Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jirza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 4

Ensimmäinen arvostelu ilmestynyt nettiin: 'Fallout 4' Review: The Dangers Of Hype. Kommenttien perusteella arvio sisältää spoilereita, joten luin pelkästään viimeisen kappaleen..

En itsekään alkanut arvostelua lukemaan, kun yritän olla parhaani mukaan pimennossa. Joka tapauksessa, tuon arvostelun viimeisen kappaleen viimeinen toteamus oli mielestäni jokseenkin outo, eli: "If you’re a "Fallout" fanatic, "Fallout 4" will be more of what you love -- I'm just not seeing what's really in it for newcomers."

En oikein ymmärrä mitä tuolla haetaan takaa. Eikö se riitä, että uusille tulokkaillekin peli tarjoaa sitä samaa, jota Fallout-fanaatikot janoaa, eli täysipainoisen Fallout-kokemuksen? Vai pitäisikö tässä kenties sitten tulla uusille tulokkaille jotain aivan muuta kuin itse Fallout-konseptiin kuuluu? Mikäli nelonen tarjoaa "vain sitä samaa kuin aiemmatkin, mutta hiotumpana", niin eikö silloin uudet tulokkaat saa pelistä irti kaiken kaikkiaan hiotumman kokonaisuuden kuin vaikkapa kolmosta ensimmäisenä Falloutina pelanneet? Mikäli tuota Fallout 4:ää tarkastellaan uusien pelaajien vinkkelistä, niin eikö se silloin itsessään sisällä valtavan määrän "falloutia" sitä ennen kokemattomille, joten ainakin minun logiikallani pelistä (mikäli se on monipuolisempi, laajempi ja hiotumpi) löytyy sisältöä uusille tulokkaille enemmän kuin yksikään aiempi Fallout on tarjonnut. Se on sitten asia erikseen, jos tarkoituksena olisi houkutella pelin pariin pelaajia, joihin tuo Falloutien maailma, pelimekaniikka ja ylipäänsä konsepti ei tehoa - toisaalta miksi heitä tässä pitäisi kosiskellakaan. En minäkään ole pelannut esim. NHL-pelejä n. 20 vuoteen, eikä mikään uudistus saisi minua palaamaan pelisarjan pariin, koska en yksinkertaisesti ole kiinnostunut jääkiekosta tai urheilupeleistä muutenkaan. Enkä siitä huolimatta näe syytä, että urheilupelien arvosteluissa pitäisi pudotella arvosanaa sen vuoksi, ettei ne kaikkiin uppoa.

Lueskellu gaffista että ps4 versiossa on aika paljo teknisiä ongelmia, framerate on siellä 15-20 tienoilla jos on kaupunkialueella tai jos ruudulla on jonkin verran liikettä.
Tervemenoa, jos tämä on totta. Voitko heittää linkkiä?

Lyön päätäni seinään jos jälleen kerran arvostelijat antavat anteeksi pelin lukuisat bugit ja heikon teknisen toteutuksen. Etenkin jos Fallout 4 on pitkälti "tuttua ja turvallista" sisällön puolesta.

Lyön päätäni seinään jos jälleen kerran arvostelijat antavat anteeksi pelin lukuisat bugit ja heikon teknisen toteutuksen. Etenkin jos Fallout 4 on pitkälti "tuttua ja turvallista" sisällön puolesta.

Tuolla neogaffissa siitä on juttua, en pysty kännyllä laittaa linkkiä. Se tyyppi sanos että lähitaistelussakin ruudunpäivitys dippaa aika paljon. Käy kattelees gaffista, ketjun nimi fallout 4 leaked video ja sivu 228, posti 11369

Jos homma menee tosiaan näin, että tämä on pleikkarilla huonompi teknisesti, niin joutunee hankkimaan tämän sitten Boxille. Tosin ei taida silläkään alustalla saada vakaata pelikokemusta.

Noh, tässä muutama sivu takaperin muutamat on sitä mieltä että "heh :D eipä noi bugit ym haittaa ku ne lähinnä on hauskoja ja kuuluu bethesdan peleihin, kuten aikasemmin skyrimissä lentävät lohikäärmeet ja armoton lagi. Eikä se tarkoita sitä että peli olisi huono!" :)

Kyllähän se videoiden ja previkoiden perusteella siltä vaikuttaa että PS4 version ruudunpäivitys ei todellakaan oo lukittu 30FPS.
Eipä se huono ruudunpäivitys tuntunut porukkaa haittaavan Witcher 3 niin tuskin tässäkään. Ite taidan odotella päivityksiä että tuleeko parannusta, ei oo kiinnostusta pelata nykivää peliä.

Jos homma menee tosiaan näin, että tämä on pleikkarilla huonompi teknisesti, niin joutunee hankkimaan tämän sitten Boxille.
Jep. Ainakin lukeman perusteella PS4 -versio ei vaikuta kovinkaan houkuttelevalta valinnalta. NeoGAF: The Frame Rate of Fallout 4 in Interiors is horrible [PS4]. Pari valittua palaa:

Kenzodielocke sanoi:
Well, all I can say is that it affected my aiming in a bad way in firefights. I can live with a few hiccups too, but not if they're fucking up the gameplay.

Kenzodielocke sanoi:
As I have stated in the OP, the frame rate drops are also in the open world, but they're pretty tolerable.

DrKelpo sanoi:
here's a video, i've recorder earlier today.

i just uploaded it, so youtube is still converting it, i think.

the framerate war fine until i used the scope, then it dropped significantly, making it hard to get a good shot.

*video poistettu Youtubesta*

Noh, tässä muutama sivu takaperin muutamat on sitä mieltä että "heh :D eipä noi bugit ym haittaa ku ne lähinnä on hauskoja ja kuuluu bethesdan peleihin, kuten aikasemmin skyrimissä lentävät lohikäärmeet ja armoton lagi. Eikä se tarkoita sitä että peli olisi huono!" :)
Mm-m. Sama tuli itselläkin mieleen.

Kuulostaa toki ikävältä PS4-version puolesta. Aloin kuitenkin miettimään, että onkohan noilla etukäteen syystä tai toisesta peliä jo pelaamaan päässeillä se day 1-päivitys asennettuna...Sillä voisi kuitenkin olla jotain vaikutusta asiaan.

Aloin kuitenkin miettimään, että onkohan noilla etukäteen syystä tai toisesta peliä jo pelaamaan päässeillä se day 1-päivitys asennettuna...Sillä voisi kuitenkin olla jotain vaikutusta asiaan.
On asennettu.

Tähän mennessä ei oo yksikään tekninen bugi tai fps-droppailu pilannut mun pelikokemusta jos peli on muuten hyvä, enkä usko että tapahtuu Fallout 4:senkaan kohdalla. AINA kun uus peli julkaistaan niin joku valittaa että fps sitä ja tätä ja ei pysty pelaamaan, jotkut ovat herkempiä näille asioille kuin toiset. Jotkut valittaa varmaan aina samoista asioista.

Jep. Ainakin lukeman perusteella PS4 -versio ei vaikuta kovinkaan houkuttelevalta valinnalta. NeoGAF: The Frame Rate of Fallout 4 in Interiors is horrible [PS4]. Pari valittua palaa:

Katoin muuten tuon videon. Ihan normaalilta pieneltä nykimiseltä näytti jonka näköistä on esiintynyt IHAN JOKAISESSA pelissä mitä olen pelannut. Viimeksi The Last Of Us Remastered tuon tyyppistä nykimistä mulla oli välillä PS4:sella vaikka luulis että siihen peliin olis jo bugit korjattu ja peli ei ole edes open world, että sillälailla. Sanokaa mulle yks peli mikä pyörii alusta loppuun 100% 30 fps. Ei sellaista oo.

Katoin muuten tuon videon. Ihan normaalilta pieneltä nykimiseltä näytti jonka näköistä on esiintynyt IHAN JOKAISESSA pelissä mitä olen pelannut. Viimeksi The Last Of Us Remastered tuon tyyppistä nykimistä mulla oli välillä PS4:sella vaikka luulis että siihen peliin olis jo bugit korjattu ja peli ei ole edes open world, että sillälailla. Sanokaa mulle yks peli mikä pyörii alusta loppuun 100% 30 fps. Ei sellaista oo.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, ei pyörinyt 30fps vaan peräti 60fps ja muutenkin niin hiottu kokonaisuus että peli ei kaatuilut/nykinyt tai tehnyt mitään muutakan vammasta.

Eikä mulla kyllä mitään nykimistä esiintynyt TLOU PS4 versiossa.

Sitten vielä pieni lisäys, ei muakaan haittaa jos pelin fps laskee aina välillä jos on joku suurempi taistelu ym, mut jos sitä on jatkuvasti niin olkoot peli kuinka hyvä tahansa niin kyllä se vaan häiritsee ja syö fiilistä.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, ei pyörinyt 30fps vaan peräti 60fps ja muutenkin niin hiottu kokonaisuus että peli ei kaatuilut/nykinyt tai tehnyt mitään muutakan vammasta.

Siinäkin vihut välillä mulla jäi jumiin tai käveli päin seiniä pari kertaa enkä pelannut peliä kuin joku 10%. Se oli kyllä niin ankea peli muuten että ovat illmeisesti enemmän panostaneet siihen 60 fps:ään kuin pelin sisältöön. Jos se tekee pelistä hyvän niin mikäs siinä.

Siinäkin vihut välillä mulla jäi jumiin tai käveli päin seiniä pari kertaa enkä pelannut peliä kuin joku 10%. Se oli kyllä niin ankea peli muuten että ovat illmeisesti enemmän panostaneet siihen 60 fps:ään kuin pelin sisältöön. Jos se tekee pelistä hyvän niin mikäs siinä.

Niin noh siitäkin voi olla moni niin eri mieltä, kuka nyt määrittele mitäkin ankeeks ja kuka ei. Mut ei siitä pelistä tarvii enempää tässä ketjussa jaaritella. Katsoin iteki ton videon ja täytyy sanoo että eipä se mun silmään nyt mitenkään näyttänyt niin pahalta (huomannut lainkaan) että peli vaan kiinni ja hyi oksennus eihän sitä nyt voi edes pelata. Jotkut tosiaan ottaa pienetki droppaukset heti niin vakavasti että peli on pelikelvoton. Jos se on sitä mitä se pahimillaan oli Witcher3:ssa julkkarissa jossa kuva jopa välillä pysähtyi ja ukko warppasi eteenpäin ja diashow taisteluissa ym, niin se on jo sitten paha.

Suurin pelko lähinnä mulla tässä on se, että tästä ei tule toista skyrimiä julkasussa. Jos peli muuten toimii ja on jotain pieniä fps droppauksia välillä jotka vielä korjataan pätsissä, niin kelpaa.

Se oli kyllä niin ankea peli muuten että ovat illmeisesti enemmän panostaneet siihen 60 fps:ään kuin pelin sisältöön. Jos se tekee pelistä hyvän niin mikäs siinä.

Jälleen kerran kukaan ei ole väittänyt, että hyvä tekninen toteutus = hyvä peli.

Ketjussa on muutamaan kertaan mainittu Fallout -sarjan vahvuuksista, joista yksi on tunnelma. Itsellä syö "hieman" immersiota, jos ruudunpäivitys notkahtelee tuntuvasti. Etenkin jos tämä johtaa pelihahmon kuolemaan tulitaistelussa. Muutoinkin onhan tämä yllättävää lukea NeoGaffin kommentteja, kun ottaa huomioon ettei Fallout 4:n alun alkaen näyttänyt kummoiselta. Kuvakaappausten jälkeen ajattelin, että studio on tehnyt myönnytyksiä jotta saavuttavat tasaisen ruudunpäivityksen. Nähtävästi olin väärässä.

Ennakko-ostin Fallout 4 Pip-Boy Collectors Edition PS4 VPD:stä kesäkuussa (23.6.) hintaan 199€ ja nyt 6.11. he peruivat tilaukseni. Lievästi sanottuna ketuttaa aika paljon.
Eli käytännössä lainasin heille 199€ viideksi kuukaudeksi ja käteen jäi ei yhtään mitään. Jossain vaiheessa tiedustelin monta on jonossa ennen minua ja vastaus oli "n. 20".
Onko kukaan täällä ennakko-ostanut Pip-Boy editionia VPD:ltä ja saanut siitä tilausvahvistusta? Jos on, niin milloin olet sen tilannut ja mille alustalle?

Viime aikoina he nostivat hintaa ensin 249€ ja sen jälkeen 299€. Onkohan enemmän maksaneet otettu "jonon ohi", että saavat enemmän katetta...

Millähän perusteella ne tota hintaa nosti? Eihän toi maksa Gamestopissakaan ku sen 130€

Vilkaisin tuon framerate pätkän.. kyllähän tuo kuvia pudotteli, ei ollut mikään "smooth" kun ovat tainneet vielä motion blurrin unohtaa :( (joka nyt on melkeimpä pakko olla jos meinaa 30fps peliä katsella silmien kipeytymättä)

Taitaa olla taas se aika ku jättää tää sivu ku alkaa se negistelyvaihe. Jos en olisi ollut täällä niin olisin varmasti vaan nauttinut pelistä kiinnittämättä liikaa huomiota pieniin lageihin joita on melkein jokaisessa pelissä.

Ylös Bottom