Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Eikös nämä Falloutit ole tehty Oblivionin pelimoottorilla? Siinähän oli ihan samoja ongelmia, että mitä kauemmin pelasi niin peli alkoi tökkimään, mutta välimuistin tyhjennys tai A:n pohjassa pitäminen pelin käynnistyessä auttoi asiaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Itse kanssa kokeilin ja katselin tuota eilen kaverin luona. Kuten Jale sanoi niin todella sujuvasti tuo toimi ainakin sen aikaa. Pakkohankinta itsellekin kunhan opintotuet taas napsahtaa.

Kaveri oli tuon työpaikaltaan tiistaina saanut kun oli toimitus kauppaan tullut. Samoin itse sain Forza 3:n muutamaa päivää etuajassa kun olin kassatätinä vuosi takaperin.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Aamulla ennen töitä kerkesin "tutoriaalin" pelaamaan. Harmikseen F3:sen tapainen hieno alku oli poissa, varsinkin kun päähahmo ei aloita mistään Vaultista.
Teknisesti on kyllä hienoa katseltavaa, vaikka hahmot ovat vähän niin ja näin. Myös viilattu tähtäys on mukava lisä.

Ehkäpä sitä muutaman tunnin jaksaisi vielä vääntää vaikka 10h työpäivä on viennyt vähän mehuja kropasta :D
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Juu olihan tuo vähän erilainen alku kuin yleensä, mutta silti ihan jees. Itseasiassa pidin siitä koska vaihtelu virkistää, ei sitä aina jaksa kömpiä vaulteista ylös jonkun hämärän syyn takia :)

Muutenkin pidän tästä Falloutista enemmän kuin 3:sta koska tässä tuntuu olevan reippaasti vähemmän kädestä pitelyä. Toki suurimmassa osissa tehtävää näet silti kompassimerkin osoittavan oikeaan suuntaan, mutta isossa osaa tehtäviä pitää itse kuunnella niitä suuntaohjeita ja mennä maamerkkien perusteella.

Otin alussa ainoastaan wacky wasteland traitin mutta olen vasta nähnyt yhden sellaisen, sen alun tutoriaalin jälkeen kun Sunny opettaa kokkaamaan (mahtava lisä btw) siinä nuotskin lähellä on mies joka pyytää sinua pelastamaan hänen vaimonsa geckojen kynsistä.
Spoilaamatta mitään, kun pääset sinne minne pitää mennä, niin siellä on neljä punaista palloa rivissä kielekkeellä tuolin juurella. En oikein hiffannut että mitä ne referoi?

Mutta on kyllä hyvä peli, bugeja ja glitsejä ei ole oikeastaan näkynyt yhtään, välillä todella harvoin peli nytkähtää sekunniksi ja taas jatkuu. Kerran yksi powder ganger jäi jumiin johonkin rakennustelineeseen ja tappoi itsensä dynamiitilla haha.

HC-moodi on ihan jees, mutta odotin jotain muuta oikeastaan. Ammusten painolla ei ole mitään merkitystä koska ne ovat niin kevyitä että voit huoletta kantaa 200-300 ammusta per ase messissä, esim 100 9mm ammusta painaa vain 1 painoyksikön.

Samoin roinaa tulee kannettua mukana ihan tolkuttomia määriä aina ruuasta ja juomasta muuhun sälään. Eipä koskaan ole vielä tullut ongelmaa janon, nälän ja unen suhteen. Ainut rasite on se että raajat rikkoontuu herkästi niin saa olla ravaamassa lääkärillä kokoajan, kun ainut lääkäri tuntuu olevan Goodspringsissä niin edestakaisin saa mennä usein, ellei repusta löydy Doctor's bag.

Nii joo, ja VATS ei ole sitten enää mikään god-mode, otat normaalisti damagea vatsin aikana joten nyt sitä kannattaa käyttää strategisesti.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

No niin jo käsiinsä tän saaneet voivat valaista et miten se HC moodi nyt sit varmuudella toimi? Eli onko se sellanen lisävalinta vaikeusteen kaveriksi?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Eli onko se sellanen lisävalinta vaikeusteen kaveriksi?

Kyllä on. Eli vaikeusaste valitaan alkuvalikoista ja sitten pelin tutoriaalin jälkeen tulee eteen valinta HC-moodista. Eli voit pelata millä vaikeusasteella tahansa ja HC-moodi päällä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

No niin jo käsiinsä tän saaneet voivat valaista et miten se HC moodi nyt sit varmuudella toimi? Eli onko se sellanen lisävalinta vaikeusteen kaveriksi?
Kyllä. Eli voit pelata vaikkapa Easy HC:na.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Ensimmäisen kahdeksan pelitunnin perusteella Obsidian on parantanut kaikkea, mikä Fallout kolmosessa haisi. Ääninäyttely, kirjoittaminen ja tarinankerronta on parantunut huimasti ja maailmassa on huomattavasti mukavampi seikkailla kun ei tarvitse jatkuvasti olla metrotunneleissa tai itseään toistavassa ruskeassa maisemassa taistelemassa jokaista vastaantulijaa vastaan.

Factionit ovat myös tervetullut lisä, varsinkin meille jotka haluvat oikeasti roolipelata eikä vain räiskintää lampaiden vaatteissa.

Pitkästä aikaa odottaa innolla pääsyä takaisin Wastelandin pariin.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Ei yhtään hullumpi peli, iskee paljon enemmän kuin fallout 3. Tuli tossa pari viikko fiilisteltyä ja pelattua fallout 2:sta tätä ennen.

Itellä ei oo kertaakaan vielä kaatunut/jumittunut, enkä oo mihinkään häiritsevään bugiinkaan törmännyt vielä. Varmaankin n 10h nyt takana ja pakko sitä on tänään lisää vielä ;)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

On kyllä hemmetin loistava peli tämä, aluksi tuntui että maailma olisi ollut hivenen pieni mutta nyt kun tarkemmin katsoo niin taitaa olla jopa isompi, tai sitten on enemmän tutkittavaa saatu mahdutettua peliin.

Haastetta löytyy kyllä! Ihan mukava kun vihdoinkin vihollisten skaalaus on tehty mielestäni hyvin. FO3:ssa oli helppo tappaa melkein mitä vaan missä päin karttaa vain jollain tason 2 hahmolla, mutta tassa tulee kyllä armotta turpaan jos sattuu eksymään johonkin syrjäseudulle. Melkein kakkisin housuun kun kävelin muina miehinä yhdellä kielekkeellä, ja löysin jonkun luolan. Kompassista näin että luolan edessä oli muutama vihollinen ja koska olin juuri raa'asti ampunut muutaman Viper gunslingerin oletin että löysin heidän luolan... Rambona hyppäsin kielekkeeltä luolan suulle ja huomasin että edessä oli iso Deathclaw ja sen muutamat pienokaiset.... Oh poop! -> kuolo korjasi silmänräpäyksessä :D


Äänimaailmaa on myös paranneltu paljon, kaikenlaiset taustaäänet tekevät seikkailuista aika jännittäviä. Taitaa myös pelistä löytyä musiikkia FO2:sta, perus vaellusmusiikkina siis jos ei kuuntele Mr New Vegasin höpinöitä.

Ja iso boonus siitä kun enää VATS ei ole god-mode, monta kertaa jo kuollu kun käyttäny sitä taktisesti väärässä kohtaa. Ja aseissakin löytyy munaa tällä kertaa, joku 9mm submachinegun on kaunista katseltavaa ja kuunneltavaa, miltäköhän joku assault rifle tuntuu :D Yritin hyökätä Legioonalaisten kimppuun yhdessä leirissä kun yhdellä niistä oli 10mm konepistooli, mutta pahukset kutsuivat apuvoimia ja meikäläinen tulitettiin maahan aika äkkiä hehe
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kiitos, tämä paska ilmeisesti kusi tallennuksen ja meni +7h hukkaan!
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kiitos, tämä paska ilmeisesti kusi tallennuksen ja meni +7h hukkaan!

Et ole ainut!
Valittaa joka savesta, että puuttuu ladattu lisäsisältö ja ettei löydy kiintolevystä!

8h tätä ehti fiilistellä ja nyt kävi näin, suorastaan v*tuttaa miten voivat päästää tämän pelin näin bugisena ulos. En kyllä uudestaankaan aloita vaan odotan jonkinlaista korjausta sillä sen verta yleinen vika näyttäisi olen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Sain toimimaan yhden tallennuksen joka oli onneksi vaan tunnin "jäljessä"!

Ei uskalla pelata ennen kun päivitystä tulee ja todeta uudestaan että save on rikki...
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Ite oon nyt noin 20h tuntia pelannut eikä yhtäkään talletusta ole korruptoitunut, eikä mitään muitakaan bugeja ole näkynyt. Välillä peli kaatuu mutta sitä tekee kaikki pelit, ja ihan hyvä vaan että kaatuukin, muuten ei muista syödä kun on niin koukuttavaa :D

Kannattaa tehdä useampia talletuksia ihan muutenkin, siitä kun ei ole yhtään mitään vaivaa. Itselläni on useita, ja talletan usein, täten jos sattuu yksi seivi meneen pilalle niin lähin on maks vartin päässä.

Onks teil sit jotain dlc-paketteja kun valittaa että esineet puuttuu vai kuinka se oli? Ehkä peli itsessään ei bugita vaan se ladattu lisäsisältö? Niitähän oli useita erilaisia paketteja jos tilaili tietyistä paikoista. Mulla ei ole mitään ekstrapaketteja, ehkä siksi olen säästynyt bugeilta?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

No niin nyt ei toimi enää mikään save! Voi v***u!

Joo mulla ainakin oli tuo gamestopin preorder homma. Eli se mercenary pack.

Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

No niin nyt ei toimi enää mikään save! Voi v***u!

Joo mulla ainakin oli tuo gamestopin preorder homma. Eli se mercenary pack.

Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?

Oliko boxi livessä kun yritit avata tallennusta, sillä jos ei ollut niin se saattaa johtua siitä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Boxi on aina livessä :) Novaciin asti pääsi ennen kun hajos save!
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Joo mulla ainakin oli tuo gamestopin preorder homma.

Gamestopin kylkiäislisäri olikin gamestopper?
Itse en vielä älyttömän pitkällä ole, mutta taidan pelata laatikosta muita alta pois ja odotella tuleeko noihin seivien hajoamisiin jotain selkoa.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kannattaa todellakin seivata useaan kohtaan ja mielummin johonkin 15-30 minuutin päähän. Itseltähän meni pari tuntia hukkaan..
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Peliä takana nyt n. 12h, eikä vielä yhtään jäätymistä tai muutakaan isompaa bugia. Muutamaan otteeseen parit Radscorpionit ovat olleet osittaan maan alla. Veljelläni suunnilleen saman verran peliaikaa, eikä mitään ongelmia ole ilmaantunut haittaamaan hänenkään seikkailujaan.

Koukuttava peli tosiaan, ja Mojave Wastelandista löytyy kaikenlaista nähtävää ja tutkittavaa. Kartta vaikuttaa kylläkin pienemmältä kuin Fallout 3:ssa? Aseiden modaaminen on tervetullut ominaisuus, ja muutenkin tykkään pelin uusista pyssyistä. Pakko mennä kohta taas pelaamaan! ;)
 
Ylös Bottom