Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Nyt on 20 % takana ja alkuhuuma on laantunut. Tähän mennessä ei ole oikein ollut mitään ihmeellistä. Olen kyllä enimmäkseen tutkinut alueita ja tehnyt asekauppiaan tehtäviä, mutta muutamat päätehtävät ovat olleet aika samanlaisia ja ne on läpäisty ilman pahempia suunnitteluja. Puuduttavia ajeluja ja toistuvia samanlaisia tiesulkuja on kyllä ollut enemmän kuin tarpeeksi. En vielä kuitenkaan tuomitse koko peliä, kun olen vielä silti aika alkuvaiheessa, mutta jos tämä ei jotenkiin radikaalisti muutu niin pakko sanoa että pienoinen pettymys.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kun käyttää bussia liikkumiseen, pystyy skippaamaan aika monen vartiopisteen. Kun bussipysäkki löytyy vielä keskikylästä, pääsee tehtävät hakemaan suoraan ilman jatkuvaa syylärin rassaamista räikällä.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kun käyttää bussia liikkumiseen, pystyy skippaamaan aika monen vartiopisteen. Kun bussipysäkki löytyy vielä keskikylästä, pääsee tehtävät hakemaan suoraan ilman jatkuvaa syylärin rassaamista räikällä.

Jep, tämä on ehdottomasti nopein keino edetä tehtävänantopaikalta suorituspaikalle. Säästyy syyläri ja hermot.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kuten tuossa aiemmin todettiinkin hiipimisestä, se on tämän kaltaisessa räiskepelissä niin lapsenkengissä, ettei tule kuin paha mieli. Selkeät pelisäännöt puuttuvat. Camo index tms. metal gearista havaittu systeemi olis todella jees, olis ees vähän käryä mitä ne vihut näkee ja mistä. Sitten kun yrittää silu mp5:lla tms pudottaa yksittäisen vihun johkin etäämmälle leiristä, niin kyllä siellä tuntuu kuhina heti alkavan.

Ja missä tän meidän sankarin kaikki gadgetit on, sillä on hieno kello, mutta mitään lämpökiikareita tai vastaavaa ei ole, eihän semmosilla afrikan yössä mitään teekkään. :p

Vähän kattellutkin miten noi vihulaiset käyttäytyvät noissa sneakkaus-olosuhteissa. Muutamia juttuja (joihin suurilta osin oot varmasti itekin törmännyt):

- esim. kartan ja kiikarin kanssa räpläämisellä on vaikutus: porukat saattavat nähdä jotain epäilyttävää ja tulla tutkimaan

- tarkka-ampujia ja kiikareilla varustettuja kavereita on syytä kattoa tarkasti

- liikkumisella, vuorokaudenajalla ja säällä tuntuu olevan todella suuri vaikutus "camo-indexiin"

- nähdessään kaverinsa tippuvan (vaikkapa mp5sd:stä), surevat viholliset ensin kaverinsa puolesta, tekevät jonkinnäkösen etsintämuodostelman ja yrittävät haravoida lähialuetta. Eivät kumminkaan suoriltaan tiedä, missä pelaaja on. Jos onnistuu piiloutumaan, toteavat he etsinnän hyödyttömäksi ja jatkavat normaalimpia toimenpiteitä. Tilanteessa, jossa vihollinen luulee nähneensä jotain, tapahtuu käytännössä sama homma.

- tuo etsintäaika on mun mielestä aika haastava, koska vihulaiset onnistuvat piiloutumaan itsekin aika tehokkaasti jossakin metsässä (kun sankarilla ei ole niitä havainnointivälineitä). Monta kertaa käynyt niin että joku yllättää. Muutenkinhan nuo yrittävät päästä selkään melko usein.

- syrjässä olevan kaverin voi yleensä eliminoida huoletta (jos osuu päähän, monesti se on ainakin minulle vaikeaa mp5sd:n kanssa) eikä jatkoseuraamuksia ole


Tää sneakkaus tässä pelissä tuntuu mun mielestä paljolti riisutulta Metal Gearilta. Vihollinen toimii täsmälleen samalla [Alert-Evasion-Caution-Normal] -periaatteella, mutta mitäänhän näistä ei suoraan kerrota pelaajalle. Yks suht tärkeä juttu tässä onkin se, että tarkastelee vihollisia, ja katsoo mikä heidän senhetkinen statuksensa on. Jos huomaa, että ovat etsimässä, on vielä aikaa rynnistää piiloon kauemmas tai vaihtoehtoisesti aloittaa hyökkäys, ennen kuin vihollinen aloittaa sen.

Kehittäjien filosofia on ilmeisesti ollut tehdä koko pelistä mahdollisimman riisuttu, ja tavallaan omien ihmisvaistojen alainen (ei vihollistutkaa tms., hälytysindikaattoria, infrapunakiikareita, paperinen kartta jota pitää selata toiminnan aikana). Tämä tuo tietyn määrän vaikeutta ja vainoharhaisuutta varsinkin pelin hiipimisosaan. Vaikeaahan tuo hiipiminen loppupeleissä on, mutta kuitenkin mahdollista (useimmissa tehtävissä). Ja ite ainakin huomaan tehneeni jonkun selvän kämmin aina kun vihollinen minut huomaa.

Jos nyt vaikkapa Guns of The Patriotsiin vertaa suoraan, puuttuuhan tästä monia elementtejä, kuten monipuolinen vihollisen lähellä toimiminen, ja ei-tappavien keinojen käyttö. Mutta ei tämän ole käsittääkseni tarkoituskaan uhkailla tuota peliä, jota itse pidän hiippailuteosten messiaana. Tämä onnistuu mielestäni omassa, karsitussa toimintatavassaan hyvin.

Mutta jokaisen oma asia kai se on, mistä tykkää :)
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites tuo camo suite, kun sen ostaa niin tuleeko se automaattisesti päälle vai miten? Asevarastosta en sitä ainakaan löytänyt päälle laitettavaksi.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Itsekkin pääsin tämän eilen läpi easyllä.Loppua kohti peli parani aika paljonkin mitä se alussa näytti.Loppu oli kyllä aika sekavan tuntunen mitä siitä nyt selkoa sai.Nettipeliä tuskin pelailen koska ei vaikuttanut ensimmäisella kerralla kovinkaan järkevän tuntuiselta.Karttaeditorilla kyllä voisin vielä vähän pelleillä.Sitten varmaan peli vaihtoon kun ostan CoD5.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites tuo camo suite, kun sen ostaa niin tuleeko se automaattisesti päälle vai miten? Asevarastosta en sitä ainakaan löytänyt päälle laitettavaksi.

Kyl se mun mielest tulee kun itsekkin sen silloin ostin. Tosin en vaa huomannu suurempaa eroa mut kai se parempi oli ja kannatti.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites noita malaria lääkkeitä saa? Pappi oo koskaan paikalla kun käyn siellä kirkossa? Ja miten näen paljon niitä pillereitä on jäljellä? :)

Btw, aivan mahtava peli!
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites noita malaria lääkkeitä saa? Pappi oo koskaan paikalla kun käyn siellä kirkossa? Ja miten näen paljon niitä pillereitä on jäljellä? :)

Btw, aivan mahtava peli!

Ne underground-tehtävät (nyrkki-ikoni kartassa) tuottaa palkkioksi malaria-lääkettä.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kiitos :)

Edit: Hetkinen. Tollanen nyrkki ikono on juuri tossa kirjon kohdalla mutta mistä sieltä voi aloittaa sen tehtävän?

Ai niin, siis siinä ikonin vieressä pitää olla kans se pieni merkki joka kertoo että siellä on tehtävä saatavana. Jos sitä pikkumerkkiä ei näy missään niin lääkettäkään ei saa, itselläkin oli eräässä vaiheessa peliä juuri näin ja sitten oksenneltiin kesken tehtävien. Lääkettä sai kyllä myöhemmin lisää, oisko kohta kuulunut peräti juoneen (en muista tarkkaan).
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Nyt hetki tullut pelattua ja aikamoiselta pettymykseltä vaikuttaisi ainakin vielä...
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Vähän kattellutkin miten noi vihulaiset käyttäytyvät noissa sneakkaus-olosuhteissa. Muutamia juttuja (joihin suurilta osin oot varmasti itekin törmännyt):

- esim. kartan ja kiikarin kanssa räpläämisellä on vaikutus: porukat saattavat nähdä jotain epäilyttävää ja tulla tutkimaan

- tarkka-ampujia ja kiikareilla varustettuja kavereita on syytä kattoa tarkasti

- liikkumisella, vuorokaudenajalla ja säällä tuntuu olevan todella suuri vaikutus "camo-indexiin"

- nähdessään kaverinsa tippuvan (vaikkapa mp5sd:stä), surevat viholliset ensin kaverinsa puolesta, tekevät jonkinnäkösen etsintämuodostelman ja yrittävät haravoida lähialuetta. Eivät kumminkaan suoriltaan tiedä, missä pelaaja on. Jos onnistuu piiloutumaan, toteavat he etsinnän hyödyttömäksi ja jatkavat normaalimpia toimenpiteitä. Tilanteessa, jossa vihollinen luulee nähneensä jotain, tapahtuu käytännössä sama homma.

- tuo etsintäaika on mun mielestä aika haastava, koska vihulaiset onnistuvat piiloutumaan itsekin aika tehokkaasti jossakin metsässä (kun sankarilla ei ole niitä havainnointivälineitä). Monta kertaa käynyt niin että joku yllättää. Muutenkinhan nuo yrittävät päästä selkään melko usein.

- syrjässä olevan kaverin voi yleensä eliminoida huoletta (jos osuu päähän, monesti se on ainakin minulle vaikeaa mp5sd:n kanssa) eikä jatkoseuraamuksia ole


Tää sneakkaus tässä pelissä tuntuu mun mielestä paljolti riisutulta Metal Gearilta. Vihollinen toimii täsmälleen samalla [Alert-Evasion-Caution-Normal] -periaatteella, mutta mitäänhän näistä ei suoraan kerrota pelaajalle. Yks suht tärkeä juttu tässä onkin se, että tarkastelee vihollisia, ja katsoo mikä heidän senhetkinen statuksensa on. Jos huomaa, että ovat etsimässä, on vielä aikaa rynnistää piiloon kauemmas tai vaihtoehtoisesti aloittaa hyökkäys, ennen kuin vihollinen aloittaa sen.

Kehittäjien filosofia on ilmeisesti ollut tehdä koko pelistä mahdollisimman riisuttu, ja tavallaan omien ihmisvaistojen alainen (ei vihollistutkaa tms., hälytysindikaattoria, infrapunakiikareita, paperinen kartta jota pitää selata toiminnan aikana). Tämä tuo tietyn määrän vaikeutta ja vainoharhaisuutta varsinkin pelin hiipimisosaan. Vaikeaahan tuo hiipiminen loppupeleissä on, mutta kuitenkin mahdollista (useimmissa tehtävissä). Ja ite ainakin huomaan tehneeni jonkun selvän kämmin aina kun vihollinen minut huomaa.

Jos nyt vaikkapa Guns of The Patriotsiin vertaa suoraan, puuttuuhan tästä monia elementtejä, kuten monipuolinen vihollisen lähellä toimiminen, ja ei-tappavien keinojen käyttö. Mutta ei tämän ole käsittääkseni tarkoituskaan uhkailla tuota peliä, jota itse pidän hiippailuteosten messiaana. Tämä onnistuu mielestäni omassa, karsitussa toimintatavassaan hyvin.

Mutta jokaisen oma asia kai se on, mistä tykkää :)

Ite oon kanssa huomannu 95%:ti hiipiessä paljastumiseen johtaneet omat virheet, mahtavin havainto on ollu et vastavaloon omat kiikaritähtäimet paljastaa välkehdinnällä... Ja muusiikkihan toimii aika hyvin hälytysindikaattorina tässä pelissä.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Jätättääkö teillä äänet?

Minulla tulee osa äänistä jäljessä n 1sekunnin.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Huh mitä kaikkea onkaan päivän aikana tapahtunut... esim.

- tilanteessa, jossa itse veneellä kranaatti-kk:n kanssa, on n. 150m päässä vihollisella Carl Gustav. Ampuessani huomaan, että kaverin ohjus lähti myös saman tien ilmaan. Onneksi kranaattini sattui osumaan kohteeseen: Kun vihollinen lensi ilmaan, sekosi ohjausjärjestelmä täysin, ja kaverin ohjus kiersi ympyrää veden päällä muutaman kierroksen ennen kuin putosi järveen.

- onnistuin polttamaan itseni melko pahoin ruohikkopalossa, joka sai alkunsa oman Carl G:ni takaliekistä

- eräs vihollinen murtui, kun huomasi etuvartiomiehen olleen kuollut: "F*ck! They got the new guy!" ---> toinen kuittasi perään vihaisesti: "He had a name, xxxxx!" (en nyt muista sitä nimeä)

- pääsin jälleen todistamaan paria vihollisen liikenneonnettomuutta. Eräässä safe housen valtauksessa toinen vihollisista lähti innoissaan juoksemaan eteenpäin kun oli havainnut jotain epäilyttävää. Harmi vaan ettei katsonut vasemmalle, josta tuli niiden oma jeeppi sata lasissa

- dart rifle unelmavehje yölliseen hiiviskelyyn, varsinkin marksman bandolierin kanssa. Tollaseen toimintaan oli muutama aivan unelmatehtävä, jotka menin tietysti puolessa välissä kämmimään jollakin tavalla
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Jotenkin tuntuu että nuo vihollisten ampumat ohjukset oikein hakeutuvat pelaajaa kohti. Olenko väärässä? Samaten mortar-tyypeillä röntgenlasit silmillä kun tietävät tasan tarkkaan missä pelaaja milloinkin tallustaa.

Eipä muuten auttanut tuo aiemmista tallennuksista latailu kun jumituin 88% kohdalla 35h mittarissa. Tuli nyt sitten rynnittyä peli n. seitsemässä tunnissa läpi easyllä. Mukavasti näytti toimivan tekijöiden jossain esittelyvideossa mainostama satunnaisessa järjestyksessä tulevat kaverit. Tuli jopa 1 ennalta näkemäton naishahmo ja taisi kaksi juonihenkilöäkin vaihtaa hiukan paikkaa toisella alueella. Tiedä sitten johtuiko eri tavalla ja järjestyksessä suoritetuista juonitehtävistä.
 
Ylös Bottom