Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ferrari Challenge

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Arcade kisat kannattaa ajaa FXX:llä,kunhan on ensin opetellut radat kunnolla ei ykköspallia ole vaikea saavuttaa.Ajo-apuja käytin 1-2 tason verran ja vaihdelaattikkona oli semi-automaatti,näin ei anna liikaa tasoitusta nopeudessa.

Arcadesta en paljoa yleensä välitä, mutta tuli ajettua ja itse suosittelen arcade kisat ajamaan F355 Challengella.
F355 Challenge todella vakaa-ajettava, jarrut hyvät ja nopeutta löytyy myös kiitettävästi.Ennen kaikkea tällä autolla on varmasti myös aloittelevan tai hitaamman kuskin helppo ajaa.

Tällä autolla pääsee ( lähes ) kaikki arcadet heittämällä läpi ja manuaalilaatikkolla ja apujakaan ei tarvitse.
Sillä lähes lisäsana on suluissa, koska jollakin saattaa olla silti vaikeuksia arcadessa.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Joo laitetaas tännekki. Eli itekki kävin cittarista hakemassa 19.95 hintaan tän pelin. Harmi, että vasta perjantaina pääsen kokeilemaan. Lauantaina tarkotuksena olis hakea toi Driving Force Pro GT verkkokauppa.comista(ihan kaupasta siis, Ruoholahdesta). Saas nährä mitä tästä tulee. Ennen juhannusta ei pysty pelaa kuin viikonloppusin joten hidasta etenemistä luvassa.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Niin tohon rattikeskusteluun vielä, että mites toi GT ratti tässä toimii? Onko vain MoMossa ongelmia. Eli joku tossa kerto, että kaasu ja jarru ei toimis normisti vaan ihan sama paljon painaa niin jarruttaa ja kaasuttaa saman verran.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tänään tuli peli luukusta ja ensimmäinen testaus oli aika pettymys,mutta kait se tästä lähtee.:)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ferrari paketti nyt storessa!!

Koko paketti Rata + autot: Ferrari Pack 4.99e.

Kamat saa myös ostettua erikseen.
Nurburgring rata 2.99e.

Autot maksaa 1.49e/ kpl.
Ferrari 430 Scuderia.
Ferrari 599.
Ferrari 612.
Ferrari Enzo.
F330 P4.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tätä DLC pakettia ennen FC pelissä paras rata oli minun mielestä Vallelunga, mutta nyt paketissa tuli tuo Nurburgring rata ja se on erittäin hyvä.

Eka mutka on todella haastava ja alkumutkat muutenkin, eikä loppu shikaani ole helppo kun pitää rangaistukset päällä.
Mielestäni rangaistukset ovat oltavakin päällä muuten kaikki ajaa rankalla oikomisella, eikä niin kuin oikeasti ajetaan.

Eilen tuli ajettua Ferrari 430 Scuderialla ja todella hyvä auto.
Sopivan haastava ajettava, kun ajaa ilman apuja.
Koppi kuvakulmalla ajettaessa äänet maukkaat ja mittaristo tyylikäs, josta saa myös selvää selvästi mikä vaihde on päällä ym.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Onkos ketään kuka olisi pelannut jotain kunnon pc simuja ja voisi verrata ajettavuutta ja forceja.
Esimerkiksi paljon simulaatioita pelanneelle tuo GT5 prologue on aika puuttellinen fysiikoiden puolesta, hauskahan tuo on mutta ei mitenkään erityisen hyvä simulaationa. Mietin vaan kun aika moni konsolimies on tämän haukkunut, että voisi olla fysiikat aika kohillaankin. Eli miten on, tuntuuko tarpeeksi vaikealta ajaa lujaa? Onko pito toteutettu järkevästi että menee myös rajamailla eikä siten On/off tyyppisesti kuin prologissa? Tuntuuko Forcet luonnolliselta? Ostoonhan tämä menee kyllä jokatapauksessa, en vain ole ihan varma mitä odottaa.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Jos tätä peliä haluaa kokeilla niin Cittareissa ainakin näky olevan 19.90e hintaan... Ei siitä enempää pystys maksamaankaan :D
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Eka testikierros takana ja itse kyllä tykkäsin. Hyvältä simulaatiolta vaikuttaa. Koppikuvakulma ei kyllä vedä vertoja ainakaan tuossa ekassa autossa GT - Prologuen vastaavalle, tosin ei sitä uskaltanu odottaakaan. Pelattavuus kuten jo totesin vaikuttaa hyvältä :)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Eikö tuota PLAYER nimeä saa tosiaan vieläkään vaihdettua? Olin lukevinaan joskus, että se olis jossain päivityksessä tullut, että voi vaihtaa. Omiin silmiin ei ainakaan osu vaihtoehtoa. Aika outo homma.

E: Ja jotain vinkkejä tuohon auton maalaamiseen/vinyylien laittoon. Esim. pelkkä nimen kirjoitus tuntuu helvetin vaikeelta :D
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tykkään kyllä tosi paljon tästä. Ite oon ajanu ajoavut poissa paitsi ABS 2:lla, onkohan paljon eroa 1:een? Automaatti-vaihteilla kanssa vielä, kun padilla ajelen niin omasta mielestä sillä noiden vaihteiden vaihto menee jo taiteiluks. Kohta pitäs ratti tulla, joten sitten sillä pääsee leikkimään :).

Vaikka grafiikat ei mitään GT5-prolo tasoa ole niin etenkin toi sade on älyttömän kauniin näköistä, kun vesipisarat iskeytyy sun tuulilasiin. Muutenkin vesikeli omasta mielestä tehty tosi hyvin, en muista missä muussa pelissä olis näin hyvä.

Challenge ajanu Italian kisoja puolet ja johdossa mennään. Ajan tuolla dynamic-vaikeustasolla vai mikä se on mikä siinä alussa on, taitaa vaihtua sen mukaan miten ajat eli kohta luulis AI-kuskitkin olevan puskurissa kiinni. Viime kiva oli vesikisa ja menin vikassa mutkassa kusemaan sen, kun johdin vähä alle sekunnin erolla kakkoseen ja kolmonen myös ihan kiinni. Monzan vika mutka ja kaveri puskurissa niin päätin jättää jarrutuksen vähän myöhemmäksi ja oltiinhan sitä hiekalla sitten, kakkonen ja kolmonen pyyhäls ohi ja kyllä vatutti.

Latasin tuon DLC-packin ja kokeilin Enzolla tuota Nurburingia niin ei pysyny Enzo sitten yhtään käsissä. Vaikka miten rauhallisesti yritti kiihdyttää niin koko ajan yritti ympäri :D
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Onkos ketään kuka olisi pelannut jotain kunnon pc simuja ja voisi verrata ajettavuutta ja forceja.

Kyllä, ja jos et halua repiä hiuksia päästäsi älä ainakaan ratilla kokeile:) Mielestäni forceissa ei minkäänlaista johdonmukaisuutta/tuntumaa. Padilla tämä toimii edes jotenkin mutta aika vaisuksi jää silläkin tavalla.

GT5P on ratilla varsinkin valovuoden tätä edellä vaikkei PC simuille pärjääkään ja tämä siis on mielipiteeni omien kokemuksien perusteella.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Kyllä, ja jos et halua repiä hiuksia päästäsi älä ainakaan ratilla kokeile:) Mielestäni forceissa ei minkäänlaista johdonmukaisuutta/tuntumaa. Padilla tämä toimii edes jotenkin mutta aika vaisuksi jää silläkin tavalla.

GT5P on ratilla varsinkin valovuoden tätä edellä vaikkei PC simuille pärjääkään ja tämä siis on mielipiteeni omien kokemuksien perusteella.

Kiitos tästä, GT5Prologuesta olen ihan samaa mieltä, ja niin on kyllä kaikki muutkin pc simuja enempi pelanneet. Jos tosiaan tämä on vielä tuotakin paljon huonompi niin taitaapi jäädä hyllyyn. Tosin parillakympillä voinee ostaa vaikka menisikin padi pelailuksi.. Putosi jokusen sija hankintalistalla alaspäin jos ei muuta.
:)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Itsellä ei ole kuin padi, joten kokemukset siitä. Mutta omasta mielestä ajettavuus on padilla miellyttävämpi tässä kuin Prolossa. Tuntuu että Prolossa on vedetty hiukan ylitte tätä "realistisuutta" muutamassa kohdassa, kun jonkin sataheppaisen sutsukin voi polkaista asfaltilla kaasulla luistoon vielä lähes satasen vauhdissa... Tässä jotenkin miellyttävämpi tuo ajotuntuma, ajaminen on kivaa kun se Prolossa on välillä vain selviytymistaistelua.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Itsellä ei ole kuin padi, joten kokemukset siitä. Mutta omasta mielestä ajettavuus on padilla miellyttävämpi tässä kuin Prolossa. Tuntuu että Prolossa on vedetty hiukan ylitte tätä "realistisuutta" muutamassa kohdassa, kun jonkin sataheppaisen sutsukin voi polkaista asfaltilla kaasulla luistoon vielä lähes satasen vauhdissa... Tässä jotenkin miellyttävämpi tuo ajotuntuma, ajaminen on kivaa kun se Prolossa on välillä vain selviytymistaistelua.
Tai sitten professional -simulaatio prolossa ei ole tarkoitettu pädille. "Ylläri."

Ferrari Challenge on kyllä aivan karmeeta ajettavaa ratilla. Tai no kyl sitä ajaa, mutta ei se hirveen nautittavaa ole. Jotenkin hitaissa mutkissa auto kääntyy ihan järkyttävän paljon ja jopa osa renkaista nousee ilmaan tai auto muuten vaan pomppii. Tuntuu, että monesti kääntää aivan liikaa hitaissa mutkissa. Karmea speed sensitivy. Ite olen tottunu speed sensitivyn 0-arvoon rFactorissa. Eli speed sensitivyn poissaollessa peli ei pehmennä/auta yhtään ajamista kovassa nopeudessa. Speed sensitivy on siitä perseestä, että periaatteessa auto on erilainen eri nopeuksissa. Speed sensitivy on kuitenkin pakollinen, jos meinaa pädillä ajaa, niin että ajaminen näyttää ajamiselta eikä hirveeltä tökkimiseltä. Ite en hirveesti pädillä jaksaa ajaa kuin ehkä jotain erittäin futuristisia ajopelejä, kuten wipeoutit sun muut. Outruniakin pelaan ratilla, sen takia, että kolikkopeliversiotakin ajetaan ratilla, eikä pädillä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tai sitten professional -simulaatio prolossa ei ole tarkoitettu pädille. "Ylläri."

"Ylläri." Tuota, mikähän tämän pointti oli? Yritätkö sanoa, että se sataheppanen sutsuki tuntuu sitten ratilla sellaiselta rieskalta kuin kuuluukin?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

"Ylläri." Tuota, mikähän tämän pointti oli? Yritätkö sanoa, että se sataheppanen sutsuki tuntuu sitten ratilla sellaiselta rieskalta kuin kuuluukin?
Monet pädimiehet, kuten minäkin ennen, yrittivät pysyä professsional -simulaatiolla rattimiesten vauhdissa, mikä on mahdotonta, ilman että sormet lähtee irti muutaman tunnin pelaamisen jälkeen tai autossa on semmoiset säädöt, joilla ei oikeasti voi ajaa. Pointti oli se, että jos vertaa Ferrari Challengea ja GT5P:tä pädimiehen kannalta, niin tulee verrata Ferrari Challengea GT5P:n standard -simulaatioon eikä professionaliin. Standard on pädille, professional ratille.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tää peli kyl jakaa aika ääripäihini mielipiteet. Ite tosiaan tykästyihin ihan kunnolla, tosin ratilla en ole vielä kokeillut, kun sen vasta ens viikonloppuna saan. Sen jälkeen sitten ratti-infot täältä.

Sen voin myös allekirjottaa, että tää on enempi onlinessa "herrasmiesten" peli kuin esim. juuri GT5-prolo. Varmaan johtuu myös siitä, että harvempi nuori teini tätä peliä hankkii + siitä, että esim. noissa challenge-modeissa on pakko oppia ajamaan oikeilla ajolinjoilla ja siististi, että niissä pärjää, muuten on koko ajan ulkona ja vikana. GT:ssä on taas oikeastaan aina pärjänny epäpuhtaallakin ajolla, välittämättä niin paljon ajolinjoista.

Varmasti sen 20 arvoinen mitä tästä cittarista maksoin.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Eikö tuota PLAYER nimeä saa tosiaan vieläkään vaihdettua? Olin lukevinaan joskus, että se olis jossain päivityksessä tullut, että voi vaihtaa. Omiin silmiin ei ainakaan osu vaihtoehtoa. Aika outo homma.

E: Ja jotain vinkkejä tuohon auton maalaamiseen/vinyylien laittoon. Esim. pelkkä nimen kirjoitus tuntuu helvetin vaikeelta :D


Ei player nimeä voi FC pelissä vaihtaa ja mitäs sitä tarvii, mutta Team nimen voit vaihtaa milloin vain uusiksi.Jos player nimen haluaa vaihtaa on se vaihdettava itse PS3.

Mitä tohon auton vinyylien ja tekstien laittoon, niin ei siihen mitään poppakonstia ole mutta seuraavat asiat vähän helpottavat noiden tekoa:

Kerää kaikki kirjaimet peräkkäin läjään auton kylkeen ja jos tarvitset vaikka a kirjainta useamman kappaleen kopio niitä tarvittava määrä.
Tämän jälkeen siirrä mihin haluat kirjaimen ja vaihda kirjaimen koko mieleiseksi.
Lisäksi jos haluat tekstin toiselle puolelle paina neliötä ja etsi R1 mirror all, joka kopio koko tekstin toiselle puolelle mutta kirjaimet ovat jostain syystä väärässä järjestyksessä eli ne niiden paikkaa on vaihdettava.

Edelle mainitsemani all mirror toimii moitteitta vinyylien kopioimisessa toiselle kyljelle.
Eli teet kaikki vinyyli ja vinyylien maalaukset toiselle puolelle valmiiksi ja lisäksi jos samanlainen teksti tulee myös toiselle puolelle ja paina neliötä ja R1 etsi all mirror.

Kieltämätttä toi tekstienteko systeemi on todella hidasta ja raskasta.
 
Ylös Bottom