Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Itsekin muutama tunti tullut pelattua ja loistavalta vaikuttaa. Ruudunpäivitys hieman hidastelee paikoin, mutta varsinaista nykimistä en ole havainnut ollenkaan. Tearingia esiintyy myös paikoin, mutta ei siitäkään juuri haittaa ole, eikä siihen aina edes kiinnitä huomiota. Pääosin peli pyörii vailla ongelmia ja näyttää todella hienolta. Myös äänet ovat messevät ja räjähdykset etenkin kuullostavat todellakin räjähdyksiltä! Kenttäeditori vaikutti lyhyen testin perusteella näppärältä. Nettipeliä en ole vielä kokeillut.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Voiko MP:ssä vetäytyä takavasempaan snipu kainalossa? Paljastaako kartta snipun paikan tai killcam (liikaa CODia :))?
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Annappa tulla kipakat kommentit heti ensikokemusten jälkeen. *Nyt eletään ratkaisun hetkiä* :D
Heitäpä Nisu se hikinen sukka sinne nurkkaan minne se kuuluukin! ;)
Mä testailin eilen tätä ja Turskaa vuorotellen ja täytyy sanoa, että vaikka Turska onkin sulavampi ja kontrollit enämpi selkäydinnesteessä, niin ei sitä vaan ENÄÄ JAKSA! Ehkä jos tulee joku ihan helmi striikki tai jotain niin voi vähän aikaa ammuskella, mutta kyllä toi Turskaaminen jäänee vähemmälle. Far Cryn ongelma oli eilen ainakin mulla se, että on-line kettuili aika urakalla eli heitteli pihalle ja ei löytäny servereitä kovin nopeasti ja se latailukin kestää aika kauan eikä antanu mun luoda pelejä (Failed to create a game). Toisaalta, kun pääsi pelaamaan oli ihan hauskaa: lipunryöstössä (tässä dimangit) lentelin liidokilla kentä toiselle puolelle, vihollisen timanttimassin viereen ja kiipesin korkean lantamajan katolle kämppimään. Kun timantti oli taas ryöstettävissä, kiipesin alakertaan, ammuin vihuja raukkamaisesti selkään ja sain kuin sainkin ryöstettyä ja vietyä timantin omaan tukikohtaan hiiviskellen, juosten ja syöksyen pitkin talojen kattoja ja kallioita eli ympäristön monipuolisuus on ehdoton bonus tässä teoksessa. Aseiden tarkkuus on Bäfän luokkaa eli saa AKlla laulattaa aika monta laakia, ennen vastapuolen kaverilta lähtee henki. Toisaalta, sniputtaminen onnistuu jopa multakin eli ihan hauskaa vaihtelua. Ja se Revive eli taistelutoverien elvyttäminen on hauska lisä. Ja se health regen on kanssa mukavasti toteutettu: puukolla ja nahkamiehellä kaivellaan reidestä lyijymöhkäle ja ympärillä luodit laulaa! Lisää mukavasti jännitystä. Kentät on monipuolisia ja on tää ihan hyvää vaihtelua sitä seuraavaa Turskaa odotellessa. Yksinpeliä pelasin vain tutorial-vaiheen läpi, ihan komeeta settiä.

Ja tää Turska vs Far Cry vertailu lähinnä sen vuoksi, että ne on MUN tän hetken FPS vaihtoehdot. Mappieditori näytti ihan hauskalta, varsinkin sen Create Wilderness -toiminto tekee hyvän perusmaiseman, jota voi tuunata oman mielen mukaan. Ei vaan sovi meikäläiselle, kun olen enemmän sellaista ADHD -tyyppiä...
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Voiko MP:ssä vetäytyä takavasempaan snipu kainalossa? Paljastaako kartta snipun paikan tai killcam (liikaa CODia :))?



Siis täs koko multiplayeris ei oo mitään karttaa? En ole varma, mutta vihollinen kun ampuu sut ja kuva alkaa sumentuu pikku hiljaa mustemmaks ja kuva kohdistuu ampujaan.. Eli käytännössä vihollinen kyl paljastuu heti kun se on ampunut sut. Tai ei ehkä... Noi kaverithan voi tulla herättää 'henkiin' siin ku on just heittämäs veivit.
Mul on kans toi multiplayer vähän takkuillut kans. Eli ei meinaa aina servereitä löytää ja aina pelin jälkeen yleensä se heittää mut pois. Ainakaan onlinen puolel peli ei oo silleen tökkinyt kun esm vertaa Bad Companya.. Riippu tietysti aina vähän.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Siis täs koko multiplayeris ei oo mitään karttaa? En ole varma, mutta vihollinen kun ampuu sut ja kuva alkaa sumentuu pikku hiljaa mustemmaks ja kuva kohdistuu ampujaan.. Eli käytännössä vihollinen kyl paljastuu heti kun se on ampunut sut. Tai ei ehkä... Noi kaverithan voi tulla herättää 'henkiin' siin ku on just heittämäs veivit.
Mul on kans toi multiplayer vähän takkuillut kans. Eli ei meinaa aina servereitä löytää ja aina pelin jälkeen yleensä se heittää mut pois. Ainakaan onlinen puolel peli ei oo silleen tökkinyt kun esm vertaa Bad Companya.. Riippu tietysti aina vähän.

Huoh Killcam on rasittava jos on jotain pentuja mitkä lähtee kostoretkelle -.- Pitääkin hakea Fable ja tämä kaupasta kohta :P
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Huoh Killcam on rasittava jos on jotain pentuja mitkä lähtee kostoretkelle -.- Pitääkin hakea Fable ja tämä kaupasta kohta :P

Riippuu pelistä, ainakin Codissa kostoretkille lähteviä pentuja on erittäin hauska nöyryyttää:D
Tässä ei liene onnistu niin helposti kun on hieman avoimemmat maastot, joissa jolkutella.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

No ei tuo maasto tosiaan ole täysin vapaa, kuten tekijät mainosti. Pääsin meinaan kikkailemaan aika korkealle maastoon ja vuoristoon siinä sitten jo aika nopeasti tuli "raja" vastaan. Eli vaikka siinä kohtaa ei edes ollut jyrkkään nousua niin pelaaja jumitti siihen, ei päässyt vain yksinkertaisesti eteenpäin. Yhdessä kohtaa huomasi hyvin, kun eteenpäin meno vuoristoon olisi vaatinu alaspäin menon, en päässyt eteenpäin siinäkään.

Hyvä peli kyllä muuten! :) Kultanen dessukin jäi johonkin majaan, kun löysin samasta majasta snipperin ja sillä kyllä ukkoa kaatuu kaukaatakin ja vihut ei tiedä yhtään mistä kuti tulee.

Sitten seuraava bugi kyllä ärsyttää. Eli olet lähietäisyydellä vihusta, se ei tiedä missä olet eli kattelee muualle, kuulee äänen ja ampuu eteenpäin(ei sinua kohti) eli pyssy on osoitettu aivan muualle niin SILTI kudit osuvat suhun! Järjetöntä :D. Ja ei oo kyse siitä, että joku toinen ampuis muualta, koska tän oon huomannu pari kertaa.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

No ei tuo maasto tosiaan ole täysin vapaa, kuten tekijät mainosti. Pääsin meinaan kikkailemaan aika korkealle maastoon ja vuoristoon siinä sitten jo aika nopeasti tuli "raja" vastaan. Eli vaikka siinä kohtaa ei edes ollut jyrkkään nousua niin pelaaja jumitti siihen, ei päässyt vain yksinkertaisesti eteenpäin. Yhdessä kohtaa huomasi hyvin, kun eteenpäin meno vuoristoon olisi vaatinu alaspäin menon, en päässyt eteenpäin siinäkään.


Itsekkin aistin hieman pientä huijausta tuon asian suhteen, luvataan vaapa maailma, mutta sitä se ei todellakaan ole. Täysin tarkaan laadittuja teitä, polkuja ja esim. vesireittejä joutuu noudattamaan. Ei pysty vetämään omavalinnaisia reittejä, minkä itse käsitän vapaassa maailmassa olevan mahdollista. Vielä elätän toivoa että pelin aikana tilanne tulisi muuttumaan, mutta en usko kuitenkaan että näin tulee käymään.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

N. 6 tuntia SP:tä takana, ja fiilikset ovat positiiviset. Juonitehtäviä ei ole hirveästi tullut tehtyä, enimmäkseen aika on mennyt asearsenaalia kasvattaessa ja maastossa palloillessa.
Grafiikka on sitä mitä luvattiin, eikä minkäänlaisia tahmauksia tai takerteluja ole tullut kohdalle.

Outpostien nopea respawn on ärsyttävää, mutta toisaalta niistä on mös helppo hiipiä ympäri tai ajella veneellä jokia pitkin. Veneen päästyä vauhtiin, voi sillä ajella aika huoletta vihollisten ohi.
En tuota Dart-kivääriä suosittele, siihen kun saa todella vähän paukkuja mukaan. SVD:llä saa kuulat nopeaan tahtiin kohteeseen, ja mukana kulkee kiitettävä määrä ilman bandolieriakin. Pelaamallani 'hard'-vastineella (se kolmas neljästä) viholliset kaatuvat yleensä yhdestä SVD:n kuulasta, muilla aseilla potkua saisi kyllä olla lisää. Kyllä olettaisi, että 2-3 keskiruumisosumaa PKM:stä pysäyttäisi kovemmankin khatin pureskelijan.

Paljon on tuosta vihollisten haukansilmästä valitettu, ja muutamassa paikassa, varsinkin yöllä on yön timojen havainnointikyky todella epäuskottava. Kyyryssä hiipiminen on kriittistä havaintojen estämiseksi, täällä olleesta whinetyksestä päätellen porukka on juossut pystyssä hirvenloikkaa tanner tömisten, ja ihmetelleet miten ne mut huomasivat.
Jopa päiväsaikaan hyvän matkan päästä snaippaillessa ukot kyllä liikkuivat, kun kavereita kaatui, mutta eivät ampuneet takaisin tai lähteneet autolla perään. Tulkitsin tämän vihjeettömyydeksi sijainnistani. Heinikossa sivustaan hiivittyäni näin, kuinka viholliset olivat suojatuneet alkuperäisen hyökkäyssuuntani mukaan, eli eivät ne telepaattisesti pelaajaa havaitse.

Ja nyt fanipojat saavat repiä herneitä kappakaupalla, mutta pidän tästä paljon enemmän kuin vaihtoon dumppaamastani MGS4:stä. Makunsa kullakin.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Pari hassua tuntia peliä takana, ja mieltäni askarruttaa seuraava asia: Kuluuko vuorokaudenaika (kellonaika) eteenpäin muutoin, kuin nukkuen turvatalossa? Jos kuluu niin mistä näkee kellonajan?
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Pari hassua tuntia peliä takana, ja mieltäni askarruttaa seuraava asia: Kuluuko vuorokaudenaika (kellonaika) eteenpäin muutoin, kuin nukkuen turvatalossa? Jos kuluu niin mistä näkee kellonajan?

Kyllä se aika kuluu muutenkin, kun nukkumalla ja kelloa voi aina turvatalossa kattoa ei vissiin muualla
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Onko tässä moninpelipuolella mikin käyttömahdollisuutta, entä toimiiko se?
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Itsekkin aistin hieman pientä huijausta tuon asian suhteen, luvataan vaapa maailma, mutta sitä se ei todellakaan ole. Täysin tarkaan laadittuja teitä, polkuja ja esim. vesireittejä joutuu noudattamaan. Ei pysty vetämään omavalinnaisia reittejä, minkä itse käsitän vapaassa maailmassa olevan mahdollista. Vielä elätän toivoa että pelin aikana tilanne tulisi muuttumaan, mutta en usko kuitenkaan että näin tulee käymään.

On tässä tullut noitten tehtävien kans tullu aika reilusti koluttua kenttää. Ja en ole yhdellekkään vuorelle päässy kiipeämään...

Joka ikinen kerta tarvii kukkula kiertää et pääsee ohi, eli yli ei mennä...

Sain viimein ton Steath updaten ostettua, ja se ja MP5 äänenvaimentimella on aivan helvetin tappava yhdistelmä...

Kyllä nyt hiipii aivan viereen ja pamauttaa kuulan kalloon. :D

On pari kertaa pystyny sarjalla tiputtaa kaks kaveria ennen kuin on ne viimiset kaks vihua siitä vierestä hoksannu mistä ammun...
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

Itse ainakin pystyin, kun tuon snipperin löysin niin tiputtamaan pari leiriä putkeen ilman, että kukaan huomasi mua. Toisessa oli kolme ja toisessa viisi ukkoa. Kyseessä oli vielä aurinkoinen keskipäivä ja kyykystä ammuskelin kalliolta. Siellä ne paniikissa vaan kääntyili ja etti mistä kuti tulee.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3 Hype]

story mode on tiukkaa tavaraa!!! moninpeli on melko kuraista huttua. snipaaminen ihan hauskaa kylläkin. kyl se cod 5 täytynee ostaa että saa kunnon nettipelin. mutta yksinpeli fc:ssä on kyl todella hyvä.
 
Ylös Bottom