Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ferrari Challenge

Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ei toi arcade hirveesti innosta. Ajoapuja en käytä. Mutta pointti on lähinnä se että yksin ajamista nämä ajopelit nykyään single playerilla on. Joko ajat vaikeimmalla tasolla viimeisenä yksin, tai sitten hiukan helpommalla ekana puol kiekkaa muita edellä. Mutta ei tekoälyltä voi liikaa kyllä vaatiakaan. Toivottavasti saavat jossain vaiheessa multiplayerin siihen kuosiin joka toisessa pelissä että niitä jaksaa tahkota. Ihmistä vastaan on aina ihan erilaista pelata, oli peli kuin peli. :)

Saanko udella miksei arcade innosta? Tässä arcade on vain pelimuodon nimi muiden joukossa eikä siihen kytketä (tai itse en ainakaan huomannut) mitään rampautettua arcade-ajomallinnusta tms. päälle. Itseasiassa ainakin henkilökohtaisesti kaikista vaikeimmille otti juuri nuo arcaden pari viimeistä tasoa, kisat on mahdollisia voittaa mutta itse sain ainakin vääntää ihan tosissaan. Suosittelen kokeilemaan. Toki suurin ärsytys tuossa arcadessa on se että tallennusmahdollisuutta ei kisojen välissä tarjota, ainoastaan vaikeustasojen välissä.

Juu, tuo on kyllä totta että toimiva multiplayer pitäisi olla de facto ajopelissä kuin ajopelissä, AI-kuskit ovat aina mitä ovat :)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Saanko udella miksei arcade innosta? Tässä arcade on vain pelimuodon nimi muiden joukossa eikä siihen kytketä (tai itse en ainakaan huomannut) mitään rampautettua arcade-ajomallinnusta tms. päälle. Itseasiassa ainakin henkilökohtaisesti kaikista vaikeimmille otti juuri nuo arcaden pari viimeistä tasoa, kisat on mahdollisia voittaa mutta itse sain ainakin vääntää ihan tosissaan. Suosittelen kokeilemaan. Toki suurin ärsytys tuossa arcadessa on se että tallennusmahdollisuutta ei kisojen välissä tarjota, ainoastaan vaikeustasojen välissä.

Juu, tuo on kyllä totta että toimiva multiplayer pitäisi olla de facto ajopelissä kuin ajopelissä, AI-kuskit ovat aina mitä ovat :)

No. Pitääpä sitten kokeilla sitä arcadea. Pelkkä nimi vain on yleensä niin hyvä karkotin ettei ole edes tullut mieleen kokeilla.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Mitä tässä pitää vielä tehdä platinan eteen? Kaikki muut trophyt on saavutettu, mutta tuo Perfectionist ei aukea eikä sitä kautta myöskään platina. Mitä minulta on jäänyt suorittamatta?

Edit: niin, sanottakoon vielä että kaikki muut challenge cardit on, paitsi juuri tuo Perfectionist. Eli sieltäkään ei ole jäänyt välistä mitään.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Niin, sanottakoon vielä että kaikki muut challenge cardit on, paitsi juuri tuo Perfectionist.

Tämä jäi sen verran vaivaamaan, että etsiskelin netistä kohtalotovereita. Lopulta löysin yhden kaverin, joka kertoi kyseessä olevan bugi joka ilmenee jokseenkin näin, jos selityksen ymmärsin oikein. Aukaiset jonkun challenge cardin, mutta et suorita kisaa/eventiä loppuun asti. Tällöin kyseinen kortti saattaa aueta näkyviin itselle, mutta sen aukeaminen ei kuitenkaan jotenkin rekisteröidy peliin. Ilmeisesti juuri näin oli käynyt itselle. Koska ei ollut mitään hajua mistä kortista oli itsellä kyse, niin lopulta päädyin poistamaan save-filen ja ajoin koko roskan uudestaan läpi. Joten oli tässä pari viikkoa aika vahvasti FC painotteista :p Tällä kertaa en vahingossakaan lähtenyt kesken pelistä ja pidin vähän kirjaa noista challenge cardeista, että mitä on auennut jne. Ja lopussa kiitos seisoi ja sain kaikki kortit auki ja sitä kautta platinan :)

Niin, ja täytyy mainita se mikä täälläkin jo muiden toimesta aiemmin sanottiin, että Arcadet kannattaa ajaa tosiaan sillä FXX:llä. Viimeksi ajoin muistaakseni 348 Challengella ja sai ajaa ihan omalla limitillä ja yrittää monia kisoja useasti ennen kuin pääsi läpi. Nyt FXX:llä riitti kun ajeli ripeästi mutta varmasti. Kaikki kisat olisi menneet ensimmäisellä yrityksellä, mutta Legendin viimeisessä kisassa katselin karttaa vähän liian pitkään ja löysin itseni kaukaa nurmikolta, joten sen jouduin ottamaan uusiksi. Laitetaan väsymyksen piikkiin. Mutta ero oli tosiaan valtava, AI-kuskit eivät osaa hyödyntää lähellekään kaikkea FXX:n potentiaalia, minkä vuoksi sillä ne oli helpompi piestä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Jos ei arcadet onnistu fxx:llä, niin kannattaa testata 333sp:llä. Tuolla ei ollut kuin ajella arcadet läpi oli mikä vaikeusaste tahansa.:D
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Paras arcade auto on F355 Challenge.
Paras pito kaarteissa, huippu jarrut ja riittävän nopea.Tällä osaa varmasti ajaa kaikki.Auto ei lähde lapasista.
Tällä F355 Challengella ajaa kaikki vaikeustasot heittämällä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Paras arcade auto on F355 Challenge.
Paras pito kaarteissa, huippu jarrut ja riittävän nopea.Tällä osaa varmasti ajaa kaikki.Auto ei lähde lapasista.
Tällä F355 Challengella ajaa kaikki vaikeustasot heittämällä.

Itse tykkään tuosta F333 paljon. Käyttäytyy täydellisesti oman käteen. Noh mielipidekysymys, kukaan ei voi vastata oikein...
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Paras arcade auto on F355 Challenge.
Paras pito kaarteissa, huippu jarrut ja riittävän nopea.Tällä osaa varmasti ajaa kaikki.Auto ei lähde lapasista.
Tällä F355 Challengella ajaa kaikki vaikeustasot heittämällä.

En ole kokeillut F355 Challengea arcadessa, joten en kommentoi siihen että mikä auto on paras kyseiseen pelimuotoon. Mutta. Arcadessahan ei ole kyse siitä, että mikä auto on paras ajaa, vaan siitä että millä autolla kyseisessä pelimuodossa AI-kuskit ovat huonoimpia ;) FXX:llä ne tosiaan ovat aika huonoja ja luulen että F333SP:llä kanssa, ihan niin kuin Leija_Spede sanoi. Ainakin trophy -kisoissa AI-kuskit olivat aivan järkyttävän huonoja tuolla F333SP:llä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Okei, okei mä vaan ajattelin jos on huono kuski niin F355 Challenge on helpoin ajaa ja sillä voittaa kaikki arcadet...no ainankin minä.
Ja mitä noihin FXX ja F333SP autoihin tulee niin ei kuulu mun suosikkeihin alkuunkaan, mutta sillä noista autoista ei olekkaan mitään kokemusta arcade puolelta.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ottipa koville nuo Challenget. Italia läpi, Eurooppa läpi, Amerikasta viimeinen, Mugello ajamatta, eikä meinaa tulla enää mitään. Aika-ajossa (vesikeli) pitäis päästä vähintään kolmanneks, mut ei mitään jakoja. Jarrupaikat oon pitäny näkyvillä sadekisoissa, muuten en käytä mitään apuja.

Tutorial läpi, time trial läpi. Arcadesta helpoin ajettu ja trophy-kisat vasta alussa. Verkkopeliin en ole ehtinyt puuttua. Pelattavaa riittää siis vielä ennen kuin GT5 tulee.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

....Amerikasta viimeinen, Mugello ajamatta, eikä meinaa tulla enää mitään. Aika-ajossa (vesikeli) pitäis päästä vähintään kolmanneks, mut ei mitään jakoja..., muuten en käytä mitään apuja.


Oletko säätänyt autoa sadekeliin sopivaksi eli pehmeämmäksi.
Minulle sadekelit tiesivät aina varmaa voittoa ja ilman apuja ajoin minäkin.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Oletko säätänyt autoa sadekeliin sopivaksi eli pehmeämmäksi.
Minulle sadekelit tiesivät aina varmaa voittoa ja ilman apuja ajoin minäkin.

Olen kyllä jättänyt säätämättä. Täytyykin kokeilla, vaikka melko niukat säädöt tuossa pelissä onkin.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Olen kyllä jättänyt säätämättä. Täytyykin kokeilla, vaikka melko niukat säädöt tuossa pelissä onkin.

Jep kannattaa säätää, mutta en nyt muista enää mitä ei kannattanut soft asetukseen laittaa, kun sen jälkeen kanttarit oli vähän pahoja.Oisko ollut kallistuksen vakaaja tai sitten se oli jousi, mutta iskarit softille löytyy pitoa...on niin pirun pitkä aika etten muista enää.
Yllättäen se saattoi olla jousi.Auto jotenkin reakoi silloin palautus vaiheessa keinuen joka ei ole alkuunkaan hyvä asia.
Maavara voi olla alhaalla ja ehkä kaikkeen ei kannata puuttua jos ei hajua, mutta softille iskarit...

No säätöjä, kun on vähän niin toisaalta helpompaa.Mutta kaipasin aina vaihdelaatikon säätöä ja etenkin jarrupalanssin säätöä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ottipa koville nuo Challenget. Italia läpi, Eurooppa läpi, Amerikasta viimeinen, Mugello ajamatta, eikä meinaa tulla enää mitään. Aika-ajossa (vesikeli) pitäis päästä vähintään kolmanneks, mut ei mitään jakoja. Jarrupaikat oon pitäny näkyvillä sadekisoissa, muuten en käytä mitään apuja.

No ei tuo itse kisa sitten lopulta niin vaikea ollutkaan. Aika-ajossa jäin seitsemänneksi, mut nousin ensimmäisessä kisassa toiseksi ja jälkimmäisen kisan voitin. Nyt sitten Trophy-kisoja ajamaan. Jatketaan harjoituksia!
 
Vastaus: Ferrari Challenge

No niin siitä se lähtee.
Ne sadekelit ovat mun mielestä yllättävän kesyjä, kun vain huomaa niin kuin ilmeisesti huomasit että siellä voi painaa tuhatta ja sataa ja näin ne konekuskit jäävät kuin tikku pullaan.

Siellä Trophy kisoissa oli pari todella vaikeaa tais olla 512 M ja 512 S autoilla.
 
Vastaus: Ferrari Challenge

Eikö kukaan muu enää pelaa tätä? Loistava hankinta 20e:n hinnalla! Pelattavaa enemmän kuin monessa muussa autopelissä ja haastetta ainakin riittää.
 
Vastaus: Ferrari Challenge

Eikö kukaan muu enää pelaa tätä? Loistava hankinta 20e:n hinnalla! Pelattavaa enemmän kuin monessa muussa autopelissä ja haastetta ainakin riittää.

Minä pelasin lähes vuoden pelkästää tätä peliä ja vaihtelua tai jotain uutta alkoi kaipaamaan.
Suomalais pelaajia oli silloinkin vähän tai erittäin vähän, kun itse pelasin.Huomasin siinä kun yritin järjestää peli sessioita niin ei sinne tullut kuin noin kaksi tai yksi.
 
Vastaus: Ferrari Challenge

Ferrari uusi paketti storessa! 25 helmikuuta on ilmestynyt.

En ollut itsekään huomannut, kun ei ole tullut koko peliä pelattua pitkään aikaan.
Mutta tässä tietoa niille joilla Ferrari Challenge peli vielä hyllystä löytyy.

Riviera + 5 Car Pack (£ 4.79 / € 5,99)

(sisältää seuraavan sisällön, joka on myös myydään erikseen)
Riviera Track (£ 3.19 / € 3.99)
GTO (£ 1.59 / € 1,99)
Ferrari 365 GTS (£ 1.59 / € 1,99)
Ferrari 430 Spider (£ 1.59 / € 1,99)
Ferrari 512M 94 (£ 1.59 / € 1,99)
F50 GT (£ 1.59 / € 1,99)
 
Vastaus: Ferrari Challenge

Tuli hommattua tää ku sain ratin, on mun makuun vähän turhan raaka kun ei sitten yhtään salli virhettä vaan heti spinnaa. Tuli mieleen V-Rally, siinähän auto lensi suurin piirtein kuuhun kun rengas kävi tien ulkopuolella..
Mutta hyvin tehty simu ei siinä mitään, graffat on ehkä nykyään jo hieman vanhahtavat ja se yhdistettynä mun mielestä korkeaan vaikeustasoon niin taitaapi jäädä hyllyyn, ei jaksa paneutua ja alottaa harjottelua. GT5P on paljon helpommin lähestyttävä pelattavuudeltaan, johtunee siitä että pelaan stanu fysiikoilla? pitääkin piruuttaan koittaa prefossionalia, tuntuuko se sitten Ferrari Challengelta..
 
Vastaus: Ferrari Challenge

Tuli hommattua tää ku sain ratin, on mun makuun vähän turhan raaka kun ei sitten yhtään salli virhettä vaan heti spinnaa. Tuli mieleen V-Rally, siinähän auto lensi suurin piirtein kuuhun kun rengas kävi tien ulkopuolella..

jos on vaarana jäädä hyllyyn niin pistä privaa, jos on järkevä hinta niin ostan pois :)

ja kyllähän gt5p on proffallakin suhteellisen helppo kuitenkin, jos vertaa GT5 Time Trialiin, siinä meikä pyöri ekat 20 kierrosta kokoajan, ja sen jälkeenkin virheitä tuli tappavaan tahtiin
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom