Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 76

Ja hyvä niin. Näitä ei saa pelaava kansa ihan heti unohtaa, ettei samaa kusetusta yritetä uudelleen.
Samaa mieltä ettei näitä pidä tyystin unohtaa, mutta omaan makuun peliharrastus tuntuisi vähemmän mielekkäämmältä, jos keskittyisin/pitäisin mielessä eritoten negatiiviset asiat. Sama pätee ihan jokapäiväiseen elämään: tietyt asiat ottavat kaaliin, mutta loppupeleissä on parempi keskittyä/muistella asioita joista saa iloa ja hymyä huulille. Peliharrastuksen kohdalla on mukavempi fiilistellä BotW avointa pelimaailmaa tai Yakuza 0:n tarinaa kuin muistella miten paskamaisesti BF2:n loot boxit oli leivottu peliin.
 
Samaa mieltä ettei näitä pidä tyystin unohtaa, mutta omaan makuun peliharrastus tuntuisi vähemmän mielekkäämmältä, jos keskittyisin/pitäisin mielessä eritoten negatiiviset asiat. Sama pätee ihan jokapäiväiseen elämään: tietyt asiat ottavat kaaliin, mutta loppupeleissä on parempi keskittyä/muistella asioita joista saa iloa ja hymyä huulille. Peliharrastuksen kohdalla on mukavempi fiilistellä BotW avointa pelimaailmaa tai Yakuza 0:n tarinaa kuin muistella miten paskamaisesti BF2:n loot boxit oli leivottu peliin.
Tottakai positiiviset asiat edellä. Intohimoisena pelaajana kuitenkin haluaisin, että peliala kehittyisi järkevään suuntaan. Siksi näitä on hyvä painottaa. En todellakaan halua että jatkossa isot julkaisut löytyy vain kännykältä, ala Diablo Immortal. Mikromaksujen kera tietenkin. En myöskään halua, että pelejä julkaistaan enemmän ja enemmän keskeneräisinä, ala Fallout 76. Pelikeräilijänä en taas halua, että kalliiden erikoisversioiden materiaalivalinnoissa tingitään ja sitten annetaan niistä väärää tietoa. Kaikesta tästä saa, ja pitää, aiheutua kohua.
 
Hmm, luulin että tämä on Fallout 76 ketju eikä lasten kinastelu tarha siitä onko tämä ollut hyvä pelivuosi vai ei. Erehdyin näköjään, pahoittelut.
 
Hmm, luulin että tämä on Fallout 76 ketju eikä lasten kinastelu tarha siitä onko tämä ollut hyvä pelivuosi vai ei. Erehdyin näköjään, pahoittelut.
Hyvä, että myönsit erehdyksesi. Ei se tosiaan haittaa, niitä sattuu kaikille. ;)

Sitäpaitsi, onhan tässä kokoajan sivuttu Fallout 76:sta. Peliä, jonka piti olla iso osa hyvää pelivuotta, mutta ei sitten ollutkaan.
 
Sen verran tarkennettakoon, että pelivuodella tarkoitin myös muutakin kuin niitä varsinaisia lopputuotteita.

Vuotta on muutamien floppien (kuten tämä Fallout) lisäksi leimannut myös pelaajayhteisöjen ylilyönnit sekä julkaisijoiden ja studioiden hölmöilyt:

- Näistä parhaana yhteisesimerkkinä varmaankin EA ja Battlefield V. Kohtuu hyväksi osoittautunut peli joutui jo ennen julkaisuaan ammattiloukkaantujien, poliittisen korrektiuden vaalijoiden ja trollien taistelutantereeksi. Maksavat fanit suuttuivat ja peli myy nyt kehityskustannuksiinsa nähden todella surkeasti.

- Mikromaksut pomppasivat aivan uuteen potenssiin täysihintaisissakin peleissä. BlackOps4:kin ne lisättiin kätevästi vasta sen jälkeen kun arvostelut olivat pihalla ja ihmiset ostaneet pelinsä.

- Riot Gamesin oma toksinen maskuliinisuus ja talon sisäinen bro-kulttuuri.

- Kaikenlainen äärireagointi pelien sisältöön ja pelintekijöiden sanomisiin korostui tänä vuonna selvästi.

- Telltale Gamesin konkurssi.

- Ja rahallisesti merkittävin kupru on jo mainittukin Diablo-moka. Activision Blizzardin osake ei ole vieläkään toipunut 20 dollarin syöksystään.


MUTTAMUTTAMUTTA

Tätä tilitystä ei pidä ottaa sillä, ettei hyvää pelattavaa olisi ollut yllin kyllin. Paljon positiivisia ylläreitä ja takuuhittejä. Kertaakaan en ole vuoden aikana ajatellut, ettei olisi mitään kunnon pelattavaa. :):):)

Ja sori offtopic... :oops:
 
Ensi viikolla uutta patchia ja jatko patchista myos tietoa. Stash limittia vihdoin kasvatetaan sekä campin liikuttelu helpottuu. Ainakin Bethesda näyttää aktiivisesti paikkaavan bugejaan.

https://fallout.bethesda.net/articl.../fallout-76-inside-the-vault-november-27-2018

Ohessa muutama kuva joutomaa meiningeistä. Vahvasta kritiikistä huolimatta hauskaa piisaa ja peli koukuttaa enemmän kuin esim. RDR2, joka jäi nyt täysin kesken.



PS_Messages_20181121_232754~3.jpgPS_Messages_20181129_082349~2.jpgPS_Messages_20181129_082346.jpgPS_Messages_20181129_082352.jpg
 
Vasta tänään siis ensikokeilut Falloutin parissa ja striimistä voi halutessaan katsoa 2,5 tunnin jälkitallenteen Konsolifinin Youtube-kanavalta.

Ei se nyt tosiaan hassumpi ollut! Keräilijäluonteena (minä) viihdyn oikein hyvin tällaisen pelin parissa ja vaikka alkuun henki oli tiukassa ja kuolema korjasi kaikkiaan kolmesti, niin aseiden, varusteiden ja levelien kertyessä meno alkoi maistua paremmalta. Ainoastaan taistelut tuntuivat jokseenkin kankeilta ja en millään keksinyt, miten saisin pikavalintaan eri aseita. Grafiikka sekoili parissa kohtaa, kun istuin keittopadan ääreen ja kertaalleen lagasi hieman, muuten toimi mainiosti.

Näin lyhyt pätkä on vasta pintaraapaisu, mutta kyllä siinä vanhoja tuttuja Fallout-viboja silti oli. Valittamisen aihetta kuitenkin ulkoasusta. Ei oikein tunnu ydinlaskeuman jälkeiseltä ajalta, kun ruska loistaa kuin syksyn värikkäimpinä päivinä. Eläimet olivat toki tutusti mukavan mutatoituneita. Tekoäly tuntui jossakin kohdissa varsin tyhmältä, mutta joukkovoimaa osasivat hyödyntää tehokkaasti.

Saapa nähdä, kun suurin alkuinnostus on haihtunut. Ensivaikutelma oli todennäköisesti parempi kuin 1-2 päivää julkaisun jälkeen, ennen massiivista päivitystä.
 
Vasta tänään siis ensikokeilut Falloutin parissa ja striimistä voi halutessaan katsoa 2,5 tunnin jälkitallenteen Konsolifinin Youtube-kanavalta.

Ei se nyt tosiaan hassumpi ollut! Keräilijäluonteena (minä) viihdyn oikein hyvin tällaisen pelin parissa ja vaikka alkuun henki oli tiukassa ja kuolema korjasi kaikkiaan kolmesti, niin aseiden, varusteiden ja levelien kertyessä meno alkoi maistua paremmalta. Ainoastaan taistelut tuntuivat jokseenkin kankeilta ja en millään keksinyt, miten saisin pikavalintaan eri aseita. Grafiikka sekoili parissa kohtaa, kun istuin keittopadan ääreen ja kertaalleen lagasi hieman, muuten toimi mainiosti.

Näin lyhyt pätkä on vasta pintaraapaisu, mutta kyllä siinä vanhoja tuttuja Fallout-viboja silti oli. Valittamisen aihetta kuitenkin ulkoasusta. Ei oikein tunnu ydinlaskeuman jälkeiseltä ajalta, kun ruska loistaa kuin syksyn värikkäimpinä päivinä. Eläimet olivat toki tutusti mukavan mutatoituneita. Tekoäly tuntui jossakin kohdissa varsin tyhmältä, mutta joukkovoimaa osasivat hyödyntää tehokkaasti.

Saapa nähdä, kun suurin alkuinnostus on haihtunut. Ensivaikutelma oli todennäköisesti parempi kuin 1-2 päivää julkaisun jälkeen, ennen massiivista päivitystä.
Tuli seurattua tuota striimiä ja parissa kohtaa tuli jopa hieman naurettua ;)

Koskas jatkuu vai jäikö Fallout 76 yhden stiimin peliksi?
 
Voisi sille harkita jatkoakin. Arvostelu pitäisi saada varsin pian ulos, mutta pitäähän sitä pelatakin ensin. Eri asia, ehdinkö striimissä, on sen verran paljon töitä tässä. Striimit tulisivat näin ollen aika myöhään, aikaisintaan klo 21.30. Ja tietty sen mukaan, miten muut KFinin striimaajat ovat kanavalla. Tallenteet toki upataan aina tubeen, vaikka onhan se monesti kivempaa katsoa livenä.
 
Huomisen patchin pitää kyllä alkaa oikeasti korjaamaan asioita. Mitä enemmän tulee tunteja pelimittariin, niin sitä enemmän on alkanut kyrsimään tietyt älyttömyydet. Isoin typeryys on nyt ehdottomasti sivutehtävässä x tapettava Evan, joka kätevästi löytyy kerta toisensa jälkeen paikaltaan valmiiksi kuolleena. Ihan uskomatonta, että kirveelläkään en löydä kaveria hengissä.

Eilen kaverin kanssa pelatessa päätettiin kokeilla yhtä eventtiä, jossa pitää estää mirelurkien pääseminen yhdelle saarelle keskellä järveä tjsp. Event alkoi, mutta 25 minuutin aikana ei löydetty yhtäkään mirelurkia, vaikka koittamalla koitettiin etsiä niitä. Toinen pelaaja siis kokoajan saarella päivystämässä, kuten eventin kuvaus määräsi. Ei missään ketään ja lopputuloksena event failed. Ennen ollaan koitettua samaista temppua ja silloin toimi.

On kyllä peli, jossa minkään toimimisesta ei voi olla täysin varma. Vielä ei olla pyyhettä heittämässä kehään, mutta nyt on edellä mainittujen kaltaisten typeryyksien loputtava päivitysten myötä. Ei voi olla niin vaikeaa korjata noita.

Ja olen siis Fallout 3:sta asti ollut vankkureissa mukana, että pitkän historian ja faniuden voimalla tässä näitä vikoja katsellaan läpi sormien. Mutta pohja se on jokaisen kaivossa.
 
Huomisen patchin pitää kyllä alkaa oikeasti korjaamaan asioita. Mitä enemmän tulee tunteja pelimittariin, niin sitä enemmän on alkanut kyrsimään tietyt älyttömyydet. Isoin typeryys on nyt ehdottomasti sivutehtävässä x tapettava Evan, joka kätevästi löytyy kerta toisensa jälkeen paikaltaan valmiiksi kuolleena. Ihan uskomatonta, että kirveelläkään en löydä kaveria hengissä.

Tähän itsellä auttoi servun vaihto. Löytyi jo toisella yrittämällä hengissä. Jos se ovi on auki niin silloin on jo kuollut.

Nämä quest bugit ois kyllä kiva saada kuntoon ja samoin tietty noi eventit. 'Battle that never was' bugaa kanssa niin että kaikki on jo valmiiks kuollu. Tämä tuskin on tarkoitus vaikka nimi näin sanookin. Varmaan servun vaihto auttaa tähänkin tosin.
 
Jotta nyt ei ihan pelkäksi Bethesdan vihaamiseksi mene koko ketju niin pistetään uutinen jossa on hyviäkin asioita, Bethesda nimittäin aikaa korvata kaikki CE kassit luvatunlaisilla alkuperäisillä kasseilla. Tämä ei tarkoita sitä että Bethesda tekee tämän vain hyvää hyvyyttään, vaan Bethesda todennäköisesti saisi lakimiehiä peräänsä asiasta pian jos ei ala tapahtua.

https://www.pelaajalehti.com/uutise...-virhettaan-fallout-76n-kerailyversion-kanssa
 
Tähän itsellä auttoi servun vaihto. Löytyi jo toisella yrittämällä hengissä. Jos se ovi on auki niin silloin on jo kuollut.

Nämä quest bugit ois kyllä kiva saada kuntoon ja samoin tietty noi eventit. 'Battle that never was' bugaa kanssa niin että kaikki on jo valmiiks kuollu. Tämä tuskin on tarkoitus vaikka nimi näin sanookin. Varmaan servun vaihto auttaa tähänkin tosin.

Serveriä tullut joka kerta vaihdeltua useampaan otteeseen ja aina sama lopputulos. Ovi on välillä jopa kiinni, mutta kaveri kuolleena sisällä. Vähän kuin kaikki muu siinä tilassa spawnaisi alkuperäiseen tilaan, paitsi npc. Todella turhauttavaa. Enkä voi olla kyllä ainoa, joka tästä "kärsii".

Toivottavasti tänään tämäkin ongelma saadaan historiaan ja peli ihan uuteen nousuun. Haluan oikeasti tykätä tästä pelistä nykyistä enemmän.
 
Serveriä tullut joka kerta vaihdeltua useampaan otteeseen ja aina sama lopputulos. Ovi on välillä jopa kiinni, mutta kaveri kuolleena sisällä. Vähän kuin kaikki muu siinä tilassa spawnaisi alkuperäiseen tilaan, paitsi npc. Todella turhauttavaa. Enkä voi olla kyllä ainoa, joka tästä "kärsii".

Kumma juttu ja toi varmasti turhauttaa. Toivottavasti löydät Evanin vielä hengissä. Kaveri joutu kanssa vaihtaa servua useamman kerran, mut löytyi sit vihdoin hengissä.
 
Uskomatonta miten sekaisin Bethesda on tällä hetkellä...ei siellä toimi mikään. Ihmisten tietojen vuotaminen ei ole mikään pikku juttu.
 
No on kyllä aika käsittämätöntä. Miten se onkin mennyt tuommoiseen tilaan, onkohan siellä tapahtunut yritysrakenteessa jotain mullistavaa joka on sitten puolestaan edesauttanut tuota kaaosta?
 
Ylös Bottom