Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Mikä tehtävä/paikan nimi?? En välitä niin rakentaa, kunhan saan oman safehousen.
Diamondin Cityn taloa kävin quicksavella katsomassa mutta 2 workbenchiä oli ulkopuolella talosta, toimiiko ne samoilla resursseilla kuin sisällä olevat?
Ei kai sitä ekaa workbenchiä pysty scrappaamaan Sanctuaryssä? Menet vaikka sinne Sanctuaryyn, painat backia/selectia pohjassa (mikä onkaan Onella napin nimi), selaat ihan perälle osioon Crafting, sieltä pystyy rakentamaan kaikki workbenchit, mutta ne vaatii resursseja jonkin verran, joita pitää kerätä joko sieltä maastosta tai merkata RB:llä "Tag For Search". Silloin esineet ympäristössä, jotka sisältävät puuttuvia resursseja, sisältävät suurennuslasin kuvan nimen vieressä. Näköjään ne Weapons workbench ym. vaatii tiettyjä perkkejä ennen kuin ne voi rakentaa. Mutta ei kai auta kuin leveloida ja valita ne perkit.
 
Vastaus: Fallout 4

Ei ole helppoa elää Commonwealthissa...

Mun psychoriippuvuus alko ihan viihdekäytöstä. Jos oli hyvät juhlat jossa oli useita supermutantteja ja muita tärkeitä virkaatekeviä mutantteja, niin saatoin napata yhden pillerin, ihan vaan nostamaan vähän tunnelmaa.
No, pikkuhiljaa aloin ottamaan niitä vaikkei olisikaan ollut niin hyvät juhlat edes. Vaikka olisi ollut vain pari ghoulia, niin saatoin napata pillerin tai pari jotain itse sekoittamaani lääke tai huumausainetta.
Sitä tunnetta ei vaan voita mikään kun otat pillerin käteen ja tiedät että kohta aukeaa taivaan portit. Kohta pääset orgasminkaltaiseen tilaan jopa 10 minuutiksi. Jaksat tehdä enemmän, kestät enemmän, pystyt parempaan.
Sitten heität itse valmistamasi erikoishuumeen naamariin ja huuhtelet sen vielä viskillä alas, ja odotat hetken.
Sitten alkaa tärinä ja ärinä ja huudat täysillä FUCKING KILL!! Lataat itse modaamasi haulikon, ja tiedät että juhlat voivat taas alkaa. :) Siitä kun sitten vaikutus lakkaa ja palaat todellisuuteen, niin ympärillä on yleensä päättömiä ruumiita pilvin pimein. Sitä rushia ei muualta saa. Siksi olen koukussa psychoon ja jettiin ja viskiin. :eek:

Reilu 20 tuntia peliä alla, lvl 21. Silti tuntuu, että olen aivan alussa, enkä ole vielä ehtinyt tehdä mitään. :eek:
Mahtava peli kaikin puolin. Pahempia bugejakaan ei ole ilmennyt, pari kertaa tekstit eivät näkynyt ja muutaman kerran on frame droppeja tullut, mutta ei niin pahoja, tai usein, että olisi oikeasti häirinnyt. Craftaaminen ja rakentelu on mukavaa ja koukuttavaa puuhaa. Tekemistä tuossa pelissä kyllä riittää. Kyllä tähän 100+ tuntia saa heittämällä menemään. :)
 
Vastaus: Fallout 4

Ei ole helppoa elää Commonwealthissa...

Mun psychoriippuvuus alko ihan viihdekäytöstä. Jos oli hyvät juhlat jossa oli useita supermutantteja ja muita tärkeitä virkaatekeviä mutantteja, niin saatoin napata yhden pillerin, ihan vaan nostamaan vähän tunnelmaa...

:)

Voisko joku vähän kertoa siittä rakentamisesta..esim miten pääsen alkuun siinä ? Ois kova kuume saada jo mökkiä pystyyn :D

Tapoja on monia, tässä omani: kannattaa aloittaa siitä ekasta lähiöstä nimeltä Sanctuary. Kun olet aktivoinut workbenchin, voit sen jälkeen käynnistää scrappaustilan missä vaan siinä lähiössä. Kaikki romuttuneet talot muuta scrapiksi. Kaikki kaatuneet puut ja romuautot scrapiksi. Talojen sisällä osa irtaimistosta scrapiksi ja osa varastoi (store). Saat paljon asuintilaa tuleville asukeille ja saat todella paljon kamaa jolla voit rakentaa uutta. Jos lähdet ihan tyhjästä esim. puretun perustan päälle rakentamaan, niin eikun tönö pystyyn. Kannattaa välillä jutella Sturgesille, joka antaa uusia tehtäviä. Sitten uuteen (tai vanhaan) rakennukseen vedet, sähköt ja muutama sänky. Takapihalle kannattaa istuttaa kasveja, joita löydät samoillessasi muualla. Jossain vaiheessa myös puolustus kuntoon ja viihtyvyyttä lisääviä elementtejä kannattaa rakentaa. Niin ja kaikki telkkarit kannattaa storettaa, ei scrapata, niin saat tehtyä makeita valotauluja :)

Onnea uuteen kotiin!
 
Vastaus: Fallout 4

Redditistä löytyi myös hieman koottuja vinkkejä vasta-alkajille ja miksei kokeneemmillekin pelaajille. Tuo on hyvä lukea ajatuksen kanssa läpi, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Suurin osa oli jo itellä tiedossa, mutta kyllä sieltä muutama hyvä tärppi löytyi. :)

Mukana on myös muurama bugi, joita voi käyttää hyväksi, mutta niiden käyttö menee tietenkin jokaisen oman harkinnan mukaan. Itse en niitä viitisi harrastaa.

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3shl9i/fallout_4_tips_everyone_should_know/
 
Vastaus: Fallout 4

Sun pitää sillä sun powerarmorilla tuhota ne kaduilla olevat raiderit, jonka jälkeen maasta kömpii esiin Deathclaw, toi on sun eka pomomatsi. Tapat sen Deathclawin ja meet takas sisälle museoon ja juttelet Prestonille. Sen jälkeen ne lähtee vaeltamaan kohti sitä sun ekaa tukikohtaa (Sanctuary). Tässä kohdin niitä ei tarvi enää suojella vaan ne laahustaa sinne pikuhiljaa, sieltä saa sitten lisää tehtäviä liittyen rakenteluun ja muuhun.

Kannattaa vähän seurata sitä Pip-Boyssa olevaa tehtävälistaa sieltä datavälilehdeltä, sen avulla pysyy aika hyvin kärryillä missä mennään jos on sellainen olo että on hukassa. Sieltä voi myös laittaa tehtävän aktiiviseks jolloinka esim kompassilla näkee mihin suuntaan pitää mennä.



Luulis että pystyis korjaamaan, voi viedä vaan aika paljo terästä mutta sitä tuntuu löytyvän.

Eilen maalasin mun powerarmorin punamustaks, ihan siistin näkönen, maalin nimi on Hotrod :) Viikonloppuna täytyy muutenkin perehtyy enemmän tuohon rakenteluun, täytyy yrittää tehdä parempi koti kuin metallineliö ja sänky nurkassa. Oonko itsekäs jos käytän mun tukikohdan kaikki sähkövarat siihen että kytken generaattorit lightbokseista tehtyyn Suomen lippuun :D Syö ihan tolkuttomasti sähköä tollaset.
Jankuttaa vaa että pitää tappaa se vaikka oon jo tappanu. Mitäs nyt?
 
Vastaus: Fallout 4

Jankuttaa vaa että pitää tappaa se vaikka oon jo tappanu. Mitäs nyt?
Mulla kävi kanssa noin. Lueskelin netistä ja vaikuttaa olevan yleinen bugi. Jos löytyy joku aikaisempi save läheltä, niin kannattaa kokeilla sillä. Mieluummin vaikka niin, että et ole mennyt edes hakemaan kyseistä tehtävää siitä talosta. Tuo auttoi meikäläiselle silloin alkutaipaleella.
 
Vastaus: Fallout 4

Kertokaa tyhmälle mistä saan aseen piiloon/holsteriin? Pelaan PC:llä.
 
Vastaus: Fallout 4

Mulla kävi kanssa noin. Lueskelin netistä ja vaikuttaa olevan yleinen bugi. Jos löytyy joku aikaisempi save läheltä, niin kannattaa kokeilla sillä. Mieluummin vaikka niin, että et ole mennyt edes hakemaan kyseistä tehtävää siitä talosta. Tuo auttoi meikäläiselle silloin alkutaipaleella.

Nyt pääsin eteenpäin. Piti melkein alusta ottaa. Seikkailu jatkukoon todenteolla.
 
Vastaus: Fallout 4

Itse olen nyt linnoittatunut siihen red rocker tukikohtaan ja sitä laajentanut ja rakentanut sen ympärille kaikkea mukavaa, itse bensa-asema toimii lähinnä vain runkona. Olen kyllä pelissä niin alussa vielä että huh huh, level vasta 9 ja käyny ehkä muutamissa kävelymatkan päässä olevissa paikoissa. Rakentaminen kun vie kaiken huomion, enkä ajatellut laajentaa vielä vähän aikaa muualle mitää erikoista ennenkun tämä on täysin tappiin rakennettu ja mukavuudet siihen päälle. Tuli myös muutama muu selviytyjä "rekrytöityä" ja laitoin ne heti hommiin sinne.

Tämä Pip-Boy appi on muuten melko kätevä, mulla se on aina kun peli päällä tässä vieressä ja toimii lähinnä vain karttana, ettei tartte aina avata sitä pelissä erikseen. Tuli myös vaihettua Pip-Boyn väriä, koska se vihreä "taskulampun" valo oli melko ärsyttävä mun mielestä, nyt se on ihan oikean valon näköinen (valkokeltainen) ja tuntuu et se myös valaisee paremmin kun se default vihreä väri.

Ensi kerralla kun pelaan niin täytyy keskittyä vähäsen myös itse pelaamiseen ja kerätä roinaa ym, sit kun sitä on mukavasti kerätty niin jatketaan tukikohdan rakentelua/aseiden rakentelua jne. Mulla on vaan tapana tämän tyyppisissä peleissä edetä todella hitaasti ja kaikkea mitä teen mietin kolmeen kertaan, siihen päälle vielä istumiset ja fiilistelyt ym. Tykkään perehtyä kaikkeen rauhallisesti eikä mihinkään ole kiire, se kyllä sitten varmasti kostautuu myöhemmin kun ei etene mihinkään ja siitä saa sitten syyttää itseään.
 
Vastaus: Fallout 4

Onko teidän settlementteihin tullut hyökkäyksiä? Mun Sanctuarya ei oo vielä kertaakaan yritetty ryöstää (ainakaan niin, että olisin itse paikalla).

Oon rakennellu kunnon puolustusjärjestelmät ja nyt odotan, että pääsisi näkemään ne tositoimissa. Ainoa tilanne oli, kun huomasin lähistöllä pari Raideria, niin johdatin ne tarkoituksella paikkaani kohti. Eivät tosin selvinneet elävänä edes sillan yli. [emoji4]
 
Vastaus: Fallout 4

Onko teidän settlementteihin tullut hyökkäyksiä? Mun Sanctuarya ei oo vielä kertaakaan yritetty ryöstää (ainakaan niin, että olisin itse paikalla).

Oon rakennellu kunnon puolustusjärjestelmät ja nyt odotan, että pääsisi näkemään ne tositoimissa. Ainoa tilanne oli, kun huomasin lähistöllä pari Raideria, niin johdatin ne tarkoituksella paikkaani kohti. Eivät tosin selvinneet elävänä edes sillan yli. [emoji4]

Eipä ole ei, itekin rakentanut parit tornit jossa on näitä muita selviytyjiä sielä vahtimassa ja muita puolustus hommeleita. Rauhassa vielä toistaseksi saanut olla, mutta olen vielä sen verran alussa että ehkä senkin takia. Mutta ohan se hyvä olla kaikki ihanasti valmiina siltä varalta jos sinne joku sattuu joskus hyökkäämään.
 
Vastaus: Fallout 4

Itse tuli ostettua tänään kyseinen peli ja vieläpä on sarjan eka peli mitä pelaan. Eli nyt jotain 6h peliä pelanneena mutta täysin hukassa.... Mutta niin tarviis vähä apua jotta pääsis vähä nopeemmin peliin sisään.


-Eli miten voin muokata edes aseitten ulkonäköä? Oon 5lvl joten pystyykö noilla levuilla viel tekee sitä?

-Talon rakentaminen, voinko ostaa tontteja jostain ja miten saan niihin ihmisiä laitettua? Ja luonnostako keräämällä niihin "tarpeet" kerätään? metallit yms..

-Kuinka korjaan sen rautamötikkä ukon? tällä hetkellä keskellä savannia ja valittaa Power lowia.... : D ja saako sen miten siihen nosturiin mikä, esim siellä huoltoasemalla on?

-Miten valmistan noita huumeita lääkkeitä yms, josta joku muutama viesti aiemmin kertoi?



Varmasti peliä pelatessa eteenpäin selviäisi nuokin vaan tuntuu niin sekavalta näin aloittelijalle.... Muuten peli tuntuu kyllä 5/5 tekeleeltä: ) jos joku noista osais sanoa niin pääsis taas "vähä" eteenpäin pelissä : D
 
Vastaus: Fallout 4

Kenelläkään tullut vastaan Trinity Tower bugia? Jäljet vei radiosta tulleen hätäkutsun takia tuonne. Koko mesta on itselläni täysin broken. Prätkiä ja esineitä leijuu ilmassa, kävelen seinän läpi sisään rakennukseen. Questiä en kuitenkaan pääse aloittamaan. Jokin hissi olisi vissiin tarkoitus ottaa. Noh, patchia odotellessa. Tätä lukuunottamatta en ole nähnyt bugeja n. 15 tunnin pelitunnin jälkeen.
 
Vastaus: Fallout 4

Itse tuli ostettua tänään kyseinen peli ja vieläpä on sarjan eka peli mitä pelaan. Eli nyt jotain 6h peliä pelanneena mutta täysin hukassa.... Mutta niin tarviis vähä apua jotta pääsis vähä nopeemmin peliin sisään.


Varmasti peliä pelatessa eteenpäin selviäisi nuokin vaan tuntuu niin sekavalta näin aloittelijalle.... Muuten peli tuntuu kyllä 5/5 tekeleeltä: ) jos joku noista osais sanoa niin pääsis taas "vähä" eteenpäin pelissä : D

-Eli miten voin muokata edes aseitten ulkonäköä? Oon 5lvl joten pystyykö noilla levuilla viel tekee sitä?

-Talon rakentaminen, voinko ostaa tontteja jostain ja miten saan niihin ihmisiä laitettua? Ja luonnostako keräämällä niihin "tarpeet" kerätään? metallit yms..

-Kuinka korjaan sen rautamötikkä ukon? tällä hetkellä keskellä savannia ja valittaa Power lowia.... : D ja saako sen miten siihen nosturiin mikä, esim siellä huoltoasemalla on?

-Miten valmistan noita huumeita lääkkeitä yms, josta joku muutama viesti aiemmin kertoi?

Sulla peli sen verran alussa, että pelaa vaan eteenpäin niin alkaa jo olemaan asiat paremmin selvillä.

- Aseiden ulkonäköä, nii taitaa olla lvl sen verran alhainen että en tiedä onko sulla siihen riittävä lvl/materiaaleja ym.

-Rautamötikkää korjataan sielä missä sulla on tukikohta siinä telineessä, semmonen keltainen/valkoinen jötikkä kun siihen sen laitat.

-Huumeita/lääkkeitä valmistat siinä missä sulla on se huume/lääke crafting pöytä.

- Ei osteta tontteja, (niin ainakin ymmärsin) tiettyjä alueita tulee vastaan pelin edetessä, jossa on crafting pöytä. Painamalla touchpadia (PS4) pohjassa pääset rakentelu modiin jossa voit alkaa rakentaa. Materiaaleja ym tulee keräättyä ihan normaalisti pelaamalla.

Crafting pöytään voi myös painamalla neliötä, johon aukee valikko jossa luke storage all junk, jolloin saat tarvittavat materiaalit rakenteluun ym.

Itse olen myös sen verran alussa, että en ole mikään mestari. Joku voi selittää enemmän/tarkemmin nämä asiat.
 
Vastaus: Fallout 4

:)



Tapoja on monia, tässä omani: kannattaa aloittaa siitä ekasta lähiöstä nimeltä Sanctuary. Kun olet aktivoinut workbenchin, voit sen jälkeen käynnistää scrappaustilan missä vaan siinä lähiössä. Kaikki romuttuneet talot muuta scrapiksi. Kaikki kaatuneet puut ja romuautot scrapiksi. Talojen sisällä osa irtaimistosta scrapiksi ja osa varastoi (store). Saat paljon asuintilaa tuleville asukeille ja saat todella paljon kamaa jolla voit rakentaa uutta. Jos lähdet ihan tyhjästä esim. puretun perustan päälle rakentamaan, niin eikun tönö pystyyn. Kannattaa välillä jutella Sturgesille, joka antaa uusia tehtäviä. Sitten uuteen (tai vanhaan) rakennukseen vedet, sähköt ja muutama sänky. Takapihalle kannattaa istuttaa kasveja, joita löydät samoillessasi muualla. Jossain vaiheessa myös puolustus kuntoon ja viihtyvyyttä lisääviä elementtejä kannattaa rakentaa. Niin ja kaikki telkkarit kannattaa storettaa, ei scrapata, niin saat tehtyä makeita valotauluja :)

Onnea uuteen kotiin!

Kiitti vinkeistä! Rakentelu on edennyt hyvin ja nyt on kolmi kerroksinen "palatsi" :D 4h vierähti pelkästään opettelussa ja rakentamisessa :eek:
 
Vastaus: Fallout 4

Itse tuli ostettua tänään kyseinen peli ja vieläpä on sarjan eka peli mitä pelaan. Eli nyt jotain 6h peliä pelanneena mutta täysin hukassa.... Mutta niin tarviis vähä apua jotta pääsis vähä nopeemmin peliin sisään.


-Eli miten voin muokata edes aseitten ulkonäköä? Oon 5lvl joten pystyykö noilla levuilla viel tekee sitä?

-Talon rakentaminen, voinko ostaa tontteja jostain ja miten saan niihin ihmisiä laitettua? Ja luonnostako keräämällä niihin "tarpeet" kerätään? metallit yms..

-Kuinka korjaan sen rautamötikkä ukon? tällä hetkellä keskellä savannia ja valittaa Power lowia.... : D ja saako sen miten siihen nosturiin mikä, esim siellä huoltoasemalla on?

-Miten valmistan noita huumeita lääkkeitä yms, josta joku muutama viesti aiemmin kertoi?



Varmasti peliä pelatessa eteenpäin selviäisi nuokin vaan tuntuu niin sekavalta näin aloittelijalle.... Muuten peli tuntuu kyllä 5/5 tekeleeltä: ) jos joku noista osais sanoa niin pääsis taas "vähä" eteenpäin pelissä : D

-Aseiden ja varusteiden ulkonäköä voi muokata heti kun otat näihin tarkoitetut perkit tasonnousun yhteydessä, noissa perkeissä on omat tasot vielä että rank 1 perkeillä pystyt tekemään ihan perusmodeja, mutta kun laitat useamman pisteen niin avautuu lisää vaihtoehtoja.

-Tontteja ei osteta, vaan peliä pelaamalla saat auki pieni yhdyskuntia sieltä täältä, suurin varmaan on ihan pelin alussa saatava Sanctuary. Näiden yhdyskuntien alueilla voit rakennella mitä haluat. Sä voit romuttaa näillä alueilla esim. hajonneet talot ja muut romut materiaaleiksi jotka sitten voit hyötykäyttää esim. uusien talojen rakenteluun, ja toki voit matkoillas napata mukaan roinaa josta saat myös materiaaleja. Ihmisiä saat lisää kun rakennat rekrytointimajakan joka lähettää viestiä turvapaikasta. Sun pitää huolehtia että siellä on sitten tarpeeksi vettä, ruokaa ja sänkyjä. Ja kun kylä kasvaa niin sun pitää alkaa panostamaan puolustukseen. Nämä kaikki kerrotaan siinä vaiheessa kun saat tuon Sanctuaryn.

-Jokaisessa turvapaikassa on Powerarmorille tarkoitettu telakka, ja sun pitää parkkeerata se tälläiseen telakkaan jos haluat korjata sitä tai muuttaa sen varustusta. Power Low se valittaa sen takia kun siitä loppui löpö :) Se käyttää Fusion Coreja, koita löytää sellainen jostain ja sen jälkeen fast travellaa vaikka sinne sanctuaryyn.

-Huumeita voi valmistaa sellaisen työpisteen kuin Chem Stationin vierellä. Niitä voi ite rakentaa jossain vaiheessa, mutta usein niihin törmää ihan vain tutkimalla paikkoja. Jos sulla on mukana tarvittavat aineet niin voit ite tehdä vaikka Stimpakeja tai Jetiä.
 
Vastaus: Fallout 4

Onko teidän settlementteihin tullut hyökkäyksiä? Mun Sanctuarya ei oo vielä kertaakaan yritetty ryöstää (ainakaan niin, että olisin itse paikalla).

Ittelä tuli eilen ilmoitus että on hyökätty johonki, mutta ei ehtinyt siihen kiinittää sen enempää huomiota, kun oli tilanne päällä.
 
Vastaus: Fallout 4

Täytyy sanoa, että kun ekan Hunting riflen sain supermutantin suolattuani, tuli fiilis "Long time no see buddy!" Jotenkin tuo putkista aseiden vääntäminen ei vain viehätä verrattuna esim valmiisiin legendaarisiin aseisiin.
Kymmenisen tuntia takana, eikä onneksi bugeja (levyversio). Kerran tekstitykset hieman jumittivat, muuten peli on toiminut ja kokemus kasvaa.
NPC:t eivät ole tehneet vielä vaikutusta, mutta lv. on vasta kasin paikkeilla. Hyvin alussa kuitenkin vasta ollaan. Karismalla ja onnella mennään..
 
Vastaus: Fallout 4

Huumeita voi valmistaa sellaisen työpisteen kuin Chem Stationin vierellä. Niitä voi ite rakentaa jossain vaiheessa, mutta usein niihin törmää ihan vain tutkimalla paikkoja. Jos sulla on mukana tarvittavat aineet niin voit ite tehdä vaikka Stimpakeja tai Jetiä.

Juuri näin. Aloittelijoille vinkiksi, että ekan turvapaikan läheisyydestä löytyy lääkepenkki erään talon takaa läheltä siltaa. Sillan läheisyydessä on myös kokkauspiste erään talon etupihalla (nuotio), jossa kannattaa kaikki eläinten lihat kokata.
 
Ylös Bottom