Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ferrari Challenge

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Näytti olevan Kajaanin cittarissakin 19 hintaan. Oli varmaan kymmenisen kappaletta vielä jäljellä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Eilen vasta pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan. Aika tutkalla olen siitä mitä kaikkea voi ajaa, joten ihan vain sitä challengea tuli ajeltua näin aluksi. Kaikki ajoavut nakkasin pois ja ihan kivalta vaikuttaa ajotuntuma padistille. Tekoälykuskeilla on vain vähän turhan kova into pitää sisämutka, pari kertaa tuli vedettyä huolella perään kun ne vaihtoivat kaistaa ihan hazardilla. Ja tuntuvat tulevan myös päälle aika surutta.

Mutta pari ehkä hiukan turhamaista kysymystä heräsi. Pitääkö jokainen auto maalata erikseen, vai voiko maalauksen jotenkin siirtää autosta toiseen? Ja nuo challenge kisat, pystyykö yksittäistä kisaa aloittamaan alusta, vai onko aloitettava koko maanosan kausi alusta jos ryssii yhden kisan?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tekoälykuskeilla on vain vähän turhan kova into pitää sisämutka, pari kertaa tuli vedettyä huolella perään kun ne vaihtoivat kaistaa ihan hazardilla. Ja tuntuvat tulevan myös päälle aika surutta.

Mutta pari ehkä hiukan turhamaista kysymystä heräsi. Pitääkö jokainen auto maalata erikseen, vai voiko maalauksen jotenkin siirtää autosta toiseen? Ja nuo challenge kisat, pystyykö yksittäistä kisaa aloittamaan alusta, vai onko aloitettava koko maanosan kausi alusta jos ryssii yhden kisan?

Joo tekoälyllä ei ole paras mahdollinen käyttäytyminen radalla, mutta on sitä huonompaakin ollut ja kun oppii itse ajamisen ja niiden konnankoukut niin ajo alkaa kulkemaan.

Jokainen auto maalattava erikseen.Tota samaa vähän kirosin itsekkin, kun itse pidän kaikissa autoissani tiimini värin.
Mutta sillä maalausta saa helpotettua, kun värjää ekaksi auton ja sitten menee vinyyli paikkaan ja siellä laittelee ekaksi yhteen kylkeen kaikki mitä haluaa ja
tämän jälkeen ottaa muistaakseni valinnan mirror all, jolloin se laittaa kaikki toiselle puolelle.
Sitten jos haluaa jotain poistaa yksittäistä tekstiä ym. niin se on paljon helpompaa kuin koko kylki tekstien teot ym. kummallekkin puolelle erikseen.

Jos on ryssinyt niin kausi on aloitetava alusta jos haluaa voittaa kaikki kisat.

Yksi hyvä konsti on käydä harjoittelemassa time trialissa outoja ratoja tai muutenkin näin oppii radat ja kisoissa pärjää paremmin.
Kannattaa ajaa tietenkin sillä F430 challengella niin tuntuma säilyy samana.

Vinkki:
Jos et jaksa yhtä kisaa eli rataa ajaa läpi niin voit vaikka ajaa pelkän aika-ajon ja lähteä pois tai ajaa aika-ajon ja yhden kisan ja lähteä pois.
Kisa jatkuu siitä mihin olit jäänyt.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ja jos tulee ryssittyä joku kisa challengessa niin ainahan voi sammuttaa pelin ja aloittaa uudestaan ja pääsee aloittamaan alusta sen maan kisan.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Joo ton unohdin sanoa.Hyvä kun sinä muistit.

Eli jos vaikka aika-ajo näyttää menevän pieleen niin ennen aika-ajon päättymistä lopeta koko peli painamalla ps -painiketta näin se ei tallennu.
Sama pätee itse kisoihinkin ennen kisan päättymistä lopeta koko peli ps -painikkeella.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tuo on kätevä vinkki, täytyy pitää mielessä. Ei nuo vielä mahottomilta ole vaikuttaneet nuo kisat, mutta viimeksikin AI-kuski teki niin ihme liikkeen että kolautin siihen ja siitä penkalle ja mustavalkoinen lippu. Eikä riittänyt sitten enään viimeinen kierros siihen että olisin ajanut eron kiinni.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Nyt on sitten peli hommattu sponsored by Citymarket, mahtava hinta tällä kertaa! Tosin nyt alko kyllä tuntuun, että olis tämä kannattanut jo aikoja sitten pelihyllyyn huolia ehkä hieman isommallakin rahalla? En ole mitään muuta vielä nähnyt ja kokenu kun tutorialin ja voin olla jo sen perusteelta varma, että mä kuulun siihen ryhmään joka tykkää tätä pelata.

Jopa avut päällä on kyllä haastetta ajamisessa ja jarrun ja kaasun kanssa saa olla tarkkana. Jos käyttää default asetuksia, niin Real Triggereille on jälleen ainakin mun mohlokäsillä käyttöä. Onneksi kuitenkin liipaisimilla ei ole pakko kaasutella ja jarrutella, eli jos ei ole Real Triggereitä mutta on isot kädet, niin ei tarvi vakio-mikkihiiri triggreillä väkisin vetää jos ei vaan pysty.

Äkkiseltään katottuna itse pelin asetuksissa on aika vähän säätämisen varaa, esim. kontrollien suhteen en näe mitään senssejä yms. muuta kuin ratille ja polkimille?

Mitä tulee ajamiseen, niin onneksi apuja (ABS, stability control, tracktion control) voi säätää eri voimakkuuksille. 5 eri voimakkuutta/säätö tms.

Kuitenkaan en näe (onneksi) mitään renkaanpaineiden säätelyjä missään ja joku saattaa pitää sitä varmaan miinuksenakin? Mä taas olen tästä vaan tyytyväinen, kaikki on vissin onlinessäkin aina samalla viivalla ja voi vaan keskittyä siihen ajamiseen ja voi tulla varmaan tiukkojakin kisoja kun autot ei ole aivan erilaiia tyyliin Forza. Auton säädöt tuntu defaulttina kyllä ihan hyviltä. Kun tarvis töissäkin käydä, niin ei oikein ehdi sääteleen noita autojen aurauskulmia ja muuta jossain videopelissä...

Graafisesti peli ei todellakaan silmiä hivele nykyajan asteikolla, mutta toisaalta onko väliä? Mulle_ei ainakaan. Arvostelijoille_todellakin, tämä ehkä hieman selvittää noita umpipaskoja scoreja mitä pelille on heitelty? Sen lisäksi siis, että arvostelijaparka ei ole pysynyt tiellä lainkaan -> pelin vika.

Äänillä mässäillään sen verta, että ne on DTS koodatut. Mutta muutoin kuulostaa peruskauralta. Tosin kyllä voisi sanoa että Ferrarin ulvominen vähintäänkin hyvältä kuulostaa?

Yksi seikka josta tykkäsin oli tuo, että peli kertoo sulle mikä sujui hyvin ja mikä vähemmän hyvin. Tosin en tiedä kuinka tarkkaan nuo pitää paikkaansa, mutta varmasti suuntaa antavia ja helpottaa peiliin katsomista kun miettii että mitäs tällä kertaa tuli mokailtua?

Tutoriaalin ohjaaja ei muuten pahemmin enää viimeisillä yrityksillä aukonut päätänsä. Väläytteli jopa sellasta, että vois uskaltaa kohta ihan kisaan asti? Mitään "oikeeta rataa" en kuitenkaan vielä ehtinyt näkeen, mutta odotan sitä innolla niinkuin muutenkin kisaamista. Tässä se mun opettelun saldo, eli tiellä juuri pysyin. Mutta selvästikkin on vielä paljon hierottavaa kierroksessa ja tuossa ajassakin lienee sekunttitolkulla vielä parantamisen varaa.

PS. Suosittelen Citymarketin alelaarien tsekkaamista jos tämä on vielä kokematta ja taitaa näitä jonkinsortin pisnesmiehet eräällä huutokauppa sivustollakin jo "välittääkin" eli sieltä löytyy kans peliä edullisesti mikäli Sittaria ei aivan naapurista löydy.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Jopa avut päällä on kyllä haastetta ajamisessa ja jarrun ja kaasun kanssa saa olla tarkkana.
Mä taas olen tästä vaan tyytyväinen, kaikki on vissin onlinessäkin aina samalla viivalla ja voi vaan keskittyä siihen ajamiseen ja voi tulla varmaan tiukkojakin kisoja kun autot ei ole aivan erilaiia tyyliin Forza. Auton säädöt tuntu defaulttina kyllä ihan hyviltä.

Graafisesti peli ei todellakaan silmiä hivele nykyajan asteikolla, mutta toisaalta onko väliä? Mulle_ei ainakaan.

Äänillä mässäillään sen verta, että ne on DTS koodatut. Mutta muutoin kuulostaa peruskauralta. Tosin kyllä voisi sanoa että Ferrarin ulvominen vähintäänkin hyvältä kuulostaa?

Tutoriaalin ohjaaja ei muuten pahemmin enää viimeisillä yrityksillä aukonut päätänsä. Väläytteli jopa sellasta, että vois uskaltaa kohta ihan kisaan asti?.

Joo jarrutuksissa kannattaa olla tarkkana eli oppia seuraamaan jarrutus merkkejä ja lisänä radastakin sellaisia kohteita joista voi aloittaa jarruttamisen,
koska challenge kisa muodossa aika-ajoissa ei välttämättä ole aina jarrutus merkkejä ja tietenkin kun ajaa onlinessä niin jarrutus merkit saattavat olla tipo tiessään eli hävinneet.

Kun aloittaa jarruttamisen kannattaa laittaa jarrutus heti täysille ja takoa sarjana vaihteita pienemmälle päin, kun vain auto sallii sopivaan vaihteeseen asti.

Kaasu menee niin että vaihteilla 1,2 ja ehkä 3 liu-uta kaasua täysille älä runttaa heti täysille siis tämä ainankin ilman apuja.
Mitä ABS tulee niin itse en enää käytä sitäkään ja muita apuja en ole käyttänyt lainkaan koska alussa jos opettelee ilman apuja niin oppii,
mutta myöhemmin jos opettelisi niin tuskin tulisi välttämättä mitään.
No mä taas en oikein muita pelejä pelaakaan.

Kaikilla on autoissa samat säädöt online puolella eli ne challenge kisa saadöt eivät vaikuta onlineen, mutta taas harjoittelua vaatii aikalailla jos meinaa pärjätä ja aina sekään ei riitä.

Krafiikalla ei niin väliä mullekaan, kunhan muuten peli hyvä.

Kokeile tätä hyppäät koppiin saundit kohillaan, mutta ajamiseen tulee lisää vaikeutta.
Ja ei muuta kun vähän tuntumaa saat niin kisoihin vaan ja jos ei mieleistä kisaa löydy voit tehdä itse.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Kaasu menee niin että vaihteilla 1,2 ja ehkä 3 liu-uta kaasua täysille älä runttaa heti täysille siis tämä ainankin ilman apuja.

Itse olen aina säätänyt camberit ja toet niin että 1-2 vaihteilla voi läntätä kaasun pohjaan apeksin jälkeen eikä auto spinnaa ja sitten voi hiukan päästää kaasua että tulee renkaille pito takaisin. Helpottaa huomattavasti epätarkalla sixaxiksella pelaamista kun ei ole mitään senssiasetuksia. Ainoa harmittava ominaisuus ainakin täysautomaattilaatikolla on että renkaiden pidon puuttuessa laatikko ei vaihda 2:selta 3:selle, jolloin mutkasta lähtö voi jäädä vain sutimaan. Pitänee alkaa harjoittelemaan puoliautomaatin käyttöä.

Mitä ABS tulee niin itse en enää käytä sitäkään ja muita apuja en ole käyttänyt lainkaan koska alussa jos opettelee ilman apuja niin oppii,

ABS on mukavaa jos tykkää jarrutella mutkan aikana. Itse oon jo tottunu jarruttamaan vauhdin pois ennen mutkaa jossa ABS vain pidentäisi jarrutusmatkaa (ja säilyttäisi ohjattavuuden). Pidän TC 1:sellä ja SC 2:sella, muuten tuntuu että AI-autoille tulee annettua liikaa etuuksia joko omia ohjausvirheitä korjatessa tai AI-autojen älyttömyyksien takia.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ilman apuja olen nyt tuon 430 -challengen aloittanut. Poislukien AT -laatikko ja aika-ajossa ajolinjan olen pitänyt päällä, nuo radat kun eivät ole kovin tuttuja. Misanoa en ollut aiemmin koskaan ajanut ja Vallelungaakin vain yhdessä pelissä aiemmin. Mutkista ulos tullessa oli aluksi vaikeuksia, kun tässä pelissä täytyy todellakin käyttää sitä kaasua muutenkin kuin on/off -asennoissa. Nyt alkaa jo sujua.


Tässä vaiheessa jo tiedän, että kun uskallan onlineen tulla ajamaan, ei pikkutälleiltä voi välttyä. Radat ovat sen verran kapeita ainakin italiassa, (poislukien monza) että pelti vääntyy aivan varmasti. Tahallani en kuitenkaan ketään pyri radalta kilkkaamaan. Ajan aggressiiviseti, mutta reilusti.

Lopuksi totean, että on todellakin 19,95 :n hinnalla pakko-ostos haastavaa ajopeliä kaipaavalle. Itse olisin maksanut tästä enemmänkin, jos olisi ollut tarpeen.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ilman apuja olen nyt tuon 430 -challengen aloittanut. Poislukien AT -laatikko ja aika-ajossa ajolinjan olen pitänyt päällä, nuo radat kun eivät ole kovin tuttuja.

Lopuksi totean, että on todellakin 19,95 :n hinnalla pakko-ostos haastavaa ajopeliä kaipaavalle. Itse olisin maksanut tästä enemmänkin, jos olisi ollut tarpeen.

No niin hyvä kyllä se siitä lähtee, mutta voin sitten pitää mun järjestämässäni kisassa jatkossa myös muut vaihdelaatikko systeemit päällä jos vain halua muilla on niihin.

Mitä ratoihin tulee minun suosikkini on Vallelunga, vaikka jos on kunnon vastusta rata on silloin aika rankkaa tavaraa eli haastava.

Noita sun viimeisiä kommentteja olen suunnilleen vastaavaa täällä jauhanut, mutta moni ei ilmeisesti ole silti peliä uskaltanut ostaa.
Itse maksoin noin 52 euroa enkä ole katunut päivääkään.Lähes päivittäin puolivuotta pelasin pelkästään tätä peliä, mutta vaihteluna olen nyt pelannut GTP ja ehkä hetkisen jotain muuta.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tässä vaiheessa jo tiedän, että kun uskallan onlineen tulla ajamaan, ei pikkutälleiltä voi välttyä. Radat ovat sen verran kapeita ainakin italiassa, (poislukien monza) että pelti vääntyy aivan varmasti. Tahallani en kuitenkaan ketään pyri radalta kilkkaamaan. Ajan aggressiiviseti, mutta reilusti.

No onhan se varma joo, että kolisee mutta onhan sekin varma että tuskin kukaan tahallaan haluaa pilata muiden peliä. Itekin tuo vähän arveluttaa, että mitenköhän tuo sitten menee mutta tuskin siitä nyt mitään stressiä tarvii sentään ottaa. Toivottavasti onlinessä ei ole sellasta ärsyttävää "haamupuskuri" efektiä joka on joskus pelejä vaivannut. PGR4 boksilla viimeksi tuli ko. ärsyttävyys koettua...

Se nimittäin syö sitten todella paljon miestä kun pyöräyttää toisen, vaikka oman ruudun mukaan on metrin päässä toisen takakulmasta...
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ai niin, niinku Losti sanoo niin peli näyttää tosiaan olevan jonkinsortin "salaisuus" ja kukaan ei siitä tiedä ja pilkkahinnasta huolimatta se ei vaan monen hyllystä löydy vaikka suomen pitäs kai olla "moottoriurheilukansaa"

Yllätyksekseni huomasin myös, että Youtuessa ei esimerkiksi ole YHTÄÄN videota moninpelistä :eek: Ajattelin, että tuon asian voisi jossain vaiheessa vaikka sitten itse hoitaa kuntoon ja kapturoida vaikka jotain suomisessiota joskus.

PS. Toinen hintavinkki muuten kun taitaa olla Sittarin alelaarit jo tyhjennetty, kuulemma TILT kaupasta saa kanta-asiakkaat 19.50 tämän, on saanut jo jonkin aikaa. Tosin älkää kysykö, että mitä se kanta-asiakkuus meinaa? Kuulin vaan tästä ja lähde ei vaivautunut selventään yhtään tuota kanta-asiakkuushommaa...mut siis halvalla saa TILTeistäkin vissiin?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Yllätyksekseni huomasin myös, että Youtuessa ei esimerkiksi ole YHTÄÄN videota moninpelistä :eek: Ajattelin, että tuon asian voisi jossain vaiheessa vaikka sitten itse hoitaa kuntoon ja kapturoida vaikka jotain suomisessiota joskus.

PS. Toinen hintavinkki muuten kun taitaa olla Sittarin alelaarit jo tyhjennetty, kuulemma TILT kaupasta saa kanta-asiakkaat 19.50 tämän, on saanut jo jonkin aikaa. Tosin älkää kysykö, että mitä se kanta-asiakkuus meinaa? Kuulin vaan tästä ja lähde ei vaivautunut selventään yhtään tuota kanta-asiakkuushommaa...mut siis halvalla saa TILTeistäkin vissiin?

Itse en paljoa ole pyörinyt tuolla youtubessa, mutta aika yllätys on ettei yhtään video pätkää löydy.

Joo ja eilen ajoin tuttujen ulkomaalaisten kanssa kisaa ja oli kunnon vääntöä todella kivaa pelata kunnon porukalla :D
vaikka olin melkein aina viimeinen ne ovat niin nopeita kuskeja mutta ei haittaa kun rauhassa saa ajaa.
Kaikki yrittää ajaa niin kuin oikeasti ajetaan, mutta joskus tietenkin jotain tapahtuu, mutta anteeksi pyydellään ja sitä rataa eli kisat ovat reiluja.

Mitä tulee tohon suomi kisa sessioon sen voin järjestää saattaisin saada tutun kaverin mukaan etenkin jos peli aika käy ennen yhdeksää.
Peliin mahtuu joko 8 tai 16 riippuen kumman tekee.Meitä vois olla varmuudella ainankin viisi gimble, maxxxxxball, amah, minä,
kaveri listalla on joku uusi innokas pelaaja pahoittelen nimeä en muista ja lisäksi jos saisin tutun kaverini mukaan niin sitten kuusi.
Jos tämän session järjestäisi tuolla tämän kuun viikolla 13.Saisitte parempia autoja ja kunnolla tuntumaa peliin.

Ainankin Osuuskauppa Suur-Savo S -etukorttiin niin nyt alkaa alennus päivät ja sillä saa alennusta paikka kunnasta riippuen ( ainankin ennen oli )
niin 15 - 20 % ei hän toi paljoa tee mutta jotain kumminkin jos nyt peliä on noissa.
Mankelista ei saa alennusta ym. mutta peleistä saa ja pien kamoista esim. ohjaimesta ym.

Tilt juttu onkin myös minulle outo juttu.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Joo multiplayer videoita nolla :( Mut täytyy se asia kyllä muuttaa joskus tässä.

Parasta Youtuben antia tämän pelin kohdalla lienee esimerkiksi tämä videorevikka, normaaliarvosteluista poiketen on osattu arvostaa peliä paljon.

Part I

Part II

Jos tämän session järjestäisi tuolla tämän kuun viikolla 13.Saisitte parempia autoja ja kunnolla tuntumaa peliin.

Viikolla 13 on mulla talviloma, joka tarkottaa että enemmän kerkee pelaan. Eli paremmin kuin hyvin sopis mulle kisailu sillon.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Kyllähän sitä kisaamaan voisi lähteä. Itselle ei edes ole kovin tärkeää tuo että olisi parempia autoja. Radat pitäisi tietty aukoa ensin, että ehtisi edes hiukan opettelemaan niitä. Italian radat on auki, euroopan challengen juuri aloitin.

Pari typerää juttua tässä muuten mainiossa pelissä on. Kuten se, että parilla vikalla kierroksella renkaat menettävät pidon kuin salaman iskusta. Ymmärrän että tällä on haettu jonkin sortin realismia, mutta sen pidon pitäisi huveta tasaisesti, ei yht'äkkisesti. AI-kuskit on melkoisia kusipäitä ja ansaitsisivat jonkinlaista rangaistusta töppäilyistään. Blokkaavat törkeämmin kuin teinit GT5P:n online-kisoissa.

Olen muuten kerran päässyt paalupaikalle. Tämä tapahtui Italian challengen vallelungan viikonloppuna. Muutoin lähtöruutu on vaihdellut sijojen 5 ja 10 välillä. Hyvä vain että on vaikeaa. :)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Pistin itsekin äsken pelin tilaukseen, kun ei tuo 20 puntaa oo kovinkaan paljoa. Huono puoli tässä pelissä verrattuna GT5 proloon on se että Logitech Momo Racing Wheel ei toimi, joten ohjaimella joutuu ajamaan :( Pitänee jossain vaiheessa hommata vaikka Driving Force GT, sen luulis toimivan tässäkin pelissä(?)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Huono puoli tässä pelissä verrattuna GT5 proloon on se että Logitech Momo Racing Wheel ei toimi, joten ohjaimella joutuu ajamaan :( Pitänee jossain vaiheessa hommata vaikka Driving Force GT, sen luulis toimivan tässäkin pelissä(?)
Itsellä löytyy Logitech Momo Racing Wheel ja kyllä se periaatteessa toimii. Eli kaasu/jarru, ohjaus ja vaihteet toimii, mutta siihen se jääkin eli kun olet jonkin session aloittanut, niin sieltä ei pääse pois kuin sammuttamalla koko peli :mad:

Meni kyllä 20 ihan hukkaan tai sitten on rattiostoksille lähdettävä :eek: Toimiiko G25 tämän kanssa täydellisesti vai onko ainoa tuettu ratti Driving Force GT?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom