Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ferrari Challenge

Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Aina kannattaa lukea koko viestiketju jotta voi välttyä yllätyksiltä. :rolleyes:
Pelin tilatessani oli suunnitelmissa hoitaa aluksi ajaminen pädillä olohuoneessa, joten en ennen tilaamista mistään etsinyt yhteensopivuus tietoa pelin ja rattini välillä.

Mutta kun ratilla tottunut ajamaan, niin oli vietävä PS3 tuonne työhuoneeseen, jossa PC-pelailukin hoidetaan. Sitten selvisi tuo toimimattomuus ja katos peeveli, kyllä ketjun kahlasin läpi, mutta en näemmä tarpeeksi tarkasti :eek:
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Nuo online kisat parin viikon päästä voisi itseänikin kyllä kiinnostaa. Voisiko Kurvi heittää vähän jotain aikoja minkämoisia kierroksia pitää ajaa että ei ole ihan heittopussina online kisoissa? Itse olen sen ajolinja-avun kanssa (tuohan kyllä auttaa melkoisesti, on ollut kuitenkin päällä kun on vieläkin liikaa uusia ratoja) ajellut esim. juuri mainitsemassani Mugellossa jotain 1:58 aikoja kisoissa. Muut ajoavut on kaikki pois ja manuaalilla ajelen. Olenko lähellekkään kartalla, vai pitäisikö vielä reilusti kovempaa mennä etten kierroksella jää jälkeen? :)


Paras auto on 360 GT ja
Top 5 autot ( ei välttämättä järjestyksessä ) ovat 360 GT, F355 Challenge, F50, 348 Challenge ja F40.Lisänä ainankin yksi mielenkiintoinen auto on F333.

Pitää katsoa mitä aikoja tulee, kun ajelen ulkomaalaisten kavereiden kanssa.
Mutta autosta sekin on kiinne ( yleensä ajellaan noilla Top 5 autolla ) mitä aikoja tulee ja saako imu apuja sopivasti, mutta katson suur piirteisesti.
Itse ajan myös ilman mitään apuja, mutta jos jollekkin ihan mahdottomalle tuntuu ja kuitenkin ajaa siististi niin voi kisa sessioon apuja jotain heittää kenties ja vaihdelaatikkoakin muuta tarjolle laittaa.
Mutta se kisa tulee olemaan viikolla 13 sitten, että kerkeätte kunnolla harjoittelemaan ja tuttu kaverini myös.Hän on pitänyt vähän taukoa ja tarvitsee myös harjoitusta.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ok. Täytyypä ostaa noita muitakin autoja ja testata niitä myös. Tähän asti kun olen ajanut vain Challengea, niin olen vasta ajanut tuolla F430 Challengella. Sillä siis nuo ajatkin omalta osalta.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Joo, eli nyt kun ratista tuntuu juttua riittävän niin olis sellanen aika perustavaa laatua oleva kyssäri. Pystyykö ratilla ja polkimilla ajaan nopeampia kierroaikoja kun pädillä? Tosiaan noi Pleikan triggerit on kyllä aika huonot ja "lyhyet" että saattaa jopa pystyä vai? Nimittäin Xbox puolella tilanne on se, että vielä yhdessäkään pelissä rattipolkimilla ei ole pädille pärjännyt. Tietenkään sitä ei ole auttanut se, että Xboxille saa vain huonoja muovirimpuloita ja voi vaan haaveila momon tasoisista. Oli miten oli, niin -säälihän se vähän on. Ei ole kovin palkitsevaa ostaa ja viritellä hienot systeemit tulille kauheella vaivalla ja rahalla, sitten huomata sen jälkeen että ajaakin hienolla ratilla hitaammin mitä tylsällä pädillä...

Tämä on kyllä eka peli pitkästä aikaa jonka takia hieman rati ja polkimet himottaisi. Mutta toisaalta kyllä melkein olisi vaatimus, että se ei olisi pelkästään hauskempaa vaan myös vähintäänkin yhtä nopeasti pitäs kierrokset taittua kun pädillä? Mikäs ratti muuten PS3:lle olisi paras? Tämä vai? Muuten vaikuttaa ihan kivalta, mutta on vähän suolasen hintanen...enkä myöskään ihan tiedä, että miten tuollainen taittuu "sohvaympäristöön" :confused: Voi mennä vähän rakenteluksi?

Niin olikos sekä ratin ja ohjaimen kanssa pelanneilla näihin liittyen jotain kommenttia?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ainakin joskus, kun luin foorumeita missä liikkui enemmän rattimiehiä, olivat sitä mieltä, että padilla saa kovempia aikoja helpommin, koska padilla on jos jonkinlaista ajoapua päällä. Itse en ole padilla muuta kuin kokeillut, ratilla peli on kuitenkin ehdottomasti ostamisen arvoinen.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ja kiitos tämän keskutelun, Kuopion Citymarketissa oli 2 kpl vielä hintaan 19,90, nyt enää 1:D. Todellakin kannattava ostos!!! Loistava peli, uutta Dirttiä, Gt5 ja Forza 3 odotellessa:). Onko kellään muuten vinkiä mikä olis hyvä ja edullinen rattiteline? Ennen oli huippu hyvä keittön pöytä, oikean korkuinen mutta sitä ei enää ole. Vinkkejä otetaan vastaan!
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Mikäs ratti muuten PS3:lle olisi paras? Tämä vai? Muuten vaikuttaa ihan kivalta, mutta on vähän suolasen hintanen...enkä myöskään ihan tiedä, että miten tuollainen taittuu "sohvaympäristöön" :confused: Voi mennä vähän rakenteluksi?
Sohvaympäristöön kuulemma todella pätevä teline ois tämä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ainakin joskus, kun luin foorumeita missä liikkui enemmän rattimiehiä, olivat sitä mieltä, että padilla saa kovempia aikoja helpommin, koska padilla on jos jonkinlaista ajoapua päällä. Itse en ole padilla muuta kuin kokeillut, ratilla peli on kuitenkin ehdottomasti ostamisen arvoinen.

?, en mä kyllä käsitä että mitä apuja lienevät tarkoittaneet? Kun on kaikki avut pelistä pois päältä, niin pädillä on todella hankala hallita varsinkin kaasua. Toisaalta taas epäilen, että nopeissa korjaamisliikkeissä pädi saattaa piestä ratin niinkuin esim. jokaisessa Xbox autopelissä on tähän asti ollut.

Sohvaympäristöön kuulemma todella pätevä teline ois tämä.

Tuo vaikuttaa hyvältä, kiitos vinkistä! Tosiaan epäilemättä ratilla peluu olisi varmaan tosi hauskaa, mutta se hieman nakertaa online pelaamisen iloa jos pädillä pelaavat vetää ohi oikeelta ja vasemmalta kevyesti :confused:
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

?, en mä kyllä käsitä että mitä apuja lienevät tarkoittaneet? Kun on kaikki avut pelistä pois päältä, niin pädillä on todella hankala hallita varsinkin kaasua. Toisaalta taas epäilen, että nopeissa korjaamisliikkeissä pädi saattaa piestä ratin niinkuin esim. jokaisessa Xbox autopelissä on tähän asti ollut.
Osassa peleistä vaikka näennäisesti ne avut saa pois pädiohjauksessa, niin silti peliin on voitu kuitenkin "piilottaa" koodia, joissa autetaan pädikuskeja.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ok. Täytyypä ostaa noita muitakin autoja ja testata niitä myös. Tähän asti kun olen ajanut vain Challengea, niin olen vasta ajanut tuolla F430 Challengella. Sillä siis nuo ajatkin omalta osalta.

Kannattaa ostaa autoja oletan, että rahat riittävät melkein kaikkiin autoihin vaikka pelaisi helpoimmalla tasolla ja jos ei riitä sitten voi aloittaa jonkin
single challengen uudestaan ja vaikka seuraavalla vaikeustasollakin kun harjoitusta on tullut alle.
Ne 250 Ferrarit ja 550 maranello ja oliko 575 maranello joku vakio 430 kannattaa jättää ostamisessa viimeiseen päähän ne ovat mitä ovat.

Niin noista aika jutuista niin tietysti ne ovat kiinne siitäkin monentena pääsee lähtemäänkin, mutta.

F430 challengen ajat ovat osa ainankin iki vanhoja Mugello 1:56.00 ( tämä ainankin on vanha koska abs päällä ), Spa 2:26.83 täälä Spa radalla en ole paras menee miten menee, Mont Tremblant 1:39.99.
348 Challenge Mugello 2:03.77, Spa 2:38.19, Monza 2:01.50 olen koko ajan aika huono Monzassa toi rata ei vaan onnaa mulla.

360 GT Mugello 1:55.57, Spa 2:27.43, Monza 1:53.45.
F355 Challenge Mugello 2:02.97, Spa 2:27.26.

F40 Mugello 1:56.02, Spa 2:26.96, Mont Tremblant 1:38.44, Hockenheim 1:49.85.
F50 Mugello 1:56.47, Spa 2:27.25, Silverstone 1:58.99.
Vallelunga ajat jäi mainitsematta se rata on paras, mutta siellä on ohittaminen jo tosi vaikeaa tämä tekee toisaalta radasta rankan.Mont Tremblant on myös hyvä rata.

Lisää KISA aikoja löytää:
Leaderboards > Lap Records nämä ovat kisa aikoja.Tuolta voi selata kuka on ajanut mitäkin kolmiolla voi laajentaa etsintää tai supistaa omiin tai kaverien aikoihin.

Mutta niin kuin sanoin osa ajoista saattavat olla vanhoja ja taas tietyt pelaajat ajavat käsittämättömän kovaa.
Joko heillä on ratti tai sitten "viritetty" ohjain tehtaalta, kuten minulla oli aikanaan xboxissa yhdellä ohjaimella pääsi paljon kovempaa kuin toisilla.
Time Trail aikoihin ei kannata paljoa luottaa, koska osa voi olla ihan koe tai läpi ajo aikoja.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Osassa peleistä vaikka näennäisesti ne avut saa pois pädiohjauksessa, niin silti peliin on voitu kuitenkin "piilottaa" koodia, joissa autetaan pädikuskeja.

Kyllähän tuossa ajaessa huomaa, että masiina vähän jelppii. Joskus harvoin, satunnaisesti, kun sattuu perä irtoamaan, niin kyllä korjausliikettä tulee
vaikka ei välttämättä ole vielä ehtinyt edes ymmärtää tapahtunutta.
Liekö Bruno kun ajelee :D

Tästä threadista selvisi aika hyvin omatkin ongelmat tuon Momon kera. Mutta peli on kyllä niin maittava,
että pädillä pelaaminen ei harmita yhtään. Jää tuo setup-aikakin vähäisemmäksi,
kun ei tarvitse viritellä silityslautaa sohvan eteen :)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Mutta niin kuin sanoin osa ajoista saattavat olla vanhoja ja taas tietyt pelaajat ajavat käsittämättömän kovaa.
Joko heillä on ratti tai sitten "viritetty" ohjain tehtaalta, kuten minulla oli aikanaan xboxissa yhdellä ohjaimella pääsi paljon kovempaa kuin toisilla.

En oikei ymmärrä millä logiikalla tämä on mahdollista. Ei siihen pelii voi vaikuttaa oikein mitenkään, kun autosta otetaan maksimi, niin ei se kasva kyllä jollain ohjaimillla. PS2 ohjaimissani oli aikoinaan semmosta että toisella piti painaa kovempaa että sai sen x-napin (kaasun) pohjaan. Eli jos painoi löysästi sitä niin saattoi ajaa 3/4 kaasulla. Tämän huomaa peleissä joissa se ilmoittaa kaasun määrän esim. gran turismo. Mutta jos tilanne on tämä niin ei voi kuin ihmetellä. Ekaa kertaa kuulen tämmöisestä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

En oikei ymmärrä millä logiikalla tämä on mahdollista. Ei siihen pelii voi vaikuttaa oikein mitenkään, kun autosta otetaan maksimi, niin ei se kasva kyllä jollain ohjaimillla. Mutta jos tilanne on tämä niin ei voi kuin ihmetellä. Ekaa kertaa kuulen tämmöisestä.

Se meni niin että toisilla ohjaimilla autot eivät kulkeneet maksimia mitenkään, vaikka mitä yritti...kaverinikin kokeili ja yhdellä ohjaimella kulki mennen tullen maksimia ihan heittämällä.

Ihmettelen vain kaverilistalla olevan Segelin vauhtia radalla kuin radalla ja tätä on myös kaverini ihmetellyt.
Häntä ei oikein voita koskaan kukaan lähinnä mahdollisuudet silloin jos pääsen ekana ja hän paljon taaempana ja rata mulle sopiva.
Yleensä jo ekalla kierroksellakin aivan armoton vauhti.Katsokaa hänen aikoja > Leaderboards ja Lap Records tai Time Trial.
Samoin joku sarrinen on ihmeen nopea, mutta se kyllä kiilaileekin.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ei h..to piilo avut kaukana tässä pelissä.

Kyllä niitä on omalla tavallaan kaikissa ajopeleissä padilla ajaessa. Enkä tarkoita että nämä "avut" helpottaisivat pelaamista tai parantaisivat aikaa.

Eli kun käännät tatin täysin oikealle, ei renkaat voi mennä täysin linkkuun suoraan, muuten pelaaminen olisi mahdotonta. Sen takia on jokin menetelmä millä renkaat hivuttautuu pikkuhiljaa lähemmäs äärirajaa, vaikka kääntäisitkin täysiä. Muutenhan tateilla ajaminen olisi sellaista, ettei voi ikinä kääntää täyttä tatillista.

Ja ratilla kääntyminen on juuri tämän takia kaikissa ajopeleissä nopeampaa (jos vaan osaa veivata sitä rattia nopeasti)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Okei kyllä mä ton tajuan.Olisi edelliseen omaan tekstiin pitänyt laittaa ajoapujen lista sillä
mä oletin että Kaitzu tarkoitti noita luistonestoja ym., mutta jos hänkin tarkoitti sitten tota.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Okei kyllä mä ton tajuan.Olisi edelliseen omaan tekstiin pitänyt laittaa ajoapujen lista sillä
mä oletin että Kaitzu tarkoitti noita luistonestoja ym., mutta jos hänkin tarkoitti sitten tota.
Käsitykseni mukaan monissa/kaikissa peleissä jonkinasteiset avut ohjaukseen ja kaasun/jarrun käyttöön on olemassa pad-ohjauksessa. Toki analogisten tattien/liipasimien myötä tuosta voisivat pelitalot luopua, mutta tattien/liipasimien liikeradat ovat vaan niin "lyhyet" että simulaatiotyylisiin peleihin on vaan jouduttu jättämään hiukan avusteita.

Ja kuten MuugiMan kirjoitti, niin tässä pelissä on jotain "lisääkin", hän voinee asiaa valaista enemmän. Ymmärsin ettei hänellä ole valikoista valittuna niitä apuja :confused:
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Milläs autolla kannattaa Arcadea ajaa? Tuonkin aloitin F430 Challengella, mutta heti expertin alkuun tuntuu tulevan tenkkapoo. Menee kisa sitten vähän huonommin tai paremmin, niin aina on lopputulos se että pääsen ykkösen perään viimeisellä kierroksella, mutten tarpeeksi lähelle ohitusyritystä varten. Taasko tietokone huijaa, kun tuntuu sen vauhti olevan riippuvainen omasta vauhdista, ero on sama maalissa ajoi sitten hyvin tai huonosti kisan... Mutta muitakin vinkkejä Arcadeen otetaan vastaan, autoa, ajotyyliä yms. Ja onko tosiaan niin ettei sitä pysty tallentamaan mitenkään välissä, saman tason kaikki kisat ajettava yhdeltä istumalta läpi?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Milläs autolla kannattaa Arcadea ajaa? Tuonkin aloitin F430 Challengella, mutta heti expertin alkuun tuntuu tulevan tenkkapoo. Menee kisa sitten vähän huonommin tai paremmin, niin aina on lopputulos se että pääsen ykkösen perään viimeisellä kierroksella, mutten tarpeeksi lähelle ohitusyritystä varten. Taasko tietokone huijaa, kun tuntuu sen vauhti olevan riippuvainen omasta vauhdista, ero on sama maalissa ajoi sitten hyvin tai huonosti kisan... Mutta muitakin vinkkejä Arcadeen otetaan vastaan, autoa, ajotyyliä yms. Ja onko tosiaan niin ettei sitä pysty tallentamaan mitenkään välissä, saman tason kaikki kisat ajettava yhdeltä istumalta läpi?

Olet päässyt samaan mihin minäkin arcadessa expert sessioon eli et ole ainut.
Muutaman kerran yritin, mutta minulla hyytyi mont tremblantin jälkeen infineoon ja tuolla kisa senkun pahenee siellä sadekeli ja tuupintaa sen verran että alku ohitukset pitäisi onnistua aivan nappiin.
Kertaus alku ohitukset ovat todella tärkeät päästä heti ekalla yrittämällä ohitse silloin om mahdollisuudet muuten menee todella tiukaksi kiinni ottaminen.
Kyllä se mahdollista on vielä ainankin tossa expertissä, mutta sen verran rankkaa ajamista ettei nyt lähi aikoina maistu.

Näinkin voi käydä tossa kisassa kaverini ajoi ja joku kone kuski jäi jumiin radan varteen eikä se edes johtanut,
niin kaverini johti sitten lopussa ja kone tulkitsi kaverini viimeisen kierroksen jälkeen toiseksi ja peli jatkui loputtomiin.
Mulle kävi vastaavasti kerran challenge sessiossa.

Auto kannattaa ottaa sellainen mikä tuntuu parhaalta eli osaa parhaiten ajaa ei siinä muu auta.
itse olen ajanut tonne asti F50, mutta todennut olen ettei nopea auto ole välttämättä paras kun ajaminen välillä hakusessa niin ei auta toikaan ja jos ei kulje sinä päivänä niin ei kulje.
Muistaakseni kokeilin myös 360 GT.Pitäisi joskus kokeilla jotain aivan hasardia jotain 250 tai muuta miten ne sitten ajavat.

Kone huijaa se on selvää...riskillä ja riskillä on painettava, mutta itse hylkäsin ton ainankin vähäksi aikaa.
Surkein peli systeemi koko pelissä ei ole todellakaan mitään tallennus mahdollisuutta välissä.
Kyllä olisi pitänyt ehdottomasti olla kisan jälkeen aina tallennus, kun aina joutuu vielä lähtemään viimeisestä ruudustakin.Etenkin kun expertin jälkeeen on vielä legenda.
Neljä kisaa putkeen ilman tallennuksia ja riski vauhdilla painettava...pahimmillaan voisi tulla lopussa jokin error tai sähkökatkos joka kruunaisi sitten peli session.

tämä pelimuoto on tehty muille kun minulle jos olisi ollut tallennus silloin olisi ollut mahdollisuuksia ehkä jopa legendassakin...ehkä joskus taas yritän.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Kävin äsken paikallisesta Cittarista katsomassa oisko siellä tätä peliä siihen huokeaan 19,95 hintaan, ja olihan siellä, joten poistin sen tod.näk viimeisen kappaleen hyllyltä lojumasta. Kun ei tuo ulkomailta tilattu versio ollut reilun viikon odottelun jälkeen vieläkään lähtenyt matkaan.

Ensivaikutelmat ei kyllä suoraan sanoen mitkään kovin hyvät ole: nuo valitettavat ongelmat Momo Racing Wheelin kanssa tulikin käytyä jo läpi, mutta lyhyen pelisession aikana löytyi paljon muitakin huonoja asioita. Auton käyttäytyminen tuntuu todella ihmeelliseltä, esim. jarruttamisen aikana ei tunnu yhtään että auton vauhti hidastuisi. Sama toisinpäin kiihdyttämisen aikana :confused: Ja eikö tosiaan pysty itse määrittämään ohjaimen asetuksia, eli toisin sanoen on pakko käyttää jotain noista kolmesta esiasetuksesta? Ei siinä muuten mitään, mutta kaikissa esiasetuksissa tuo vaihteen vaihtaminen on ihan ihmeellisissä napeissa/tateissa :(
 
Ylös Bottom