Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Onpa vaan yllättävän hyvä peli! Hulluilta päiviltä ostin kahdella kympillä, ajatuksena että kokeilee vähän ja sit vie gamestoppiin vaihtoon.

Ei vissiin tartte viedä vaihtoon ihan hetkeen tai liekkö ollenkaan?

Alku oli vähän hankala mutta sitten nappas.
Ympäristö aivan sairaan upea. Autoilla ajelu on oikeesti mukavaa ja viholliskeskittymiin hyökkäily mukavaa, varsinkin kun siihen vähän käyttää aikaa suunnitteluun ennen kun menee suin päin räiskimään.
FPS peleistä en ikinä ole juurikaan pitänyt, mutta tästä pidän. Äänenvaimennetut aseet tosin on vähän turhankin tärkeitä... ainakin omalle pelityylille.
Kunhan sit saa enemmän auki noita järeempiä mörssäreitä niin sittenhän sitä vois vaan mennä ja räimiä.

Väittäisin että kyseessä eräs tämän sukupolven parhaimmista peliELÄMYKSISTÄ tarjoavavista peleistä. Ainoastaan Mass Effect on saanut uppoutumaan pelimaailmaan näin tiiviisti.


Samaa mieltä. Peli on todella hyvä ja hieman aliarvostettu. Vapaus on tärkeä elementti tässä ja se on tehty hyvin. Ajaminenkin on tehty niin että kaltaiseni joka ei paljoa ajamisesta yleensä pidä nauttii siitä tässä pelissä. :)
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Samaa mieltä. Peli on todella hyvä ja hieman aliarvostettu. Vapaus on tärkeä elementti tässä ja se on tehty hyvin. Ajaminenkin on tehty niin että kaltaiseni joka ei paljoa ajamisesta yleensä pidä nauttii siitä tässä pelissä. :)
Ajaminenhan on parhaimmillaan, kun pitää toisessa kädessä karttaa ja toisella kädellä ohjaa yrittäen pysyä tiellä, samalla ajaen karkuun paria vihollisjeeppiä. Se on sitä ekstremeä. ;)
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Ajaminenhan on parhaimmillaan, kun pitää toisessa kädessä karttaa ja toisella kädellä ohjaa yrittäen pysyä tiellä, samalla ajaen karkuun paria vihollisjeeppiä. Se on sitä ekstremeä. ;)

Kunnes ajat vartiopisteelle,jonka olet puolen tunnin aikana tyhjentänyt kolme kertaa ja niin vaan taas juoksee Afrikan miestä rynkyt laulaen...
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Kunnes ajat vartiopisteelle,jonka olet puolen tunnin aikana tyhjentänyt kolme kertaa ja niin vaan taas juoksee Afrikan miestä rynkyt laulaen...

Jos joudut saman vartiopisteen tyhentämään kolmesti puolessa tunnissa, on tehtävä suunnittelussasi vikaa.

Ite kun lähden tehtävää tekemään en joudu koskaan menemään samasta kohtaa useammin kuin kerran. Saapumis ja pako -reiti aina eri. Eikä niitä teitä pitkin ole aina pakko ajaa.

Ja saman "lähikartan" alueella kun pysyy niin eihän ne vartiopisteitten kundit edes spawnaa.
Kädetöntä pelaamista jos toi muodostuu ongelmaksi.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Ja saman "lähikartan" alueella kun pysyy niin eihän ne vartiopisteitten kundit edes spawnaa.
Kädetöntä pelaamista jos toi muodostuu ongelmaksi.

Aikaisemmasta viestisäni:

Kyl ne melko nopeesti spawnaa... Päätin tehdä ensimmäisen iskun asekuljetuksen kimppuun. Reitillä sattui mukavasti oleen yksi vartiopiste,joten päätin vallata sen ja käyttää sitä hyväksi kun saattue osuu kohdalle. Saattueen tuhouduttua,sain tallentaa ja kun tallennus oli valmis niin yksi kerrallaan kaikki vartiopisteen heput ilmeistyivät tyhjästä ja epäonnisena seisoin tietty keskellä leiriä ja kyyti oli sen mukaista...
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Aikaisemmasta viestisäni:

Kyl ne melko nopeesti spawnaa... Päätin tehdä ensimmäisen iskun asekuljetuksen kimppuun. Reitillä sattui mukavasti oleen yksi vartiopiste,joten päätin vallata sen ja käyttää sitä hyväksi kun saattue osuu kohdalle. Saattueen tuhouduttua,sain tallentaa ja kun tallennus oli valmis niin yksi kerrallaan kaikki vartiopisteen heput ilmeistyivät tyhjästä ja epäonnisena seisoin tietty keskellä leiriä ja kyyti oli sen mukaista...

Suurinpiirtein näin tapahtui myös itselle. Tyhjensin vartiopisteen, jatkoin matkaa, enkä ehtinyt kuin ihan vartiopisteen viereen niin johan minua jo tulitettiin juuri tyhjentämästäni vartiopisteestä.

Jotenkin vain syö peli-iloa niin maan perkeleesti.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Suurinpiirtein näin tapahtui myös itselle. Tyhjensin vartiopisteen, jatkoin matkaa, enkä ehtinyt kuin ihan vartiopisteen viereen niin johan minua jo tulitettiin juuri tyhjentämästäni vartiopisteestä.

Jotenkin vain syö peli-iloa niin maan perkeleesti.

Näinpä. Tuo tappoi oman peli-iloni aikalailla kokonaan. Mielestäni muuten peli olisi luokkaa 9 tai jopa 9+, mutta tuo tiputtaa sen jonnekkin 7½ yksikseen...
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Pelasin tätä taas yks päivä ja edelleen yksinpeli oli ihan kiva, kun sitä vain illan pelasin.
Mutta moninpeli on kyllä täyttä kuraa, servujakaan siellä ei paljoa ollut.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Pelasin tätä taas yks päivä ja edelleen yksinpeli oli ihan kiva, kun sitä vain illan pelasin.
Mutta moninpeli on kyllä täyttä kuraa, servujakaan siellä ei paljoa ollut.

Perustele nyt ihmeessä miksi moninpeli on täyttä kuraa? Tää on just tätä perus vinkumista. Mun mielestä FC2:sen moninpeli ei oo todellakaan "kuraa". Pelimuotoja ei ole paljoa ja tuo kenttien monipuolisuus tuo lisää peli-iloa. Ja mihin aikaan olitkaan pelaamassa? Iltasin taitaa olla tuo 10-15 servua yleensä pystyssä. COD-mättääjälle se on vähän, mutta ei yksi pelaaja montaa serveriä tarvitse. Itse en ainakaan kertaakaan ole joutunut pettymään, aina olen sopivan serverin löytänyt missä pelata (tulee kuitenkin pelattua netissä tätä 3-5h joka päivä).
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

No minusta moninpeli oli perseestä ihan sen takia, että minulla kului aikaa enemmän spawnia odottaessa kuin pelaamisessa. Eikä se pelin paska tähtäys auttanut hengissä pysymisessä yhtään.
Eipä silti, yksinpelin takia minä tämän aikoinaan ostinkin ja se oli rautaa. Ainoat moninpelit joista olen tykännyt kunnolla on halo3 ihan random tyyppienkin kanssa sekä halo2, ghost recon 2 ja rainbow six: vegas suomi porukalla.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

No minusta moninpeli oli perseestä ihan sen takia, että minulla kului aikaa enemmän spawnia odottaessa kuin pelaamisessa. Eikä se pelin paska tähtäys auttanut hengissä pysymisessä yhtään.
Eipä silti, yksinpelin takia minä tämän aikoinaan ostinkin ja se oli rautaa. Ainoat moninpelit joista olen tykännyt kunnolla on halo3 ihan random tyyppienkin kanssa sekä halo2, ghost recon 2 ja rainbow six: vegas suomi porukalla.

Respawnin aika on hostin päätettävissä, muistaakseni 5-20 sekuntia. Ei mielestäni yhtään liikaa. Mitäs tuossa tähtäämisessä sitten on? Ei mielestäni mitenkään erikoinen tai epäkäytännöllinen, itse kun en ole moiseen kiinnittänyt edes huomiota. Itselläni jää yleensä aina plussan puolelle kills/deaths- puoli. Ja eikä siinä mitään, toiset pitää ja toiset ei. En vain osaa ymmärtää noita luottelemiasi ongelmia.

Ainoat todellisen miinukset nettipelissä ovat vastustajien epämääräiset ja vaihtelevat kestävyydet. Esim. sniputtamalla toisinaan saa upottaa täyskestoiseen tyyppiin kaikki lippaan kudit, toisinaan yksi kuti riittää. Niitti päähän on se varmin tapa, jos tämä epäilyttää. Kenttien jatkuva lataaminen on toisinaan aiheuttanut harmaita hiuksia, mutta onneksi ihmiset ymmärtävät pistää kenttien kooksi "Small", jolla tuo pelkkä lataamisaika vähenee huomattavasti.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Far Cry 2:n nettipelin voi ottaa niin monella tapaa.
Huonoimmillaan se on jossain Last Bastionissa, jossa Ranked-matsissa pelaajat vetävät hikisesti AR-16 kourassa tapellen huonoa tähtäystä ja lagia vastaan. Tässä ei kyllä ole mitään hauskaa.
Parhaimmillaan se taas on kaveriporukassa jossain hauskassa Custom-mapissa, jossa rällästetäään SAW tauottomasti laulaen ja metsä liekehtien. Sellaista se on parhaimmillaan, kunnon testosteronimeininkiä.

Kyllä aina välillä tulee tuotakin hakattua, ja hauskaahan se on nykyään kuin mikäkin.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Pelasin nyt sitten tän yksinpelin läpi, loppu tekstien jälkeen peli tavallaan latasi itsensä uudestaan ja en ollutkaan sitten enään päässyt peliä läpi.
Jos joku tajusi, niin pystyykö tolla profiililla sitten enään pelaan, kun se loppu tekstejen jälkeen heittää aina siihen vikaan missioniin.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Mitäs ootte mieltä, että kannattaako tämä 20 eurolla ostaa? Ostaisin pelkän yksinpelin takia, koska ei liveä tämän mokkulan takia ole. Mitä nyt olen videoita katsellut, niin peli vaikuttaa melko mielenkiintoiselta. :O
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Mitäs ootte mieltä, että kannattaako tämä 20 eurolla ostaa?

Kannattaa selailla ketjua. Pelissä on paljon hyvää, mutta paljon myös sellaisia asioita jotka tappaa peli-ilon aika tehokkaasti. Henkilökohtaisesti harkitsisin jotain muuta vaihtoehtoa.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Itselle ehkä pahin pettymys boksin peleistä. Ei tuosta hirveesti löydä ostamisen arvoista, tuosta 20e hinnasta puhumattakaan. Halvemmallakin löytyy, jos on pakko poimia.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Päätin tämän kuitenkin ostaa. Peli on ihan mukavaa ajanvietettä, mutta kaikista rasittavin juttu omasta mielestäni tässä pelissä on nämä matkat. Autolla on lähes mahdoton siirtyä tehtävä paikalle ilman tulitaisteluja. Näitä vihujen " kyliä " tuntuu olevan joka toisen kulman takana ja se on todella ärsyttävää. Viime aikoina olen siis käyttänyt paljon venettä ja todennut tämän olevan paljon parempi tapa liikkua. :) Vielä sellaista kyselisin, että miten pitkään te olette jaksaneet viettää tämän pelin kanssa aikaa? Itse olen pelannut jo jonkin verran ja vieläkin vain tämä 4 % Act 1. takana. Tuntuu, etten koskaan pääse etemään tässä(kään) :D pelissä. Toivottavasti edes joku viitsisi vastata. ;)
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Eihän nuo checkpointit pahoja ole. Vetää vaan autolla läpi ja hyppää kk:n taakse (aseettomalla autolla ajaminenhan on silkkaa itsemurhaa) ja valmistautuu ampumaan takaa tulevat vihut. Aikaa menee muutama sekunti. Itse käytin tähän likemmäs 30t kun innostuin spottaamaan kaikki checkpointitkin vaikka siitä ei oikeastaan mitään hyödykkään. Kaipasin vain lisää tekemistä joten päätin nuokin sitten tehdä.
 
Kolmas läpipeluu on muutamaa tehtävää vaille purkissa. Tällä kertaa alustana kolmekuuskymppisen sijaan One ja Series X. Edelleen peli maistuu hyvälle, hieman toki alkanut puuduttamaan loppupuolella. Läpipeluu vie sellaisen 25-30h. Peli ollut ns. taustapelinä muutaman kuukauden ajan.

Pelin parasta antia ovat mielestäni aseet ja niiden tuntuma. Kestävät vertailua hyvin myös sarjan uudempiin peleihin. Tuliefektit olivat aikanaan vuonna 2008 todella upea ilmestys, vieläkin näyttää kelvolliselta.

Onhan pelimaailma varsin tyhjä nykypäivän standardeilla, mutta savannilla on mukava heilua ja suunnitella eri variaatioita miten tehtävät hoitaa. Välimatkat ovat kyllä turhan pitkiä ja tallennuspaikkoja voisi olla tiheämmin.

Far Cry 3 toi eläimet toden teolla pelisarjaan. Kakkosessa löytyy seeproja, antilooppeja ja muuta pientä elämää, mutta eipä niillä varsinaisesti tee mitään. Hieman toki tuovat elämää muuten tyhjään pelimaailmaan.

Hiippailu ei toimi optimaalisesti, kun vihut tuntuvat välillä näkevän seinän läpikin. Myöhemmissä Far Cry -peleissä tuo onnistuu odotetusti paremmin.

Ehkä pelin suurin ongelma omaan makuun on vartiopisteille aina uudelleen syntyvät soltut. Tuntuu turhalta noita vartiopisteitä tyhjätä, joten yleensä tulee vain kierrettyä ne off-road tyyliin. Onneksi se onnistuu helpohkosti.

Vihujen tekoäly on ihan ok. Osaavat kiertää selustaan ja piirittää mukavasti. Ei nyt mitään A-luokkaa, mutta varsin toimivaa.

Pelin tarina ei ole koskaan napannut, puhumattakaan vähän väliä loppuvista pillereistä, joita tarvitaan läpi pelin malarian hoitoon. Kukapa Far Cry -pelejä tarinan vuoksi pelaa. Ainakaan tässä ei ole niitä huumetrippejä, mitä on kolmosesta lähtien pelisarjaan tuotu. Nuo pilaavat muuten mainioita pelikokemuksia.

Series X:llä pyöri ihan ok. Aiemmat pelikerrat tullut vedettyä 360:lla. Vaikea kuitenkaan verrata keskenään, kun edellisestä pelikerrasta on varmaan jo lähemmäs vuosikymmen aikaa.

Ei kai se maailmaa haittaa, jos välillä nostaa jotain vanhempaakin peliketjua esiin?
 
Ylös Bottom