Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)
Nyt on sitten peli hommattu sponsored by Citymarket, mahtava hinta tällä kertaa! Tosin nyt alko kyllä tuntuun, että olis tämä kannattanut jo aikoja sitten pelihyllyyn huolia ehkä hieman isommallakin rahalla? En ole mitään muuta vielä nähnyt ja kokenu kun tutorialin ja voin olla jo sen perusteelta varma, että mä kuulun siihen ryhmään joka tykkää tätä pelata.
Jopa avut päällä on kyllä haastetta ajamisessa ja jarrun ja kaasun kanssa saa olla tarkkana. Jos käyttää default asetuksia, niin Real Triggereille on jälleen ainakin mun mohlokäsillä käyttöä. Onneksi kuitenkin liipaisimilla ei ole pakko kaasutella ja jarrutella, eli jos ei ole Real Triggereitä mutta on isot kädet, niin ei tarvi vakio-mikkihiiri triggreillä väkisin vetää jos ei vaan pysty.
Äkkiseltään katottuna itse pelin asetuksissa on aika vähän säätämisen varaa, esim. kontrollien suhteen en näe mitään senssejä yms. muuta kuin ratille ja polkimille?
Mitä tulee ajamiseen, niin onneksi apuja (ABS, stability control, tracktion control) voi säätää eri voimakkuuksille. 5 eri voimakkuutta/säätö tms.
Kuitenkaan en näe (onneksi) mitään renkaanpaineiden säätelyjä missään ja joku saattaa pitää sitä varmaan miinuksenakin? Mä taas olen tästä vaan tyytyväinen, kaikki on vissin onlinessäkin aina samalla viivalla ja voi vaan keskittyä siihen ajamiseen ja voi tulla varmaan tiukkojakin kisoja kun autot ei ole aivan erilaiia tyyliin Forza. Auton säädöt tuntu defaulttina kyllä ihan hyviltä. Kun tarvis töissäkin käydä, niin ei oikein ehdi sääteleen noita autojen aurauskulmia ja muuta jossain videopelissä...
Graafisesti peli ei todellakaan silmiä hivele nykyajan asteikolla, mutta toisaalta onko väliä? Mulle_ei ainakaan. Arvostelijoille_todellakin, tämä ehkä hieman selvittää noita umpipaskoja scoreja mitä pelille on heitelty? Sen lisäksi siis, että arvostelijaparka ei ole pysynyt tiellä lainkaan -> pelin vika.
Äänillä mässäillään sen verta, että ne on DTS koodatut. Mutta muutoin kuulostaa peruskauralta. Tosin kyllä voisi sanoa että Ferrarin ulvominen vähintäänkin hyvältä kuulostaa?
Yksi seikka josta tykkäsin oli tuo, että peli kertoo sulle mikä sujui hyvin ja mikä vähemmän hyvin. Tosin en tiedä kuinka tarkkaan nuo pitää paikkaansa, mutta varmasti suuntaa antavia ja helpottaa peiliin katsomista kun miettii että mitäs tällä kertaa tuli mokailtua?
Tutoriaalin ohjaaja ei muuten pahemmin enää viimeisillä yrityksillä aukonut päätänsä. Väläytteli jopa sellasta, että vois uskaltaa kohta ihan kisaan asti? Mitään "oikeeta rataa" en kuitenkaan vielä ehtinyt näkeen, mutta odotan sitä innolla niinkuin muutenkin kisaamista.
Tässä se mun opettelun saldo, eli tiellä juuri pysyin. Mutta selvästikkin on vielä paljon hierottavaa kierroksessa ja tuossa ajassakin lienee sekunttitolkulla vielä parantamisen varaa.
PS. Suosittelen Citymarketin alelaarien tsekkaamista jos tämä on vielä kokematta ja taitaa näitä jonkinsortin pisnesmiehet eräällä huutokauppa sivustollakin jo "välittääkin" eli sieltä löytyy kans peliä edullisesti mikäli Sittaria ei aivan naapurista löydy.