Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Sama tyyppi joka jo aikasemmin tänne mainosti pc:tä, jonka viesti sitten lopulta poistettiin? Näissäkään viesteissä ei ole mitään informaatioarvoa, edelleenkään. Huono trollausyritys, ei sen kummempaa ;) Ei sitten ihmiset syötetä röllejä :D

Aah, mutta minusta näyttää, että jos tuo todellakin oli trolli, niin hän onnistui siinä vallan hyvin. Pelkkä toteamus "huono trollausyritys" riittää useimmille kolkon ja ivallisen naurun aiheuttajaksi.

----

Itse aion ostaa oman New Vegasini lähempänä joulua(ohimennen sanoen pc:lle;)), toivottavasti bugit eivät enää vaivaa siinä vaiheessa ihan niin hirivittävästi.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Joo-o, eipä mullakaan alkanut tää peli kovin upeasti. Heti aloituskaupungin eka tehtävä ja tuli jotain grafiikkabugia ja ei auttanut mikään muu kuin aloittaa peli alusta. Tossa vaiheessa se nyt ei niin haitannut, mutta jos se tulee myöhemmin, niin kyllä ottaa päähän. Tosiaan kannattaa tallentaa niin usein, kun vain mahdollista. Pari kertaa ekojen tuntien aikana peli myös jäätyi. Pistää kyllä miettimään, että miten tää on päässyt laaduntarkkailijoilta eteenpäin vai oliko niin kiire, ettei välitetty?

Itse peli on kyllä ihan hyvä. Vaikeutta on paljon enemmän kuin fallout 3:ssa (kenties sen takia, että on panostettu kumppaneihin enemmän?). Fallout 3:ssa pystyi ihan yksin hallitsemaan koko pelimaailmaa, new vegasissa taas pitää vetää tajuttoman tarkasti. Sneak -> laukaus -> nopeesti piiloon ja toistoa. Jossain kohdissa vihuja vielä teleporttaa jostain lisää vaikean taistelun jälkeen. Esim. tapoin pari legioonan tyyppiä, sit sieltä heti teleporttas jotain legioonan salamurhaajia tappamaan mua, sen jälkeen jostain teleporttasi vielä lauma night stalkereita ja vielä sen jälkeen jostain 3 legioonan veteraania.

Olisivat vaan korjanneet edes ton vats-bugin. Jos vatsissa lukee 95% mahdollisuus osumaan, se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki 5 laukausta menee ohi. :\

Itselläni ei mitään ongelmia vatsissa, guns 95, perkkeinä commando, sniper ja osuu mieheä päässä olevaan täihin 300m päästä vatsissa. Agility 9 ja Perception 8. Kannattaa katsoa ettei hahmolla ole joku raaja cripled tai sitten ei vain ole skilliä laitettu riittävästä.
Bugia kyseisessä Vatsissa ei mielestäni ole, jos minulla näyttää 95%, niin todellaa ei ammu ikinä ohi, ei edes sarjatuli aseella.

Lvl 18 Neutral, Beholder
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ekaa kertaa jynkkäsi itsensä jumiin tunnin pelailun jälkeen. Tosin kerjäsin verta nenästäni kun menin hakkaamaan nilkoistaan maan sisään jumiutunutta gekkopoikasta machetella. Ei totellut pistoolia, hehtaariveistä totteli mutta sitten loppui touhu kuin seinään. Ei päässyt edes pleikkarivalikkoon mutta levyn sai ulos hipaisunäppäimestä ja sitten konsoli buuttasi itsensä.

Muuten tämä onkin taas rautainen Fallout-sarjan jatkaja. En ole vielä päässyt varsinaisesti edes Goodspringsin ulkopuolelle, mutta tarina vetää jo mukanaan ja immersio erämaahan syvenee. Koko pelin huonoin puoli onkin että se vetää niin lujasti mukaansa ettei muista tallentaa vartin välein. :rolleyes:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

On taitu tämä peli suunnitella pc koneille, kun en ole törmäilly bugeihin tai kaatumisiin. Joku mainosti että 5min välein pitäisi tallennella.

Kaikki on suhteellista. Kyllä meikäläisen PC-versio on kaatuillut ja bugejakin on tarpeeksi paljon :)

Mutta nyt se tärkein kysymys:
Onko palkattu lisää väkeä puhumaan dialogin vai vieläkö kuullaan se sama vanha ukko jokaisen vanhan ukon kohdalla... Alko immersio jo loppuajasta kolmosessa karisemaan :rolleyes:

KYLLÄ ON! Fallout 3:n yksi monista pienistä mutta ärsyttävistä ongelmista.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Vai että olin minä sitten trolli ja mistähän syystä? En minä nyt tarkoituksella pc:tä ylistä se nyt vain on tosiasia että modeilla tästä pelistä saa niin paljon enempi irti. Kun on kerran pelannut fallout 3:sen kunnon modeilla läpi niin tajuaa, kuinka kolkko ja tyhjä peli fallout 3 oikeasti oli. Sama kolkkous vaivaa tätä tuorettakin versiota(vai eikö olla samaa mieltä?) Tehtäviä on kyllä paljon tullut vastaan, mutta nämä (jo pelit-lehdessäkin) haukut "tule tappamaan rotat minun talosta" tehtävät kierrättävät samaa kaavaa joita pelattiin jo 90-luvun. Noiden hedelmien ym ym. kerääminen on hyvä uudistus vaikka kyllä sekin nähtiin jo oblivionissa.

Jos jollain on hyviä vinkkejä, kuinka noita isoja Deathclaweja ja giant radscorpioneja pystyy helposti listimään niin kelpaisi kuulla. :)

Pahoittelen jo etukäteen jos viestini on aiheuttanut suuriakin mielipahoja. Tämä oli minulle vuoden kolmanneksi odotetuin peli (1.Heavy rain 2.GT) ja joutuin suuresti pettymään :(

Jos jollain on hyviä vinkkejä, kuinka noita isoja Deathclaweja ja giant radscorpioneja pystyy helposti listimään niin kelpaisi kuulla.

----------------
Ylläpidon terveiset: Muistathan pettymyksestäsi huolimatta huomioida, että tämä peliketju on tarkoitettu Fallout: New Vegasin PS3 -versiosta ja itse pelistä keskusteluun. PC-version ylivertaisuuden tai "Kyllähän jokaisella kunnon pelimiehellä pitää PC olla?" -tapaisten ärsykkeiden mukaantuominen ei kuulu tähän ketjuun. Eri alustaversioiden kokemuksiaan voi sivumennen tuoda esille, mutta ei postauksen pääasiana kuten aiemmissa viesteissäsi teit. Otsikko ohjaa keskustelua.

Ystävällisin terveisin,
Corca / KonsoliFIN Ylläpito
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Vai että olin minä sitten trolli ja mistähän syystä? En minä nyt tarkoituksella pc:tä ylistä se nyt vain on tosiasia että modeilla tästä pelistä saa niin paljon enempi irti. Kun on kerran pelannut fallout 3:sen kunnon modeilla läpi niin tajuaa, kuinka kolkko ja tyhjä peli fallout 3 oikeasti oli. Sama kolkkous vaivaa tätä tuorettakin versiota(vai eikö olla samaa mieltä?) Tehtäviä on kyllä paljon tullut vastaan, mutta nämä (jo pelit-lehdessäkin) haukut "tule tappamaan rotat minun talosta" tehtävät kierrättävät samaa kaavaa joita pelattiin jo 90-luvun. Noiden hedelmien ym ym. kerääminen on hyvä uudistus vaikka kyllä sekin nähtiin jo oblivionissa.

Pahoittelen jo etukäteen jos viestini on aiheuttanut suuriakin mielipahoja.

Hyväksyn anteeksipyynnön, vaikkakin pitkin hampain. Ahdistuneisuushäiriöni vuoksi moinen pc:n kehuminen konsolifoorumilla saa minut hermoilemaan ja hikoilemaan, samoin kiroilu. Juurikin tuon kiroilun takia Suomi24 on mielestäni erittäin ahdistava paikka, koska milloin tahansa voi eteen putkahtaa alhainen ja törkeä sana.

Voisin ehkä suhtautua sinuun lämpimämmin, jos editoisit viestiäsi siten, että poistaisit tuon "tämä ei tuo genreen mitään uutta"-argumenttisi. Se olisi erittäin ystävällisesti tehty, kun otetaan huomioon tämä erittäin valitettava ahdistuneisuushäiriöni. En yksinkertaisesti voi lukea moista valhetta ilman hampaiden kiristelyä ja kyyneliä. Minähän kyynelehdin varsin usein tämän ahdistuneisuushäiriöni vuoksi, milloin mistäkin.

Eli, ehkäpä suostuisit poistamaan tuon argumentin tekstistäsi, ja voisimme taas olla ystäviä? Kiitos.

----------------
Henkilökohtaiset offtopic-lätinät eivät kuulu tähän ketjuun. Lisäksi ahdistuneisuutesi ei oikeuta sinua pyytämään muita editoimaan viestejään. Vaikka jokaisella on mielipiteensä pelistä, ei niitä itseensä kannata ottaa.

Ystävällisin terveisin,
Corca / KonsoliFIN Ylläpito
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kun on kerran pelannut fallout 3:sen kunnon modeilla läpi niin tajuaa, kuinka kolkko ja tyhjä peli fallout 3 oikeasti oli. Sama kolkkous vaivaa tätä tuorettakin versiota(vai eikö olla samaa mieltä?)

Minusta kun tuntuu että ydinsodan jälkeinen erämaa on aika kolkko ja tyhjä paikka. En tosin ole kuullutkaan aikaisemmin mistään Fallout 3:n modeista, joten en osaa jatkaa tätä keskustelua yhtään pidemmälle.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onko kukaan kerennyt vielä pelaamaan lävitse viimeistä Veni, Vidi, Vici tehtävää legioonalla? Mitä hittoa kun piti vielä läpiipeluohjeesta katsoa, että kun on viimeisen vihun tappanut + kaverit niin pitäisi pelin loppua siihen, itselläni ei tapahdu mitään ja yrittäny jo useita kertoja. Onko muilla bugannut vastaavasti, lievästi ärsyttävää..

Vinkkinä kaikille, sain toimimaan puhumalla tälle kenraalille että luovuttaisi (vaati 100 speechia)

Ja nyt kun on peli lävite, hieman fiiliksistä: Peli oli itselleni hieman pettymys, päätarina oli lyhyempi mitä fallout 3:ssa. Sivuquestit sentään olivat mielenkiintoisempia. Graafikka oli köyhää ja bugisuus alkoi loistaa itselläni vasta pelin puolenvälin jälkeen todenteolla, tätä enne kaatuilua ei ollut mutta loppuosaa peliä todella paljon. Dialogi oli kyllä todella loistavaa ja pelin tarina oli ihan jees. Tuskin tulen tuota toista kertaa pelaamaan, ainakaan lähivuosina. Arvosanaksi kouluasteikolla 7½.

Azetus: http://www.youtube.com/watch?v=fCNa8lMWv_8 tuon aseen kun haet niin ei tuota pelin mikään mobi enään vaikeuksia :) Tosi meni kyllä hieman helpoksi kun tuon itse hain vaikka hardilla pelasin, hyvä puoli että tuohon aseeseen ei käsittääkseni kuitenkaan saa enempää panoksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onkos mitään taloa johon sais säilöttyä aseita? Eli voiko ihan mihin vaan tyhjään taloon pistää, että säilyykö ne vai katooko ne mystisesti sieltä?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onkos mitään taloa johon sais säilöttyä aseita? Eli voiko ihan mihin vaan tyhjään taloon pistää, että säilyykö ne vai katooko ne mystisesti sieltä?

Ainakin Novacissa olevaan hotelli huoneeseen voi säilöä tavaraa. Mikäli reputaatio on korkealla saat huoneesi itselleen. Noi Express boxit ovat toimineet myös hyvin.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onkos mitään taloa johon sais säilöttyä aseita? Eli voiko ihan mihin vaan tyhjään taloon pistää, että säilyykö ne vai katooko ne mystisesti sieltä?

Käytännössä kaikki paikat mihin voi säilöä tavaraa käyvät, eli vaikkapa joku roskis goodspringsissä. Itse suosin Lucky 38:n penthousea. :cool:

40H pelattu, ja pääjuoni pitkälti loppuun asti suoritettu, ja sivuquesteja jo aika paljolti. Lvl 23. Rahaa on kuin roskaa ja kaikki parhaimmat aseet löytyy, turhan helppoa näin loppuleveleillä. Deathclaw kuolee anti-materiel riflellä yhdestä headshotista. :eek:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Mulle iski TODELLA ärsyttävä bugi, VATS ei toimi ja kaikki aseiden pikavalintoihin liittyvät temput jäädyttää pelin (nuolinäppäinten painelu, pipboy valikossa R2:n painaminen). Huomasin bugin That Lucky Old Sun-questin aikana, johtuukohan siitä että olin juuri saanut Boonen kaveriksi. Annoin Boonelle kenkää mutta sama ongelma jatkuu.

Koitan asentaa päivityksen, jollei auta vedän kunnon itkupotkuraivarit. Ei mulla muuta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Edge antoi "kylmästi" 6/10:
Fallout: New Vegas Review | Edge Magazine

"Creatively, New Vegas gets almost everything right. Mechanically and technically, it’s a tragedy. So, it’s a simultaneously rewarding and frustrating game, the gulf between what it is and what it could be a sizeable stretch indeed. Few games have built up a world like New Vegas, and even fewer have squandered such opportunities like this."

Nappaan itselle vasta alesta. Jospa silloin bugejakin on ehditty edes hieman fiksata..
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Jospa silloin bugejakin on ehditty edes hieman fiksata..
Ensimmäinen isohko päivitys julkaistiin jo viime viikolla, ja tuo v1.01 Bethesdan mukaan listii jopa 200 ötökkää koodista.

We’ve received word that the PS3 update for New Vegas is live in both Europe and North America. Make sure your PS3 is connected online to receive the update.

Lähde: Bethesda
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nappaan itselle vasta alesta. Jospa silloin bugejakin on ehditty edes hieman fiksata..

Sama vika rahikaisella. Ensin meinasin ottaa riskin vedoten siihen, että ihmisten survoessa Fallout 3:a syvimpään helvettiin bugisuuden ja kaatuilun vuoksi minulla mokoma ei kaatunut kuin yhden ainoan kerran, enkä törmännyt yhteenkään bugiin (normaaliversio, ei lisäreitä). Tuoreimmasta tapauksesta on saanut loppupeleissä lukea vain pelkkiä kauhutarinoita, joten ehkä tuossa joskus ensi vuoden alkupuolella voisivat pahimmat bugit jo olla kitketty. Sen aika näyttää, mut kerro ei.

Sääli kuitenkin, tuntuu siltä että Fallout-saaga saa aina julkaisussaan kärsiä bugisuudesta ja pitkään. Brotherhood of Steelistä en osaa sanoa, se ei jaksanut kiinnostaa, ei sitten millään.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kysymyksiä:

Muistan lukeneeni pelin alkupuolella jotain noista Sarsaparilla pulloista... mihin ne voi oikein käyttää ja löytyykö jostain "aarre"?
Olen löytänyt kartan pohjoisosasta pari hautaa. Mistä löydän lapion (shovel), että voin tutkia ne haudat?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kysymyksiä:

Muistan lukeneeni pelin alkupuolella jotain noista Sarsaparilla pulloista... mihin ne voi oikein käyttää ja löytyykö jostain "aarre"?

51 tähtipullonkorkkia kun kerää ja menee Sunset Sarsaparilla Headquartersiin niin Festukselta saa questin The Legend of the Star ja sen jälkeen A Valuable Lesson. Palkkioksi saa kuulla Festukselta miten sarsaparilla perustettiin (en spoilaa) sekä pääsee loottaamaan Pew Pew -nimisen energiapistoolin (149 DPS) plus paljon pullonkorkkeja

Olen löytänyt kartan pohjoisosasta pari hautaa. Mistä löydän lapion (shovel), että voin tutkia ne haudat?

Esim. Chetiltä goodspringsistä voi ostaa lapion.

Nyt on omassa pelissä mukavasti lockpick, science ja speech 100 (about level 16) joten ei tule missattua mitään. Ja combatti sujuu hyvin vaikka guns on muistaakseni 28 ja vain yksi aseperkki (gunslinger), etenkin jos on boone mukana. Eli voin ehdottomasti suositella tällaista buildia, speechista ollut ainakin suunnattomasti apua. Ja tosiaan ömm pelitunteja ehkä joku 16 (näkeeköhän niitä jostain?), kerran kaatunut ja muutoin ei ole bugannut mitenkään.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ja tosiaan ömm pelitunteja ehkä joku 16 (näkeeköhän niitä jostain?), kerran kaatunut ja muutoin ei ole bugannut mitenkään.

Tallennuksessa näkyy peliaika.

Pelitunteja nyt takana 46, eikä loppua näy. Level on tällä hetkellä 26. Kovin paljon on vielä tutkittavaa ja testailtavaa jäljellä. Juuri hetki sitten löysin viimeisenkin snow globen. Kaikki globet oli melko vaivatonta löytää, kun niitä ei edes yritetty piilottaa vaikeampiin paikkoihin.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nyt 31 pelituntia takana. 3 kertaa on kaatunu sit vihut on välillä jumissa mitä ihmeellisimmissä paikoissa ja asennoissa ja historian tuntia pitävä pikkupoika jumiutu niin hullun näköseen asentoon et meinasin kuolla nauruun. Mutta bugeista huolimatta tämä on älyttömän hyvä ja koukuttava peli. Mun mielestä paras muutos kolmoseen verrattuna on toi kun myös rahalla saa nostettua S.P.E.C.I.A.L. taitoja.
 
Ylös Bottom