Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Oma lvl21, mut noi spoilatut jutut voi olla kyllä liian kova haaste.. Vois kuitenkin kokeilla [emoji23]
 
Vastaus: Fallout 4

sellainen paikka kuin Court 35, lähellä good neughbouria, länteen Custom House nimisestä paikasta. Riippuu toki levelistä mutta ei ole mikää läpihuutojuttu ton X-01 armorin haku. Sitä vartioi pirun kova Sentry bot ja assaultron

Toi armori on muute enclave armor, vanhan usa varjohallituksen käyttämä puku, fallout 2 ja 3:n pahikset

En muista paikan nimeä mutta toi se varmaa oliki, siinä kun seikkailin ja aina joka ovesta ja ikkunasta tulee mentyä sisään, joku tuuri ilmeisesti kävi sitten kun löytyi joku kova armori?! Ettei räpylät ihan heti leviää pitkin maita. En meinaannu ees huomata koko armoria aluksi sen jälkee ku sen myllyn kävin, ihmettelin vaa et kauheen vihaista sakkia ny tääl joka paikas.

Sit yhen armorin löysin jostain, en taas muista mikä paikka mut oli jonkun lasisen neliön sisällä koodin takana, harmittaa vaa että se sitten katosi multa johonki kun löysin sit tämän. Tai en minä enää muista, kuitenkin 3 mulla niitä on. Olisi kyl hienoa rakentaa joku power armor varasto johonkin. Heti kun selvitän jotenkin tän mun power armor kriisin, että katoaaks sit taas edellinen jne.

Paitsi että mulla ton armorin nimi on T-60b, että oonko sittenki ollut ite jossain eri mestas? Täytyy iteki käydä tos spoilerimestas kattomas mitä sielt löytyy!
Näytä liitetiedosto 15093
 
Mun armorit on vaan T45-51, mut 5-6 mulla niitä on tossa Santun pihalla pelotteena. Yhdessä FC paikoillaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Ei mene ympäri, karisma 12 on mulla parempi, kuin 7.


Aijaa, aika epätasa-arvoista, kun taas
Brotherhood of Steelin puolella, kun aloittaa sen rynnäkkötehtävän, ei voi enää fast travelaa RR hq:n sisään, koska on niiden vihollinen.

Multa hävis lyhty kartalta myös ja BH:n taistelussa sain juosta vapaasti kellarin perukoille saakka.
Tuota pommia en oo tehtävään löytäny, eikä ''Father'' antanu minkäänlaista preppausta ko kävin jututtaan.
Juutuupista kattelin videoita niin porukalla oli joko ovi auki tai sitte teleportilla mentiin.
Nää aiemmat bugit tekee olon epävarmaks...
 
Vastaus: Fallout 4

Huikee peli tämä Fallout 4. Joitan bugeja on vastaan tullut muttei onneksi yhtään gamestopperia. Samoin kaatuilut yms. vakavammat oireet puuttuu.

Pelissä on uskomaton määrä yksityiskohtia. Ja fallouttimaista huumoria.
Tuossa pikainen video:
[video=youtube;AC1dFCRa8ag]https://www.youtube.com/watch?v=AC1dFCRa8ag[/video]
 
Vastaus: Fallout 4

Voi hyvinkin olla mahdollista. Eilisen session jälkeen pelistä meni aikalailla maku erinäisten ongelmien myötä. Nykyisellään on vaikea nauttia pelaamisesta, kun pakosti miettii "kuuluiko näin tapahtua vai onko tämä jatkumoa aiemmille mahdollisille bugeille?" (Ts. meneeko peli nyt kokoajan vain enemmän epävakaammaksi.) Tietty ei tässä voi syyttää loppujen lopuksi ketään muuta kuin itseä, koska tiedossa oli ettei Bethesdan pelejä kannattaisi ostaa heti julkaisussa. Heikko luonne, minkäs teet.

Syksyyn asti, jolloin ehkä julkaistaan GOTY -versio, johon kuuluu Season Pass sisältö? Jos ostat F4:n kannattaa vakavasti harkita PC -versiota. Itse laitoin juuri PS4 -version huuto.nettiin myyntiin (vink vink) ja ehkä sitten vuoden päästä noukin Fallout 4:n pilkkahintaan Steamin joululalennuksesta.

Millä tyylillä pelaat Falloutia? Kiinnostais tietää kun varmaan se voi vaikuttaa kans noihin bugien määrään että miten peliä pelaa... ? Meinaan että jos vaikka käyttää paljon fast travelia paikasta toiseen kartalla ja hyppii paljon edestakas tms. niin voipi olla että bugaa helpommin, en tiedä... Et jos peli joutuu usein lataamaan eri kohteita niin sen sijaan että kävelis enemmän niin voi olla että silloin menee helpommin juntturaan. Ite pelaan tällaisia pelejä tosi hitaasti ja en käytä kovin usein fast travelia eikä oo koskaan tullut sellaisia bugeja vastaan että pelaaminen pitäis lopettaa.
 
Vastaus: Fallout 4

En muista paikan nimeä mutta toi se varmaa oliki, siinä kun seikkailin ja aina joka ovesta ja ikkunasta tulee mentyä sisään, joku tuuri ilmeisesti kävi sitten kun löytyi joku kova armori?! Ettei räpylät ihan heti leviää pitkin maita. En meinaannu ees huomata koko armoria aluksi sen jälkee ku sen myllyn kävin, ihmettelin vaa et kauheen vihaista sakkia ny tääl joka paikas.

Sit yhen armorin löysin jostain, en taas muista mikä paikka mut oli jonkun lasisen neliön sisällä koodin takana, harmittaa vaa että se sitten katosi multa johonki kun löysin sit tämän. Tai en minä enää muista, kuitenkin 3 mulla niitä on. Olisi kyl hienoa rakentaa joku power armor varasto johonkin. Heti kun selvitän jotenkin tän mun power armor kriisin, että katoaaks sit taas edellinen jne.

Paitsi että mulla ton armorin nimi on T-60b, että oonko sittenki ollut ite jossain eri mestas? Täytyy iteki käydä tos spoilerimestas kattomas mitä sielt löytyy!
Näytä liitetiedosto 15093

Hehe joo toi on eri puku kuin se mitä mä meinaan :) toi on ns. keskitasoa parempi tuo t60, x-01 on vieläki päheempi ja parempi. Menin hakee sen lv45 muistaakseni ja sain mkIII version.

En osaa laittaa pleikasta kuvaa tänne
 
Vastaus: Fallout 4

Millä tyylillä pelaat Falloutia?

Fast Travel/pikasiirtyminen on ollut kovassa käytössä, koska aikalailla kaikki roina tulee roudattua omalle pääkallopaikalle, mistä myyn nämä sitten eteenpäin. F4:ssa kun olin pistänyt viholliset pinoon tietyssä alueessa esim. vaikkapa Feneuil Hallissa -> kerään osan roinasta -> teen pikasiirtymisen Sanctuaryyn -> pikasiirtyminen takaisin Fenuil Halliin -> kerään osan roinasta -> teen pikasiirtymisen Sanctuaryyn -> etc... Kun kaikki on kerätty setvin tavarat tarkemmin Sanctuaryssa, jonka jälkeen teen pikasiirtymisen Diamond Cityyn. Näin jälkikäteen on sanottava ettei peli muutoin kaatunut (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) kuin juurikin näillä pikasiirtymisillä... Esim. eilen peli kaatui kahteen kertaa ja kummassakin tapauksessa olin tekemässä pikasiirtymistä Sanctuaryyn.
 
Vastaus: Fallout 4

Innostuis rakenteleen tuonne linnaan , mutta tuli koko vastaan enkä päässyt kun vähän alkuun :) Eli saako tuota jollain perkillä isonnettua että pääsis jatkaan. Ihan koukussa tuohon :)
 
Vastaus: Fallout 4

Innostuis rakenteleen tuonne linnaan , mutta tuli koko vastaan enkä päässyt kun vähän alkuun :) Eli saako tuota jollain perkillä isonnettua että pääsis jatkaan. Ihan koukussa tuohon :)


Ikävä kyllä ei ole perkkiä, voisin kuvitella että tulevassa dlceessä tulee jotain laajennuksia ym. Mutta on tähää eräs kikka, mutta käytä omalla vastuulla:
[video=youtube;TszQTVO6KpU]https://www.youtube.com/watch?v=TszQTVO6KpU[/video]

Itse en ainakaan uskalla, koska pelkään että viotan tai vaurioitan peliä jos settlementtiin tulee liikaa "laitonta" roinaa, sekä se että jos bethesda päättääki pätsätä tämän kyseisen kikan niin mitä sitte tapahtuu? Kaikki se ylimääräinen mitä rakensit räjähtää vai? Mut muuten, kyllä tämä mittari on hieman typerä juttu kyllä, varsinkin kun aloitat rakentaa niin se on jo valmiiksi puoliks täynnä eikä kokonaan tyhjä, kyllähän siihen nyt mökin tai pari rakentaa, mut jos meinaa oikee kunnon linnan rakentaa nii loppuu melko äkkiä. Itse kamppailen mittarin kanssa myös jatkuvasti ja mietin et mitä ny kannattaa tai ei kannata rakentaa, tätä kikkaa voisin kokeilla mutta pelkään että se ei tee hyvää pelille.
Varsinkin konsoliversioille jossa se muistikapasiteetti loppuu ja varmaa se fps tippuu johonki kahteen. Kuten sanoin, käytä mutta omalla vastuulla!
 
Vastaus: Fallout 4

Olikos se nyt niin, että tässä ei ole mikään pakko mitään kylää rakennella?

Toki joku oma kämppä varmaan tulee tehtyä, mutta ainakaan juuri nyt ei kiinnosta jotain kylää alkaa rakentamaan / hoitamaan ja puolustamaan. Eli onko tässä esim jotain skilleja tai muuta vastaavaa joita ei pääse käyttämään ellei ole tietty määrä porukkaa kylässä jne.
 
Vastaus: Fallout 4

Olikos se nyt niin, että tässä ei ole mikään pakko mitään kylää rakennella?

Toki joku oma kämppä varmaan tulee tehtyä, mutta ainakaan juuri nyt ei kiinnosta jotain kylää alkaa rakentamaan / hoitamaan ja puolustamaan. Eli onko tässä esim jotain skilleja tai muuta vastaavaa joita ei pääse käyttämään ellei ole tietty määrä porukkaa kylässä jne.

Kylän rakentelu on iha pelaajan oma valinta, ketää ei väkisin ase ohimolla pakoteta. Mitä nyt näitä ehkä pari alkupään jotain tutorial pikkutehtäviä jossa pitää jotain pientä auttaa, mutta muuten voit jättää koko kylän ihan sellaiseks mitä se on tekemättä sinne yhtää mitään ja jatkaa vaa pelaamista ja tehtävien ym tekemistä, paitsi että... tämä rakentelu on niin perhanan koukuttavaa!
 
Vastaus: Fallout 4

Fast Travel/pikasiirtyminen on ollut kovassa käytössä, koska aikalailla kaikki roina tulee roudattua omalle pääkallopaikalle, mistä myyn nämä sitten eteenpäin. F4:ssa kun olin pistänyt viholliset pinoon tietyssä alueessa esim. vaikkapa Feneuil Hallissa -> kerään osan roinasta -> teen pikasiirtymisen Sanctuaryyn -> pikasiirtyminen takaisin Fenuil Halliin -> kerään osan roinasta -> teen pikasiirtymisen Sanctuaryyn -> etc... Kun kaikki on kerätty setvin tavarat tarkemmin Sanctuaryssa, jonka jälkeen teen pikasiirtymisen Diamond Cityyn. Näin jälkikäteen on sanottava ettei peli muutoin kaatunut (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) kuin juurikin näillä pikasiirtymisillä... Esim. eilen peli kaatui kahteen kertaa ja kummassakin tapauksessa olin tekemässä pikasiirtymistä Sanctuaryyn.

Veikkaan että tuolla pelityylillä on jotain tekemistä tuon kaatuilun ja bugailun kanssa. Ite en esim. harrasta tuollaista ollenkaan koska en edes jaksa säätää noin paljon. Kerään mestoilta mitä reppuun mahtuu tai annan koiralle mitä ei mahdu. Sit haahuilen vähän lisää ja sit kun reppu ja koira on ihan täynnä eikä viitti heittää enää mitään pois niin käyn Sanctuaryssa heittää kamat sinne. Saatan käyttä fast travelia vain pari kertaa pelisession aikana.
 
Vastaus: Fallout 4

Olikos se nyt niin, että tässä ei ole mikään pakko mitään kylää rakennella?

Toki joku oma kämppä varmaan tulee tehtyä, mutta ainakaan juuri nyt ei kiinnosta jotain kylää alkaa rakentamaan / hoitamaan ja puolustamaan. Eli onko tässä esim jotain skilleja tai muuta vastaavaa joita ei pääse käyttämään ellei ole tietty määrä porukkaa kylässä jne.

Yhdessä vaiheessa tarinaa täytyy muutama juttu rakentaa päästäkseen juonessa eteenpäin, mutta se ei mikään suuri homma ole. Itsekin jättänyt tuon rakentelun lähes kokonaan väliin.
 
Ikävä kyllä ei ole perkkiä, voisin kuvitella että tulevassa dlceessä tulee jotain laajennuksia ym. Mutta on tähää eräs kikka, mutta käytä omalla vastuulla:
[video=youtube;TszQTVO6KpU]https://www.youtube.com/watch?v=TszQTVO6KpU[/video]

Itse en ainakaan uskalla, koska pelkään että viotan tai vaurioitan peliä jos settlementtiin tulee liikaa "laitonta" roinaa, sekä se että jos bethesda päättääki pätsätä tämän kyseisen kikan niin mitä sitte tapahtuu? Kaikki se ylimääräinen mitä rakensit räjähtää vai? Mut muuten, kyllä tämä mittari on hieman typerä juttu kyllä, varsinkin kun aloitat rakentaa niin se on jo valmiiksi puoliks täynnä eikä kokonaan tyhjä, kyllähän siihen nyt mökin tai pari rakentaa, mut jos meinaa oikee kunnon linnan rakentaa nii loppuu melko äkkiä. Itse kamppailen mittarin kanssa myös jatkuvasti ja mietin et mitä ny kannattaa tai ei kannata rakentaa, tätä kikkaa voisin kokeilla mutta pelkään että se ei tee hyvää pelille.
Varsinkin konsoliversioille jossa se muistikapasiteetti loppuu ja varmaa se fps tippuu johonki kahteen. Kuten sanoin, käytä mutta omalla vastuulla!

Täytyykin tuota kokeilla. Meni paljon palkkia kun paikkasin kaikki sortumat ja sitten laatoitin koko pihan :)

Täytyy poistaa se laatoitus ja rakentaa muut, sitten vasta viimeisenä uudestaan se laatoitus jos jotain häviää, niin toivottavasti se viimeisin. Toi on kyllä todella typerää tuommoinen rajoitus.
 
Vastaus: Fallout 4

Täytyykin tuota kokeilla. Meni paljon palkkia kun paikkasin kaikki sortumat ja sitten laatoitin koko pihan :)

Täytyy poistaa se laatoitus ja rakentaa muut, sitten vasta viimeisenä uudestaan se laatoitus jos jotain häviää, niin toivottavasti se viimeisin. Toi on kyllä todella typerää tuommoinen rajoitus.


Niihän se on, mut toisaalta ihan ymmärettävää. Settlementtejä kun ei ole vain yksi vain useita niin siihen nähden melko laajasti saa rakentaa, kyl mä nyt sancutary hilliin sain tehtyy 5 kerroksisen kartanon, sähköt, pari piempää taloa sekä kaikki maholliset mukavuudet ihan tällä pelin omalla mittarilla, siinä kun kaikki senttelmentit rakentais täyteen 100 kerroksisia pilvenpiirtäjiä, alkais peli varmasti yskii ja pahasti. Ohan tämä näin laaja rakentelu ominaisuus kuitenkin tämän tapaisessa isossa avoimessa maailmassa aika uus juttu (minecraftia ei lasketa). Ellei ainoa, olihan skyrimissäki et pystyi ne tietyt talot rakentaa ja dayziis muistakseni joku et jotain 4 seinää ja oven pystyi tekee.

Siinä mielessä kyllä olis voinut olla, että se palkki olisi tyhjä eikä valmiiks puoliks täynnä. Olen myös melko varma että jossain vaiheessa, ei edes välttämättä dlceen muodossa vaan päivityksen mukana annetaan pelaajille lisää palkkia.

Ite voisin tota youtube kikkaa kokeilla vain siinä tapauksessa, jos muuten kaikki täynnä mutta haluaa parit lamput ja parit sohvat vielä johonki, mut sitä en uskalla et alkaisin tyhjentää tolla menetelmällä koko ajan palkkia ja rakentaisin loputtomin hulluja rakennuksia. En usko että siitä mitään hyvää syntyy, huippuhan se olis jos bethesa ilmoittais et joo tämä on tämmönen salainen kikka ja ihan peliin rakennettu. Olisinha mä voinu vielä parit mökit tehää sanctuary hillsiin, olis siinä melko hieno kylä valmiina. Nyt siinä tönöttää tyhmästi parit tyhjät tontit.
 
Vastaus: Fallout 4

Oonko väärässä, mutta vaikeusaste näyttää nousevan ku menee etelään, mutta myös rannikolle päin. Aika kovat uhraukset piti tehdä ku lähdin majakalle tai pöpilää kohti. Vastustajien tasot jatkuvasti yli oman. Panokset ja energia-avut nopeasti loppu [emoji23] nyt olen diamon cityssä [emoji109] talletus näyttää 9päivää, mutta taitaa laskea ajaksi kun konsoli on lepotilassa? Oisko joku 2-3vrk lähempänä totuutta ku lvl on 22
 
Vastaus: Fallout 4

Oonko väärässä, mutta vaikeusaste näyttää nousevan ku menee etelään, mutta myös rannikolle päin. Aika kovat uhraukset piti tehdä ku lähdin majakalle tai pöpilää kohti. Vastustajien tasot jatkuvasti yli oman. Panokset ja energia-avut nopeasti loppu [emoji23] nyt olen diamon cityssä [emoji109] talletus näyttää 9päivää, mutta taitaa laskea ajaksi kun konsoli on lepotilassa? Oisko joku 2-3vrk lähempänä totuutta ku lvl on 22

Kyllä. Mitä kauemmas pelaaja eksyy Sanctuarysta, sitä haastavampia myös viholliset ovat. Yksi helpottava keino on ottaa koiran tilanne hyödyllisempi kumppani. Esim.

Strong (Supermutantti)
on hyvä ottaa mukaan vaikeampiin alueisiin, sillä hahmolla on suuri kantokyky ja kestää paljon iskua.

2-3 vrk kuulostaa melko pitkältä ajalta, jos olet vasta lvl 22. Oma hahmo oli lvl 30 ja tallennusten perusteella peliaika oli nippa-nappa päälle 2 vrk.
 
Vastaus: Fallout 4

Kyllä. Mitä kauemmas pelaaja eksyy Sanctuarysta, sitä haastavampia myös viholliset ovat. Yksi helpottava keino on ottaa koiran tilanne hyödyllisempi kumppani. Esim.

Strong (Supermutantti)
on hyvä ottaa mukaan vaikeampiin alueisiin, sillä hahmolla on suuri kantokyky ja kestää paljon iskua.

2-3 vrk kuulostaa melko pitkältä ajalta, jos olet vasta lvl 22. Oma hahmo oli lvl 30 ja tallennusten perusteella peliaika oli nippa-nappa päälle 2 vrk.
On toi kuitenkin kai ihan mahdollinen peliaika, jos on enemmän samoillut maita ja mantuja sekä mahdollisesti rakennellut. Tehtävät tuota leveliä kuitenkin pääsääntöisesti kasvattavat. Toki kaikesta muustakin aktiviteetista tuota levua saa, mutta ei ihan niin ruhtinaallisesti.
 
Vastaus: Fallout 4

On toi kuitenkin kai ihan mahdollinen peliaika, jos on enemmän samoillut maita ja mantuja sekä mahdollisesti rakennellut.
On toki mahdollista. Tosin tämä oli juurikin myös oma pelityylini. Tarinan osalta olin edelleen Timantti kaupungissa enkä pahemmin edes suorittanut sivutehtäviä. Sen sijaan oma lvl nousi enimmäkseen uusien alueiden löytämisellä (sekä tietenkin vihollisten listimisellä) ja omien setlementtien uudelleenrakentamisella.

En sitten tiedä onko vaikeustasolla vaikutusta tähän? Muistaakseni aiemmissa Bethesdan Fallout peleissä korkeammalla vaikeustasolla nettosi enemmän kokemuspisteitä. Ehkä sama pätee myös Fallout 4:een? Toinen ja luultavasti merkittävin yksittäinen tekijä on hahmon älykkyys, jonka myötä kokemusta kertyy nopeampaan tahtiin vrt. matalan älykkyyden pelihahmolla.

E: Ja tietenkin sekin voi olla mahdollista, että tallennuksessa näkyvä aika on yksinkertaisesti väärä (ehkä olen pelannut huomattavasti enemmän kuin 2 vrk). Joko Giant Beastcastissa tai Giant Bombcastissa mainittiin, miten jopa tämä(kin) asia olisi ollut ehkä viallinen pelissä.

EE: Luultavasti Giant Bombcast, koska Gerstmann on muutenkin melko ahkeraan heittänyt kritiikkiä bugeista ja yleisesti ottaen teknisestä toteutuksesta. Esimerkiksi linkin takana on 45min äänite aiheesta: Jeff Gerstmann's Mixlr - Fallout 4 Is A Technical Mess On Consoles
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom