Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 76

Onkos rasittava ruokailu & juominen edelleen pelissä?? Säätäisivät tuonkin pois niin olis vähän enemmän fallout mulle :)
 
Onkos rasittava ruokailu & juominen edelleen pelissä?? Säätäisivät tuonkin pois niin olis vähän enemmän fallout mulle :)
Kyllä ne tuossa edelleen näyttävät olevan. On itseänikin äärimmäisen paljon ärsyttävä ominaisuus. Siitä syystä jäikin eilen testailu lyhyeen, kun alkoi noiden jatkuva kyttääminen toden teolla ärsyttämään lähes heti. En siedä lainkaan tämän kaltaisia pakkotahtisia elementtejä peleissä. Pelien pitäisi kuitenkin olla viihdettä, eikä mikään jatkuvasti ärsyttävä kokemus.

Samaan sarjaan menee minulla täysin ja lopullisesti hajoavat aseet ja varusteet, joita ei voi korjata. Silloin vielä menettelee, jos niitä voi jossain korjata kuntoon, mutta kokonaan lopullisesti hajoavat aseet ja varusteet ovat minulle ISO EI. Katson paheksuvasti sinua, Zelda: Breath of the Wild...
 
Kyllä ne tuossa edelleen näyttävät olevan. On itseänikin äärimmäisen paljon ärsyttävä ominaisuus. Siitä syystä jäikin eilen testailu lyhyeen, kun alkoi noiden jatkuva kyttääminen toden teolla ärsyttämään lähes heti. En siedä lainkaan tämän kaltaisia pakkotahtisia elementtejä peleissä. Pelien pitäisi kuitenkin olla viihdettä, eikä mikään jatkuvasti ärsyttävä kokemus.

Samaan sarjaan menee minulla täysin ja lopullisesti hajoavat aseet ja varusteet, joita ei voi korjata. Silloin vielä menettelee, jos niitä voi jossain korjata kuntoon, mutta kokonaan lopullisesti hajoavat aseet ja varusteet ovat minulle ISO EI. Katson paheksuvasti sinua, Zelda: Breath of the Wild...
Jaa lopullisesti hajoavat aseet,mitähän ne mahtaa olla? Sellasia kun ei oo ittelle +1200h aikana vastaan tullut.

Mitä tohon syömiseen/juomiseen tulee,niin corn soppa on avain onneen. Se nostaa molempia.
 
Jaa lopullisesti hajoavat aseet,mitähän ne mahtaa olla? Sellasia kun ei oo ittelle +1200h aikana vastaan tullut.

Mitä tohon syömiseen/juomiseen tulee,niin corn soppa on avain onneen. Se nostaa molempia.
En kyllä sanonutkaan, että niitä olisi Fallout 76:ssa, vaan otin vain esimerkkinä samankaltaisen peleihin liittyvän vitsauksen, joka on taas vastaavasti Zelda: Breath of the Wildissa. Mutta syöminen ja juominen on yhtä ärsyttävä ja turha ominaisuus Fallout 76:ssa.
 
Vähän jäi kaksijakoiset fiilikset, toisaalta upea maailma, fallout fiilis ja seikkaileminen on hauskaa. Mutta tuo syömis/juomis mekaniikka ja muut pelaajat kyllä häiritsee aika paljon, voiko ne muut pelaajat edes tehdä sulle mitään enään ?. Ne jotka on peliä enemmän pelanneet niin kannattaako aloittaa siitä alkuperäisestä juonesta vai suoraan tuota Wastelandersia lähteä tahkoamaan ?
 
Vähän jäi kaksijakoiset fiilikset, toisaalta upea maailma, fallout fiilis ja seikkaileminen on hauskaa. Mutta tuo syömis/juomis mekaniikka ja muut pelaajat kyllä häiritsee aika paljon, voiko ne muut pelaajat edes tehdä sulle mitään enään ?. Ne jotka on peliä enemmän pelanneet niin kannattaako aloittaa siitä alkuperäisestä juonesta vai suoraan tuota Wastelandersia lähteä tahkoamaan ?

Mitä olen alun perusteella ymmärtänyt niin tässä on rinnakkain kaksi juonta. Tuo uus juoni mikä alkaa tuosta Wayward-baarista samantein ja sitten on se alkuperäinen juoni jossa seurataan ilmeisesti tuota Overseeriä. Tasolla 20 aukeaa sitten Overseerin kanssa uus juonikuvio joka liittyy Wastelandersiin ja varmaan jatkaa tuota mihin tuo Wayward-baarin juonikuvio loppuu.

Ajallisesti pelissä on ilmeisesti kulunut vuosi, koska kaikki ihmettelee että mitä sä oot kupannut siellä Vaultissa kaikki nää kuukaudet kun muut on jo menneet menojaan.
 
Siis onko tämän pelin vihollisten skaalaus todellakin tehty näin idioottimaisesti, että ympärillä/lähistöllä olevat pelaajat boostaa myös sun eteen tulevien vihujen leveliä?! Oon nyt lv20 ja teen näitä päätehtäviä että pääsen etenemään. Mun pitäis mennä kaivokseen hakemaan joku juttu mutta koska palvelimella/lähistöllä on korkeen tason pelaajia niin kaivoksen kaikki vihut on jotain lv50+ super glowing versioita joihin en saa mitää vahinkoa.

Oon nyt moneen otteeseen nähnyt tätä tapahtuvan siellä täällä. Vitun kiva systeemi, yritä siinä sitte tehä alkupuolen päätehtäviä.
 
Siis onko tämän pelin vihollisten skaalaus todellakin tehty näin idioottimaisesti, että ympärillä/lähistöllä olevat pelaajat boostaa myös sun eteen tulevien vihujen leveliä?! Oon nyt lv20 ja teen näitä päätehtäviä että pääsen etenemään. Mun pitäis mennä kaivokseen hakemaan joku juttu mutta koska palvelimella/lähistöllä on korkeen tason pelaajia niin kaivoksen kaikki vihut on jotain lv50+ super glowing versioita joihin en saa mitää vahinkoa.

Oon nyt moneen otteeseen nähnyt tätä tapahtuvan siellä täällä. Vitun kiva systeemi, yritä siinä sitte tehä alkupuolen päätehtäviä.

Vau, toivottavasti ei ole totta eihän siinä olis mitään järkeä. Mutta miksi muuten ne vihut olisi niin iso levelisiä... voi Bethesda.
 
Vau, toivottavasti ei ole totta eihän siinä olis mitään järkeä. Mutta miksi muuten ne vihut olisi niin iso levelisiä... voi Bethesda.

Näin se valitettavasti menee. Muutaman kerran olen ollut suomalaisen isolevelisen pelaajan mukana ja viholliset skaalataan hänen mukaansa. Mainittu peluri kuitenkin teki minulle ystävällisesti kovan luokan aseet, joilla sain tehtyä damagea samalla tavalla kuin hänkin. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tekijää, että 50+ leveliä isompi mörkö tekee aivan saakelisti vahinkoa heikompaan hahmooni, joten lähelle ei voi mennä.

Se hyöty tuosta kuitenkin on, että yksi osuma megapahikseen riittää, silloin saat siitä kaikki expat. Toisaalta se taas vie pois sitä onnistumisen tunnetta kuin jos itse saisi kerättyä hahmon niille ns. koville leveleille, eikä muiden kärräämänä.
 
Eli sitten kun tämä tulee joskus hommattua niin otan ihan suosiolla kuukaudeksi 1st jäsenyyden niin välttyy tuollaiselta ja ehdin kyllä kuukauden aikana pelaamaan tätä ihan tarpeeksi.
 
Pistää ihan oikeasti miettimään, että mitä Bethesdalla on mietitty, kun tuota levelisysteemiä ollaan rakennettu. "This just works!" varmaan ollut se ajatus taas ja kuinkas sitten kävikään...
 
Näin se valitettavasti menee. Muutaman kerran olen ollut suomalaisen isolevelisen pelaajan mukana ja viholliset skaalataan hänen mukaansa. Mainittu peluri kuitenkin teki minulle ystävällisesti kovan luokan aseet, joilla sain tehtyä damagea samalla tavalla kuin hänkin. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tekijää, että 50+ leveliä isompi mörkö tekee aivan saakelisti vahinkoa heikompaan hahmooni, joten lähelle ei voi mennä.

Se hyöty tuosta kuitenkin on, että yksi osuma megapahikseen riittää, silloin saat siitä kaikki expat. Toisaalta se taas vie pois sitä onnistumisen tunnetta kuin jos itse saisi kerättyä hahmon niille ns. koville leveleille, eikä muiden kärräämänä.
Kyllä tuo kuvailemasi malli ainakin itselleni toimii, jos on tosiaan isolevelinen kaveri, joka jelppii aseiden kanssa. Jos tuota asetelmaa ei itselle kuitenkaan siunaannu, niin sitten menee kyllä kieltämättä veemäiseksi...
 
Kyllä tuo kuvailemasi malli ainakin itselleni toimii, jos on tosiaan isolevelinen kaveri, joka jelppii aseiden kanssa. Jos tuota asetelmaa ei itselle kuitenkaan siunaannu, niin sitten menee kyllä kieltämättä veemäiseksi...
On se siinä mielessä ok, että seikkailu edistyy, kun mukana on kaveri joka tietää mitä tekee ja ennen kaikkea jos osaa suojella muita + ymmärtää tiimipelin päälle. Paras malli on silti esim. Borderlands 3:n skaalaus, jossa jokainen vihollinen on skaalattu oman hahmon mukaan, joten eri tahtiin peliä pelaavat pelurit saavat saman haasteen, vaikka pelaisivatkin samaan aikaan.

Toisaalta tässä on myös henkilökohtainen mieltymys taustalla, eli mä haluan itse olla se "uber-hahmo", joka häärii kukkona tunkiolla kaikkein isolevelisempänä osanottajana ja vihollisten murskaajana. En välitä olla vain pintapuolisena taustakatsojana, kun enemmän pelanneet ahmivat suurimman osan damagesta. Tänä päivänä se ei vain ole mahdollista, pelattavaa on niin paljon. Eikä tule kysymykseenkään paukuttaa esim. Falloutia niin paljon kuin ahkerimmat pelaajat. Yhteisöllisyyden vuoksi kuitenkin suostun nykyiseen asetelmaan.
 
On se siinä mielessä ok, että seikkailu edistyy, kun mukana on kaveri joka tietää mitä tekee ja ennen kaikkea jos osaa suojella muita + ymmärtää tiimipelin päälle. Paras malli on silti esim. Borderlands 3:n skaalaus, jossa jokainen vihollinen on skaalattu oman hahmon mukaan, joten eri tahtiin peliä pelaavat pelurit saavat saman haasteen, vaikka pelaisivatkin samaan aikaan.

Toisaalta tässä on myös henkilökohtainen mieltymys taustalla, eli mä haluan itse olla se "uber-hahmo", joka häärii kukkona tunkiolla kaikkein isolevelisempänä osanottajana ja vihollisten murskaajana. En välitä olla vain pintapuolisena taustakatsojana, kun enemmän pelanneet ahmivat suurimman osan damagesta. Tänä päivänä se ei vain ole mahdollista, pelattavaa on niin paljon. Eikä tule kysymykseenkään paukuttaa esim. Falloutia niin paljon kuin ahkerimmat pelaajat. Yhteisöllisyyden vuoksi kuitenkin suostun nykyiseen asetelmaan.
Ymmärrän kyllä tuon ajatusmaailmaasi ja olen toki samaa mieltä kuitenkin siitä, että tuo Borderlandsin malli olisi parempi. Milläs levelillä olet muuten nyt? Miten olisi joskus yhteiset pelit Falloutin maailmassa? Ei ole hetkeen tullutkaan pelattua co-oppina kanssasi. Tosin lähinnä änäriä ollaan eniten yhdessä aikoinaan tahkottu.

Tuli vaan vanhat hyvät ajat mieleen, ja kun en oikein änäriä enää pelaa, niin olisihan se jotain muutakin mukava kanssasi pelailla, samalla mukavia turistessa.
 
Jos ominaisuus ärsyttää kannattaa odottaa hetki.

”In a recent PAX East stream, Fallout 76 devs outlined what's next for the survival sim after Wastelanders. As it turns out there's still quite a bit on the way, including an expansive new universal leveling system that automatically scales enemies to your level regardless of where you are, as well as an enhanced perk system that adds new avenues for creative builds.”
 
Ymmärrän kyllä tuon ajatusmaailmaasi ja olen toki samaa mieltä kuitenkin siitä, että tuo Borderlandsin malli olisi parempi. Milläs levelillä olet muuten nyt? Miten olisi joskus yhteiset pelit Falloutin maailmassa? Ei ole hetkeen tullutkaan pelattua co-oppina kanssasi. Tosin lähinnä änäriä ollaan eniten yhdessä aikoinaan tahkottu.

Tuli vaan vanhat hyvät ajat mieleen, ja kun en oikein änäriä enää pelaa, niin olisihan se jotain muutakin mukava kanssasi pelailla, samalla mukavia turistessa.

Hyvä kysymys, en itse asiassa muista leveliäni. Karkea arvaus – se on jossakin 30-40:n paikkeilla. En ole koskenut Fallouttiin moneen kuukauteen. Asensin sen kuitenkin takaisin toissapäivänä, kun lisäosa tuli ulos, tarkoituksena pelata sitä jokin päivä. Coop käy vallan mainiosti, ehkä saataisiin muitakin mukaan jos olisivat kutakuinkin samoilla tasoilla. Niin harvoin tulee kuulumisia tosiaan vaihdettua, että otetaan samalla ilo irti yhteisen pelattavan kanssa.
 
Vähän jäi kaksijakoiset fiilikset, toisaalta upea maailma, fallout fiilis ja seikkaileminen on hauskaa. Mutta tuo syömis/juomis mekaniikka ja muut pelaajat kyllä häiritsee aika paljon, voiko ne muut pelaajat edes tehdä sulle mitään enään ?. Ne jotka on peliä enemmän pelanneet niin kannattaako aloittaa siitä alkuperäisestä juonesta vai suoraan tuota Wastelandersia lähteä tahkoamaan ?
Kannattaa tehdä kumpaakin, joudut joka tapauksessa tekemään alkupään sivutehtäviä että pääset eteenpäin wastelanderis. Toisaalta pääset käsiksi uuteen valuuttaan vasta läpäistyäsi wastelandersin. Itselle tuli sellainen fiilis että tämän pelin oli tarkoitus olla tällainen jo julkaisussa. Varsinkin tuo yksi alusta asti ollut tehtävä mitä kaikki on ihmetelleet että miten sen pääsee läpi kuuluikin wastelanderiin.

Tuosta vihujen skaalautumisesta niin sitä korjattiin jossain vaiheessa sillä että alkupään tehtävien alueilla vihut ei ylitä tiettyä leveliä. Tuo sitten taas pilasi pelin isolevusilta, kun niille ei jääny muuta kuin pienenpieni pelialue ja pari eventtiä missä tippuu oma levusta loottia. Kun vielä ajattelee kuinka pieni mahdollisuus tässä on saada best in the slot varusteita niin kyllähän siinä itku tulee kun 3000h grindaamisen jälkeen haluamasi varuste viimein tulee mutta se onkin lvl 15. Uuden hahmon levuttamisessa tuo on sitten taas hirvee etu että tulee isompi levusia kun niistä tulee kunnon xp:t.

Muut pelaajat eivät voi tehdä sulle mitään enää nykyään jollet ammu niitä tai saa boyntyy, ainoastaan workshopissa voi aloittaa valtauksen jolloin siitä tulee pvp alue.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa tehdä kumpaakin, joudut joka tapauksessa tekemään alkupään sivutehtäviä että pääset eteenpäin wastelanderis. Toisaalta pääset käsiksi uuteen valuuttaan vasta läpäistyäsi wastelandersin. Itselle tuli sellainen fiilis että tämän pelin oli tarkoitus olla tällainen jo julkaisussa. Varsinkin tuo yksi alusta asti ollut tehtävä mitä kaikki on ihmetelleet että miten sen pääsee läpi kuuluikin wastelanderiin.

Tuosta vihujen skaalautumisesta niin sitä korjattiin jossain vaiheessa sillä että alkupään tehtävien alueilla vihut ei ylitä tiettyä leveliä. Tuo sitten taas pilasi pelin isolevusilta, kun niille ei jääny muuta kuin pienenpieni pelialue ja pari eventtiä missä tippuu oma levusta loottia. Kun vielä ajattelee kuinka pieni mahdollisuus tässä on saada best in the slot varusteita niin kyllähän siinä itku tulee kun 3000h grindaamisen jälkeen haluamasi varuste viimein tulee mutta se onkin lvl 15. Uuden hahmon levuttamisessa tuo on sitten taas hirvee etu että tulee isompi levusia kun niistä tulee kunnon xp:t.

Muut pelaajat eivät voi tehdä sulle mitään enää nykyään jollet ammu niitä tai saa boyntyy, ainoastaan workshopissa voi aloittaa valtauksen jolloin siitä tulee pvp alue.

Kuulostaa hyvältä ja mielenkiintoiselta. Pitää laittaa tää peli ostoslistalle!
 
Kannattaa tehdä kumpaakin, joudut joka tapauksessa tekemään alkupään sivutehtäviä että pääset eteenpäin wastelanderis. Toisaalta pääset käsiksi uuteen valuuttaan vasta läpäistyäsi wastelandersin. Itselle tuli sellainen fiilis että tämän pelin oli tarkoitus olla tällainen jo julkaisussa. Varsinkin tuo yksi alusta asti ollut tehtävä mitä kaikki on ihmetelleet että miten sen pääsee läpi kuuluikin wastelanderiin.

Tuosta vihujen skaalautumisesta niin sitä korjattiin jossain vaiheessa sillä että alkupään tehtävien alueilla vihut ei ylitä tiettyä leveliä. Tuo sitten taas pilasi pelin isolevusilta, kun niille ei jääny muuta kuin pienenpieni pelialue ja pari eventtiä missä tippuu oma levusta loottia. Kun vielä ajattelee kuinka pieni mahdollisuus tässä on saada best in the slot varusteita niin kyllähän siinä itku tulee kun 3000h grindaamisen jälkeen haluamasi varuste viimein tulee mutta se onkin lvl 15. Uuden hahmon levuttamisessa tuo on sitten taas hirvee etu että tulee isompi levusia kun niistä tulee kunnon xp:t.

Muut pelaajat eivät voi tehdä sulle mitään enää nykyään jollet ammu niitä tai saa boyntyy, ainoastaan workshopissa voi aloittaa valtauksen jolloin siitä tulee pvp alue.

Kiitos kattavasta vastauksesta, jatkan pelin pelaamista kunhan tuo uusi level scaling systeemi saadaan peliin. :) Eipä tällä mikään kiire ole.
 
Ylös Bottom