tämä pakottaa sen poistumaan siitä järeästä armorista. ;)

Joo ei se ihan ensimmäinen sentään, se bostonin alueella oleva joku rakennus jossain.

Niin, sitä minäkin luulin että niitä power armoreita voi vaan kerätä varastoon niin paljon kun haluat, mutta kuten sanoin mulla oli niitä 3kpl, löysin uuden--> otin sen käyttöön ja vein jemmaan--> se edellinen jonka olin löytänyt, oli kadonnut ja tämä uusi jonka löysin tuli sen tilalle kuitenkin niin että ne kaks vielä vanhempaa armoria kuitenkin säilyi. Että en sit tiedä onko nyt sit bugi (mikä ei yllätä) vai mitenkä näitä sit kerätään, meinaan kun en uskalla nyt sit ottaa uutta armoria jos sellaisen löydän, jos sit tämän viimeisin katoaa ja uusin tulee sen tilalle. Tiedän kyllä että niitä voi varastaa jne ja että fusion coret pitää ottaa pois kaiken varalta.

Noh, ensikerralla teen sit niin jos satun löytää jonkun armorin, niin otan saven ja katon et katooks se edellinen, jos ei niin hyvä ja jos joo niin save load. Näinhän se selviää.

Joko bugi, tai sit mä en vaa ole ymmärtänyt oikein miten näitä armoreita kerätään. Kuitenkin niin, että se uusin jonka olen löytänyt näkyy kartassa Darth Vader maskina, muut ei näy ollenkaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Omi3r, laitappa spoilerilla vähän paikkaa näytille. Kiinnostais tollainen armory. Pohjoisessa olis pari paikkaa mihin tarvis.
 
Vastaus: Fallout 4

Omi3r, laitappa spoilerilla vähän paikkaa näytille. Kiinnostais tollainen armory. Pohjoisessa olis pari paikkaa mihin tarvis.

sellainen paikka kuin Court 35, lähellä good neughbouria, länteen Custom House nimisestä paikasta. Riippuu toki levelistä mutta ei ole mikää läpihuutojuttu ton X-01 armorin haku. Sitä vartioi pirun kova Sentry bot ja assaultron

Toi armori on muute enclave armor, vanhan usa varjohallituksen käyttämä puku, fallout 2 ja 3:n pahikset
 
Ylös Bottom